Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[Operatie] Killing One-itis Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Operatie] Killing One-itis

Na mijn vorige topic ([url]http://www.venusianarts.com/forum/showthread.php?t=10377[/url]) heb ik mezelf, m'n emoties en gedrag een paar dagen geobserveerd en ben ik erachter gekomen dat ik inderdaad NIET verliefd ben, maar erger nog; ik ben lichtelijk geobsedeerd.

Wat de situatie moeilijk maakt is dat ik de HB(9) in kwestie dus w?l kan krijgen, waardoor ik eigenlijk weiger om haar volledig uit m'n hoofd te zetten. Maar er MOET iets gebeuren en wel heel snel want het heeft invloed op m'n stemming en daardoor ook op mijn werk en op de [I]moods[/I] van mijn naasten. En dat is niet normaal.

Ik maak hier een topic aan zodat ik iets heb om op terug te vallen en natuurlijk zijn tips ook altijd welkom. Mijn doel is om in de komende weken een verandering te merken in mijn gevoelens voor haar en dat wil ik met behulp van de volgende punten gaan bereiken:
    [LIST][*]Niet meer als een bezetene op haar persoonlijke internetprofielen kijken. E?nmaal daags volstaat. [/LIST][LIST][*]Alle fysieke ?ankers? wissen, zoals haar foto?s/smsjes/e-mails/favoriete liedjes.[/LIST][LIST][*]Niet meer dan 30 tot 45 minuten per dag MSN-en.[/LIST][LIST][*]Geen contact meer opzoeken maar beperken tot ?reageren?.[/LIST][LIST][*]Er telkens van bewust zijn als ik aan haar denk en Eckhart Tolle?s meditatietechnieken gebruiken om terug te keren in het Nu.[/LIST][LIST][*]45 minuten per dag mediteren (lichaamsverkenning/zit-meditatie)[/LIST][LIST]
    Scheppen van 'abundance'[*][/LIST]
    Mijn tweede doel is om haar nog wel een beetje binnen handbereik te houden. Zij als FB zou ideaal zijn.

Inmiddels zit ik op dag 2 van deze 'operatie'. Wish me some fucking luck!
    ________
    [URL="http://howtorollajoint.net/"]How To Roll A Joint[/URL]
    Last edited by Screwdriver; 09-02-2011, 07:02 AM.

Haha dude... mooi lijstje, maar waar staat het "scheppen van abundance"?

Comment

Hmja, dat is wel een goeie...ook al ben ik daar sowieso al een tijdje mee bezig (net als mediteren, voor m'n overall-innergame).

Maar ik zet 'm erbij als 'reminder'
      ________
      [URL="http://howtorollajoint.net/"]Roll a joint[/URL]

Comment

Van je lijst, zijn er maar 2 goed:

- 45 minuten per dag mediteren (lichaamsverkenning/zit-meditatie)
        - Scheppen van 'abundance'

De rest is allemaal fout fout fout fout fout.

"Waar je je tegen verzet, hou je in stand."

Een Oosterse wijsheid die ook zeker waar is. Als je continue denkt: "Dit niet doen want dan denk ik aan haar. Dat niet doen, zus niet doen, zo niet doen want dan denk ik aan haar."

Welke suggestie wekt dit in je hoofd? Alles is aan haar gelinkt.. volkomen bullshit natuurlijk! Het is hetzelfde als het principe "Denk niet aan een roze olifant"..en wat doe je? Je denkt aan een roze olifant.

Liefde is zelf-hypnose! Kijk het blueprint gedeelte hiervan! Supergeniaal..geeft je zoveel inzicht in hoe het proces werkt, dat het grotendeels voor je verdwijnt.

Voor het overige hebben we het erover gehad (MSN) en ben je blijkbaar een lafaard. Je weigert dus concrete beslissing en actie te ondernemen om het probleem op te lossen. Het is of het een of het ander. Wil je als een lafaard door de wereld? Ga er dan voor.. lukt het niet: Beslis en neem actie om je energie ergens anders in te steken.. maar ook hierbij: Bedenk dat verzetten per definitie een verkeerde manier van denken is. Dus spreek in de trant van "ik ga dit en dat doen" en niet in de trant van "ik ga dit en dat niet doen"...van mijn part ga je alles wat hierboven staat herformuleren om het een positieve inslag te geven.

Alhoewel ik dan nog denk dat de meeste dingen die je daar noemt dan alsnog een beperking opleveren, wat ook weer de suggestie wekt dat je jezelf moet beperken voor haar.. COMPLEET het tegenovergestelde van wat eigenlijk het geval zou moeten zijn.

Ik kan hier wel een referaat van een uur overhouden, zoals je misschien wel weet, maar ik hoop dat dit je zo ver genoeg op weg helpt.

GOGOGOGOOGOGOOOOOO!

