Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR] Crush (advies) Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR] Crush (advies)

[COLOR="Red"][B]UPDATE ONDERAAN!!!!!![/B][/COLOR]

Voordat ik met dit kleine FR'tje begin, wil ik meteen vermelden dat ik graag jullie advies wil hebben. Lees het FR even door als jullie willen. Ik zal zo gedetailleerd mogelijk zijn, zodat jullie alle inzichten hebben.

Ik heb een meisje leren kennen, die vanaf nu ML zal heten. Ze viel me de eerste dag op school meteen op, spontane aantrekkingskracht. Het is echt heel lang geleden dat ik zulke gevoelens heb ontwikkeld voor een meisje. Toevallig zat ik met haar in een bepaalde groep samen. Ik kreeg al snel vrij opvallende IOI's. We zaten recht tegenover elkaar en ik deed zo nonchalant mogelijk. Ik zat een opdracht te lezen, en ik voelde haar mij de hele tijd bekijken.. alles analyseren van me. Ze keek naar mijn haar, mijn kleding, mijn gezicht. Elke keer als ze weer zat te kijken, keek ik snel omhoog, zodat onze blikken elkaar zouden treffen. Elke keer als dit gebeurde, keek zij snel weg.. om vervolgens weer terug te kijken. Andere IOI's die ik kreeg van haar (op andere tijdstippen) waren dat ze steeds oogcontact zocht en om al mijn grapjes moest lachen.

Ik vond dat het tijd werd om actie te ondernemen. Dit gevoel verdiende het om onderzocht te worden. Vroeger had ik dit heel vaak, maar door schade en schande ben ik wijzer, en voorzichtiger geworden. Toch voelt dit anders, ik zie mezelf echt wel met haar. Mijn vrienden vroegen me of ik al iets met haar gedaan had. Nou, nee.. we zitten alleen bij elkaar in de klas. Daarom besloot ik mijn angsten aan de kant te zetten en de eerstvolgende keer als ik haar zag ENIGE actie te ondernemen.

Vandaag na school zag ik haar in de stad lopen. Toevallig moeten we dezelfde tram hebben richting onze woningen, dus we wachten bij dezelfde halte. Ik begin een praatje met haar en vraag wat ze ging doen deze middag. Ze zei dat ze niks ging doen, dus besloot ik het er maar op te wagen.

[B]OhMy[/B]: "Als je toch niks gaat doen, dan gaan wij gewoon even naar *naam kroeg*, wat drinken!"
    Ze keek me met grote ogen aan, en zei toen:
    [B]ML[/B]: "Ja, maar ik heb geen geld"
    [B]OhMy[/B]: "Ik vraag jou toch mee, dan hoef jij niet te betalen."
    Ik vind het niet erg om te betalen voor wat drankjes, helemaal niet als ik haar meevraag.

Vervolgens bleef ze me met grote ogen aankijken, werd ze rood en stotterde: "Uuh, nou is goed "

We gingen samen de tram in, op weg naar de kroeg. De adrenaline gierde door m'n lichaam. Ik probeerde het gesprek op gang te houden, maar door de nervositeit klapte ik steeds dicht. Heel vreemd, aangezien ik normaal gesproken de meest absurde dingen kan en durf te zeggen tegen meisjes. Als ik een meisje puur en alleen voor de sex interessant vind, ben ik simpelweg niet bang om haar kwijt te raken. Nu is het echter anders... nu staat er (in mijn hersens althans) iets op het spel. Als ik er nu zo rustig over nadenk klopt dit natuurlijk niet en had ik niet bang/nerveus moeten zijn.

In de kroeg aangekomen vroeg ik haar wat dingen over haarzelf. Ze vertelde me uitbundig over zichzelf en haar levensverhaal. Ik moet toegeven, dit meisje heeft het goed getroffen en heeft een hectisch leven achter de rug. Dit maakte haar voor mij nog interessanter, waardoor mijn nervositeit alleen maar groeide. Ik wachtte op een moment waarop ze informatie over mij zou vragen, maar dit moment kwam maar niet. Vervolgens ruim een half uur over haar ex lopen praten en de problemen die hieruit voortgevloeid zijn.
    Door dit gesprek heen gaf ik telkens mijn mening over de situatie. Blijkbaar voelde ik haar goed aan, want op al mijn meningsuitingen antwoordde zij: "J[B]a precies!![/B]" Uiteindelijk ook nog over mijn liefdesleven gehad, waar ze wel aandachtig naar luisterde. Het werd al wat laat, en we gingen beiden naar huis.

