Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR] Plan maken voor buiten de les Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR] Plan maken voor buiten de les

Afgelopen maandag liep ik de dansschool binnen en zag daar een HB7 achter in de zaal, alleen aan een tafeltje zitten, met wie ik vorig week ook had gedanst maar nog niet mee had gesproken.

Ik liep wat rond, bestelde een cola en besloot om naar haar toe te lopen en aan te schuiven aan haar tafeltje.

Ik opende met : “heb je nog geoefend deze week?”. Dit was wat onzeker en verlegen maar ik herstelde binnen enkele seconden. Er stond een gast bij die ik ook in het gesprek betrok. Hij was nóg onzekerder dan ik, dus ik werd nóg zekerder. Het was een leuk gesprek voordat de les begon.

De les was begonnen. Ze ging naast me staan en ze zei: “ik ga je elke keer claimen”. Het was een les waarin veel gewisseld moest worden. Ik sprak tussendoor met andere dames waaronder ook enkele HB7-7,5 en de danslerares (HB8,5) contact zochten en gesprekken begonnen. Ik zag dat HB7 me in de gaten hield en jaloers keek als ik met anderen sprak. Eind van de les bleef ze staan, ze wilde nog ff dansen. Dat was gezellig: praten, grapjes maken, beetje kino. Na de les gaat ze meestal direct weg, maar dit keer bleef ze zitten en ging extra langzaam haar schoenen aantrekken.

Ik bestelde een cola en liep naar haar toe. Ik opende haar playful over m’n schouders: “deze week wel oefenen he!” Ze zei: “met wie moet ik dan oefenen? in de huiskamer in mijn eentje?” Ik zei playful: "ja salsa-linedance is tegenwoordig in” Ze lachtte. Ik ging met mn rug naar haar toe staan en ging aan een tafeltje voor haar zitten. Ik opende haar opnieuw met de vraag: “ga je wel eens naar een salsa-feest?” Ze zei: “ nee, te veel enge donkere mannen.” Ze zei: “ik wil eigenlijk op stijldansen, maar ik heb geen danspartner." Ik zei: “dat is toevallig ik wil ook op stijldansen.” Zullen we samen gaan?” Ze zei: “is goed.” “Ok", zei ik: "dan moeten we ff nummers uitwisselen.” Ik gaf mijn telefoon. Ze typte haar naam in. Ik vroeg: “hoe heet je?” Eva. Ze zei: “jij heet Jaus.” Dat hoorde ze de dansleraar zeggen.

Ik belde haar en controleerde of het geen fake nummer was. Op dit moment merkte ik dat ze een beetje bitchy reageerde dat ze in Den Haag graag wil dansen en niveau 2 wil doen. Ik sleep je er wel doorheen.

We liepen naar buiten. Ik zag dat de danslerares (HB8,5) zag dat ik met haar bezig was, glimlachend, maar enigszins jaloers.

Ik vroeg: “waar komt je naam vandaan?”
    Ze zei: "ik heb een korte versie en een lange versie." Ik zei: "doe de korte maar." Ze vertelde en liep met me naar buiten. Het was een leuk gesprek. Ze zei: "hier staat mijn fiets." Ik zei: "ik moet deze kant op, gaan we doen! Tot volgende week!" Ze reageerde enigzins koeltjes met: "ok, tot volgende week."
    [B]
    Conclusie/terugblik:[/B]
    Het was een overwinning om deze HB7 aan te spreken. Ik kreeg in de loop van de les het gevoel “it’s on”. Daarnaast is het ook een overwinning om een plan te maken buiten de salsales om. Het geven van mijn telefoon zoals besproken in de volgende thread werkt prima! [url]http://www.venusianarts.com/forum/showthread.php?t=8547[/url]

Het is de vraag of ik haar tussen nu en maandag nog ga bellen. Beter lijkt me te wachten tot ik haar maandag in de les weer zie en dan afspreek wanneer we naar de les gaan. Het is een mooie meid. Of ze leuk (ik val namelijk alleen op not-bitchy vrouwen) genoeg is om een hele cursus óf meer mee te doen, zal de tijd leren.
    Last edited by jaus; 03-06-2008, 01:18 PM.

Originally posted by jaus View Post
    Ik bestelde een cola en liep naar haar toe. Ik opende haar playful over m’n schouders: “deze week wel oefenen he!” Ze zei: “met wie moet ik dan oefenen? in de huiskamer in mijn eentje?” Ik zei playful: "ja salsa-linedance is tegenwoordig in” Ze lachtte.
    Ik zou hierop inspelen en gewoon een salsa-linedance in haar (of jouw) huiskamer houden (of om salsa te oefenenen). Heb je er meteen een date mee en hoef je niet na te denken over isolaten. Naar een salsafeest gaan kan erg leuk zijn, maar ligt m.i. teveel in de normale route. Ik wed dat ze nog nooit in haar huiskamer heeft geoefend met een gozer

Nice job Jaus dat je nu wel #closede. Als ik het me goed herinner is dit een stickingpoint wat de afgelopen FR terugkwam. Goed dat je nu die eerste stap heb gezet! Belangrijk is nu de leiding te houden.

Ik zou haar gewoon morgen een belletje geven (1x bellen, wanneer ze niet opneemt, niks inspreken en afwachten), wat je kort houdt (jij behoudt de leiding en stopt op een highnote denk aan time-constraint), en fun houdt. Vertel hierin iets grappigs wat je hebt meegemaakt of waar je naar op weg bent. Belangrijkste is haar te laten lachen en een goede tijd te laten hebben. Vervolgens moet je weg want je hebt wat sociaals funs te doen.

Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt!

Comment

Het enige wat ik kan zeggen: En nu doordrukken.

Comment

bitchy vrouwen zijn gewoon een grotere uitdaging niets mis mee.

Die linedance opmerking vond ik wel heel gevat Ik denk dat dansles voor mij ook geen slecht idee zou zijn.

Comment

Thanx voor jullie reactie! Laatste ontwikkeling: ik kreeg vannacht een sms die ik pas vanochtend las met de tekst: "hey, heb je al iets op het oog? ik heb zin om te dansen! Groetjes" Dus ik heb haar vanochtend gebeld en gevraagd of ze vanavond iets te doen heeft. Ze zei: "ja, maar vertel." Dus ik stel voor om wat te gaan drinken vanavond. Ze zegt: "goed." Ik: "ok, zie ik je vanavond 21.00 uur in dat café." Wordt vervolgd...

Comment

Working...
          X