Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR's] Night Fever: On the road to my fearless self Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR's] Night Fever: On the road to my fearless self

Vervolg op mijn "Groeiproces", eerder gepost op het nieuwe forum en nu weer teruggekopieerd naar dit forum. Ik vind deze titel simpelweg passender.

[B]Inleiding[/B]
    Dit is mijn persoonlijk reisverslag op weg naar mijn beste zelf. Mijn beste zelf bereik ik wanneer ik me niet meer laat leiden door de angsten die ik mijzelf opleg. Hoe die angsten er zijn gekomen is niet belangrijk. "The only thing that matters is taking right action"

Opmerkingen, advies etc. naar aanleiding van mijn posts zijn natuurlijk van harte welkom!

[B]Huidige doelen[/B]
    - Korte termijn: alleen gaan stappen en durven te openen; net zoals ik zou doen wanneer ik samen met iemand ben.
    - Lange termijn: Meer zelfvertrouwen krijgen en me niet meer laten leiden door angsten. Tevens wil ik kunnen leven in overvloed.
    Last edited by Night Fever; 08-12-2008, 01:43 PM.

[FR] Breda 12 juli 2008

[B]één jaar terug[/B]
    Ik sta met een goede vriend in een tent. We zijn aan het dansen en kijken om ons heen naar al het moois. Enkele non-verbale gedachtes: 'zij is leuk zeg! Ik zou haar wel willen aanspreken! Ja maar wat moet ik dan zeggen?' Ondertussen gaat de verbale conversatie ook in vergelijkbare termen: 'Wat vind je van haar dan?! Ja zij is mooi zeg! Ga haar dan aanspreken man, gewoon doen!'

Deze avond eindigde in één enkel hallo en een schaamtevol logisch oppervlakkig gesprek met een leuke meid terwijl mijn maat naar de wc was. Dit was een goede avond!

[B]We schrijven zaterdag 12 juli 2008: amper 1 jaar later[/B]
    Samen met Caveman en Fando zijn wij gearriveerd in de Drie Gezusters. Het is bomvol en druk! Leuke HB's zijn aanwezig, minder leuke ook. We gaan een drankje doen en maken een goede tijd. Altijd leuk om met deze gestoorde gozers te praten. Caveman's positiviteit en Fando's scherpzinnige observaties, gedachtenkronkels en zeer droge humor werken aanstekelijk. Kortom: Een leuke avond gegarandeerd!

Gedurende de avond hooken een aantal gesprekken. Uiteindelijk denk ik dat ik zo'n 20-30 pogingen tot een gesprek heb geprobeerd. Ik vind het leuk om rond te lopen en wat losse opmerkingen te gooien. Ook heb ik een aantal keren een vrouw beetgepakt en wat salsales gegeven. Erg leuk om die verbaasde trotse blikken te zien na een aantal minuten dansen, terwijl ze zeiden geen salsa te kunnen.

Een nieuwe opener verzonnen aangezien ik vaak met een spablauw flesje sta. Naast een vrouw gaan staan: twee keer fluiten op je flesje en ik lag dusdanig in een deuk dat de vrouw in kwestie oprecht aangaf dat ik een ontzettend grappige gozer was. Belangrijker nog: ik had het ontzettend naar mijn zin. Ziehier mijn eerste zelf gemaakte niet verbale opener: 'Whistler' by NF

Er was een moment gedurende de avond dat ik voelde dat ik met meer mensen wilde praten. Even wat gas erop. Wanneer ik dit had gedaan was ik nog meer in state gekomen. Mijn lichaam gaf het aan, ik voelde het. Echter ik deed het niet.

