Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR] Impulsief sargen Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR] Impulsief sargen

De eerste keer dat ik tijdens het sargen al bedenk dat ik er een FR over ga schrijven. Gister was ik vrij en heb ik de hele dag een beetje op de computer rondgehangen en bedacht ik toen ik naar de Albert Heijn ging dat ik daar een setje wilde openen.

[b]AH set[/b]
    Het was een hele simpele set. Ik liep een beetje door de Appie te dwalen op zoek naar de juiste set, helaas waren er weinig groepen vrouwen en moest (mocht) ik dus op een absolute HB9 afstappen die bij de paaseieren stond. Ze stond daar en ik opende met de vraag: Wat is lekkerder; 'paaseieren of gewoon een reep chocola?' Ik weet dat hij flauw is, maar ik kreeg toch nog best reactie uit haar, heb 5 minuten met haar gediscussieert over dit onderwerd. Daarna kon ik helaas geen follow up bedenken die op dat moment natuurlijk klonk. Nu ik er aan terugdenk had ik gewoon heel flauw een testje op haar moeten doen en van daar verder zien, maar ik ben al blij genoeg dat ik in de AH heb geopend en dat ik meer dan 1 minuut kon converseren.

Later op de avond had ik afgesproken met wat vrienden die ook allemaal the game en dergelijken lezen en waarmee ik op woensdag altijd sarge. Mijn punt op dit moment is dat ik wat impulsiever wil gaan sargen en niet alleen op vast tijden in de week. Dus ik stelde dat voor en ging zowaar impulsief sargen met mijn beste wing.

[b]Impulsief sargen[/b]

Het was ongeveer 8 uur en we liepen een beetje door Utrecht rond en zijn kroeg na kroeg ingelopen. In het begin waren er echt geen setjes te vinden, wat mij erg stoorde en waardoor ik steeds meer AA begon te krijgen. Ik had daarvoor echt ontzettend zin om te sargen en vond het verschrikkelijk om deze drive te voelen wegzakken.
    Na een hele dag op het forum te hebben gezeten en verder onderzoek te doen naar grappige spelletjes en routines om te doen, en natuurlijk mijn eigen standaard shit klaar te hebben zou je zeggen dat ik toch wel klaar moest zijn, maar hoe minder setjes we tegenkwamen, en hoe meer setjes we lieten voor wat ze waren hoe groter mijn AA werd. Rond negen uur had mijn wing een setje geopend. Deze liep erg goed, maar op het punt dat hij mij bij de set moest betrekken omdat de dames daar om vroeger heeft hij er voor gekozen om de set te verlaten en bij mij te gaan zitten. Ik weet nog steeds niet waarom hij dit deed, en hij had er later dan ook spijt van.
    Ik had nog steeds geen setje geopend en had er tegen deze tijd al wel 4 of 5 genegeerd. Wat me opviel was dat ik steeds meer setjes begon aan te wijzen en dan iets zei als: 'daar zit een setje, die moet je openen', zelf durfde ik niets. Het was pas rond half 10 ofzo dat ik mijn eerste set probeerde; 'de barvrouw van een kroegje.' Ik ging naar binnen, maar de barman die daar stond sprak me aan en dus opende ik hem maar in de hoop me naar haar toe te werken, maar dit lukte me helaas niet.

Daarna heb ik nog twee setjes op straat aangesproken, maar daar kreeg ik geen hook. Ze stopte wel voor me, en luisterde in het begin wel, maar bouncen naar een café lukte helaas niet. Mijn wing heeft ook geen setjes meer gedaan, en we hebben allebei meerdere keren de 3 second rule overtreden. Ging dramatisch slecht, misschien wel de slechtste avond sargen die ik ooit heb gekend. Enige positieve is dat ik dit zelf wel doorheb en dat ik wel constructieve gesprekken over gamen heb gehad met mijn wing.

Zit hier weer met zin om te gaan sargen, maar heb wel een beangstigend gevoel achter in mijn keel iedere keer als ik er aan denk. Enorme set-back dit en heb erge AA terug.

