Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[Vraag] Dilemma Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Vraag] Dilemma

Er is een meisje waarmee ik een paar keer heb gezoend en waar ik sterke gevoelens voor heb ontwikkeld...ik voel me echter niet 'verliefd'.

Zij heeft ook uitgesproken gevoelens voor mij maar vind me minder leuk dan ik haar vind. Sterker nog; ze loopt volgens mij een beetje aan te rommelen met een bekende van me.

Dat verdomde ego van me (ja ik lees Eckhart Tolle al) vind dat niet zo leuk en dat gaat nogal ten koste van de communicatie tussen ons waardoor onze 'relatie' ook minder (spannend) wordt en ze volgens mij alleen maar meer naar die andere jongeman toetrekt.

Volgens mij kan ik 2 dingen doen:

1) haar uit m'n hoofd zetten en een ander leuk meisje zien te vinden
    2) er gewoon lekker laconiek over doen en genieten van de momenten dat ik w?l met haar samen ben

Het probleem met optie 2 is dus dat m'n ego in de weg zit en dat ik het waardeloos vind om een soort 2e prijs te zijn en alleen maar met haar samen ben op avonden waarop ze waarschijnlijk toch niets anders te doen heeft.

Ik weet ?cht niet wat m'n volgende stap moet zijn.
    Wat zouden jullie doen?
    ________
    [URL="http://www.classactionsettlements.org/lawsuit/nexium/"]Nexium Lawsuits[/URL]
    Last edited by Screwdriver; 09-02-2011, 07:00 AM.

Sucks.

Je geeft zelf al aan wat je moet doen. Het is niet zo dat jouw ego domineert. Jij domineert je ego. Jij bent de baas, niet je ego. Je ego is sterk, en daardoor voel jij je dus de 2e prijs als het ware. Maar wat is het, dat haar nu in de armen drijft van die ander? Precies, [B]jouw ego[/B]!

Conclusie: Luister niet naar je ego.

Ik stel het nu wat makkelijk, en ik laat alle haken en ogen even buiten beschouwing. Het komt echter wel allemaal neer op het feit dat jij controle over jezelf hebt, en dat [B]jij[/B] beslist wat [B]jij[/B] wilt. Iemand op dit forum zei laatst tegen me, "jij bent de man, jij beslist waar het heen gaat". Dit is dus ook op jou van toepassing. Wil je haar nog blijven zien? Doe dat dan. Wil je dat niet? Doe dat dan niet!

Wat zou ik nu doen? Ja jongen, dat ligt helemaal aan de situatie.
    Je zegt dat je niet verliefd bent, maar als je heel eerlijk tegen je zelf bent.. ben je dan [I]echt[/I] niet verliefd, of zeg je dit zodat je het zelf ook gaat geloven (zelfbescherming)?
    Als ik in deze situatie zat, zou ik het volgende doen:

[B]Ik ben wel verliefd op haar[/B]. Ik zou vechten voor iets dat ik wil, maar niet te laag worden in haar ogen. In mijn ogen is het geen schande om een meisje diep in de ogen aan te kijken en haar te vragen wat je kan verwachten tussen jou en haar. Wel als je naar haar pijpen gaat dansen.

Ik zou het haar vragen, en op basis van haar antwoord zou ik een beslissing maken.
    - Als blijkt dat zij inderdaad achter je rug om met een bekende aan het kutten is, en ze geen toekomst ziet buiten casual stuff.. zou ik er mee kappen. Meer vis in de zee.
    - Als blijkt dat ze helemaal niet loopt te kutten met die bekende, en zij ook wel toekomst ziet, zou ik er voor gaan. Maar ach.. ik ben een romanticus

[B]Ik ben niet verliefd op haar[/B]. Dan is het echt heel simpel Screwdriver.. NEXT! Heb jij zin in hoofdpijn? Heb je tijd voor hoofdpijn? Heb je tijd voor dit soort ongein? Ik namelijk niet! It's my way or the highway in dit geval.
    Wat zou ik dus doen? Als je niet verliefd op haar bent, laat het dan op z'n beloop gaan, spreek af als je daar zin in hebt, maar ga dan niet je gevoelens voeden tegenover haar door haar exclusief te maken voor jezelf.

Succes met beslissen!

Comment

Jij bent de prijs.

Don't forget it! Als je nog niet vanuit een overvloed van vrouwen komt, creeer dit dan!

Weetje, als je het vervelend vind dat het zo gaat heeft inderdaad wel wat met je ego te maken.. natuurlijk..maar het grootste probleem is dat jij emotioneel aan de uitkomst gebonden ben. Dat moet dus veranderen. Hoe doe je dat? Next chick.

Comment

bedankt voor de heldere inzichten!

en om nog ff terug te komen op het al dan niet 'verliefd zijn'...ik heb geen vlinders in m'n buik, en ik wil niet constant bij haar zijn etc...maar laten we er voor het gemak maar even van uitgaan dat ik WEL verliefd ben want ze kan me dus duidelijk 'raken' door met een bekende van me te gaan en ze heeft een redelijke invloed op mijn [I]mood[/I]

Ik zou het haar vragen, en op basis van haar antwoord zou ik een beslissing maken.
        - Als blijkt dat zij inderdaad achter je rug om met een bekende aan het kutten is, en ze geen toekomst ziet buiten casual stuff.. zou ik er mee kappen. Meer vis in de zee.
        ik weet zeker dat ze een maand geleden met 'm heeft gezoend maar dat was 'voor ??n keer' zei ze en 'voor de rest speelt er niets meer tussen ons'...haar MSN-namen doen helaas andere dingen vermoeden en ik zag ze vorige week nog redelijk kino-en

het kan heel goed zo zijn dat ze dit voor me wil verzwijgen omdat ze mij ook een beetje aan de lijn probeert te houden

je hebt gelijk dat ik haar moet vragen wat zij van de situatie vindt en hoe ze de toekomst ziet...maar dat ga ik wel heel tactisch en voorzichtig doen en niet als een olifant door de porseleinkast walsen..dus daar ga ik nog even over nadenken

verder zou ik er ook grote problemen mee hebben om haar uit m'n hoofd te zetten, aangezien ik regelmatig met haar wordt geconfronteerd en haar moeilijk kan ontwijken...en daarnaast is het een TE lekker wijf

hmm, lastig lastig
        ________
        [URL="http://classactionsettlements.org/"]AVANDIA CLASS ACTION LAWSUITS[/URL]
        Last edited by Screwdriver; 09-02-2011, 07:01 AM.