Ik was compleet overwelmd door een barvrouw. Ik ging wat bestellen, kon in eerste instantie letterlijk niet uit mijn woorden komen (kwam simpelweg niet op de bestelling). Caveman zei toen ze later langsliep dat ik wat tegen haar wilde zeggen. Ze kwam: ik kwam weer niet uit mijn woorden. Zei dit en vertelde haar dat haar charme mij overwelmde. Ze vroeg wat ik wilde vragen tot 2 keer toe. Ik zei dat dit het was. Ik had toen ze wegging vlinders in mijn buik (zij dus ook!) en baalde dat ik niet gewoon had gevraagd of ze zin had een keer wat te drinken.

Aan het einde van de avond had ik eigenlijk geen gesprekken gevoerd die me overdonderde, me bijbleven. Ik had het gevoel dat er meer in de avond zat. Was teleurgesteld in mezelf.

[B]Conclusie[/B]
    Het is zo makkelijk te verzanden in negativiteit: 'bah, het was echt een middelmatige avond zeg! Hmmm...ik heb eigenlijk weinig tot geen attraction opgebouwd' etc. etc.

Op deze ene 'middelmatige' avond heb ik meer gedaan dan in twee tot drie gehele jaren voordat ik aan deze reis begon. Ik heb fucking 20-30 vrouwen geopend! Heb een opener bedacht en heb ontzettend veel lol gehad. Daarnaast heb ik tegen een barvrouw durven vertellen, terwijl ze een paar centimer van mij af stond, dat haar charme ervoor zorgde dat ik tot twee keer toe niet op mijn woorden kom.

Als klap op de vuurpijl begint mijn lichaam me te vertellen wat ik moet doen. Beter gezegd: ik begin te horen wat mijn lijf me verteld!

Life's good!
    Last edited by Night Fever; 08-12-2008, 01:44 PM.

Comment

[FR] 19 juli Panama*, van comfortzone naar comfortzone

[B]Inleiding[/B]
      Caveman vroeg of ik zin had om mee te gaan naar een mooi feest in Panama*, Wild Couger had namelijk mogelijkheid om ons op de gastenlijst te zetten. Natuurlijk wilde ik dat meemaken!

Wild Couger, Loud en Caveman waren aanwezig. Wild Couger was alles wat ik had gedacht van zijn FR's: fijne persoonlijkheid, laat mensen in hun waarde, valuegiving, daarnaast is hij super effectief: hij opent 1-2 sets, die hooken en dan is het klaar.

[B]Verloop[/B]
      Ik was in eerste instantie niet op mijn gemak in deze club. Was er nog nooit geweest en had nog nooit geopend in zo'n high-end club. Op een gegeven moment ben ik begonnen met openen. Ik had daarbij een aantal sets die hookten, maar ik ejecte bij veel sets of de dames gingen weer naar de dansvloer.

Uiteindelijk voelde ik me meer op mijn gemak, kon ik het wat loslaten en had ik het naar mijn zin.

[B]Van comfortzone naar comfortzone[/B]
      In deze nieuwe omgeving was ik niet in mijn element. Ik zie nu dat ik bij de voor mij bekende plaatsen ik niet uit mijn comfortzone ga. Ik ben daar meer zeker van mezelf en weet wat ik kan verwachten. In de Panama* was dit niet het geval, ik werd er onzeker van. Was uit mijn comfortzone.

Daarnaast open ik al mijn sets met voornamelijk een "fun en nice guy" vibe. Ik word over het algemeen niet seksueel en blijf ook hier in mijn (nieuw gevonden) comfortzone. Vaak denk ik in een set wel iets in de trant van: 'hmmm... hoe kan ik dit escaleren? het gaat nergens naartoe hoe kan ik dat veranderen?' maar ik doe er dan niks mee.

[B]Conclusie[/B]
      Ik heb een nieuwe comfortlevel bereikt: Ik kan openen en small talk maken (kan beter natuurlijk).
      Ik kan dit zelfs wanneer ik niet in mijn element ben (wanneer ik ergens vreemd ben).
      Ik kan een "fun en nice" vibe afgeven.
      Ik kan een "sexual intent' vibe afgeven wanneer ik me lekker voel en uit mijn hoofd ben.