Heeft er iemand advies dat anders klinkt dan gewoon doorgaan? Want doorgaan ga ik natuurlijk wel! Als het goed gaat is het veel te leuk, dit soort dingen kunnen me der niet van weerhouden!

Ik heb dit ook vaak. Ontzettend zin en als het dan zover is, komt er niet veel van. Excuse-master komt boven met dingen als de sets zijn van te lage qualiteit, ik doe het dadelijk wel, ik heb teveel bier op enz.

Zaterdag ging het wat beter. Had mn vriend beloofd het paragliden van die dag (E 75) te betalen als ik in het 1e uur niet 5 sets geopend had. Dat ga ik vaker doen, en de volgende keer hem op voorhand al t geld geven. Jezelf straffen en belonen dus, wees creatief en verzin iets

Comment

Ik heb hier ook weleens last van, de ene avond ben ik in een super state en open ik alles zonder gêne, en de volgende keer dat ik ga sargen heb ik AA en open ik helemaal niks. Dit heeft gewoon puur met je state te maken.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik als ik met vrienden ga stappen/sargen in een 'lollige' bui ben, veel minder last van AA heb. Bijvoorbeeld als er de hele tijd allemaal flauwe grappen worden gemaakt. Dan heb je het gevoel dat je overal om zou kunnen lachen, zelfs als je keihard afgewezen zou worden. Het boeit je gewoon niet (en dat kom niet omdat ik teveel bier op heb ).

Volgens mij is de reden hiervoor dat je gewoon plezier hebt ongeacht of je die avond een set opent of niet. Je moet geen sets willen openen omdat je verwacht dat je het daardoor naar je zin krijgt, maar je opent een set juist omdat je het al naar je zin hebt.

Als je uit gaat moet je in eerste instantie gaan voor het plezier, en ten tweede voor het sargen. Andersom werkt niet, dit heb ik ook al meerdere keren gelezen in artikels over AA.

Maar toch, ik blijf het moeilijk vinden om altijd in een goede state te raken.

Comment

het hele ding is gewoon niet perse in state willen zijn...

Comment

Originally posted by milk View Post
          het hele ding is gewoon niet perse in state willen zijn...
          Want dan kom je er makkelijker in? Of bedoel je dat het niet nodig moet zijn?
          Op zich zit er wel wat in het laatste; eigenlijk is het toch belachelijk dat we ons optimaal moeten voelen om te kunnen openen? Openen moet een eigenschap van je worden die je overal en altijd zou moeten uitvoeren. KUT, als k zoiets schrijf heb ik dus weer zin om de stad in te gaan

Comment

Het hele stukje tekst onder wat jij noemt [I]Impulsief sargen[/i], is geen impulsief sargen.

Dat is denk ik het probleem.

Impulsief sargen zou zijn, als jij in de AH zou lopen omdat je boodschappen moet doen. Je bent serieus brood aan het inkopen met allerlei soorten beleg, en die ene pot pindakaas is net weer niet te vinden. Als je toen die HB9 was tegengekomen, en haar toen out of the blue had aangesproken etc. Dat had impulsief geweest.

Impulsief sargen zou zijn, als jij met je vrienden naar de kroeg zou gaan. In de kroeg hebben JULLIE het gezellig als vrienden met elkaar. Geen verdeelde aandacht, nee jullie horen bij elkaar. Dan schuift er een tafel naast je een groepje chicks aan en je opent ze dan. Dat is impulsief.
            Je loopt naar de bar om drinken te halen, en het barmeisje blijkt leuk te zijn en je gamed haar...dat is impulsief.

Waar jij nu echter mee bezig bent, is uitgaan met de mind set van sargen. Ik GA sargen vanavond. Ik ga uit voor de chicks!
            Deze mentaliteit kan werken soms, maar vaak ook niet. Je moet het zo zien, als je uitgaat met deze mentaliteit, en het een kutavond blijkt te zijn, dan krijg je mentaal een oplawaai.

Dit heet attached to outcome. Zoek het maar op op dit forum, de laatste tijd gaat het vaker over dit onderwerp.

Comment

Ben het helemaal met OhMy eens.

