Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR] Cockblocked door AFC groep. Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR] Cockblocked door AFC groep.

hey jongens,

[B]situatieschets:[/B]
    [I]bij mij op school in de aula kan je alleen maar chippen, er zitten 2 kassieres die alles snel afhandelen.
    ik heb welis met de ene gepraat, over haar opeleiding enzo.. een dagje later zat er een andere die ik eerlijk gezegt wel mooier vond [7.5] daar praat ik ook welis mee. ze lacht altijd en volgt me met haar ogen als ik de kantine inloop.
    BTW: ze lopen beiden stage[/I]

[b]Gebeurtenis[/b]
    Ik liep de kantine weer in en ging afrekenen.
    ze zei geen alsjeblieft waarop ik antwoordde met: "wel alsjeblieft zeggen he, of wil je t snel afhandelen?" ze zei: ja.

ikzei: je doet fasilitair leidinggevende dn moet je toch wel beleefd zijn.
    hb: je weet het nog :O
    ik: ja goed he:P maar nu wil ik t vergeten :P

k vroeg nog of t druk was enzo. en daarna liep ik weg.
    vervolgens ging ik terug om nog een thee te halen, en k voor dr staan want ze liep door de kantine heen, daar hadden we wat speelse kino.

toen ik mijn 2e thee op had kwam zij net aanlopen, ik had haar niet gezien want ik liep net weg en had mijn bekertje laten staan.

ze riep me na: hey wel opruimen he.
    k zei: je doet toch fasilitair leidinggevende wrm ga je schoonmaken?

ze had een emmertje met sop bij zich namelijk.

ze zei: ja dat hoort erbij.
    ja ik neem mn lepeltje mee dat is al heel wat:P

ze lachte, en ik zei als je t heel lief vraagt ruim ik m op

ze keek me heel lief aan en zei: wil je t alsjeblieft ff opruimen?
    k zei: dat kan nog wel liever:P

blijkbaar waardeerde ze dat niet want ze ruimde met een mopperend gebaar dt bekertje en de servetjes op en zette t bekertje in mijn hand.

als ik dat bekertje in de prullenbak zou gooien zou mijn hele frame verneukt zijn, en zou zij mij bespelen. dat is niet de bedoeling.

dus ik zet het bekertje op de rand van de prullenbak, deed mijn lepeltje er ook nog is in en zei: "nu doe ik mn lepeltje er ook nog is in, k wou m nog meenemen mja te laat"

nou daar reageerde ze niet op want ik liep al weg.

[b]probleem[/b]
    een groep AFC's uit de hoek. [waren echte nerdjes]
    die afc's zeiden dat k t moest opruimen, vond ik t normaal dat ik troep achterlaat dit dat, bullshit praat!.

k liep naar m toe en zei: heb je daar problemen mee?
    hij antwoord met: JA waarop hij vervolgde met nog een preek.

hij vroeg of ik me daar te groot voor voelde k zei ja, en hij noemde me een patsertje.

k zei grapjas en liep weg. ik keek de hb aan en ze was aan t lachen.

[SIZE="4"]Wat heb ik hier fout gedaan? wat had ik moeten doen met die jongens. of had ik het voorgaande anders moeten aanpakken? k vraag niet vaak om hulp, maar hoop dat jullie me hier uit kunne helpen.[/SIZE]

I]een vriend kwam erbij staan en zei: jonge wissel je nummers nou uit en kom met me mee. Ze zei meteen: dats jammer maar ik heb een vriend. hoewel ik haar nummer niet wou vragen[/I]

Hey,

wat je fout hebt gedaan is duidelijk. Je hebt disrespectvol gedaan jegens haar schoonmaakwerk. Waarom zou ze je beter willen leren kennen als je haar als huisvrouw behandelt in de situatie met het lullige bekertje ?

Je sprak over je frame dat je niet wilde verliezen toen het verder ging over dat lege bekertje. Welk frame ? Het frame van de stoorzender die weigert zijn eigen troep op te ruimen, zelfs als anderen hem op zijn puberale gedrag wijzen ? Er is een verschil tussen een krachtig frame hebben en niet willen deugen.
    Fatsoen siert iedereen. Een citaat van John Cleese: "Good manners cost nothing, dear !"

Daarnaast ben je herhaaldelijk teruggegaan naar de omgeving van je target. Met andere woorden: zij oefent aantrekkingskracht op jou uit. Jij loopt immers terug. En je raadt het al: dat merkt zij en jouw value dropt.