Nu is het tijd om mijn comfortzone op te rekken en eruit te stappen:
      Ik ga vaker naar verschillende clubs gaan, met andere sferen, om hieraan te wennen.
      Ik ga meer sexual intent uiten in mijn gesprekken.
      Ik ga alleen sargen om aan mijn zelfvertrouwen en zelfredzaamheid te werken.
      Last edited by Night Fever; 08-12-2008, 01:41 PM.

Comment

[FR] 26 en 27 juli, Off Corso Rotterdam

26 juli: Ik zat in mijn hoofd, opende met mijn ego (value-seeking) en had sarge-wise een slechte avond.

27 juli, 80/90's party off-corso

[B]Inleiding[/B]
        Samen met Caveman, Loud, OutInTheStreet en Meinhart de hort op gegaan. Mooie avond geworden die beter liep dan gisteren. Mijn doel was om mijn intenties te volgen en me zo min mogelijk door mijn ego laten leiden.

Ik was meteen fysiek in mijn sets (kino) en met aanspreken. Normaal heb ik hier moeite mee ondanks dat ik wel gewend ben om een vrouw aan te raken vanuit mijn dansachtergrond en bij vrienden. Echter bij vreemden moet ik hierbij een drempel over. Gisteren ging het heel natuurlijk en soepel.

OutInTheStreet is een hele relaxte aardige gozer die lekker zijn eigen gang gaat en blijft openen. Meinhart: jou heb ik nog niet echt kunnen spreken/in actie gezien, maar daar gaat verandering in komen!

[B]Verloop[/B]
        Drie noemenswaardige sets:

[U]Set 1[/U]
        Ze was aan het dansen en lachte toen ik voorbij liep. Ik opende haar. Gedurende het eerste deel van het gesprek ging het over onzin. Baywatch was op de schermen dus ik wilde een look van haar ala Pam. De eerste keer deed ze niet haar best, dus ik gaf aan dat ik meer seks wilde. Tweede keer was beter, wat ik haar ook zei: "Vooral die tong langs je lippen deed het hem". Gedurende het gesprek peste ik haar hier mee wanneer ik weer die tong zag.

Tijdens het dansen met haar, merkte ik dat ze aan het begin niet 100% op haar gemak was. Ik wisselde dicht bij elkaar dansen af met haar wegduwen en haar een rondje oid laten dansen. Iets later kwam dirty dancing bij mij op. Ik speelde hier op in met rollplaying waarbij zij en ik onze eigen ruimte hadden. Ik trok haar echter tijdens het dansen subtiel naar mij toe, waarop ik ofwel haar beschuldigde dat ze weer dichtbij kwam, ofwel dat het automatisch ging tussen ons. Op een gegeven moment ging ze zelf voor de gein aan mijn kont zitten.

Zij vond het leuk, ik had soms mijn hoofd/mond bij haar nek en zat (trok) aan haar haar. Ze smolt.. Ik wilde haar echter niet zoenen daar. Ik had me voorgenomen dat ik eens wilde kijken wat er gebeurd wanneer ik alleen een #close doe. Aangezien al mijn kiss-closes nooit meer iets van zich hebben laten horen.

Ik vroeg of ze wat wilde drinken. Zij ging eerst naar de wc. Ik legde haar uit dat ik principieel tegen iets te drinken kopen voor een meid die ik net leer kennen. Echter zij had me al iets teruggegeven: ik kwalificeerde haar.
        Hierna praatten we wat over onze levens. Ik vond dit belangrijk omdat we niks van elkaar wisten en het belangrijk was wat comfort op te bouwen, ik wilde weten wie zij was.