Terwijl we naar de tram toeliepen waren we allebei stil. Ongemakkelijke stilte als je het mij vraagt. Normaal gesproken praat ik je de oren van je kop af, maar door die fucking nervositeit wist ik gewoon niks te zeggen. Zo irritant was dat. Op een gegeven moment besloot ik maar het heft in eigen handen te nemen en zei: "Ik weet niet zo heel goed hoe ik het moet zeggen, maar jij maakt me echt heel erg nerveus. Voor het geval je dacht, wat doet 'ie toch raar.. dat komt door jou!" Vervolgens keek ze me weer met grote ogen aan, werd ontiegelijk rood en zei: "Aaaw, maar dat hoeft toch helemaal niet! Ben ik zo eng dan? Komt zeker door al die wilde verhalen?" Ik antwoordde hier vrij nonchalant op en niet zo heel krachtig. Uiteindelijk zei ik dat ik nog wel haar nummer wou en we namen toen op een vrij droge manier afscheid. Toen we weg liepen, zei ze: "Ik vond het echt gezellig!"

Zodra ze weg liep, viel er een last van mijn schouders. Niet normaal. Hoe kan het, dat na bijna twee jaar in dit wereldje van PUA, vele k-closes en f-closes later, ik nog steeds niet een normaal gesprek één op één kan voeren met een bloedmooi meisje, waar ik ook nog eens iets voor voel. Het antwoord is me zelf al duidelijk, het is namelijk een innergame issue. Daar zal ik jullie niet mee vervelen. Het deed me echter goed om gewoon eerlijk te zijn tegen haar, en te zeggen dat ze me nerveus maakte. Of het een goede keus is geweest? I dunno, maar het zou jammer zijn als dit de omgang tussen mij en haar zou opfucken. Ik zit namelijk ook met haar in de klas nog, de aankomende drie jaar.

Afijn, nu mijn vraag aan jullie allemaal. Ik wil haar smsen. Ik weet al precies wat ik haar wil sturen, echter stel ik jullie mening wel op prijs om te weten wat jullie ervan denken.

"[I]Hey nerveusmakend-type! Het was niet mijn bedoeling om je misschien ongemakkelijk te laten voelen vanmiddag. Ik geloof alleen sterk in het zeggen wat er op je hart ligt, so I did X OhMy[/I]"

Geen excuses maken, aangezien ik trots ben op wat ik deed. Ik geef haar een window nu om wellicht op mijn avances in te gaan, en ik geef aan dat ik niks verwacht. Dit lijkt mij een goed smsje. Ik stuur dit smsje naar haar toe vanavond, tenzij iemand met een goed idee komt voor een bepaald tijdstip.

Ik moest het gewoon even delen met jullie. Dit is weer nieuw terrein voor me, want nu is het pas echt serieus aan het worden voor me allemaal.
    Last edited by OhMy; 09-21-2008, 12:33 PM.

Ten eerste:

WE WANT FOTO'S !!!!

Ten tweede zou ik niet zo'n smsje sturen. Kijk je hebt je hart gelucht, prima, maar daar over beginnen maakt het alleen maar of je het uit wilt leggen. (Naar mijn idee). Het was namelijk allemaal een beetje awkward toch? Dus niet beginnen over dat ze je nerveus maakt. En ook niet beginnnen over waar jij sterk in gelooft. Tis jouw wereld Ohmy niet die van haar. Vergeet dat niet!

Ik zou iets sturen, van "hé meis ik vond het super gezellig en ik wil je graag nog een keer zien".

Mocht zij het allejezus debiel awkward gevonden hebben, dan hoor je weinig terug. Vond ze het wel charmant/bijzonder dat je zo open over je gevoelens was, dan ben je binnen!

------edit-----------

Ik herinner me een stuk van soul tijdens een real men conference try-out.

Hij zij als je een excusses maakt, maak em dan voor hoe zij zich voelt, en niet over dat je foutzat. Dus dat meenement:

Hé meis, ik hoop niet dat ik je heb laten schrikken door mijn eerlijkheid. Ik vond het erg gezellig en het lijkt me leuk je snel weer te zien.x ohmy

Comment

Ik zou persoonlijk niet dat smsje sturen. Waarom zou het raar zijn als je eerlijk bent? Of anders gezegt: waarom benadrukken dat je eerlijk was? Dat ben je toch altijd?

