Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR] Huisfeestje Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR] Huisfeestje

Heren,

Ja waar moet ik beginnen? Ik weet niet of jullie een soort vaste structuur hebben voor FR's. IK heb besloten het te vertellen zoals het voelt.

Yep inderdaad, ik had me gister er helemaal op verheugd. Bij aankomst vielen me ogen bijna uit hun kassen. Yess, het eerste gevecht was niet om niet te staren als een loser. Ik wist het allemaal al, borst vooruit, warme glimlach en zorg dat zij eerst wegkijkt. MAAR HOE DOE JE DAT ALS ER 13 KIJKEN?

Mental note: plankenkoorts verhelpen.

In ieder geval heb ik me netjes voorgesteld aan bijna iedereen. Iedereen was gezellig aan het kletsen. Openers waren niet echt nodig. Een hallo of een wie ben jij volstond op dat moment.

Tenminste, dat was het gevoel dat ik had. En waar ik mee worstelde, zittend, op de bank met je biertje. Afvragend waarom je voor de zoveelste keer niet tot actie overgaat. Al hoewel ik me bewust was dat ik niets hoefte te bereiken ging er maar een ding door mijn hoofd. Dit is niets voor jou, dit is niet voor je weggelegd.

Ok, Acoida hoe moeilijk kan het zijn? Iedereen is in praatgraag mode en jij zit daar stil een veilige strategie te bedenken. YOU'RE CREEPING PEOPLE OUT MAN.

Het gekste is nog dat ik door een HB8 werd geopend: "Oh en wie ben jij?" De gastvrouw had er gauw een antwoord op. Geen negatieve. Iki gaf me naam, zei wat stoms en kroop terug naar me veilige hoekje. Op een gegeven moment werd ik van achter aangetikt en een vriend van me introduceerde mij als de tofste jongen die hij kent aan een andere HB8. Tegen dit moment was ik al flink aangeschoten en kon niets behalve nonsens uitkramen.

Ik moet mezelf zeker leren losmaken van het resultaat. Als ik zonder enig bijbedoeling op stap was geweest had ik het waarschijnlijk meer naar me zin gehad. Voor de rest vind ik mezelf niet zielig ofzo, ik ben ervan overtuigt dat ik een kei in the game kan worden. Al word angst mijn grootste vijand. Waar dit soort teleurstellingen vroeger mij in een dieper dip gooide ben ik nu alleen maar meer vastberaden geworden.

Volgend jaar als ik daar kom RULE IK.

Al met al een paar harde lessen over mezelf geleerd. Volgende week studentenavond. Hmm, kijken wat ik dan kan leren. Nuchter dit keer.

Mental note: Ik moet me kamer opruimen

1: Je hechte teveel waarde aan dit feestje. Heel afc. Het is maar een feest. Komen er nog genoeg.

2: Begin gewoon met praten tegen gasten, daarna lelijke vrouwen, daarna hb's. Dat zijn dan mijn warm up sets en die heb ik echt nodig. Denken moet je zoiezo niet veel doen. Door de warm up sets krijg ik vaak zo'n gevoel van: Gaat lekker. En dat stimuleert het alleen maar meer. Wanneer je merk dat je dingen gaat denken zoals: Shit, zit ik hier nou een beetje alleen op een bankje. Dan gaat het natuurlijk de verkeerde kant op. Ga direct even praten met iemand.

3: Lekker dat je meteen de aandacht hebt van iedereen. Wat ik altijd doe als er meerdere mensen kijken bij binnenkomst is je focus te richten op de gastvrouw/heer. De rest totaal negeren en zorgen dat je wat interessants te vertellen hebt, of een paar dingen vragen. Daarna pas iedereen groeten.

4: Je zegt dat openers niet nodig waren, je hebt dus wel geopend? Hoe gingen die? Ook al ging het beschamend slecht, daarvan leer je juist!