Uiteindelijk zei ik dat ik een keer wat leuks met haar wilde gaan doen. Zij keek me twee tellen aan en stemde in. Ze stelde zelf voor om dan maar nummers uit te wisselen, afijn dat ik haar nummer noteerde omdat ze geen telefoon bij zich had. Na nog wat gesproken te hebben keerde we beiden terug naar onze vrienden elders.

Iets later kwam ik haar weer tegen. Ik probeerde weer wat met haar te praten. Dit was geen succes. Ik ga er niet over in detail maar heb een belangrijke les geleerd: "Na een succesvolle #close met doel later af te spreken NIET meer die set opzoeken, het doet alleen maar afbreuk aan het moment van daarvoor!"

[U]Set 2[/U]
        Ik liep rond samen met Caveman en mijn aandacht werd getrokken door een mooie meid met een killer blik. Ik liep langs, stond stil en keek haar aan. Zij keek mij aan --> lovestruck! Ik ging met haar praten, haar vriendin met Caveman.

Gedurende het gehele gesprek erg veel kino toegepast. Ik deed wat leuke dingen met haar, zij vroeg met wie ik hier was en wie mijn vriend is (nu vraag ik me af of ze ofwel het gesprek gaande wil houden ofwel dat ze jou gewoon leuker vond Cavy?).

Vanuit hier in rollplaying dat we koppelaars zijn. Ik high-five haar als beloning, ze vindt het leuk. Ergens hierna ejecte Caveman uit de set. De vriendinnen praatte even met elkaar en ik zat me te bedenken hoe ik het initiatief weer naar mij kon trekken.

Ik zag haar vriendelijke blik, maar kon me voorstellen dat wanneer ze wilde ze ook erg gemeen kon zijn. Dit beaamde ze. Ik checkte bij haar vriendin: die beaamde het ook. Weer terug naar mijn target, gaf aan dat ze haar vriendin beter moest instrueren want dit bracht haar geen punten. Alles met een bigsmile natuurlijk.

Ze stond een beetje op mijn tenen: ik gaf dit aan. Ze deed het voor de grap nogmaals. Ik keek haar lang aan (onbewuste reactionseeking?). Iets later gaf ik aan dat ik (als straf) niet meer met haar wilde praten. Ik liep weg. Keek nog een keertje om. Ze was verbauwereerd maar lachte nog wel. Ik deed een take-away (was de planning).

Iets later kwam ik weer in haar buurt. Ik keek haar van een afstand aan met een glimlach (waarschijnlijk needy). Terwijl ik langs haar liep liep ze letterlijk van mij weg, achter haar vriendin. Die wilde duidelijk niet meer met me praten.

[U]Set 3[/U]
        Ik sta bij een tussengang. Er komt een mooie dame langs. Ik maak een compliment en omarm haar. Zij pakt mijn middel beet en kijkt me glimlachend aan. Ik geniet en laat haar lopen. Ik had haar kunnen closen, had een gesprek met haar kunnen voeren en wie weet wat meer. Goed om te merken wat ik kan bereiken met wie ik nu ben!

[B]Conclusie[/B]
        Fysiek zijn (kino toepassen) is leuk! Het maakt mijn gesprekken speelser, losser en geeft meer attraction. Je moet het wel calibreren, aanpassen aan de reacties van haar. Geeft ze niks/weinig terug: Push/Pull toepassen en gewoon verder gaan. Belangrijk is om het gesprek gewoon door te laten gaan alsof er niks aan de hand is. Ik pakte tijdens mijn gesprek met set 2 haar hand gewoon vast en hield dat zo voor een seconde of 20. Vanuit het niets. Er gebeurde helemaal niks. Ze bleef doorpraten.

Na die solid #close heb ik het zelf verneukt. Ik heb afbreuk gedaan aan wat wij hadden opgebouwd. Toch ga ik haar deze week bellen, kijken hoever ik het kan pushen. We zullen zien!