Ik zou gewoon lekker normaal doen. Niet te needy worden, dat is zeer funest (zoals ik vorige nacht heb meegemaakt).

Comment

Ik had dit ook al op msn gezegd, maar nog maar ff hier ook:

[I]"Hey nerveusmakend-type! Het was niet mijn bedoeling om je misschien ongemakkelijk te laten voelen vanmiddag. Ik geloof alleen sterk in het zeggen wat er op je hart ligt, so I did X OhMy" [/I]

Ik vind dat smsje echt te flauw.. sowieso: Die X, schrappen. X of kus.. fuck it.. Allemaal te try hard. Als ze een X terugstuurt, kan jij ook; het maakt eigenlijk helemaal niet uit.. maar daarom kan je het beter gewoon weglaten.

Nerveusmakend-type? Waarom niet meer plagerig? Waar is Mr. Mindfuck gebleven?

[I]Het was niet mijn bedoeling om je misschien ongemakkelijk te laten voelen vanmiddag. Ik geloof alleen sterk in het zeggen wat er op je hart ligt, so I did [/I]
        Zoals ik ooit al eens schreef: SMS is geen mini-email.. Dit is iets om over te bellen of direct te zeggen.. via sms is dit regelrecht beta-gedrag.

Ik denk dat het nu geen moment is om te smsen: Bellen voor vervolgafspraak en dan gewoon snoeihard door je barrieres heen beuken of haar nog een keer meenemen en gewoon in et wilde weg verhalen gaan vertellen, haar naar gevoelsdingen vragen en dan closen... et liefst 'savonds, met een borrel erbij en NIET als date.

+ Je komt totaaaal niet vanuit een abundance frame.. Je hebt te weinig vrouwelijke aandacht klaarblijkelijk, anders is dit niet zo heel interessant: Los van of je der nou echt leuk vind of niet, je wilt eigenlijk te graag

EN WORD NIET VERLIEFD!
        MORE THAN ANYTHING: LOVE IS SELF HYPNOSIS

Go go go go! Totdat je een nee hoort! Maar niet via sms man.. Dan krijg je 95% zeker een lauw smsje terug (lauw krijg je lauw terug en mindfuck krijg je vrolijk terug) en dan voel jij je weer kut etc etc

Dus:
        Zorg dat je haar te spreken krijgt in een gelegenheid waar je je beide meer op je gemak voelt... minder gedwongen sfeer. Het liefst een beetje pre-selection voor jou erbij, een wijntje voor haar en dan er voor gaan. Het zit er wel in, laat niet toe dat je jezelf tegen houdt En als dat wel gebeurd: Fuck it, Next.

Comment

Dat je zei dat je nerveus was heeft het niet verneukt. Ik vind d'r reactie daarop in ieder geval positief! Ze gaat d'r gelijk op in en zegt zelfs "Aaaw, maar dat hoeft toch helemaal niet! Ben ik zo eng dan?", wat ik persoonlijk onwijs cute vind

Aan het eind van de avond zegt ze dat ze het ontzettend gezellig vond, wat een goed teken is. En besides! op school was het voor jou toch duidelijk genoeg dat ze je leuk vindt? Dat verandert dan niet zomaar. Ik denk dat ze het wel ziet zitten maar niet bereid of in staat is om de eerste stap te zetten.

Comment

Leuk toch? Toch fucking fantastisch dat een meisje je nog steeds zo kan laten voelen?

Sinds wanneer is dat slecht?

Trouwens, je wordt nerveus als je verwachtingen hebt van de afloop...of het nou een abstracte verwachting is zoals "we vinden elkaar leuk", of "we gaan neuken om 3 over half-zes vanavond" maakt niets uit.

Leuk man,

remember dat zonder game = ben je een "gewone" gast, dus don't worry about it...

VOLG JE HART en kappen met "outcome dependancy"

Comment

Bedankt allemaal voor de wijze woorden. They really helped.

Volgende heeft zich afgespeeld. Vrijdag sprak ik met enkele mensen/vrienden over de situatie. Allemaal stonden ze versteld, dat ik, OhMy, weer eens een crush heb op een meisje. Uiteindelijk een beslissend gesprek, besloot ik haar op te bellen. Out of nowhere. Bam.