Als ik ga "sargen", ga ik niet echt sargen.
              Ik ga uit om een geweldige tijd te hebben. Dat sargen is op dat moment een bijzaak geworden.
              Hierdoor voel je je niet gedwongen om te openen, dus meer relaxed.
              Dat zorgt er ook voor dat je innergame veel makkelijker meewerkt en dat straal je dan uit.

In het begin van mijn PU tijd ging ik heel veel alleen uit. Zeg maar rustig 3 tot 4 keer per week.
              Merkte al heel gauw dat het gedwongen openen bijna geen positief effect had op de PU. Steeds meer ging ik met een rot gevoel naar huis, omdat ik niks gepresteerd had.
              Dat begint na een tijdje aan je te knagen.

Ga uit om een leuke tijd te hebben. Dan komt het veel meer relaxter over. Vooral ook bij vrouwen, want die voelen dat aan.
              Je zult merken dat je veel beter resultaten gaat behalen.
              Stel bijvoorbeeld een regel in als je gaat stappen.

"Ik ga vandaag lekker uit. Lekker praten met iedereen en er een leuke set op mijn pad kom, dan open ik deze. Maar wil min. 3 leuke sets openen.
              Luk dit niet, dan maar een volgende keer."
              En die 3 sets worden dan 4, 5, en hoger.
              Je zult merken dat het veel eenvoudigeer gaat.

Daarnaast deed en doe ik nog soms wat affirmations om mijn innergame in een nog betere state te brengen.
              Altijd handig...

Comment

Jullie (OhMy en Wildcougar) hebben allebei natuurlijk gelijk. Dat zou inderdaad een stuk beter zijn als je gaat sargen. Maar ik kan het negatieve gevoel gewoon niet onderdrukken als ik geen setjes open. Dat heb ik hetzelfde als ik met AFC (waar toevallig wel 2 naturals in zitten) vrienden van me uit ga en ik geen set open, dan ben ik er echt niet op uit en merk ik thuis pas dat ik het kut vind dat ik niet heb geopen, maar dan komt dat gevoel dus wel.

Overigens over de naam impulsief valt te twisten. Je hebt gelijk het is niet impulsief als in de zin dat je een set ziet en bedenkt hey die ga ik openen met geen eerdere intentie. Maar deze hele avond was verder wel impulsief, daar doelde ik op. En ook naar de AH ging ik om boodschappen te doen, maar dacht ik onderweg hey daar ga ik een set doen. Verder heb je groot gelijk OhMy, maar het is dus in zekere zin wel impulsief

Comment

Iedereen heeft gekend of kent gewoon AA zo is het. Maar het is de vraag hoe je ermee omgaat.

Als ik uitga, weet ik verdomd goed waarom ik daar kom en wat ik daar ga doen. Je voelt wel iets van spanning. Het helpt bij mij heel goed om gewoon gelijk als je een tent binnen komt op het eerste meisje af te stappen. Het maakt me echt niet uit wat ze doet en wat ze zegt. Ik ben extreem slecht in 'canned material', omdat het bij mij altijd gemaakt klinkt dus ik stap op ze af met niks in mijn hoofd of bedenk iets terwijl ik er heen loop. Je raadt het niet, maar afgelopen donderdag opende ik een set met (in een kroeg waar de vloer echt nat was): 'Je krijgt van mij 10 euro als je hier een buiksliding maakt, haha'. Uiteraard zegt ze nee, logisch en dat weet ik, maar daarna vond ze mij leuker dan de gemiddelde jongen en wilde meer praten en toen heeft mijn broertje haar nummer geregeld (ik ging naar haar vriendin, haha). Super!

BTW wat ook goed helpt is niet alleen de hele mooie meisjes openen, maar ik praat echt met elk jongen en meisje in de hele tent waar ik mee wil praten en dat helpt enorm voor mij.