Zwart

PS:

Comment

Ik weet niet zo goed of ik je nu snoeihard moet aanpakken en je moet afbranden of dat ik je wat ruimte moet geven om je eigen weg te vinden.. Desalniettemin heb ik mijn advies als volgt verwoord:

1.
      Je verhaal klinkt logisch en het is heel herkenbaar, maar dude: Wat doe jij jezelf aan?

In godsnaam. Je bent bang om wat te zeggen en het effect wat je daarmee in je kop creeert is nog voor jou als persoon veel erger dan dat je tegen een HB zou zeggen: Op mijn hoofd zit poep.

[B][I]-> Stop met denken. Het is tijd om te doen. [/I][/B]

En niet over 1 minuut, niet volgende week, morgen, overmorgen, als je klaar bent met tentamens, als je je fit voelt, als je je zeker voelt.. Niets van dat alles: NU!! Morgen als je opstaat ga je meteen praten, praten, praten. Overal, met [I]iedereen[/I]. Korte praatjes. Al is het maar "Hey mevrouw-die-koffie-verkoopt-op-het-station, heeft u voor mij 1 koffie? Het is weer lekker vroeg vandaag he? Heeft u ook zo'n hekel aan ochtenden?" Dat is jezelf trainen, dat is wat ondernemen. Je bent nu gewoon een lafaard, zo kom je nergens. Klinkt niet leuk, maar zo is het wel. Klein beginnen en uiteindelijk groot worden, (denk met groot aan cold approaches en closen) dat is de juiste manier. Groot beginnen, dat gaat niet werken.

2.
      Ik herriner me van jou dat je al maanden hiervan op de hoogte bent, maar vooralsnog niks gedaan.. Dude, nogmaals: Wat doe je jezelf aan??! Je staat op een splitsing in je leven.
      OF je gaat nu dagelijks mensen (van kort naar langer) aanspreken en jezelf trainen.
      OF je stopt hier nu mee, want anders ga je er aan onder door.

3.
      Stop met lezen over pickup. Stop met dit forum. Beperk jezelf tot uitwisselen van korte info en het hebben van korte discussie op MSN. Als je je nog verder gaat verdiepen hierin, dan zie je door de bomen het bos niet meer. Ik heb het idee dat jij zo verschrikkelijk veel info in je kop hebt, zonder dat dat een plaats hebt gekregen door ervaring, dat het niet meer KAN werken. Stop stop stop! Stop alleen niet met de ontwikkeling van jezelf, ik zou je aanraden andere boeken te gaan lezen (denk aan: Op weg naar geluk - dalai lama, de kracht van het nu - eckhart tolle, the secret- r. byrne, mindos- dr paul), maar stop je te focussen op pickup. Dit forum, de ebooks, het kan allemaal zo verstikkend werken. Trek je eigen lijn, doe jouw dingen, niet die van een ander.

4.
      Ik zie jou soms hier adviezen geven aan mensen, hoe the fuck kan jij adviezen geven? Zonder dollen.. Jij hebt mijns inziens niet eens het recht verworven om advies te geven! (als je dus nog nooit echt actief bezig bent geweest met gamen, dat is mijn veronderstelling momenteel) Doe normaal! Jij zou vragen moeten stellen en de meer ervaren jongens zullen je dan advies geven. En [I]niet[/I] andersom. Het probleem wat ik hier mee heb is niet het specifieke punt dat jij advies geeft, ik waardeer de moeite die je ervoor neemt, maar meer dat jij op dit moment HELEMAAL verkeerd aan het denken bent. Je moet met jezelf bezig zijn, jezelf ontwikkelen, maar je hangt de adviseur uit, terwijl je nog niet eens geclassifeerd daarvoor bent. Zie het als iemand uit de 1e klas middelbare school, die les gaat geven aan de 6e klas. Compleet krankzinnig en het maakt je kapot op een sluipmoordenaar manier. Je raakt, zo vermoed ik, verstrikt in een web van gedachtes en rationalisatie. Stop daarmee. Rationaliseren en reflecteren doe je achteraf.