Ik heb voor het eerst in mijn leven een set dusdanig gepusht dat een vrouw letterlijk voor mij is weggelopen. Ik heb haar ofwel te hard gestraft (niet gecalibreert) waardoor haar ego is aangetast. Ofwel ik kwam over als een creep. Anyway: ik gedroeg me buiten mijn oude gedragspatronen, ik was geen Mr. Nice Guy meer! Moest er in tweede instantie hard om lachen.

Daarnaast heb ik nog een nummer van een leuke stewardess op een verjaardag geregeld. Gewoon door het te vragen met daarbij de insteek dat we een keer gaan stappen. Nog steeds heb ik een #close van een andere verjaardag liggen die ik nog moet opvolgen.

Ik ben onderweg naar abundance (I've seen a glimpse). Vrouwen zijn er genoeg en als je maar het initiatief neemt (en houdt) dan zijn er opties te over. Zelfs op een suffe verjaardag!
        Last edited by Night Fever; 08-12-2008, 01:46 PM.

Comment

[FR] 2 augustus, Utrecht

[B]Inleiding[/B]
          Ik merk dat ik minder tijd en energie heb om uitgebreide FR's te schrijven. Daarnaast voel ik voor mezelf minder de noodzaak om ze op dit moment zo uitgebreid te beschrijven: Komt allemaal op hetzelfde neer. Dit kan te maken hebben met het feit dat mijn nieuwe baan mijn aandacht opslokt, of de verbouwing van mijn huis.

Anyway, afgelopen zaterdag richting Utrecht gegaan met Caveman. Echt balen wanneer die gozer richting Ozz vertrekt, maar voor hem wordt het een geweldig avontuur!

[B]Verloop[/B]
          Ik kwam moeilijk op gang, kwam niet uit mijn hoofd. Op een moment had ik een set waarin ik enige tijd bleef. Had attraction met haar, had plezier en ik deed wat gekke dingen: Samen met haar op glas springen om te kijken of we het konden breken (dan zouden we een verdieping naar beneden vallen). Ze vroeg wat ik deed, ik zei: 'raad maar' en terwijl ze ging raden, danste ik om haar heen een rondje. Ik was redelijk fysiek in deze set, maar het had beter gekund. #close en probeer daar nu een vervolg aan te geven.

In een rustigere tussenruimte kwam een vrouw die het heet had, ik: "last van opvliegers?". Ze reageerde leuk, ik trok haar naar me toe, attraction to the roof. Ik zei op een moment: 'zin om een keer wat leuks te doen?' zij: 'ik doe al zoveel leuke dingen'. Ik bleef in de set. Ze bleef me IOI's geven, echter voelde zich verplicht naar haar vriendin te gaan. Zat meer in deze set, maar was niet goed genoeg.

Andere toco. Was aan het praten met een meid. Mee aan het dansen en ze was praktisch tegen me op aan het rijden. "Laat me ff deze tent zien, ik ben nog niet verder gekomen dan hier. Laten we daarheen gaan!". Zij moest overleggen met haar vriendin. Toen we weggingen en ergens anders tegen elkaar op stonden te rijden. Zij: "Ik ga niet met je zoenen hoor, er zijn hier teveel bekende mensen!". Ik: "natuurlijk niet, jeetje ik ben leuk aan het praten en jij hebt het over zoenen". Afijn #close. Ondertussen zoende ik haar in haar nek, trok aan haar haren. Zij bleef tegen me oprijden, ging met haar hand over mijn kont. Ik deed hetzelfde terug. Ik snap vrouwen niet hoor. Zoenen kan niet, maar de rest wel?

Verder nog een vrouw die niet het noemen waard is, zo gek gemaakt dat IK dacht: "als ze me maar niet gaat zoenen, ik moet hier weg!".
          Caveman was de hele avond super fysiek bezig en dit maakte mij mooi bewust wat ik op dat gebied nog te halen heb. Ik ben al een eind verbeterd, maar kan nog meer stappen maken!