Als het meisje die ik aanspreek, wegloopt bijvoorbeeld: I don't care. Afgelopen donderdag zei de eerste set van de avond tegen mij: 'ga jij maar lekker dansen met die vriend van je'. Ik kon hier verschillend op reageren, maar ik reageerde niet omdat dat alleen maar reactief zou zijn en net alsof het mij boeit. De volgende set kwam 2 min. later en die was 'totally' into mij en we hadden een geweldige tijd in de club. Ik leidde haar de hele club rond en ik kwam haar toevalig zaterdag op een huisfeestje tegen en ze gaf haar nummer direct aan mij, omdat ze het zo leuk vond in de club met mij.
                  Kortom het maakt niet uit wat het meisje doet. Ik stap op haar af, ik ben bereid gelijk een 'blow-out' te krijgen en verbasend genoeg voelen de meisjes dat en open ik met een hele hoge 'consistency'. En wat ik merk dat als ik eenmaal een of twee meisjes leuk reageren (meisjes zijn echte geen nare wezens, 9/10 meisjes die ik tegenkom zijn lief tegen me) ben ik in state en unstoppable.

Ik heb alleen een ander probleem. Ik krijg veel telefoonnummers, maar bellen is soms te direct en wil ik sms'en, maar daar zuig ik echt in. Heeft iemand wat algemene principes, gedachtengangen en/of tips als het op sms'en aankomt?

Dit is mijn eerste post op dit forum, hell yeah!!!!

Life-time student

Supreme
                  Last edited by Supreme666; 03-13-2008, 04:58 AM.

Comment

Bellen is niet te direct, bellen is juist goed. Iedere andere jongen smst, jij belt, en je hebt nog iets leuks te melden ook. De eerste keer dat je contact opneemt met een meisje doe ik meestal iets als: hey die en die zei dit en dat tegen me en daarom dacht ik aan je. (voorbeeld: Ik zat met een vriendin te praten, en die werd schor, dus dacht ik laat ik jou maar eens bellen (de eerste keer dat ik haar sprak werd ze ook schor)) Vervolgens ga je in een monoloog over iets cools wat je hebt gedaan ofzo, of een ander DHV verhaal, en dan zeg je hey sorry maar ik moet opschieten heb zo een afspraak. Binnen de kortste keren komt ze zelf dan wel met een voorstel om wat te doen!

edit: als je nou per sé niet wil bellen kan zo'n sms ook wel eigenlijk.

Verder is mijn AA niet om afgewezen te worden merk ik de laatste tijd, maar mijn AA is meer dat ik denk wat de mensen om mij heen ervan zouden zeggen. Ik weet dat dat onzin is, maar daar komt toch mijn grootste angst vandaan....
                    Last edited by Bramus; 03-13-2008, 06:28 AM.

Comment

Hey

ik ben het helemaal met je eens dat als je belt, je jezelf differentieert van andere jongens en je kan tegelijkertijd wat persoonlijkheid overbrengen. Ik moet zeggen dat meisjes waarmee ik een goede set van, laten we zeggen, meer dan een kwartier hebt gedaan ik sowieso haar bel. En het telefoongesprek raak ik ook steeds bedrevener in.

Maar ik vraag het in de context van: ik ken een meisje nauwelijks en zij mij niet, ik heb een set van vijf minuten gehad in een turbulente context(lees disco en harde muziek) en ik heb haar nummer geregeld en dan wil ik eerst iets sms'en en dan vervolgens een tijdje later met haar bellen als het sms'en 'succesvol' was. Ik merk alleen dat ik mijn sms'jes onhandig schrijf, niet weet wat ik moet zeggen, niet grappig is en heel zakelijk/logisch overkomt en ik vroeg me af of iemand hier goede ideeen voor heeft, hahah!

Cheers
                      Supreme

Comment

Ik heb een keer deze routine gebruikt, en hij heeft tot een day 2 geleid. Je krijgt in ieder geval een reactie op je eerste smsje omdat je haar nieuwsgierig maakt. En voor dat 'wens me succes' kan je vanalles gebruiken, een lot kopen, een wedstrijd spelen, een tentamen maken etc.

[URL="http://www.pickupdaily.com/2008/01/20/flirting-with-text-sms-messages-the-taco-bell-routine/"]http://www.pickupdaily.com/2008/01/20/flirting-with-text-sms-messages-the-taco-bell-routine/[/URL]
                        Last edited by ShadowSlash; 03-13-2008, 08:30 AM. Reason: link

Comment

Working...
                        X