Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[FR] Nuchtere zaterdag Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [FR] Nuchtere zaterdag

Om dan meteen na het schrijven van mijn eerdere FR, verder te gaan met de week daarna. Bij deze FR nuchtere zaterdag:

[b]Vooraf[/b]

Ik besloot deze avond echt eens minder te drinken. Donderdag had ik weer te veel gedronken en had ik wel e.e.a. geopent, maar verder niets gedaan (slechte mood ook, maar dat is een slap excuus, game was gewoon te slecht die avond. Ik vergat wat ik wilde/moest zeggen, vergat DHV-en en deed alleen kino en teasen. Leverde me uiteindelijk niets op en daar baalde ik wel van). Daarnaast wilde ik eens kijken of ik per avond me speciaal kan focussen op één punt wat ik nog niet zo goed beheers. Vandaag zou dit role playing worden, dat paste ik bijna nooit toe, dus besloot ik het deze avond ik ELKE set toe te passen. Hoewel we vooraf wél gingen drinken in een café (2 biertjes) deed ik het rustig aan.

[b]Warm up[/b]
    In dat café kreeg ik een huge AI van 2 oudere HB's (28-30 jaar gok ik), waarvan eentje met recht een milf genoemd kan worden. Ik sprak kort met ze, teased wat en sloot af. Niks bijzonders, maar ik kwam er door in de juiste mood.

[b]Skihut[/b]
    Wederom een avond skihut, hoewel ik het idee begin te krijgen dat ik iedereen daar al 3x heb geopent, zie ik toch nog vaak nieuwe gezichten. Zo ook vandaag. We nestelden ons in een vervelende positie in het midden van het café, nadat we eerst een rondje bar hadden gedaan (die draait, zo kun je mooi zien wat waar staat). Daar stonden we naast een aantal reusachtige boeren (paar mannen 2meter plus) die flink dronken en irritant waren. Ik probeerde hiermee een set te openen van HB die ook niet heel groot waren (ik ben 1.76), maar dat hookte niet.

Deze reuzen gaven mij wel de gelegenheid mensen die langs hen wilden te openen omdat ze zo irritant waren (tnx guys!) en niemand er door kon. De eerste set (HB5,6,7) die echt opende ging dan ook op deze manier voor de bijl.

[Set 1]

Ik opende en sprak wat over het lastig langs die jongens komen, waarna ik vervolgde dat de HB's een boos gezicht moesten trekken wilden ze daar langs komen. Dit deden ze en ik teasede en negte HBkort (7) door tegen haar vriendinnen op te merken dat ze nogal naief-vrolijk keek (met big smile). De set hookte goed, maar ik was op een gegeven moment bang dat HB5 teveel into me zou worden, dus besloot even 1-1 met HB7 te praten. Kino ging vrij aardig, maar bleef koel voelen. Ik dacht dat ik haar niet apart kon krijgen van haar groep (iemand, geef even de term want ik ben em al een paardagen kwijt en kan em zo 1-2-3 niet in MB/VA vinden). Ik introduceerde wat roleplaying (voornamelijk breakup) wat aardig ging.

[Set 2]
    Ik stond ondertussen op de draaiende bar en draaide weg van mijn vrienden. Echter ik kwam langs een bekende HB, laat ik haar HBone-itis noemen, dan is het meteen duidelijk. One-itis was wederzijds, maar er is nooit iets tussen ons gebeurt (heel apart). Ik sprak wat met haar, kino-de en introduceerde hier weer andere roleplaying, namelijk dat ik een of andere oude man was (nu klinkt het nog lamer dan het was), dat ging helemaal niet goed, het is ook veel te negatief geladen,dusdie gebruik ik niet meer. Ik sloot de set en zei dat ik terug ging naar mijn vrienden.

[Set 3]
    Ondertussen hadden 2 van mijn vrienden een gesprek aangeknoopt met een 2-set (op een echte AFC-manier, beide meteen erin etc) HBzwart (6.5) en HBblond (9.5, vanwege iets te dikke kuiten ). Ik keek dit met een glimlach aan (prachtig voor ze ) en sprak wat met mijn vrienden, ook niet onbelangrijk tijdens een stapavond. Tussendoor sprak ik met een 3-set wat oudere HB's, waar ik wederom aan roleplaying deed en me véél ouder voordeed dan hen (een van de HB's botste vrij hard tegen me aan tijden het dansen op happy hardcore, reactie van mijn kant door een heel verontwaardigd gezicht te trekken naar haar vriendinnen). Er was een lekker playfulle vibe en de vriendinnen lieten al snel haar haar excuses aan me aanbieden, wat lichte kino. Ze vertelde dat dit haar jeugdmuziek was, waarop ik antwoorde dat ik al oud was toen ze die muziek uitbrachten. Kort gesprekje en daarna weer afgesloten.