Verder zie ik geen routines of doordachte technieken in deze post. Doe die er bij de volgende HB wél in, en gedraag je dan beter.

Laat deze meid maar even met rust; ze zal haar buik wel vol van je hebben.

Later,

Fando
    Last edited by Fando; 12-06-2007, 06:30 AM.

Comment

ja k heb routine details weggelaten :P t gaat puur om t gedeelte dat die kerels dom doen.

en ik ging niet terug naar haar maar k liep een beetje op die jongen af. zij kwam mij t bekertje brengen

als ze t de 2e keer lief had gevraagt wou k m al opruimen mja toen ging ze beetje brommen , whaha agjah k maak t maandag wel goed met een smooth routine :P

k zit alleen met die boys heb ik t goed afgehandeld door hun grapjasse te noemen en weg te lopen :P??? had beter gekund man :$

Comment

Wat Fando zegt.

En dan is er nog iets, wat je niet verkeerd moet opvatten. Ik heb je foto gezien en er waren 2 dingen duidelijk: je hebt een buitenlands uiterlijk en je ziet er redelijk patserig uit. Bovendien ken ik je ook als iemand die graag groots (soms arrogant) uit de hoek komt.
        Die drie elementen, + wat Fando zegt, zorgen ervoor dat AFC's je gaan cockblocken. Je hebt nog "mazzel gehad" anders was het knokken geweest.

Vooroordelen, patserig uiterlijk, disrespectvol gedrag (overnegging), en groots uit de hoek willen komen zorgden voor deze cockblock. Met name de vooroordelen zorgen ervoor dat je snel over 1 kam wordt geschoren en in een hokje geplaatst. Dat is niet correct, maar het is wel realiteit helaas.

Comment

tja... eerst ruim je je rommel niet op... dan vraagt ze het... gaat ze door je hoop heen door het lief te vragen... en dan creer je nog een hoop... en dan ben je ook nog verbaasd dat een paar nerds er iets van zeggen... en daarnaast is een bekertje weggooien ook niet heel moeilijk...

ik vond het ook nogal lullig overkomen... en ik vind dat die amog van de nerds nogal terecht was... en ik denk niet dat het nerds waren... de meeste nerds die ik ken durven niet eens iets te zeggen op zo'n moment... en ik denk niet dat het ook maar iets met je uiterlijk te maken heeft...

en die nerds hebben even goed punten gescoord bij haar... en jij een onwijze dlv gehaald... je zet jezelf al in een moeilijke situatie doordat de hb het niet leuk vind... en als iemand anders er iets van zegt ben je geirriteerd... als je dan nog durft te beweren dat je je te groot voelt om iets op te ruimen... ik vind het heel puberaal gedrag... het best dat je had kunnen doen is zeggen tegen die gast.. kut man je hebt gelijk... ik vergat gewoon dat bekertje mee te nemen... honest mistake... ok... fijne dag verder

misschien moet je je afvragen of je frame wel goed is... er is een verschil tussen alpha zijn en arrogant zijn...
          Last edited by DonkeyKong123; 12-06-2007, 07:22 AM.

Comment

ik heb al problemen op school anders was ik wel gaan knokken, ik ben daarom ook gewoon weggelopen.
            en ze zagen dr uit als nerdjes, naar mijn mening :P ze waren met zn 5en dus blijkbaar durfden ze alleen zo :P

ik ben dus toch TE arrogant, dt hoor ikde laatste tijden iets te vaak als je t mij vraagt :P k zal wt liever doen voortaan :P

maar weetje dat het is, k ben misschien wel een buitenlander, maar ik ben totaal niet het stereotype allochtoon.. integendeel ik ben juist goed/aardig goed geintregreerd :P dus ik denk niet dat het daaraan ligt zo klonk t ook niet, ze wouden gewoon stoer doen tegenover die chick :P

eens zien wie t laatst lacht als ik maandag dr nummer heb

btw: countG, k heb maar 2 keer genegged. uhmm, dt ze alsjeblieft moest zeggen, en dt schoonmaken toch niet bij fasilitair leidinggevende hoort. dat zou pas overneggen zijn bij een 4.5 ofzo :P

mja bedaknt jonges (K)

Comment

neggen doe je pas bij een HB8 of HB9... of eentje die denkt dat ze een 9 is... anders voelt ze zich alleen maar ongemakkelijk door die opmerkingen...

ik vind het nogal kansloos dat je serieus hebt overwogen om te gaan vechten om zoiets kleins... denk even na man... "ze waren met zn vijven en blijkbaar durfden ze alleen zo"... dude, hij probeerde je gewoon duidelijk te maken dat je je onfatsoenlijk gedroeg tegenover dat meisje... verder is vechten gewoon een DLV, tenzij je leven ervanaf hangt...

succes met het regelen van haar nummer

Comment

Weetje jongens, ik vind het niet eens ZO slecht wattie heeft gedaan, alleen is het wat te "voorspelbaar" allemaal. De eenige reden waardoor je je voelt alsof die AFC's/Nerds je cockblockte is omdat je erop in gegaan bent...

