Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR] Eerste keer solo-sarging Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR] Eerste keer solo-sarging

Ben net terug van de eerste keer dat ik echt alleen uit ging. Wat was dat even moeilijk zeg! Heb me weer een hele hoop dingen gerealiseerd, maar in het bijzonder dat ik hier toch wel echt goed in wil worden!!! Het domineert mijn leven op het moment, en ik zou het niet anders willen. Iedere keer dat ik faal wil ik beter worden, en iedere keer dat ik wat goed doe wil ik het nog een keer doen. Game… Sociale dynamiek… Hoe je het dan ook wil noemen, het is echt een verrijking aan mijn leven.

[b]Het begin[/b]
    Vanavond ging ik dus solo sargen. Ik was wel eerder alleen gelaten door vrienden omdat ik langer wilde blijven dan zij, maar was nooit in mijn eentje begonnen. Eerder stond ik dan altijd al met mensen te praten ofzo, nu moest ik dus in mijn uppie mensen gaan ontmoeten.
    Ik kwam om 1 uur aan in de club, ging vanavond naar de Filemon. Ik liep naar binnen en kwam meteen een oud klasgenootje van me tegen. Daar eerst even mee gepraat. Vervolgens kwam ik Emma tegen, een huisgenootje van iemand waar ik day2 mee heb en tjah ze is een bekende van Justus. Hoe zit dat trouwens tussen jullie Justus?
    Daarna liep ik een beetje door de club en kreeg ik ongelofelijk veel aa. Ik durfde echt totaal niets. Heb ongeveer 45 minuten rondgebanjerd, moest er voortdurend aan denken dat ik moest glimlachen, rechtop moest lopen, het ging echt totaal niet. Ik ging echt stuk van de zenuwen. Hier en daar zei ik wat tegen mensen waar ik voorbij liep, maar niets dat een echte poging was om met die mensen te gaan praten.

[b]Nadenken[/b]
    Ik wilde het niet opgeven, maar dit ging ook niet werken. Het was woensdag dus veel andere dingen zijn er niet open. Ik besloot om maar even een ommetje te gaan maken. Ik ben ongeveer 25 minuten buiten geweest. Ben veel gaan nadenken over dingen waar ik de afgelopen tijd in Brussel ook al over na moest denken (ben van vrijdag tot en met maandag in Brussel geweest om te sargen, komt binnenkort ook een FR over). Er spookte een aantal vragen door mijn hoofd.

[i]Wat is aa?
    Waarom heb ik aa?
    Wat is het verschil met mensen aanspreken als je alleen bent?
    Ben ik echt mijn limiting beliefs kwijt en geloof ik dat iemand ze kwijt kan raken?
    Kan ik dit hele pick-up gebeuren wel?[/i]

[i]wat is aa en waarom heb ik het?[/i]
    De eerste vraag en de tweede vraag kan ik nog steeds niet beantwoorden. Ik weet wel wat het gevoel bij aa is, maar ik weet niet waar het nou precies door wordt gecreŽerd. Natuurlijk ken ik de standaard vormen van aa wel, en snap ik waardoor die worden gecreŽerd, maar ik kan bij mezelf er maar niet achter komen waar het door komt. De ene keer is het er wel, en de andere keer niet. Vanavond was daar zo’n prachtig voorbeeld van hoe het komt en gaat. Ik was het redelijk kwijt. Ik kan nu wel openen met een opener, maar omdat ik veel meer high energy game wil implementeren, met bijvoorbeeld een high five en een spin, of een opener als Heeeeyyy, lekker feestje he, bevind ik me nog op onbekend terrein en is de aa dus in grote mate terug.

[i]Wat is het verschil met mensen aanspreken als je alleen bent?[/i]
    Het verschil tussen mensen aanspreken als je alleen bent snapte ik wel. Je hebt niets om op terug te vallen en je denkt dat mensen in de gaten hebben dat je alleen bent. In eerste instantie een enge gedachte, maar als je er langer over nadenkt, valt dat wel mee. Ten eerste heeft niemand in een club zo groot als de Filemon dat in de gaten en al hadden ze dat wel het maakt niet uit. Als je leuk bent gaat heus niet iemand je afwijzen omdat je alleen bent. Mocht iemand vragen met wie je bent moet je gewoon met genoeg overtuiging zeggen dat je alleen bent en als jij het zelf normaal vind gaan zij ook niet raar er om doen.