[Set 4]
    Mijn vrienden waren de 2-set kwijt geraakt en ik zag HBkort weer. Kort gesprekje volgde en een van mijn vrienden begon met haar vriendin (HB5) te praten. Een andere vriend van me was een weddenschap met een andere aangegaan dat hij binnen een uur met HBblond zou zoenen. Ik zei meteen al tegen andere vrienden dat dit hem NO WAY zou lukken, maar goed.

Ik opende her en der nog wat setjes en zag dat mijn vriend constant achter HBblond aanzat, zij sprak echter constant met andere mannen en hij raakte haar weer kwijt. Toen ze op een gegeven moment naast mij met hem stond te praten, negde ik haar (evenals in de twee zinnen die ik vooraf met haar wisselde) nog wat. Ze leek receptive, maar ik wilde niet tussen haar en mijn vriend komen.

Uiteindelijk was ze zoals Mystery dat ze mooi zegt echt "bored to tears" door mijn vriend. Ik zaghaar langzaamaan in slaap vallen. Aangezien ik mijn vriend al een uur alleen had gelaten met HBblond en zij echt geen interesse meer had (echt het standaard "ik verveel me dood"-gezichtje) sprak ik haar kort even. Ik DHV-de wat en er was lichte kino. Echter besloot ik nog één keer weg te gaan om met HBkort te praten en mijn vriend zijn laatste kans te geven. Na 10 minuten kwam ik terug en HBblond opende mij. Wederom negte ik haar en er kwam wat roleplaying in te zitten. Mijn vriend kwam ineens bruut in het gesprek en probeerde haar weg te halen zeg maar. Ik deed hier niets tegen (wist niet wat ik moest doen, het is toch een vriend, advies?) en sprak weer even met HBone-itis. HBblond kwam mij echter weer openen en kino ging flink verder. Gesprek was "on", erg playfull (wat wil je met zo'n onschuldig bekkie tegenover je) en het uur van mijn vriend was voorbij.

HBblond "leande in" om me te zoenen, maar om een of andere manier besloot ik mijn hoofd wat naar achter te doen (push-pull) op dat moment. Dit voelde nadien als een grote fout, ze was even helemaal de weg kwijt en het duurde 2 minuten voordat ik haar weer in de mood kreeg en we wel zoenden. Ik onderbrak de zoen en we gingen relaxt wat praten met een #-close. Kort zoenen, comfort-building en wat langere make-out (maar erg kort). Uiteindelijk stelde ik voor onze vrienden te gaan zoeken (HBzwart was al een tijdje weg met een vriend van me, ik dacht dat er iets gebeurt was, maar was niet zo). Daarna vroeg ze of ik mee ging naar een bar, maar agz wij binnen 15 minuten de jassen zouden halen, besloot ik bij mijn vrienden te blijven.

[b]Nadien[/b]

HBblond zei dat ze me zou smsen omdat ze graag eens wat wilde afspreken (fucking hell, die studeer-tijd werpt zijn vruchten af ), ik stelde als "voorwaarde" dat ze me voor 12 uur zou smsen (een deadline), ze zei datze me 's nachts zou smsen. Zelf vertelde ze dat ze haar mobiel niet bij had maar vroeg mij deze wel over te laten gaan (wat ik deed) zodatze mijn nummer zou hebben. Vandaag smste ik haar dat ze de deadline niet gehaald had en kreeg ik binnen een minuut een vriendelijk klinkend meisje aan de lijn, die echter totaal niet uit de buurt kwam (Rotterdam ipv Tilburg), hier nooit is geweest en niemand kende. M.a.w. ik heb dus niet het goede nummer. Nu vraag ik me af of dit bewust is of niet. In ieder geval, wat denken jullie? Ik heb haar op hyves gevonden maar nog niets gezegd, moet ik dit doen? En binnen welke tijd?

Mijn vriend vond dat ik zijn meisje had gestolen en vertelde dit tegen me. Ik legde hem uit dat ik hem tot kwart voor 3 de tijd had gegeven (echt, hij sprak haar al voor één uur), maar ik begrijp enigzins zijn gevoel. Wat vinden jullie? Moreel onjuist, vriend onwaardig, zwak of logisch? En hoe doen jullie dit soort dingen? Ik bedoel, ze was echt het knapste meisje van die avond en als ik het idee had dat hij een kans had, had ik hem gelaten. Maar is dat aan mij om te bepalen? Mood kan zo veranderd zijn immers.

Overigens zoende andere vriend van me HB5 (vriendin HBkort) nog, terwijl de boze vriend 3x had geprobeerd haar af te pakken (ik betrok alle 3 in een conversatie waarna ik mijn andere vriend min of meer pushte om haar te closen).

Jongens, tijd voor jullie mening. Excuses voor de lengte, tis allemaal nog zo vers vandaag. Ben hard en eerlijk, daar leer ik het meeste van.

EDIT:

Wat ik ook probeerde was geen routines te gebruiken, gewoon omdat dit mezelf dodelijk vermoeid, het wordt zo saai als alles prescripted is. Op de "wat wil je worden als je alles kunt zijn"-routine na heb ik er volgens mij geen gebruikt. Wel de uitgangspunten van de routines mss.

