Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR] Kerstborrelkus South Park style Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR] Kerstborrelkus South Park style

De KerstborrelKus South Park style

C1C2?
    Door de zware alcoholnevelen heen sloeg een diepe schok van endorfine en adrenaline, toen ze, zittend op een barkruk, mij met haar schoenen bij de kuiten naar zich toe harkte, en me, met de minimale aanraking die mogelijk is, toch een volle zoen geeft.
    En dat te midden van de apres-ski bar van de Uithof in Den Haag, tussen alle collega's.
    Oh en iedereen weet dat ze een vriendje heeft.

Damn ik heb echt een blinde vlek wat betreft de randvoorwaarden voor de shift van A3 naar C1.
    Jump of bounce eens, of drink es wat minder alcohol, of hou het bij bier!
    Goede voornemens voor 2008 heb ik inmiddels plenty.

A1-A3
    Het was ongeveer vier maanden geleden toen ze (HB8) op bezoek kwam op de afdeling.
    Maar ze zou bij de opdrachtgeverorganisatie weggaan, en op hetzelfde project bij ons komen.
    Ik ben overigens de appendix, het wormvormig aanhangsel, van de afdeling, want ik heb met enkele collega's op andere locatie
    een ander project.

Ik zou dus verder niets met haar te maken krijgen.
    Ik wilde haar meteen mee uit vragen, maar aanwezigheid van collega's in je onmiddellijke nabijheid is een flinke peer....deflator?
    In ieder geval was het resultaat van mijn halfbakken uitnodiging dat we met de harde kern (of de oudgedienden) van de afdeling gingen uit eten (dimsum).
    Men vond het wel vreemd dat we verder met alleen jongens uit eten gingen, en 1 meisje die nog niet eens bij de afdeling hoort.

De tijd erna kon ik haar nooit echt isoleren, maar mijn dynamica met de groep als geheel was erg positief.
    De toon werd gezet op mijn eerste dag een half jaar ervoor, waarbij de anderen voor de gein een foto van brad pitt op mijn bureau hadden gezet.
    Toen ik deze, in plaats van weg te moffelen, gewoon liet staan, en ook op m'n desktopbackground een zwoele foto van dhr. Pitt plaatste,
    was ik de afdelingshomo.

Ik kon niet anders dan me sterk profileren.
    Win je nog de mister verkiezingen op het bedrijfsfeest (thema 1001 nacht), 1.5 dag zoek zijn "ergens in de Ardennen" omdat ik vond dat ik spontaan vrij moest kunnen nemen, parcour routes door het gebouw uitzetten, met een step op werk verschijnen.....

conspiracy
    Dat ze op een gegeven moment zei "Volgens mij is het erg leuk in jouw bubbel!". Ik vat dat maar positief op.
    Een mogelijkheid voor een conspiracy die ik echter nog niet heb uitgebuit. Ik kan haar natuurlijk uitnodigen in mijn bubbel!
    Wel kreeg ik laatst bij mn nieuwe Nokia een luchtje erbij. Ik koos maar voor een vrouwenluchtje, in mooi papier gepakt.
    Bij een van de weinige geisoleerde momenten stonden we buiten te roken (zij rookte, ik stond), zij kijkt in m'n tas en pakt "hee wat is dit?" het pakje.
    ik: "Uh, JA dat is voor jou!"
    Ze pakt het uit (!!!! wie springt hier door wiens hoop? !!!!), en staat er even mee te fubbelen.
    De baas loopt langs. Baas "Wat gebeurt hier allemaal?"
    Zij geeft het "kado" gauw terug.
    We beseften allebei dat het een vreemde situatie was.

kino
    Langzaam ging ik een klein beetje (of zij?) kino escaleren. Bij de koffieautomaat hand op de arm of schouder, schouder tegen schouder duwtje, dat werk.
    Dat escaleerwerk werkt voor mij trouwens beter als ik het haar laat doen. Daar valt nog werk te doen voor mij.
    In ieder geval krijg ik er een enorme kick van als de dame de kino escaleert, in plaats ikzelf. Misschien ben ik daar een rare in.

Jealousy plotline
    Op de afdeling loopt nog een HB8+, met een 10 kont, zeker. Nou goed 9.5 zeker.
    Eentje met een flinke bitchshield. Met haar moet ik af en toe wat formulieren doornemen.
    Zolang als dat ik dat bitchshield merkte, hield ik de relatie strikt op het zakelijke vlak, en probeerde van daaruit met wat zakelijk DHV en compliance tests het shield te disrupten.
    Dat shield is inmiddels wel weg. Dat merkte ik wel bij het Curling, tijdens het uitje, toen ze bij mij in het team zat, en de hele tijd high fives wilde maken, en me omver probeert te trekken op het ijs (wat overigens door de leiding werd verboden).