[B]6 augustus[/B]
          Ik heb mijn tweede #close gesproken aan de telefoon ("niet zoenen" dame van hierboven). Leuk gesprek over koetjes en kalfjes. Zij had het over wat mijn intenties waren en dat ze niet zo snel naast mij in bed ligt. Ik reageerde hetzelfde als op het "ik ga niet met je zoenen hoor". Vervolgens gevraagd of ze me aan het testen is. Wat blijkt: ze heeft een vriend. Verder is ze erg nieuwsgierig naar me en heeft ze al gedacht aan seks met mij gezien haar vragen. Ik vind alles cool, ik doe waar ik zin in heb, en doe niet waar ik geen zin in heb. Ik regel nummers van vrouwen die ik beter wil leren kennen/waar ik een klik mee heb. Ik probeer bij de dag te leven. Dit heb ik haar ook verteld, ik weet dat we na haar vakantie gaan afspreken.

[B]Conclusie[/B]
          - Dit was een slechte avond! Ik wil echt niet weten wat een goede avond wordt voor mij
          - Op een avond die slecht begint, krijg ik het nog voor elkaar om resultaat te boeken.
          - Als een set hookt dan hookt hij ook hard: Dan heb ik per definitie attraction
          - Als ik attraction heb dan boeit het niet of ze een vriend heeft of niet.
          - Fysiek zijn moet ik nog meer op oefenen, hier kan ik nog meer uit halen.
          - Elke avond een kissclose is gemakkelijk te halen wanneer ik dat zou willen.
          - Ik heb nog genoeg angsten die ik kan doorbreken. Zo wil ik mijn kwaliteit van vrouwen omhoog gaan schroeven.
          - Ik zit nu in de positie dat ik sms/telefoon/day2's kan gaan oefenen.
          - Nog even en ik kan mijn laytechnieken gaan oefenen.

Fuck, als ik me bedenk hoe mijn leven er één jaar geleden uitzag...

Geen vrouwen...
          Geen mogelijkheden...

en nu:

MEER DAN GENOEG MOGELIJKHEDEN
          MEER DAN GENOEG VROUWEN

Ik moet alleen nog leren het niet te verkloten.

Night Fever Time!!!
          Last edited by Night Fever; 08-12-2008, 01:52 PM.

Comment

Leuk verhaal man !!

Leest ook lekker weg

Comment

Leuke goed leesbare reports en duidelijke vooruitgang. Ik vind het knap dat je zelf zo helder ziet wat je moet verbeteren en daar gericht aan werkt, ga zo door!

Originally posted by Night Fever View Post
              Iets later kwam ik haar weer tegen. Ik probeerde weer wat met haar te praten. Dit was geen succes. Ik ga er niet over in detail maar heb een belangrijke les geleerd: "Na een succesvolle #close met doel later af te spreken NIET meer die set opzoeken, het doet alleen maar afbreuk aan het moment van daarvoor!"
              Ik ken het, heb mezelf daar ook nog even flink op aangesproken afgelopen vakantie, erg mooie close verneukt zo

Comment

Originally posted by VTI View Post
                Leuke goed leesbare reports en duidelijke vooruitgang. Ik vind het knap dat je zelf zo helder ziet wat je moet verbeteren en daar gericht aan werkt, ga zo door!

Ik ken het, heb mezelf daar ook nog even flink op aangesproken afgelopen vakantie, erg mooie close verneukt zo

Thanks voor het compliment!

Comment

[FR] 9 en 10 augustus: Utrecht en Breda

Dit wordt een heel kort FR.

[B]Utrecht[/B]
                  Samen met Caveman, Fando en zijn vriendin Utrecht onveilig gemaakt. Super leuk gesproken met de gasten en met Fando's vriendin. Tevens nog leuk salsagedanst met haar, erg gelachen! Daarnaast vond ik het erg mooi dat zij het PUA gebeuren kende en er op een super positieve manier mee omging!