Ik probeerde HBone-itis nog dmv een accomplishment intro te koppelen aan een vriend, dara ben ikdus echt niet bedreven in en dat bleek. Het was absoluut niet "on" (hij wilde haar approachen maar durfde mss niet). Ik zag haar later toen HBblond weg was nog, wat gepraat waarna ik naar huis ging. Gaf haar 2 kussen op de wang, derde kus draaide ze me weer haar wang toe, ik deed mijn hoofd wat naar achter, lachte op een speelse manier, draaide haar hoofd "recht vooruit" en gaf haar een kus op der mond. Op dat moment kon ik haar zoenen, maar het killerinstinct ontbrak enigzins en ik twijfelde ook of zij niet meer zou denken van de situatie nadien en deed niks.

Ook bedacht ik me net dat degene die mij belde wel eens een huisgenoot van HBblond zou kunnen zijn (mss haar manier om mannen te testen), het was iig niet Hbzwart, want die had een ander accent. Net belde een vriend van me die #-close met HBzwart had,had wat over en weer gesmst en HBblond vroeg via haar mijn msn. Geen test dus zo lijkt het, onhandige touchscreen van de viewty :P

Om dit dan helemaal lang te maken, mijn nieuwe mobiel (LG Viewty) is ook een superding, een vriend van me heeft een iPhone en probeert dat te gebruiken als opener of DHV (niet dat hij zich daar van bewust is), maar ik kijk soms casually voor de tijd of schiet een fotootje. HBblond vond het iig een geweldig ding en anderen spraken me er ook over aan.
    Last edited by VTI; 04-13-2008, 08:17 AM. Reason: Vergeetachtigheid

Ten eerste, het is velen malen beter langere posts te maken. De manier waarop je schrijft is helder op die manier.

Mooie avond weer!
    Ik weet niet of je mijn LR's en FR's leest, maar in ieder geval heb je er niks van geleerd
    Ik heb het nu ook al 2x gehad binnen een korte periode, dat er ergens een gewetenskwestie zit. Ik heb besloten, dat zodra er twijfel is.. ik er niet mee doorga. Mijn zelfverzonnen kreet: "Closen is niet alles" is vrij behulpzaam in dit soort situaties.

[I]Mijn vriend vond dat ik zijn meisje had gestolen en vertelde dit tegen me. Ik legde hem uit dat ik hem tot kwart voor 3 de tijd had gegeven (echt, hij sprak haar al voor één uur), maar ik begrijp enigzins zijn gevoel. Wat vinden jullie? Moreel onjuist, vriend onwaardig, zwak of logisch? En hoe doen jullie dit soort dingen? Ik bedoel, ze was echt het knapste meisje van die avond en als ik het idee had dat hij een kans had, had ik hem gelaten. Maar is dat aan mij om te bepalen? Mood kan zo veranderd zijn immers.
    [/I]

Wist hij dat je hem een deadline had gegeven? En wie ben jij, om die deadline zo in te stellen?
    Ik zou het zo niet gedaan hebben. Had het er op z'n minst over gehad met hem. Ze kan misschien lekker zijn, maar moet je daarom stress op je vriendschap zetten? [B]Closen is niet alles[/B].

Behalve dat, vind ik dat je lekker bezig bent! Je hebt grappige opmerkingen, en weet de aandacht te behouden. Je schrikt nergens van terug! Good stuff!
    Jammer van dat neppe nummer, nu is zij een goeie gast misgelopen. Volgende keer lekker aansturen op SNL's
    Voor definities etc kan je ook op fastseduction kijken, goed woordenboek.
    Last edited by OhMy; 04-13-2008, 08:06 AM.

Comment

Originally posted by OhMy View Post
      Ten eerste, het is velen malen beter langere posts te maken. De manier waarop je schrijft is helder op die manier.

Mooie avond weer!
      Ik weet niet of je mijn LR's en FR's leest, maar in ieder geval heb je er niks van geleerd
      Ik heb het nu ook al 2x gehad binnen een korte periode, dat er ergens een gewetenskwestie zit. Ik heb besloten, dat zodra er twijfel is.. ik er niet mee doorga. Mijn zelfverzonnen kreet: "Closen is niet alles" is vrij behulpzaam in dit soort situaties.

[I]Mijn vriend vond dat ik zijn meisje had gestolen en vertelde dit tegen me. Ik legde hem uit dat ik hem tot kwart voor 3 de tijd had gegeven (echt, hij sprak haar al voor één uur), maar ik begrijp enigzins zijn gevoel. Wat vinden jullie? Moreel onjuist, vriend onwaardig, zwak of logisch? En hoe doen jullie dit soort dingen? Ik bedoel, ze was echt het knapste meisje van die avond en als ik het idee had dat hij een kans had, had ik hem gelaten. Maar is dat aan mij om te bepalen? Mood kan zo veranderd zijn immers.
      [/I]

Wist hij dat je hem een deadline had gegeven? En wie ben jij, om die deadline zo in te stellen?
      Ik zou het zo niet gedaan hebben. Had het er op z'n minst over gehad met hem. Ze kan misschien lekker zijn, maar moet je daarom stress op je vriendschap zetten? [B]Closen is niet alles[/B].