Ik bel haar op, met een hard kloppend hart. Het leek wel eeuwen voor ze opnam. Uiteindelijk nam ze op met een vriendelijke 'Heeeey'.
              Een leuk gesprekje volgde. Ze vertelde me dat het echt goed uitkwam dat ik belde, omdat ze even een sigaretje wou roken en dus even weg moest bij haar ouders. Een beetje fluffen en praten over de dagelijkse dingen. Uiteindelijk vroeg ik haar wat ze zondag ging doen. Ze zei dat ze naar de kroeg zou gaan met haar vriendinnen. Daarop zei ik: "Oh jammer, want anders hadden wij even wat kunnen gaan drinken". ML: "Oooh dat had me ook leuk geleken. Ja ik weet nog niet wat ik zal doen, maar ik heb je nummer nu, dus ik laat het je weten!"
              Tijdens het gedag zeggen zei nog: "Trouwens, ik probeerde je gisteren op Hyves op te zoeken samen met een vriendin, maar je bent echt onvindbaar of je hebt gewoon geen Hyves!" Wat dus aangeeft dat ze om de een of andere reden mij wou laten zien aan haar vriendinnen!
              Ik zei op het eind: "Nou goed, fijne avond nog. En ik hoor wel van je over zondag dan!"

Zaterdag ging voorbij.
              Zondag is aangekomen. Ik zal heel eerlijk zijn, ik heb de hele dag om de 15 minuten op mijn telefoon gekeken. Ze heeft gewoon de hele dag NIKS gestuurd naar me. Ik heb mezelf echt opgevreten, vreselijk.

Uiteindelijk besloot ik net na 9 uur het volgende te sturen:
              "Of je laat express niks van je horen, of je bent nu al ladderzat. Ik gok op het laatste :P"
              Niet twee minuten later krijg ik een smsje terug van haar:
              "Nee vergeten. Sorry! Ga zo slapen. Ik zie je morgen. X"

Any thoughts guys? Enig idee wat ik desnoods morgenochtend nog kan sturen naar haar eventueel?

Zelf wou ik terugsturen:
              "How rude. Chocolade, bloemen en een lunch kunnen dit alleen maar goed maken. Slaap lekker. X"

Op aanraden van Tymar heb ik dit niet gestuurd, omdat dit soort gedrag niet beloond mag worden eigenlijk. Toen wou ik nog het volgende sturen:
              "Ru-hude" of 'How rude."
              Maar goed, wat voor gevolgen zou dit weer kunnen hebben?

Persoonlijk lijkt mij dit een blowout. Snel een smsje terugsturen voor de aardigheid, maar ik kan het ook fout hebben. Ik zie haar morgen op school weer, dus enig advies stel ik op prijs!
              Last edited by OhMy; 09-21-2008, 12:35 PM.

Comment

Ik zou wat afstand nemen. Jij nam de stap om haar mee te vragen, en belde haar later nog een keer op. Zij zou wat van zich laten horen maar deed dat niet, waar je verder weinig achter hoeft te zoeken, imo! Maar hoe dan ook.. chill!

Comment

Gassttt

Een hoop mensen vertellen dat je needyness displayed en dan doe je het weer?

Op hyves heeft ze der vriendin laten zien wie die gekke jongen uit haar groepje was, die wel ok was, maar ze toen ze wat mee ging drinken een nerve breakdown had. (Ik ben namelijk van mening dat de opmerking "ahh maar dat hoeft toch helemaal niet) geen goeie zaak is. Je legt haar value namelijk direct een stuk hoger dan die van jouw. En wil je haar versieren, dan moet je value minstens gelijk of hoger zijn.

Jij bent zondag iets anders gaan doen weetjenog? Het vrouwelijk braziliaanse voetbalelftal belde jouw dat ze in het land waren en alle 11 met je op date wilden. Dus je bent haar totaaaaal vergeten. Hoe hete ze eigenlijk ook alweer? (Nee ik weet ook wel dat die niet jouw nummer hebben, en dat je elke 15 min. op je telefoon hebt gekeken, maar dat laat je dus NOOIT merken.)