Een paar dagen voor het uitje kwam ik bij HB8+ langs. Ik had haar ten onrechte een klusje gegeven, en moest even sorry zeggen voor de verspilde moeite.
    Verder loopt mn contract bijna af, dus ik grap tegen haar "wat gaan we eens doen met mijn afscheid?".
    "Huh je gaat toch niet weg?"
    "Als ik een leuke nieuwe aanbieding krijg. Ik wil eigenlijk wel WEER netto krijgen wat ik nu bruto verdien. Dan moet ik maar die-en-die projectleider gaan opvolgen.
    Dan moet ik mn gesprek bij mn baas misschien beginnen met 'wat gaan we doen met mijn afscheid?' en dan hard to get spelen".
    Zij lachen, ik nog wat meer stomme grappen, zij nog meer lachen.

HB8 loopt langs en kijkt naar binnen van "wat is hier allemaal gaande?", en loopt voorbij.
    Ik ben klaar bij HB8+ en loop weg terwijl HB8 ook weer langs loopt.
    Ze zwaait zonder om te kijken omdat ze weet dat ik omkijk. 20 seconden later slaan we allebei af, en we kijken de laatste halve seconde allebei nog even om.
    (I was just looking back to see if she was looking back to see if I was ....)

Investering / regression / C1?
    Met het uitje, na het Curlen, kon je een activiteit kiezen, en HB8 en ik hadden snowboarden gekozen. Zij zou les van mij krijgen.
    Ik kan je vertellen dat het niet meevalt om resultaat te boeken met een rokende niet sportende dame in de bobbelige slushpuppysneeuw met een helling van bijna nix.
    Zij had een roze skipak geleend van een vriendin, ik vond dat niet echt haar kleur,
    zij"nou dat zal je nog verbazen. Ik kan thuis ook tegen de katten doen van [poediepoediegeluiden]". Ik krijg nog kippevel als ik terugdenk aan hoe dat klonk.

Ze kreeg kramp in haar voet, ik hielp haar even met rekken.
    Ik dacht nog even "ik ga met haar mee naar beneden", maar herkende hierin mijn oude Big_Old_Neediness en herstelde.
    Ik bracht haar bord naar het einde van de piste, en deed zelf nog een paar rondjes. Crap helling.
    Ik vond het niet zo geslaagd gaan, maar zij vond het allemaal goed. prima dan.

DHV
    Karten. Ik win de heat en de finale. Beide keren loop ik met het papiertje bij haar langs
    "goh, wie zou er gewonnen hebben? Eens even kijken" HB8"Ja WIE zou er nou gewonnen hebben?"haha
    En of het niet opkon, moest ik nog in het zonnetje worden gezet met een flesje bubbels omdat ik van m'n project me het best had ingezet.

Neg met een impliciet compliment
    Fear noch Loathing in de apres-ski bar
    Sta je met al je collega's op een kluitje, moet ik goed op mijn hoede zijn om geen interesse te telegraferen.
    Maar toch moet ik bij haar in de buurt zijn. Dat deed ik dus maar door iets tegen haar te zeggen, en een beetje wegdraaien en doen of ik zo wegloop.
    Ik ben zowiezo erg beweeglijk, dus dat wegdraaien kan ik wel natuurlijk brengen.

Aan de bar zelf vormt een subclubje met iig HB8 en ik.
    Dude-collega "Egil, hoe zit dat nou, ben jij getrouwd, heb je een vriendin, ben je alleen?"
    ik"Nouwww, ik heb een HELEBOEL vriendinnen!"
    HB8"hihi"

Jongen van een andere club (Ministerie van Onderwijs) "he joh, waar zijn jullie van?"
    Ik "De IT club van de overheid. Tja, dat is natuurlijk niet zoals Onderwijs he! Bij de IT heb je alleen maar kerels.
    En als er al vrouwen zijn, lijken die meer op kerels dan op vrouwen..."
    HB8 "Nou ja zeg! En bedankt!"
    Ik "Ja maar jij bent ook nauwelijks IT-er!"

Compliance
    Er was iets met polsbandjes. Collegadude vond dat ik ze moest uitdelen aan mooie dames aan de bar.
    Ik pak er twee, en plak ze aan elkaar tot een halsketting voor HB8. HB8 Complies.
    Het dansen even later pakt niet lekker uit, dus ik pak haar handen en laat haar wat basisdraaitjes doen van m'n salsalessen. Complies.
    Slinger een beetje heen en weer (crossbodilit). Volgens mij heb ik haar niet gevraagd of ze ook eens op salsales ging.
    Volgens mij zei ze wel dat haar vriendje daar geen zin in heeft.
    Ook zei ze dat haar vriendje net zo oud is als ik, maar dat ze mij er een stuk jonger uit vond zien.