Behalve dat, vind ik dat je lekker bezig bent! Je hebt grappige opmerkingen, en weet de aandacht te behouden. Je schrikt nergens van terug! Good stuff!
      Jammer van dat neppe nummer, nu is zij een goeie gast misgelopen. Volgende keer lekker aansturen op SNL's
      Voor definities etc kan je ook op fastseduction kijken, goed woordenboek.
      Tnx voor je reply. Je hebt gelijk, eigenlijk heeft iedereen dan een "gut-feeling" wat zegt dat je het niet moet doen,luister daar dan ook naar (meer tegen mezelf eigenlijk). Closen is absoluut niet alles, het is alleen zo verdomd moeilijk om je oerinstinct te negeren.

Hij wist niet dat ik hem een deadline had gegeven, dat vond ik op dat moment zo stom overkomen (en dat is ook zo),maar achteraf was het minder stom dan haar closen waarbij hij het gevoel heeft dat ik haar afpak. Het is niet zo dat ze constant stonden te praten, ik run geen interference op mijn vrienden hun sets, maar ja het was duidelijk dat hij achter haar aan zat.

Dat nergens voor terugschrikken probeer ik er meer in te krijgen, nu heeft dat nog te veel swings. Wat gisteren werkte was naarde wc gaan (toiletpot, geen pisbak), deur dicht en gewoon jezelf helemaal gek maken door in je hoofd dingen te zeggen als: "I'm the man" en "Yeah, yeah" (maak juichbewegingen erbij etc). Dat zorgde voor nog hogere energy bij mij.

Thanks voor je advies, ik leer er weer van. Je FR's en LR's lees ik zeker, maar ik vergeet (zie edit hierboven ) wel eens wat.

(Btw uiteindelijk had ik slechts 3 bier op, ook een prima gevoel).

Comment

Ik was je aan het fucken met dat niet leren gedeelte hoor

Mooi telefoontje inderdaad. Misschien te vroeg om waarschuwingen te geven, maar ga niet stoer doen met je spullen. Voor je het weet ben je wat je haat.

Uiteindelijk (na je edit gelezen te hebben), dan toch mooi resultaat! Je zou eventueel haar een krabbel kunnen sturen op hyves, en dan haar busten op het feit dat ze het niet zelf durft te vragen aan je.

Comment

Originally posted by OhMy View Post
          Ik was je aan het fucken met dat niet leren gedeelte hoor

Mooi telefoontje inderdaad. Misschien te vroeg om waarschuwingen te geven, maar ga niet stoer doen met je spullen. Voor je het weet ben je wat je haat.

Uiteindelijk (na je edit gelezen te hebben), dan toch mooi resultaat! Je zou eventueel haar een krabbel kunnen sturen op hyves, en dan haar busten op het feit dat ze het niet zelf durft te vragen aan je.
          I know, ik ben een vis, die happen altijd ;-)

Wat je zegt mbt mobiel klopt helemaal, ik was dan ook blij dat mijn vriend die fout maakte zodat ik er van kon leren. Ik ga zeker een krabbel of reply op msn in die trend geven, goed idee!

Iemand nog een mening mbt het eerdere "naar achter gaan" op het moment dat ze mij wilde zoenen? Ik denk dat het echt slecht is bij de eerste kus omdat het té confusing is, maar daarna juist een leuke afwisseling is. Wat jullie?

Comment

Weetje jongens, closen is zeker niet alles.. maar dan is er ook nog altijd het recht van de sterkste.

Het is een afweging die je maakt..doen waar jij je op dat moment goed bij voelt is erg belangrijk. Teveel buiten jezelf om leven om het anderen naar hun zin te maken is niet altijd goed.

De afweging moet wel een zorgvuldige zijn. In principe is het natuurlijk "bro's before ho's", maar als het een echt lekkere chick is, waarmee jij een goed gevoel hebt en een leuk gesprek, waarmee het gewoon loopt, waarmee je misschien wel meer zou willen als 1 avond en als je vriend echt lang de tijd heeft gehad.. Ja, waarom zou je het dan niet doen? Die gast verkut het zelf en jij gaat ff met haar praten en het blijkt goed te klikken. Het recht van de sterkste is ook belangrijk.. dat wil ik alleen maar zeggen.

Vanuit zijn perspectief: Hij kan boos worden, maar hij kan ook zeggen.. "hey dude, wat je me nou flikt: Ongelofelijk wat knap. Hoe doe je dat?" Zo is er aan elk verhaal een andere kant van belichten.

Nee closen is zeker niet alles.. De vraag die je je echter moet stellen, mijns inziens: Waarom ging je er voor?
            - Was het voor de heb/ voor de kick?
            - Of vind je der echt een leuk meisje?
            - Wilde je haar afpakken? Of wilde je er gewoon voor gaan?