[i]Ben ik echt mijn limiting beliefs kwijt en geloof ik dat iemand ze kwijt kan raken?[/i]
    En toen kwam ik erachter dat ik niet van mijn limiting beliefs af ben. Ik realiseerde me dat ik mezelf niet cool genoeg vind om met bepaalde meisjes te praten en dat ik altijd het idee heb dat mensen niet met me willen praten. Dit stamt uit jarenlange ‘onderdrukking’ door mijn ‘vrienden’ die dit altijd tegen me zeiden. Ik was dik, was slecht gekleed en heel verlegen. Mensen hebben me dit jaren ingepeperd en zeiden altijd dat meisjes te goed voor me waren en dat ik niemand kon krijgen. Soms ben ik een sociaal beest en kan ik lekker met iedereen praten, maar soms word ik gewoon bevangen door angst als ik iemand aan moet spreken en denk ik dat ik gewoon een sukkel ben die niets met vrouwen kan.
    Ik was er ook niet van overtuigd dat ik ze kwijt kan raken, puur omdat ik ze nog niet kwijt ben. Als je ergens in je achterhoofd nog in die dingen geloofd, is het moeilijk om te bedenken dat je ze kwijt kan raken.

[i]Kan ik dit hele pick-up gebeuren wel?[/i]
    Terwijl ik bezig was met de vraag of ik de limiting beliefs kwijt was begon ik me opeens af te vragen of ik eigenlijk wel geloofde dat je ze kwijt kon raken, en zelfs al geloofde ik zelf niet meer in deze dingen was het eigenlijk wel waar dat uiterlijk er niet toe deed.
    Eerder op de avond op msn had ik van een van de meisjes die ik gegamed heb een tijdje terug te horen gekregen dat ze me er ‘lekker’ uit vond zien en dat ik ‘een mooie jongen’ ben [i](eventjes snel: dit meisje deed ik ‘run the train’ op nadat ik al een zoen moment voorbij had laten gaan. Ze is een 7.5 denk ik. Terwijl ik run the train deed trok ze haar hoofd naar achter. Ik liep meteen hierna weg. Zij heeft me opgezocht op Hyves, en wilde daarna mijn msn. Nu wil ze op een date en heeft ze gezegd dat ze me toen eigenlijk wel wilde zoenen. Ook ben ik erachter gekomen dat ze gewoon een vriendje heeft, maar blijkbaar ben ik interessant genoeg)[/i]. Dit is een mooi zelfverzekerd meisje, dus zelfs al moet je mooi zijn, meisjes vinden me helemaal niet lelijk. Maar op dit moment vond ik van wel. Ik zag gewoon de onverzorgde jongen voor me van een paar jaar geleden, en ik had geen spiegel om te bewijzen dat ik ben veranderd en ik was er nog steeds niet uit of uiterlijk nou wel of niet telt. Een van de meest standaard vormen van limiting beliefs dus.

[b]Terug naar de club[/b]
    En toch, ook al zijn mijn vragen niet beantwoord dacht ik: FUCK IT! IK GA OPENEN!
    Ik ben terug naar de Filemon gelopen, ben weer naar binnen gegaan, heb 1 rondje gelopen, 1 iemand geopend, maar werd niets, voelde me goed en liep zelfverzekerd, en ben 2 keer achter elkaar geopend!

[u]Tussen deze sets zitten ook setjes, maar die zijn individueel niet boeiend genoeg om te beschrijven[/u]

[i]set 1[/i]
    Ik liep glimlachend langs een meisje, HB7dronken, met 2 ontzettende chodes. Ze keek me aan met een super verwaande blik en dus trok ik een verwaand/arrogant gezicht terug naar haar. Ze ging voor me staan en ik keek overduidelijk van haar weg. Ze wilde me er niet doorlaten, maar in plaats van haar te openen zette ik haar aan de kant en liep weg. Toen ik achterom keek keek ze me beteuterd aan.