Desalniettemin kwam ik er niet helemaal in. Wel via de meest lame-opener (Thanks Caveman ) "Wat heb je ontzettend mooie ogen!" een leuke meid gehookt. Echter doordat ik er geen vervolg (lees: escalatie) aangaf bluste het dood.
                  Op de terugweg kwam ik tot dansen met een andere leuke meid die helemaal into mij was. Ik twijfelde (lees: had geen attraction richting haar) en ejecte uiteindelijk.

[B]Breda[/B]
                  Ik zat in mijn hoofd. Had wel een paar leuke sets die goed hookte en weer een meisje die ik absoluut niet wilde zoenen (zij mij wel :s). Het ergste is dat ik het nog heb overwogen, puur uit ego-overwegingen natuurlijk. Gelukkig kon ik me beheersen

Caveman probeerde een aantal keren mij/ons uit onze comfortzone te krijgen, stelde grappige dingen voor, maar ik kon het niet volgen en me laten gaan.

[B]Reflectie[/B]
                  Enkele key-points voor het vervolg:
                  - wanneer ik in-state ben durf ik (bijna) alles te zeggen en gaat alles in een flow.
                  - wanneer ik out-of-state ben zit ik in mijn hoofd en denk ik overal over na.
                  - Wanneer ik out-of-state ben is het handig om het punt van "I don't give a fuck what anybody thinks of me" te bereiken en echt gaan voelen. Hoe ik dat ga doen: Dingen oppakken die buiten mijn comfortzone liggen. Serieus het eerste wat ik denk bij zoiets is: "wat zullen deze mensen er wel niet over denken?" behoorlijk irritant én onnodig.
                  - Mijn inschatting is dat bij het bereiken van het vorige punt, sargen out-of-state een stuk makkelijker gaat worden.

Comment

Confessions of the fearful voice

De afgelopen twee weken zijn een gevecht met metzelf geweest. Gevecht omdat ik niet de dingen doe waarvan ik weet dat ik ze moet (lees: wil) doen.

Dit zijn precies die dingen die mijn gedachten me afraden. De dingen waardoor mijn maag zich omdraait. De dingen waarvan ik slechter ga slapen. De dingen waardoor ik verzand in een staat van passiviteit. De dingen die me tegenhouden.

Neej! mijn gedachten houden me tegen en ik laat het patroon voortbestaan dat ik mijn gedachten volg. Ik identificeer mezelf ermee én leef ernaar...

Feitelijk leef ik Eckhart Tolle's leven voordat hij 'wakker' werd... Al een fucking 28 jaar!

De oplossing: Loslaten... Loslaten en mezelf blijven uitdagen, mezelf blijven pushen naar hetgeen ik wil bereiken... en genieten!

Jullie horen van mij!
                    ---> On the road to my fearless self

Comment

Ik lees ook the Power of Now. Goeie shit!

Comment

Originally posted by Night Fever View Post
                        [B]Utrecht[/B]
                        Samen met Caveman, Fando en zijn vriendin Utrecht onveilig gemaakt. Super leuk gesproken met de gasten en met Fando's vriendin. Tevens nog leuk salsagedanst met haar, erg gelachen!

Ze vindt jou ook een toffe peer, Nightey!

Comment

[FR] 6 september, Breda: facing my fears or not?

[B]Inleiding[/B]
                          Ik had mezelf al een aantal keren voorgenomen om alleen te gaan stappen. Alleen luisterde ik steeds naar de excuses die ik mezelf maakte en ging ik niet.
                          Ik had mezelf beloofd om vandaag hoe dan ook te gaan.

Ik wist nog niet waar ik naartoe zou gaan. Irrelevant! Ik had hoofdpijn en was moe. Irrelevant! Er was niet een super leuk feestje te vinden. Irrelevant! Ik wist niet wat ik moest aantrekken. Irrelevant!