Het had meer zo gegaan moeten zijn:
                -De afc's zeggen zoiets als: "hey man, moet je opruimen...blah blah...vind je dat normaal?...blah..blah"

Seaker: *Niet eens op ingaan en oogcontact met HBkantine houden* en tegen de HBkantine zeggen: "Pshh, zelf een grote bek maar ze ruimen het zelf ook niet op...In iedergeval mijn "kantine-koningin," *speels kusje op haar hand* als je volgende keer wat beleefder bent, gooi ik m'n bekertje misschien wel nog een keer weg!"

Ofzie iets dergelijks...misschien niet de beste line maar toch...Gewoon niet op de AFC's nog-meer-voorspelbaarder-gedrag ingaan, en hun spelletje meespelen om ook voorspelbaar te gaan gedragen.

Ik zou het in ieder geval een paar dagen laten liggen...maar je hebt het niet echt verneukt denk ik...

succes!

Comment

...verwijderd...
                  Last edited by Gekko; 12-16-2007, 03:20 PM.

Comment

Je mist gewoon een beetje het funny element bij Cocky Funny.

Seaker, wat betreft het feit dat je "allochtoon" er uitziet, daar gaat het om. Dat levert vooroordelen op. Je bent inderdaad goed geintegreerd en al zou je het niet zijn, dat is het punt niet. Het gaat om je uiterlijk, mensen hebben op basis daarvan een hele berg met negatieve ideeen over je.

Comment

Je had tegen die nerds kunnen zeggen:

Haha zo praten jullie niet tegen je meerdere he! jullie zijn erg schattig als jullie op die manier de helden willen spelen hey maar ik ga nu heb nu weer dit is zonden van me tijd en dan omdraaien en lachend weg gaan

Comment

Powermetal,

als ik jou was zou ik er alles aan doen om de uitspraak 'zo praat je niet tegen je meerdere' uit mijn repertoire te krijgen. Het is níet grappig, níet doordacht en zal al helemaal niet zorgen voor een positief effect.

Naar mijn herinnering heeft iemand dat al eens tegen je gezegd.

En Gekko, je leek Seakers gedrag in je reply niet alleen goed te keuren (omtrent het bekertje), het leek er zelfs op dat je het graag nog wat agressiever zag.
                        We moeten ons even afvragen wat het doel van dit forum is. Elkaar wegwijzer maken in sociale omgang, of zorgen dat EHBO-posten meer werk krijgen.

Later,

Fando

Comment

Originally posted by seaker View Post
                          ze lachte, en ik zei als je t heel lief vraagt ruim ik m op
                          ze keek me heel lief aan en zei: wil je t alsjeblieft ff opruimen?
                          Tot en met het moment dat ze je lief aankeek was het leuk, daar had je moet stoppen. Bij de zin: "Dat kan nog veel liever" ben je te ver gegaan. Een beetje plagen is leuk, maar jij hebt haar duidelijk vernedert.

Comment

als jij t zegt countG :P en kan dat ik veel te cocky ben, en niet veel grapjes tussen doe, nu je t zegt was ik niet funny gewoon cocky...

Gekko: ik maakte me zorgen alleen omdat ik dacht dat ik ze anders had kunnen aanpakken. ik ging er heel lichtelijk op in. k begon niet eens een discussie ofzo. ze praatten maar lomp.

Caveman86:
                            wat jij zegt is een beetje smooth: ik had me al te arrogant en cocky gedragen tegenover haar. wel beetje kino gehad enzo:P maar als ik daarna nog naar dr toe loop en kusje op dr hand geef is beetje misplaatst vind ik.

maar k heb vandaag gelijk geprobeerd wt minder cocky te doen

en t werkt :P ben vndaag met 2 nr's thuisgekomen. van de 3 sets :P

Comment

omg i love assholes

i like your style sir

Comment

Working...
                              X