Allemaal belangrijke dngen om je te realiseren.

Het nalaten van een close moet toch wel een goede reden hebben. Het belang van je maat moet dan zwaarder wegen dan je eigen belang. Dat je hem zou kunnen kwetsen is niet zozeer van belang, dat is zijn emotie en die hoeft niet terecht te zijn en daar kan je het met hem over hebben en het uitleggen. Wat mijns inziens belangrijker is hoe JIJ er in staat. Waarom heb je haar geclosed? Als het alleen voor de kick was, dan ben jij egoistisch bezig. Vind je haar echt leuk, dan is het goed voor jezelf te verantwoorden.. Je gaat immers geen echt leuke chick laten schieten, omdat jij toevallig wel met vrouwen kan omgaan, maar je vriend niet.

Kortom, de vraag is volgens mij:
            Kan jij het aan jezelf, en vervolgens aan anderen, verantwoorden? Waren je beweegreden oprecht en integer?

Kan je dit positief beantwoorden:
            Dan heb je mijns inziens goed gehandeld.

Kan je dit niet positief beantwoorden:
            Bied je excuses aan aan je vriend en faciliteer hem in de toekomst. Zorg daarbij dat je de volgende keer wel oprecht en integer handelt.

Comment

Originally posted by CountG View Post
              Weetje jongens, closen is zeker niet alles.. maar dan is er ook nog altijd het recht van de sterkste.

Het is een afweging die je maakt..doen waar jij je op dat moment goed bij voelt is erg belangrijk. Teveel buiten jezelf om leven om het anderen naar hun zin te maken is niet altijd goed.

De afweging moet wel een zorgvuldige zijn. In principe is het natuurlijk "bro's before ho's", maar als het een echt lekkere chick is, waarmee jij een goed gevoel hebt en een leuk gesprek, waarmee het gewoon loopt, waarmee je misschien wel meer zou willen als 1 avond en als je vriend echt lang de tijd heeft gehad.. Ja, waarom zou je het dan niet doen? Die gast verkut het zelf en jij gaat ff met haar praten en het blijkt goed te klikken. Het recht van de sterkste is ook belangrijk.. dat wil ik alleen maar zeggen.

Vanuit zijn perspectief: Hij kan boos worden, maar hij kan ook zeggen.. "hey dude, wat je me nou flikt: Ongelofelijk wat knap. Hoe doe je dat?" Zo is er aan elk verhaal een andere kant van belichten.

Nee closen is zeker niet alles.. De vraag die je je echter moet stellen, mijns inziens: Waarom ging je er voor?
              - Was het voor de heb/ voor de kick?
              - Of vind je der echt een leuk meisje?
              - Wilde je haar afpakken? Of wilde je er gewoon voor gaan?

Allemaal belangrijke dngen om je te realiseren.

Het nalaten van een close moet toch wel een goede reden hebben. Het belang van je maat moet dan zwaarder wegen dan je eigen belang. Dat je hem zou kunnen kwetsen is niet zozeer van belang, dat is zijn emotie en die hoeft niet terecht te zijn en daar kan je het met hem over hebben en het uitleggen. Wat mijns inziens belangrijker is hoe JIJ er in staat. Waarom heb je haar geclosed? Als het alleen voor de kick was, dan ben jij egoistisch bezig. Vind je haar echt leuk, dan is het goed voor jezelf te verantwoorden.. Je gaat immers geen echt leuke chick laten schieten, omdat jij toevallig wel met vrouwen kan omgaan, maar je vriend niet.

Kortom, de vraag is volgens mij:
              Kan jij het aan jezelf, en vervolgens aan anderen, verantwoorden? Waren je beweegreden oprecht en integer?

Kan je dit positief beantwoorden:
              Dan heb je mijns inziens goed gehandeld.

Kan je dit niet positief beantwoorden:
              Bied je excuses aan aan je vriend en faciliteer hem in de toekomst. Zorg daarbij dat je de volgende keer wel oprecht en integer handelt.
              Tnx voor je reply. Ik had logisch gezien hetzelfde min of meer geconcludeerd. Op het moment dat een gesprek van een van mijn vrienden met iemand "on" is en ze in gesprek zijn, breek ik niet in. Maar dat gebeurde niet. Ik vond haar er echt lekker uit zien plus ze was erg playfull en open naar me toe. Toen ik haar beter leerde kennen (ik dacht eerst dat het een arrogant sletje was, dat heb ik haar later ook deels (dat arrogante) verteld) vond ik haar ook om hoe ze is wel iemand die ik zeker beter wil leren kennen (maar dit kon ik vooraf niet weten denk ik).