Kortom: cut the bullshit, get in the car and go out! (heerlijk dat engels)

Ik ging eerst bij een vriend onze wintersport vakantie bespreken. Rond 11u ging ik de deur uit en rond half 12 zat ik in de auto richting Breda. Breda omdat ik het ken en vandaar uit enigszins wist wat ik kon verwachten.

Ik belde mijn vriend op om ff een praatpaal te hebben. Ik smste CountG om wat te doen te hebben. Ik ging meezingen in de auto. Stopte onderweg nog om te pissen.

De spanning in mijn lijf en hoofd bouwde zich op...

[B]De avond[/B]
                          Ik sprak wat mensen aan op straat. Allemaal matige interacties die nergens naartoe gingen: irrelevant!
                          In de rij bij de drie gezusters weer met wat mensen gesproken. Binnengekomen haalde ik eerst een biertje (mijn enige) en ging ik rondlopen.

Wat me opviel was dat de spanning die ik voel om mensen aan te spreken hetzelfde was als wanneer ik met vrienden ging stappen. Mijn AA was hetzelfde en het maakte niet uit of ik alleen of met iemand anders was.

Ik kon gewoon blijven staan en rustig rondkijken. Ik had een bepaalde rust in mezelf. Niemand kijkt raar op wanneer je alleen bent.

Ik merkte dat ik wel soms dacht van: owjee zal het opvallen dat ik rondloop in mijn eentje. Vervolgens ging ik dan net doen alsof ik naar iemand op zoek was. Of ik ging smsen of pakte mijn telefoon. Feitelijk zijn dit excuses om niet te hoeven approachen of om niet 'raar' gevonden te worden.

Wel grappig op een gegeven moment stond ik naast twee gasten beneden die ook aan het smsen waren met hun telefoon. Ik moest er gewoon om lachen.

Uiteindelijk nog naar een andere tent gegaan. Over de avond genomen heb ik denk ik een stuk of 10 mensen gesproken. Uiteindelijk even veel (misschien zelfs meer) als de afgelopen paar keer dat ik ben gaan stappen. Het verschil nu is dat ik met heel weinig vrouwen heb gesproken en met wat meer gasten.

[B]Conclusie[/B]
                          Ik ben meer angsten aangegaan gisteravond dan menigeen in zijn sociale leven. Complimentje richting mijzelf is op zijn plaats

Als je alleen naar een club gaat is de spanning (AA) uiteindelijk hetzelfde als wanneer je met vrienden gaat stappen. Het verschil zit hem in de tijd wanneer je niet aan het praten bent. Daarnaast bouw je voor de avond zelf spanning op die niet gerechtvaardigd blijkte te zijn.

Ik maakte gisteravond weer andere excuses:
                          - Ik ben nu alleen aan het stappen. Ik heb genoeg gedaan. Een volgende keer ga ik die leuke dames aanspreken.

Feitelijk zat ik alweer in een comfortzone en nam ik genoegen met middelmatigheid. Ik heb het gisteravond bewust geregistreerd en geaccepteerd.

Ik nam mezelf ook voor een volgende keer dat ik alleen uit ga er geen genoegen mee te nemen.

[B]Doelen[/B]
                          Mijn doelen voor de komende weken:
                          - 1x per week alleen stappen
                          - de tweede keer gewoon samen met vrienden/wings etc.
                          - wanneer ik ga stappen echt de vrouwen aanspreken waar ik 'bang' voor ben. Wellicht zijn die angsten net zo irrelevant als de angsten die ik had voor het alleen gaan stappen.

Comment

Rond 11u ging ik de deur uit en rond half 12 zat ik in de auto richting Breda.
                            Dan was het vast lang lopen vanaf de voordeur naar je auto

Comment

Originally posted by CountG View Post
                              Dan was het vast lang lopen vanaf de voordeur naar je auto
                              Tis een rot stuk lopen

Comment

Working...
                              X