5.
      Schrijf je doelen uit. Je einddoel voor over een jaar en 20-30 subdoelen om daar te komen.

6.
      Verder vind ik je zelfanalyse wel goed en ben ik blij dat je in ieder geval je FR post en moedig ik je aan ze vooral te blijven posten, zodat het forum je lekker op je lazer kan geven en/of adviezen geeft waar nodig. Bovenstaande punten zijn niet persoonlijk, maar gebaseerd op mijn gevoel. Ik beschouw dit als puur "zakelijk" advies en het heeft niks te maken met jou als persoon, dat scheid ik van elkaar. Zo heb ik in de afgelopen weken _Pride_ (Rayovic) behoorlijk afgebrand, terecht, maar hij is nog steeds een zeer goede vriend van me.

Ik sluit af met mijn persoonlijke uitgangspunt voor 2008, neem hem ter harte:
      GOGOGOOGOGOGOGOGOGOGOO!!

PS:
      Ik las nog even je post terug na het schrijven van dit antwoord en zag een algehele tendens die me nog niet eerder was opgevallen in je FR. Je denkt de hele tijd: Hoe doe ik dit? Waarom doe ik dat? Hoe zal ik dat aanpakken? Zal ik dat doen en wat voor effecten zal dat dan hebben? Doe ik het wel goed?

Hoe, wat, waarom.. Allemaal vragen die je niet HOEFT te beantwoorden. Nog helemaal los van het feit dat je altijd je eigen gedachtes kiest, is het ook nog eens zo dat je timing voor die vragen helemaal verkeerd is. Dat zijn reflectie-gerichte vragen. Reflectie komt achteraf. Leren doe je door vallen en opstaan. Als je niet durft te vallen, zal je ook niet leren. Stop met het denken in hoe, wat, waarom vragen. Ik denk dat dat je al behoorlijk zal helpen.
      Last edited by CountG; 01-27-2008, 02:27 PM.

Comment

Hai CountG,

Volgens mij heb je toch ook behoorlijk wat van mij berichtjes opgestoken.

What the fuck! The beast is out of his cage!

Al vast namens alle vrouwen die je nog gaat versieren: hartelijk dank!

YEEEEHAAA!

Groetjes SmoothDoc

Comment

Acoida, dit is geeneens een field report want je bent niet in field geweest (maar binnen je social circle) en je hebt niet gesarged...

Comment

Acoida, begin eens met het achterwege laten van alcohol. Je zult zien dat je veel helderder bent en in-control blijft. Daarnaast: RELAX en probeer eens wat praatjes te maken met iedereen in de ruimte. Je oefent daarmee je sociale vaardigheden en iedereen (vooral de dames) ziet dat je een leuke en sociale gast bent. Als je dat bereikt, dan bent je al op de helft. Succes!

~Jaus
            Last edited by jaus; 01-28-2008, 11:29 AM.

Comment

Originally posted by Themechanic View Post
              Acoida, dit is geeneens een field report want je bent niet in field geweest (maar binnen je social circle) en je hebt niet gesarged...
              Dit is zeker wel een fieldreport. Wat maakt het nou uit waar het is? Een field report is naar mijn inziens alles wat je buiten je computer doe.

Ik hoef hier geen reactie op.

Originally posted by CountG View Post
              Al is het maar "Hey mevrouw-die-koffie-verkoopt-op-het-station, heeft u voor mij 1 koffie? Het is weer lekker vroeg vandaag he? Heeft u ook zo'n hekel aan ochtenden?" Dat is jezelf trainen, dat is wat ondernemen.
              Begin hiermee!

Lees ook de 30 day challenge. Dat begint bij het begin. Echt een aanrader en niet te duur.

Zwart

Comment

Justus knalt er ook nog even zijn perspectief in.
                De tendens in deze topic lijkt dan wellicht wat negatief Acoida, iedereen heeft het beste met je voor. Om een directe en harde manier geven ze aan dat je die AA los moet laten en je niet langer moet laten belemmeren door dat gevoel in je onderbuik. Ik sluit me hier graag volledig bij aan.