Alcohol shifting gears on me
    Het dansen is over en er ontstaat een vacuum. HB8 praat weer met collega's. Ik besluit nog even wat te sargen.
    Ik stap op wat blondines af, maar kan even niet serieus over komen. Ik trek een Amsterdamse collegadude erbij en zeg tegen blonde HB8's:
    "Help me even. Weet jij wat van dieren? Ik heb bijna ruzie met mijn maatje hier. Hij wil een Marsupial als huisdier. Je weet wel, zo'n Walibi beest.
    Omdat je dan geen halsketting nodig hebt, want je laat hem aan zn staart uit.
    Maar volgens mij zijn die Walibi's heel snel vals, en hebben ze vaak Rabies. Wat denk jij?"
    Of een andere
    "Hee heb jij misschien een telefoon te koop, want die van mij is helemaal gaar. Kijk maar: Het scherm kan alleen nog maar rood vertonen, en de randen
    zijn helemaal versleten"
    Ik weet niet meer in welke, maar het ging zo slecht dat de vrouwen wegliepen terwijl ik midden in een zin was.
    Lachend ga ik weer terug naar mn eigen groep, terwijl collegadude me verklaart dat ik een paar schroeven los heb.

Inmiddels zit HB8 op een kruk en ik ben in de buurt. Zij grijpt me een paar keer bij de kont, maar ik krijg het niet meer voor elkaar
    om een "hands off the merchandise!" te berde te brengen. Ze heeft me in haar web, en met de klauwen aan haar voeten harkt ze me naar binnen, en.......

Woeoeow! I'm alive! Dit was 2 maanden geleden een ONDENKBARE escalatie geweest. Dank ook aan jullie allemaal!

De volgende dag was lastig. Ik was best brak. Een paar collega's namen afscheid, dus ik moest m'n gezicht wel laten zien.
    HB8 kan ik even isoleren.
    ik"mmmmm ehh even over gisteren...ehh ik had van alles bedacht wat ik moest zeggen, maar nu weet ik even nix".
    HB8"schrijf het op!"
    ik"nee wacht, ehh" en ik maak de juiste gebaren waarop
    zij zegt"het was de alcohol he? het was de alcohol."
    ik"ja precies, verder niets aan de hand toch? Wij zijn toch verder okee en gezellig?"
    En lachend kijken we elkaar aan en lopen terug.

De rest happy uiteinde wensend;
    Natuurlijk krijg ik het niet voor elkaar om HB8 in het rijtje op te nemen. Die gaat met 3 anderen buiten staan roken.
    Buiten krijg ik het niet voor elkaar om haar een kusje te geven. Met een handdruk wens ik haar een fijne kerstvakantie.
    pfffffffffff en pffffffffffffff
    Ik step weg, en de andere collega (die zn laatste dag heeft) roept me nog na "en wel lief zijn voor [HB8] he?"
    ik "ja okee" en sla de hoek om.
    nogmaals pffffffff

Nu hebben we allemaal 2 weken vrij. Volgens mij moet ik in die twee weken niets van me laten horen.
    Als we terug op werk zijn, kan ik volgens mij wel iets proberen zoals:
    "Hee weet je, je bent best wel leuk. En ik wil dat we het leuk hebben samen. Maar dan moeten we ons wel normaal gedragen.
    Dus nemen we na het werk nog ergens een bakje koffie en kletsen we even bij goed?"
    En misschien nog even bij HB8+ langs voor kleding adviezen, omdat ze altijd bijzondere goeie spijkerbroeken aan haar kont hangt.

Als dan blijkt dat we (met HB8) terugvallen in de friendship zonde, kan ik misschien nog even bijspicen met
    "Weet je nog dat we mekaar voor het eerst zagen, en dat we toen met de oude collega's uit eten gingen, en dat jij ook mee was?
    Eigenlijk probeerde ik je toen mee uit te vragen."
    Maar dat is een troef die misschien verkeerd uitpakt.

Maar goed, de lieve meid heeft een vriendje. Ik moet ook maar een beetje rekening houden met haar gevoelens, en het risico voor mijn gevoelens.

Oh en wat was er zo South Park style aan? Hoe heet die jongen ook weer die steeds moet overgeven als dat meisje hem aanspreekt?
    Na de kus viel voor mij het doek, en moest ik m'n maaginhoud teruggeven aan de natuur.
    slecht verhaal waar ik je de details van zal besparen.

Wat wil ik het liefst van jullie weten?
    Denk je dat ik het helemaal naar de kloten heb geholpen, zeker met die dag erna?
    Is mijn plan voor de toekomst ok?

thanks!
    Cloudius

stan (die verliefd is op wendy)

Comment

Working...
    X