Het is niet voor de kick, ik had daar sowieso nog 2 vrouwen rondlopen die ik had kunnen closen als ik met hen had gepraat ipv deze HB. Wat betreft het recht van de sterkste heb je deels gelijk. Het is alleen vanuit zijn perceptie zo kut omdat hij altijd echt denkt dat vrouwen hem leuk vinden (op zich goed), maar hij verneukt het altijd door zo door te zagen over niet interessante dingen (poker, iPhone etc). Vanuit zijn perceptie pakte ik dus een vrouw af (hij is niet eerlijk tegenover zichzelf, maar goed), terwijl tenminste vanuit mijn perceptie er geen vibe tussen hun was, hij haar achtervolgde maar, behalve als hij haar compleet vol zou schenken met drank, hij op deze manier nooit een serieuze kans zou maken.

Ach ik ben er overheen. Zal volgende keer wat setjes openen en hem introën (tevens goede oefening).

Comment

Vertel hem anders over jouw manieren en zienswijzes. Je geeft een aantal dingen aan die hij niet goed ziet en dingen die hij kan verbeteren: praat er met hem over. Leg hem jouw visie uit, geef hem een 360 graden inzicht in zichzelf.. Speel een beetje psycholoog als het moet. Het is hartstikke leuk om mensen nieuwe inzichten te kunnen geven en je kennis van zaken te verspreiden, dat vind ik tenminste.

Comment

[I]Ik dacht dat ik haar niet apart kon krijgen van haar groep (iemand, geef even de term want ik ben em al een paardagen kwijt en kan em zo 1-2-3 niet in MB/VA vinden). [/I]

isoleren

Comment

Originally posted by Captain Cool View Post
                    [I]Ik dacht dat ik haar niet apart kon krijgen van haar groep (iemand, geef even de term want ik ben em al een paardagen kwijt en kan em zo 1-2-3 niet in MB/VA vinden). [/I]

isoleren
                    Tnx, eindelijk

Vertel hem anders over jouw manieren en zienswijzes. Je geeft een aantal dingen aan die hij niet goed ziet en dingen die hij kan verbeteren: praat er met hem over. Leg hem jouw visie uit, geef hem een 360 graden inzicht in zichzelf.. Speel een beetje psycholoog als het moet. Het is hartstikke leuk om mensen nieuwe inzichten te kunnen geven en je kennis van zaken te verspreiden, dat vind ik tenminste.
                    Hij heeft via-via gehoord dat ik hier mee bezig ben, maakt dit, waarschijnlijk vanwege zijn onzekerheid, belachelijk en staat er niet voor open. Ik wil iedereen alles leren, behalve als iemand duidelijk aangeeft er niet voor open te staan, dan sta je wat mij betreft "on your own". Een andere vriend van me heeft juist gevraagd of ik hem eens wat wil uitleggen en dat ga ik ook zeker doen (eigenlijk heb ik dat al een klein beetje gedaan, resulterende in een kiss- en twee numbercloses ).

Als ik hem in de zomer eens ga opzoeken kijk ik wel of hij er wat meer voor open staat en zal ik hemdan wellicht wat uitleg geven.

Comment

Mooie FR VTI.

Heb je bewust korter gezoend adhv je vorige FR?

Comment

[B]Hij heeft via-via gehoord dat ik hier mee bezig ben, maakt dit, waarschijnlijk vanwege zijn onzekerheid, belachelijk en staat er niet voor open. Ik wil iedereen alles leren, behalve als iemand duidelijk aangeeft er niet voor open te staan, dan sta je wat mij betreft "on your own". Een andere vriend van me heeft juist gevraagd of ik hem eens wat wil uitleggen en dat ga ik ook zeker doen (eigenlijk heb ik dat al een klein beetje gedaan, resulterende in een kiss- en twee numbercloses ).

Als ik hem in de zomer eens ga opzoeken kijk ik wel of hij er wat meer voor open staat en zal ik hemdan wellicht wat uitleg geven
                        [/B]

Beetje kort door de bocht, kerel. Ik vertel VELE mensen over mijn (nieuwe) vaardigheden en kennis m.b.t. game. Iedereen waarbij het maar van toepassing is. Er zit namelijk zo verschrikkelijk veel meer achter dan alleen het M3 model. Zoveel psychologie die mensen kunnen gebruiken! (zie evt. mijn topic [URL="http://www.venusianarts.com/forum/showthread.php?t=7993"]"Game the World"[/URL] waar ik ook over dit onderwerp schrijf.

Je hoeft dan ook echt niet de woorden Pickup, VenusianArts, PUA of community te gebruiken. Je kan het gewoon aanroeren als zijnde kennis of ervaring die jij hebt opgedaan in de loop der jaren. Mensen accepteren dat meestal, zeker als je dat vaker doet. Ga niet lopen "betweteren", maar laat af en toe wat droppen en help mensen met je kennis..als de gelegenheid daarvoor is.

Met betrekking tot je vriend zul je toch even moeten praten. Vraag naar zijn gevoel, hoe hij er in staat en met name waarom hij nu precies boos is? Wat maakt het voor hem dat hij boos is? Vraag hierbij door op argumenten. Vervolgens kan je die argumenten makkelijk ontkrachten door jouw argumentatie naar voren te brengen en de diverse kanten van het verhaal te belichten.