[i]set 2[/i]
    Set 2 was heel kort. Ik werd weer geopend door een meisje, HB9blond. Dit keer liep ik lachend voorbij en keek naar een vriendin van haar. HB9blond deed net alsof ze heel boos was dat ik naar haar vriendin keek. Het werd een leuk toneelstukje waarin zij ‘boos’ was, en ik de rol speelde van de verwaande gast, ik deed goed speels. Na een tijdje stonden we allebei te lachen, maar nadat het rollenspel afgelopen was liep ik, tot mijn eigen verbazing, weg. Ik doe dat wel vaker, snap zelf niet waarom, zelf sta ik nog in set voor mijn gevoel, maar mijn lichaam loopt dan opeens weg.

[i]set 1[/i]
    Tussen set 2 en dat ik terugga naar set 1 zitten nog wat setjes, maar niets echt boeiend. Paar keer eventjes met de meisjes gepraat, maar nergens dat ik ook maar in de buurt kwam van iets dat op een pick-up leek.
    Op een gegeven moment realiseerde ik me dat er veel meer te halen was uit set 1. HB7dronken ging niet voor niets voor mijn neus staan. Ik liep weer terug naar waar ze de vorige keer was en gelukkig was ze der weer. Ze stond te lachen, ik opende met: ‘kijk das veel leuker, nu lach je lief’. Ze was meteen all over me. Wel merkte ik dat ze heel erg dronken was. De laatste tijd wijs ik meisjes die dronken zijn meteen af omdat ik dat te gemakkelijk vind, en omdat ik dan altijd het gevoel heb dat ze de dag later zoiets hebben van: [/i]waarom heb ik in hemelsnaam met die gast gezoend[i]. Dan loop ik eigenlijk altijd meteen weg, maar heb daar uiteindelijk dan toch altijd spijt van. Het is hun eigen schuld dat ze dronken zijn, en ze zijn misschien wat minder bij de les, maar zoenen willen ze wel.
    Ik besloot dit meisje dus toch te gaan gamen. Ik vroeg waarom ze me net zo boos aankeek en haar excuus was dat een andere jongen haar heel verwaand had aangekeken. Ik snapte niet veel van haar antwoord, maar besloot tegen haar te zeggen dat we die andere jongen gingen zoeken en trok haar zo weg bij haar vrienden. Het was heel Alfa wat ik deed. Een eindje verder stonden we een beetje tegenover elkaar, maar ze was wel erg dronken. Ze kon nog wel overeind staan, ze was nog wel bij zinnen, maar echt nadenken kon ze niet. Er was hevige kino, en ik had haar gewoon moeten zoenen, dat wilde ze echt wel. Ze deed voortdurend haar hoofd tegen mijn hoofd en haar hoofd in mijn nek/schouder deel, stond tegen me op te rijden, had haar armen om me heen, ze wilde echt wel zoenen, maar ik kon het gewoon niet geloven. Ik kon niet geloven dat haar dronkenschap en mijn subcommunicatie genoeg waren om dit meisje te k-closen. Ik besloot nog wat te praten, maar mijn KillMarryShag routine kwam niet over, deels omdat ze dronken was, en deels omdat ik me absoluut niet op me gemak voelde tegen deze tijd. De set liep goed, en dat maakte me nerveus. Op een gegeven moment merkte ik dat ze zich begon te vervelend en uiteindelijk liep het op niets uit, puur omdat ik wilde praten en zij wilde zoenen, dom dom dom!

[i]set3[/i]
    De derde set van de avond was een meisje waar ik de achterkant van het shirt probeerde te lezen. We praatte een tijdje, ze vond het leuk. Ze stond heel erg te lachen. Geen idee meer waar we het over hadden. Ik liep even weg en kwam later weer terug en heropende haar. Allemaal met voorbedachte raden. Toen ik terugkwam was ze erg blij, begon weer met lachen. Ik weet niet meer wat ik precies fout deed, maar uiteindelijk deed ze iets waardoor ik zei ‘nee dat kan echt niet, nu moet ik weg’ en begon met weglopen. Ze wilde duidelijk niet dat ik wegging, maar ze zat in een frame dat ze de vrouw was die mij niet nodig had, dus ze kon me niet terugtrekken. Uiteindelijk heb ik gewoon voor haar niet het juiste frame gecreŽerd om dit trucje bij te doen en ik kon niet teruglopen want dat was zwak, ik kon wel aan haar zien dat ze het wel jammer vond. Ik hoopte haar dan later nog eens te heropenen en dat het toen wel kwam, maar toen ik haar later nog eens tegenkwam zat ze nog in het frame van ik heb jou niet nodig.