PS: O wee als je zegt: "ik heb de blueprint al gezien". Dan ga je het maar herkijken, want je hebt het klaarblijkelijk niet begrepen

Comment

Count, ik ben het er niet mee eens dat liefde zelf-hypnose is. Dat is te simpel. Wat Tyler ook mag zeggen.

Verder om over one-itis heen te komen? Lastig. Zoals miss sommigen weten heb ik er in het nabije verleden ook behoorlijk last van gehad, maar ik kan nu wel zeggen dat ik er overheen ben.

Ik heb me op een gegeven moment gefocust op dingen waar ik me aan irriteerde. Of gefocussed, meer dat die dingen me gewoon opvielen.

En verder natuurlijk dat ik een ander meisje zoende hielp ook wel mee. En een ander meisje #-close. Dan valt je opeens echt op dat ze echt niet het enige meisje is. Dat zij niet de enige is waar je iets mee zou kunnen.

Verder focus je je meer op het gamen van anderen. En kijk de blueprint.
          Last edited by Tymar; 04-22-2008, 06:00 AM.

Comment

Uh, het klopt waar jij je tegen verzet, bevestig je alleen maar.

Laat het gewoon zijn.

Wil je naar haar website toe, ga gewoon. Wil je op haar reageren doe het gewoon.

Dan ga eens bij jezelf na, wat voel ik nu eigenlijk als ik dit doe?

Waar voel ik dat?

Kan ik dat gevoel ook even laten zijn, zonder tegendruk?

Kan ik dat gevoel misschien zelfs even loslaten (voor 2 seconden of zo)

Wil ik dat ook?

Wanneer wil ik dat?

Laat ons de antwoorden maar horen....

En vooral, ga de confrontatie met haar aan.

Vertel wat je bezighoudt, op voorwaarde dat zij alles eerlijk vertelt wat haar bezighoudt (vooraf afspreken, truth or dare).

Je zult zo-ie-zo ontzettend gaan opkijken

Groetjes SmoothDoc

Comment

[B][I]Count, ik ben het er niet mee eens dat liefde zelf-hypnose is. [/I][/B]

Gedachte(s) -> Emotie -> hormoon komt los -> Verliefd gevoel.

Hoe kan je ECHT verliefd op iemand worden als je diegene net een paar dagen/weken kent en waarschijnlijk nog niet meer dan 24u totaal spreektijd gehad hebt met haar? Weet je al hoe zij in elkaar steekt? Weet je wat haar normen en waardes zijn? Hoe ze omgaat met haar omgeving? Nee. Verliefdheid is iets wat moet groeien en wat je kan ontdekken.

Bovendien: Hoe kan je echt verliefd op iemand zijn als je haar karakter niet eens echt leuk vindt? (of echt kent)
              Het ontstaat puur door bijv.: fysieke aantrekkingskracht, leuke eerste vibe of je vind het sociaal handig (je vrienden zouden je benijden) ...en meer van dat soort dingen.

Verliefd gevoel is absoluut iets wat instantly kan komen, maar dat komt door de hormonen die je aanmaakt. Hormonen komen vrij door emoties en emoties worden weer getriggerd, of kunnen getriggerd worden, door (chronische) denkpatronen.

Waarom zou het zo simpel niet zijn?
              Net zoals meditatie kan leiden tot een enorme focus bij een ADHD'er (1st hand experience), kan een gefocused gedachtenpatroon leiden tot verliefdheid. En daarbij: Wie zegt dat het statement "Liefde is zelfhypnose" uberhaupt een simpel concept is? Dit heeft namelijk zoveel meer implicaties dan "zeg het maar vaak genoeg tegen jezelf en je wordt verliefd".

Overigens ondersteunt [URL="http://www.venusianarts.com/forum/showthread.php?t=7952"]jouw artikel[/URL] mijn verhaal. (=dus het verhaal van TD) En bovendien wordt er in dat artikel ook niet echt geschreven over de aanleiding. Het is niet zo dat de scheikunde in je hersenen er "op eens" is.. Er is natuurlijk een aanleiding.

Daarbij kan je nog zeer lang doordebatteren natuurlijk. Dan zou dat met name gebeuren op het gebied van "is one-itis verliefd zijn?", "Is verliefd zijn one-itis?", "Wat is one-itis?", "Wat is verliefd?", "Welke soorten verliefd heb je en waar is in dit geval sprake van?" etc.. Dit zou dan nog lang tot meningsverschillen kunnen leiden, maar probeer even de grote lijn erin vast te houden of iig je tegenargumenten op te schrijven.

Ik zeg overigens niet dat het altijd een bewust proces is.

EDIT:
              @ smoothdoc:
              Precies de strekking van wat ik ook tegen hem heb gezegd op msn. Vandaar dat ik nu even wat harder/korter door de bocht ben.
              Last edited by CountG; 04-22-2008, 06:47 AM.