Zoiets als dit...

Jij: "Ben je nog boos?"

Hij: "Ja jij pakt mijn meisje af"

Jij: "Hoe komt het dat je boos bent?"
                        *laat stilte vallen van 10-15 als dat voor mocht komen*

Hij: Daar en daarom
                        of
                        Hij zegt niks, dan Jij: "Wat maakt het nou voor jou dat je zo boos bent, rationaliseer het eens even voor mij. Ik ben echt geinteresseerd in je beweegredenen, dan kan ik me beter verplaatsen in je. Vertel."

Hij: "Daar en daarom"

Jij: "Ja, maar moet je horen.
                        Argument 1: Jij kon haar niet krijgen dat was overduidelijk daar en daarom..
                        Argument 2: Je weet van dat pickup gebeuren he, nou daar ben ik mee bezig en soms werkt dat heel goed en gebeurd het zomaar voor mijn ogen."
                        Argument 3: "Je beweegredenen om toch te zoenen (dus dat het klikte etc)"

En dan om hem gerust te stellen, als dat nodig is, zeg je hem dat je beter zult oppassen, dat hij het goed moet aangeven als ie het ECHT niet wilt hebben en dat je het dan niet zal doen. Geef tevens aan dat je loyaal bent naar vrienden, maar dat hij niet kan verwachten dat hij een meisje kan claimen. Er is namelijk ook nog zoiets als vrije keuze van het meisje in kwestie..

Vervolgens *stack forward*.. ga wat leuks vertellen, zuig hem in je realiteit en laat zien dat je hem waardeert als vriend.

Als het dan niet geregeld is, weet ik het ook niet meer Good luck.
                        Last edited by CountG; 04-14-2008, 10:06 AM.

Comment

[B]Hij heeft via-via gehoord dat ik hier mee bezig ben, maakt dit, waarschijnlijk vanwege zijn onzekerheid, belachelijk en staat er niet voor open. Ik wil iedereen alles leren, behalve als iemand duidelijk aangeeft er niet voor open te staan, dan sta je wat mij betreft "on your own". Een andere vriend van me heeft juist gevraagd of ik hem eens wat wil uitleggen en dat ga ik ook zeker doen (eigenlijk heb ik dat al een klein beetje gedaan, resulterende in een kiss- en twee numbercloses ).

Als ik hem in de zomer eens ga opzoeken kijk ik wel of hij er wat meer voor open staat en zal ik hemdan wellicht wat uitleg geven
                          [/B]

Beetje kort door de bocht, kerel. Ik vertel VELE mensen over mijn (nieuwe) vaardigheden en kennis m.b.t. game. Iedereen waarbij het maar van toepassing is. Er zit namelijk zo verschrikkelijk veel meer achter dan alleen het M3 model. Zoveel psychologie die mensen kunnen gebruiken! (zie evt. mijn topic [URL="http://www.venusianarts.com/forum/showthread.php?t=7993"]"Game the World"[/URL] waar ik ook over dit onderwerp schrijf.

Je hoeft dan ook echt niet de woorden Pickup, VenusianArts, PUA of community te gebruiken. Je kan het gewoon aanroeren als zijnde kennis of ervaring die jij hebt opgedaan in de loop der jaren. Mensen accepteren dat meestal, zeker als je dat vaker doet. Ga niet lopen "betweteren", maar laat af en toe wat droppen en help mensen met je kennis..als de gelegenheid daarvoor is.

Met betrekking tot je vriend zul je toch even moeten praten. Vraag naar zijn gevoel, hoe hij er in staat en met name waarom hij nu precies boos is? Wat maakt het voor hem dat hij boos is? Vraag hierbij door op argumenten. Vervolgens kan je die argumenten makkelijk ontkrachten door jouw argumentatie naar voren te brengen en de diverse kanten van het verhaal te belichten.

Zoiets als dit...

Jij: "Ben je nog boos?"

Hij: "Ja jij pakt mijn meisje af"

Jij: "Hoe komt het dat je boos bent?"
                          *laat stilte vallen van 10-15 als dat voor mocht komen*

Hij: Daar en daarom
                          of
                          Hij zegt niks, dan Jij: "Wat maakt het nou voor jou dat je zo boos bent, rationaliseer het eens even voor mij. Ik ben echt geinteresseerd in je beweegredenen, dan kan ik me beter verplaatsen in je. Vertel."

Hij: "Daar en daarom"

Jij: "Ja, maar moet je horen.
                          Argument 1: Jij kon haar niet krijgen dat was overduidelijk daar en daarom.. Argument 2: Je weet van dat pickup gebeuren he, nou daar ben ik mee bezig en soms werkt dat heel goed en gebeurd het zomaar voor mijn ogen." Argument 3: "Je beweegredenen om toch te zoenen (dus dat het klikte etc)"

En dan om hem gerust te stellen, als dat nodig is, zeg je hem dat je beter zult oppassen, dat hij het goed moet aangeven als ie het ECHT niet wilt hebben en dat je het dan niet zal doen.