[b]conclusie[/b]
    Rond half vier ging ik toch voldaan weg. Het begin van de avond was heel confronterend en mentaal best moeilijk. Dat ik even naar buiten ging was een goede beslissing en daarna ging het stukken beter. Ik had geopend, waarschijnlijk wel 10 of meer keer. Niet geclosed, maar de kans heeft zich wel voorgedaan. Het was de eerste keer dat ik alleen uit was en ik denk dat ik het er heel redelijk vanaf heb gebracht. Ik ben weer helemaal er van overtuigd dat mijn limiting beliefs weg kunnen, maar realiseer me door vanavond wel dat ze, weliswaar verstopt zitten, maar nog niet weg zijn.
    Er zijn geen specifieke dingen die ik kan gaan verbeteren. Ik moet wennen aan een nieuw aspect aan mijn game, de enige manier om dat te doen is het toepassen dus dat ga ik doen.

[b]Als jullie nog leuke high energy openers hebben, of tips hoe ik het moet toepassen hoor ik het graag! Al het andere commentaar is ook welkom.[/b]

de reden dat mensen vaak te snel weglopen(of een nummer niet bellen bv).

is omdat ze validation hebben gekregen. en als je blijft kan je dit verpesten, als je haar naderhand belt kan je dit verpesten. en dan is je validation weg, nou kan je je mooi goed voelen en weggaan.(had dit zelf in t verleden vaak)

(dit is vaak zo wellicht niet altijd..)

Comment

Bramus, respect dat je alleen sarged!

Wat ik je kan aanraden als je alleen sarged is flashgame, vooral op social proof. Hierdoor ga je nog meer geopend worden. Ik zelf vind het het leukst dit te oefenen in wat rustigere tenten dan de Filemon omdat flashgame wel geobserveerd moet kunnen worden en je niet iedere 5 meter opnieuw wil beginnen.

Loop gewoon is naar binnen met die high-fives! group-hug je eerste set of banjer het eerste meisje wat je aanspreekt door de tent heen.

In mijn geval neem ik wel is een meisje op me rug :P

Comment

Hee, Bramus,

Helemaal toppie dat je weer een sticking point van je hebt vernietigd, verwoest, totaal geelimineerd hebt. Je durft alleen uit te gaan, iets wat miljoenen mannen absoluut niet durven.

Dat je fouten maakt, ja he he? Leer je toch weer van.

Geef je zelf een hele flinke schouderklop, en vraag iedereen die je tegenkomt hetzelfde te doen. Als ze vragen waarom, zeg je gewoon. IK HEB HET VERDIEND. Vragen ze waarom? Gaat dan gewoon het gesprek aan en zeg "ik was bang om alleen uit te gaan, en kort geleden heb ik dat voor het eerst gedaan' Namelijk is ook weer een angst die je tegemoet kan treden. Gewoon eerlijk zijn hierover. Want je hebt toch niks ergs gedaan? Je zult zien dat het allemaal veel meer meevalt, als je denkt. Weer een beperkte gedachte uit de weg geruimd.

Neem een extra bolletje ijs bij de ijsboer, en zeg hardop tegen jezelf.

"Je bent super goed dat je alleen op stap gaat." Beloon jezelf. Je hebt een flinke stap gedaan. Je bent ook nog eens heel slim geweest door je fouten te analyseren, en te beseffen wat je volgende keer beter gaat [B]DOEN[/B].

Voor de rest gewoon doorgaan, en al doende leert men.

Groetjes SmoothDoc

Comment

What smoothy says

Comment

Zorg dat je jezelf motiveert, bijvoorbeeld door een succesvolle sarge terug te denken.
            Begin met openen heel rustig, als je bijvoorbeeld een drankje haalt. Zeg je tegen de meisj naast je duurt het altijd hier zo lang? Wat vind je er nou eigelijk van. Dan zeg je iets grappigs een neg bijvoorbeeld over der oorbellen of ketting. Etc.

Dan

Comment

Working...
            X