Comment

Originally posted by CountG View Post
                "Waar je je tegen verzet, hou je in stand."

Een Oosterse wijsheid die ook zeker waar is. Als je continue denkt: "Dit niet doen want dan denk ik aan haar. Dat niet doen, zus niet doen, zo niet doen want dan denk ik aan haar."

Welke suggestie wekt dit in je hoofd? Alles is aan haar gelinkt.. volkomen bullshit natuurlijk! Het is hetzelfde als het principe "Denk niet aan een roze olifant"..en wat doe je? Je denkt aan een roze olifant.
                Het verwijderen van foto's en oude smsjes van haar is een [B]??nmalige[/B] actie en dus ??nmalig 'verzet'. Als ik nu door de Inbox van m'n telefoon scroll is er geen enkele link meer met haar waar die er een week geleden nog volop waren...en dat scheelt weer een hoop gedachten. En als er t?ch gedachten opkomen verzet ik me daar niet tegen maar observeer ik ze gewoon (zie het punt over E. Tolle's meditatietechnieken) tot ze verdwijnen.

Daarnaast noem je me 'laf' omdat ik geen actie onderneem, maar volgens mij is deze thread toch een vrij concrete beslissing.

Ik ga in ieder geval nog een weekje op deze manier door en dan zie ik dan wel hoe ik me voel.

In ieder geval bedankt voor je reply
                ________
                [URL="http://camslivesexy.com/cam/MissMarie20"]MissMarie20 live[/URL]

Comment

Ik noem je laf, omdat je alles wat we besproken hadden op msn* klaarblijkelijk in de wind geslagen hebt. Dit is niet alleen zonde van mijn tijd, maar ook van jouw tijd. Bovendien getuigt het ook niet van moed/dapperheid/mannelijkheid als je er ZO lang mee gaat zitten en het op deze manier aan je laat vreten.

En ja, dit topic is in zekere zin een concrete beslissing: Een concrete beslissing om een moeilijkere beslissing-en actie cyclus niet te hoeven doen. Waardoor je eigenlijk met een lapmiddel bezig bent, in plaats van de wond aan te pakken.

*= Actie ondernemen richting haar, niet richting ons!(dat had je al gedaan in min of meerdere mate in ons gesprek) En dus de zaken afronden:
                  Wat anders gaan doen(gftow) bij negatieve feedback van haar.
                  of
                  Je er niet meer druk om hoeven maken en van haar genieten bij positieve feedback.
                  Last edited by CountG; 04-22-2008, 06:53 AM.

Comment

Originally posted by SmoothDoc View Post
                    Uh, het klopt waar jij je tegen verzet, bevestig je alleen maar.

Laat het gewoon zijn.

Wil je naar haar website toe, ga gewoon. Wil je op haar reageren doe het gewoon.

Dan ga eens bij jezelf na, wat voel ik nu eigenlijk als ik dit doe?

Waar voel ik dat?

Kan ik dat gevoel ook even laten zijn, zonder tegendruk?

Kan ik dat gevoel misschien zelfs even loslaten (voor 2 seconden of zo)

Wil ik dat ook?

Wanneer wil ik dat?

Laat ons de antwoorden maar horen....
                    Hmja, komt eigenlijk op hetzelfde neer als dit he:

"[B]Dwangmatige gedragspatronen doorbreken[/B]
                    Een al lang bestaand dwangmatig gedragspatroon kan je een verslaving noemen. Het leeft als een quasi-persoonlijkheid in je, als een energieveld dat regelmatig de macht van je leven overneemt. Het bezet zelfs je denken. De stem in je hoofd wordt dan de stem van de verslaving.

Ga na of je een dwangmatig gedragspatroon hebt, zoals roken, je overeten, drinken, tv kijken, computeren... Wanneer je merkt dat er een dwangmatige behoefte in je opkomt, hou dan op met wat je aan het doen bent. Haal een paar keer bewust adem. Daarmee wek je bewustzijn op. Neem dan een paar minuten de dwangmatige behoefte waar als een energieveld in jezelf. Voel bewust de behoefte om fysiek of mentaal iets tot je te nemen of het verlangen om een of andere dwanghandeling uit te voeren. Haal dan nog een paar keer bewust adem.

De dwangmatige behoefte kan nu verdwenen zijn. Het kan ook zijn dat de behoefte te sterk is en je er toch aan toegeeft. Maak er geen probleem van. Maak van de verslaving een deel van je bewustzijnsoefening. Stel jezelf keer op keer de volgende vraag: wie is er aan het woord? Je wordt je dan bewust van de stem van de verslaving en de stem van je innerlijke kern. Naarmate je bewuster wordt, verzwakken ook je verslavingspatronen."
                    ________
                    [URL="http://www.girlcamfriend.com/webcam/mature-women/"]milf Cams[/URL]
                    Last edited by Screwdriver; 09-02-2011, 07:03 AM.