Als jij je wilt ontwikkelen zul je inderdaad in het diepe moeten springen en gewoon moeten gaan. Je kunt lezen wat je wilt en prima snappen hoe het moet, maar zolang je het niet doet veranderd er niets aan jouw resultaten!

Met CountG's:

"Ik zie jou soms hier adviezen geven aan mensen, hoe the fuck kan jij adviezen geven? Zonder dollen.. Jij hebt mijns inziens niet eens het recht verworven om advies te geven! (als je dus nog nooit echt actief bezig bent geweest met gamen, dat is mijn veronderstelling momenteel) Doe normaal! Jij zou vragen moeten stellen en de meer ervaren jongens zullen je dan advies geven. En niet andersom."

ben ik het dan ook niet helemaal eens. Theoretisch zou je prima onderbouwd kunnen zijn. Je zal de vruchten er echter nooit van proeven als je bang blijft of de technieken daadwerkelijk toe te passen. Zo zijn er meer mensen op dit forum (ik noem geen namen) die claimen de waarheid in pacht te hebben en kwalitatief prima posten, maar in het veld jammerlijk falen. Dan zie ik veel liever iemand als Leung, die wellicht nog veel te leren heeft, maar enorme stappen gezet heeft door zijn angst te overwinnen en gewoon te gaan benaderen. Pas dan, en niet eerder, wil je echt aan jezelf werken.

Comment

Agreed Justus, maar als theorie niet backed up is met ervaring (al zijn het allemaal afwijzingen) dan vind ik het toch wat hol. Dan kan ik net zo goed het boek nog eens lezen..

Comment

Hehe,

Heren toch, Ik voel me helemaal niet in een hoekje gedreven, maar juist gedreven. En Justus, alhoewel ik meepraat op het forum wil dat absoluut niet zeggen dat ik het beter weet dan anderen. Zelf zou ik ook meer respect hebben voor gasten als Leung dan gasten die alleen zeggen dat ze het kunnen.

Voor de rest heb ik een advies van CountG gevolgd en een soort plan voor mezelf geschreven met subdoelen. Een normale conversatie met mensen vond ik altijd al moeilijk dus begin ik daarmee.

Ik las ooit iets in de Juggler Method en daar zal ik me voorlopig bij houden en das namelijk het volgende: Stap op een persoon af met een hoofdvraag, bijvoorbeeld, hoe laat is het? Waar is het stadion? Heb je deze t-shirts ook in zwart? Maar in plaats van dat je de vraag direct stelt probeer je zolang mogelijk het moment te rekken met andere dingen vragen of zeggen. Pas als je voelt dat het gesprek dood valt heb je je hoofdvraag klaar liggen. Alsof de persoon met wie je spreekt je heeft afgeleid waarvoor je gekomen bent. Hiermee train je, en dat heb ik zelf ondervonden, een gesprek gaande te houden. Nu nog interresant en boeiend blijven

Ik heb dit de afgelopen twee dagen geprobeert tijdens het winkelen en op me werk met collega's waar ik normaal niet mee praat. Ik schrik soms wel van het feit dat mensen opeens ook met jou willen praten en dan vries ik effe en gooi snel mijn hoofdvraag eruit. Ik vroeg zelfs een paar HB7's op straat waar ik roze schoenen kon vinden. JA, ze keken me effe vreemd aan. De een wees de weg en de ander wou me er naartoe nemen. "Doe maar niet moeilijk ik vind het zelf wel." zei ik terwijl ik me omdraaide en dacht:"YOU IDIOT, had er op ingegaan." Die fout maak ik dus nooit meer.

Nu heb ik ook iets anders ontdekt over mezelf. Ergens ben ik bang dat mensen gemeen tegen je gaan doen als je ze aanspreekt. Mijn kleine ervaringen deze twee dagen spreken dat tegen. De meeste winkeliers en verkopers lichten op als je ze iets anders vraagt dan iets over hun werk.

Dus one step at a time,

See ya out there guys

Bedankt voor jullie bezorgheid en je krijgt ooit een biertje van me of cola als je aan het sargen bent

Comment

Working...
                    X