Je moet gewoon totaal vergeten wie ze was. Laat haar maar nu over de brug komen. Als ze (nog steeds) geïnteresseerd is laat ze dat wel weten, en anders moet je het vooral laten. Elke move die jij nu maakt zou naar mijn mening AFC overkomen. Ik denk dat je op het moment haar te leuk vind, waardoor je alleen maar domme moves maakt, die jouw NIET helpen. Ohja en om dit te bekrachtigen: Ze heeft jouw VERGETEN?!?!?!?!! Maw ze heeft dus geen moment aan je gedacht, dat is een duidelijk signaal!!! Ze behouwt je dus als een zekerheid, op het moment dat je niks van je laat weten, begint ze je slechter te begrijpen. EN DAT mijn waarde OHMY is het begin van versieren.
                  Last edited by juggernought; 09-21-2008, 04:10 PM.

Comment

Originally posted by juggernought View Post
                    Gassttt

Een hoop mensen vertellen dat je needyness displayed en dan doe je het weer?
                    Sometimes, you can't fight the feeling.

Op hyves heeft ze der vriendin laten zien wie die gekke jongen uit haar groepje was, die wel ok was, maar ze toen ze wat mee ging drinken een nerve breakdown had. (Ik ben namelijk van mening dat de opmerking "ahh maar dat hoeft toch helemaal niet) geen goeie zaak is. Je legt haar value namelijk direct een stuk hoger dan die van jouw. En wil je haar versieren, dan moet je value minstens gelijk of hoger zijn.
                    Niet mee eens. Het gaat hier niet om een 'fling'. Deze meid heeft - als ik het verhaal zo moet interpreteren! - OhMy al een tijdje onderzocht. Dan zal niet in EEN keer zijn status naar beneden donderen. Ik denk dat zo'n oprechte opmerking juist iets ontwapenends heeft en daarnaast was dat voor haar juist een geruststelling.

Jij bent zondag iets anders gaan doen weetjenog? Het vrouwelijk braziliaanse voetbalelftal belde jouw dat ze in het land waren en alle 11 met je op date wilden. Dus je bent haar totaaaaal vergeten. Hoe hete ze eigenlijk ook alweer? (Nee ik weet ook wel dat die niet jouw nummer hebben, en dat je elke 15 min. op je telefoon hebt gekeken, maar dat laat je dus NOOIT merken.)
                    Eensch.

Je moet gewoon totaal vergeten wie ze was. Laat haar maar nu over de brug komen. Als ze (nog steeds) geïnteresseerd is laat ze dat wel weten, en anders moet je het vooral laten. Elke move die jij nu maakt zou naar mijn mening AFC overkomen. Ik denk dat je op het moment haar te leuk vind, waardoor je alleen maar domme moves maakt, die jouw NIET helpen. Ohja en om dit te bekrachtigen: Ze heeft jouw VERGETEN?!?!?!?!! Maw ze heeft dus geen moment aan je gedacht, dat is een duidelijk signaal!!! Ze behouwt je dus als een zekerheid, op het moment dat je niks van je laat weten, begint ze je slechter te begrijpen. EN DAT mijn waarde OHMY is het begin van versieren.
                    Grotendeels mee eens, maar ik denk echt niet dat ze je volledig is vergeten. Ik denk dat het nu voornamelijk van je eigen perspectief afhangt. Of je pakt alle POSITIEVE signalen eruit of alleen de NEGATIEVE. Het klinkt nu alsof je wel naar de positieve kijkt, maar dat je daar veel minder waarde aan hecht dan de negatieve. Hoe dan ook is de conclusie dat je het nu rustig aan moet doen.

Comment

Haha, jullie hebben allebei gelijk. Ik weet hoe het klinkt en ik weet hoe het overkomt. Echter schaam ik me er niet voor tegenover jullie, dus vandaar dat ik het ook gewoon toegeef.

Als ik haar spreek en ze vraagt wat ik toen ben gaan doen, ga ik uiteraard niet zeggen dat ik thuis ben gebleven. Ik ben natuurlijk op pad gegaan met wat vrienden en vriendinnen!

In ieder geval ga ik haar vandaag weer zien. Ik ga doen alsof er niks aan de hand was, alsof het drinken een optie was ipv. een echte afspraak (which it was). Ik ken mezelf, en ik weet bijna wel zeker dat ik [I]iets[/I] ga zeggen in de trant van "vergeet je [I]dat[/I] dan niet? " als de kans zich voordoet. Oh well, we zien wel wat er gebeurd.

Comment

let me know how it goes

Comment

Working...
                        X