Comment

Ik noem je laf, omdat je alles wat we besproken hadden op msn* klaarblijkelijk in de wind geslagen hebt. Dit is niet alleen zonde van mijn tijd, maar ook van jouw tijd. Bovendien getuigt het ook niet van moed/dapperheid/mannelijkheid als je er ZO lang mee gaat zitten.

*= Actie ondernemen richting haar, niet richting ons! En dus de zaken afronden:
                      Wat anders gaan doen(gftow) bij negatieve feedback
                      of
                      Je er niet meer druk om hoeven maken en van haar genieten bij positieve feedback.

Waaruit concludeer je dat ik geen actie heb ondernomen richting haar? Ik b?n de confrontatie een dag na het MSN-gesprek ook aangegaan met haar en daaruit heb ik dus geconcludeerd dat het zo in ieder geval niet verder kan.
                      ________
                      [URL="http://www.girlcamfriend.com/webcam/anal-sex/"]ass Webcams[/URL]

Comment

[B]Waaruit concludeer je dat ik geen actie heb ondernomen richting haar? [/B]

Uit het ontbreken van enige referentie hieraan. Wat is dan nu het probleem?
                        Waarom ben je nog zo geobsedeerd, als je haar echt hebt (=kan krijgen)?

Comment

[B]Waaruit concludeer je dat ik geen actie heb ondernomen richting haar? [/B]

Uit het ontbreken van enige referentie hieraan. Wat is dan nu het probleem?
                          Waarom ben je nog zo geobsedeerd, als je haar echt hebt (=kan krijgen)?
                          Ze vind mij ook erg leuk, maar dat weerhoudt haar er niet van om met andere jongens te gaan. Ze is een partygirl die niets ziet in iets 'vast'.

Maar ook al wil ze WEL een relatie en blijft ze me altijd trouw...is m'n obsessie daarmee dan ineens verdwenen? Neen.
                          ________
                          [URL="http://pattayaluxurycondos.com"]Park Royal 1 Condos Pattaya[/URL]

Comment

Gast.. wat denk je in beperkingen en overanalyseer je alles.. Ongelofelijk!
                            En ik dacht dat IK een probleem had met overanalyseren en in mijn hoofd zitten. Good luck with that!

[B][I]Maar ook al wil ze WEL een relatie en blijft ze me altijd trouw...is m'n obsessie daarmee dan ineens verdwenen? Neen.[/I][/B]
                            Hoe kan je daar nu antwoord op geven als je het niet weet? Volgens mij weet jij de bron/oorzaak van je obsessie niet, of wel? Je zegt: De bron is andere jongens. Maar vervolgens zeg je dat je als ze exclusief voor jou zou zijn, het de obsessie niet zou oplossen.... Een andere bron zou kunnen zijn dat je verliefd bent, maar haar niet altijd kan bereiken als je dat zou willen, omdat ze vrij wilt zijn. Als je een relatie hebt, kan je haar toch wel altijd bereiken/neuken als je dat wilt? (int algemeen genomen)

Comment

Vond die doelen nog niet zo slecht .. je hebt tenminste een einddoel inzicht. Nu je toch bezig bent misschien ook:

'Gezonder eten,'

'Meer bewegen'

Maar de vraag is of je eraan kan houden, het lukt je wel.

Veel succes

Mijn kijk op obssessie = verveling .. als je soms niets te doen hebt dan ga maar profielen bekijken .. net als ik, als ik me verveel ga ik op deze forum hangen

ps. The Blueprint .. vond ik matig. Ben ik de enigste?

Nog even commentaar hierop, is dit niet tegenstrijdig:

Gedachte(s) -> Emotie -> hormoon komt los -> Verliefd gevoel.

Hoe kan je ECHT verliefd op iemand worden als je diegene net een paar dagen/weken kent en waarschijnlijk nog niet meer dan 24u totaal spreektijd gehad hebt met haar? Weet je al hoe zij in elkaar steekt? Weet je wat haar normen en waardes zijn? Hoe ze omgaat met haar omgeving? Nee. Verliefdheid is iets wat moet groeien en wat je kan ontdekken.
                              Zoals je al zei is Verliefd heid een gevoel/emotie/hormoon .. dus dan maakt het niet uit of je 1 minuut met haar hebt doorgebracht of 777 dagen. Maar ik snap wat je bedoel .. de qualiteit van verliefd zijn zal matig zijn, als je haar maar 1min sprak,

het mooitste is natuurlijk als je het verliefd gevoel krijgt van een meisje waarvan je het eerst niet had, toen je haar otnmoette
                              Last edited by Blueblood; 04-22-2008, 11:58 AM.

Comment

Working...
                              X