Vervolgens *stack forward*.. ga wat leuks vertellen, zuig hem in je realiteit en laat zien dat je hem waardeert als vriend.

Als het dan niet geregeld is, weet ik het ook niet meer Good luck.
                          Ik snap wat je bedoelt, je kunt de dingen die je via PUA-literatuur leert op alle vlakken van menselijke interacties toepassen en al zou ik enkel op het gebied van sollicitatiegesprek of groepsgedrag zoiets droppen zou ik hem onbewust al kunnen helpen.

Betweterig is niet wat ik wíl zijn, maar ik denk wel dat het op hem zo overkomt. We hebben binnenkort op vakantie een soort game waarbij 3 vrienden 3 anderen coachen (1 op 1). Natuurlijk hoop ik deze te winnen, maar ik verwacht een beetje dat hij nadien wat meer open zal staan voor wat ik te vertellen heb. Je kunt iemand de gouden tip geven, als hij er niet voor openstaat is het niet alleen nutteloos maar zal het m.i. ook niet werken.

Overigens was hij niet boos als in "we hebben ruzie" maar meer boos als in "verdomme waarom deed je dat". Ik heb hem uitgelegd waarom ik dat deed en dat vond hij niet leuk, maar hij heeft er geen moment rot om gedaan tegen mij (wel een beetje nukkig toen ik met dat meisje stond te zoenen). Ik hoop hem over een klein weekje (op vakantie e.e.a. te kunnen leren en aan hand daarvan ook uit te leggen (o.a. bodylanguage etc) waarom ik vond dat hij geen vibe had met dat meisje etc.). Ik zal hem iig donderdag eensvragen of ie nog boos is daarover en zal dan je stukje in het achterhoofd houden, bedankt voor de tips

Originally posted by Sibly View Post
                          Mooie FR VTI.

Heb je bewust korter gezoend adhv je vorige FR?
                          Absoluut. Ik heb nu iig zelf nog interesse in haar, het bleef leuk en we hebben kunnen praten en wat beter kunnen connecten dan met de vorige (doordat er meer gepraat werd logischerwijs). Ik ga de tips van dit FR weer proberen mee te nemen op de volgende avond.

Comment

Probeer het rustig op te bouwen btw.

Als je meteen body language dropped, duik je vaak wel meteen terminologie in. Mijns inziens kan je beter eerst beginnen met dingen als wat vinden vrouwen interessant, sociale conditionering, reactief/unreactive, identiteit bouwen etc.

En wat ik altijd heerlijk vind om mee te beginnen is (als het even kan) het laten zien van die kleine gast in die rolstoel in de cocky comedy serie van David Deangelo, Shawn. Het levende bewijs dat uiterlijk geen fuck uitmaakt als je je zelf goed voelt, dat je mensen kan boeien en dat ze op een gegeven moment niet eens meer merken hoe belachelijk je eruitziet en hoe belachelijk je praat.
                            Last edited by CountG; 04-14-2008, 10:27 AM.

Comment

Probeer het rustig op te bouwen btw.

Als je meteen body language dropped, duik je vaak wel meteen terminologie in. Mijns inziens kan je beter eerst beginnen met dingen als wat vinden vrouwen interessant, sociale conditionering, reactief/unreactive, identiteit bouwen etc.

En wat ik altijd heerlijk vind om mee te beginnen is (als het even kan) het laten zien van die kleine gast in die rolstoel in de cocky comedy serie van David Deangelo, Shawn. Het levende bewijs dat uiterlijk geen fuck uitmaakt als je je zelf goed voelt, dat je mensen kan boeien en dat ze op een gegeven moment niet eens meer merken hoe belachelijk je eruitziet en hoe belachelijk je praat.
                              Als ikde stukken van iemand doorspoelde tijdens die serie was het van hem wel. Wat een ongelooflijk saaie man vond ik dat, de manier waarop hij vertelde kwam op mij echt niet goed over (wellicht vanwege voice, posture etc waar hij allemaal niets aan kan doen).

Kijk, zo lang hij vast houdt aan zijn belief dat hij weet wat ze interessant vinden en dit heeft, kan ik hem dat wel vertellen maar acht ik de kans klein dat hij dit aanneemt. Ik zal binnenkort eens aan een vriend die er ook bij was, vragen of hij voor mij het verschil kan beschrijven in de interactie tussen hem en haar en mij en haar, ik ben benieuwd of dit zo groot is als ik denk.

Btw, die vriend-buitenstaander vroeg me ook wat ik gezegd had nadat HBblond zo abrupt omdraaide toen ik "naar achter ging" toen ze me wilde zoenen, hij zei dat het leek alsof ik precies wist wat ik moest zeggen (geloof me, dat was echt niet zo). BL leek op dit moment dus iig vrij aardig te zijn.

Comment

Working...
                              X