Comment

[B]en om nog ff terug te komen op het al dan niet 'verliefd zijn'...ik heb geen vlinders in m'n buik, en ik wil niet constant bij haar zijn etc...maar laten we er voor het gemak maar even van uitgaan dat ik WEL verliefd ben want ze kan me dus duidelijk 'raken' door met een bekende van me te gaan en ze heeft een redelijke invloed op mijn mood[/B]

Zoals ik al zei: je bent emotioneel attached to outcome. Kappen daarmee... het is gewoon bullshit. Zij is een heel lekker wijf. Ja? En? Dat zegt NIKS over haar. Het is gewoon een of andere standaard, maar zegt niks over haar. En dan nog: er zijn nog honderdduizenden wijfen die ook lekker zijn of lekkerder.

[B]ik weet zeker dat ze een maand geleden met 'm heeft gezoend maar dat was 'voor één keer' zei ze en 'voor de rest speelt er niets meer tussen ons'...haar MSN-namen doen helaas andere dingen vermoeden en ik zag ze vorige week nog redelijk kino-en[/B]

Dat krijg je als je intenties niet duidelijk zijn en genoeg leid. Jij bepaalt wat er gebeurd, dat dit gebeurd is mede omdat jij niet genoeg hebt bepaalt wat er gebeurde en er dus dingen gebeuren die jij niet leuk vind. Nu heeft zij bepaalt wat er gebeurde en dus is zij degene die leidt en zij degene die met jou kan spelen. Toch?

[B]
          het kan heel goed zo zijn dat ze dit voor me wil verzwijgen omdat ze mij ook een beetje aan de lijn probeert te houden[/B]

Who cares wat er gebeurd? De situatie zou zo moeten zijn dat er uberhaupt geen lijntjes naar jou te spannen zijn. Als jij er al over nadenkt dat dit eventueel het geval zou kunnen zijn is het al fout. Lijntjes hebben namelijk geen grip op jou...

[B]je hebt gelijk dat ik haar moet vragen wat zij van de situatie vindt en hoe ze de toekomst ziet...[/B]

Toekomst klinkt wel redelijk zwaar... Op dit moment, met deze insteek, gaat een eventuele toekomst niet echt makkelijk worden. Je komt uit een frame van schaarste.

[B]verder zou ik er ook grote problemen mee hebben om haar uit m'n hoofd te zetten, aangezien ik regelmatig met haar wordt geconfronteerd en haar moeilijk kan ontwijken[/B]

Dat zijn 2 HELE verschillende dingen.

[B]
          hmm, lastig lastig [/B]

Zeker zeker Good luck kerel..

Comment

Dat krijg je als je intenties niet duidelijk zijn en genoeg leid. Jij bepaalt wat er gebeurd, dat dit gebeurd is mede omdat jij niet genoeg hebt bepaalt wat er gebeurde en er dus dingen gebeuren die jij niet leuk vind. Nu heeft zij bepaalt wat er gebeurde en dus is zij degene die leidt en zij degene die met jou kan spelen. Toch?
            ik weet al dat er niet meer inzit dan wat we nu hebben...daarvoor vind zij andere jongens te leuk en ik andere meisjes...dus een relatie zit er sowieso niet in en dat is mijn doel ook niet echt

ik wil gewoon een leuke tijd met haar, that's it..maar dan moet ik inderdaad niet meer emotioneel afhankelijk van haar zijn

dat wordt hard aan m'n innergame werken geblazen en ondertussen haar een beetje warm houden
            ________
            [URL="http://camslivesexy.com/cam/Vickie"]Vickie live[/URL]

Comment

Originally posted by Screwdriver View Post
              bedankt voor de heldere inzichten!

ik weet zeker dat ze een maand geleden met 'm heeft gezoend maar dat was 'voor één keer' zei ze en 'voor de rest speelt er niets meer tussen ons'...haar MSN-namen doen helaas andere dingen vermoeden en ik zag ze vorige week nog redelijk kino-en
              Allereerst, dit gevoel zuigt zwaar en voor mij is het makkelijk commentaar te leveren omdat ik dit gevoel niet heb, sterkte/succes iig!
              Okay, je hebt haar zien zoenen met een andere gast, wat deed jij in de tussentijd? De geraniums water geven, of heb jij ook staan zoenen met andere vrouwen en heeft zij dit wellicht gezien? Heb je haar gevraagd naar dit zoenen? Zo te horen wel. Mij persoonlijk lijkt dat niet slim. Het enige wat voor mij belangrijk is zo lang ik geen relatie heb is wat een meisje doet als ik bij haar ben. Wat zij in haar vrije tijd doet is aan haar, zoals ik mijn vrije tijd ook naar believen in zal vullen (dit verandert als ik verliefd ben, dan maakt het me veel uit). Ook al voel ik het zelf zo niet altijd, ik probeer hier gewoon van uit te gaan.

het kan heel goed zo zijn dat ze dit voor me wil verzwijgen omdat ze mij ook een beetje aan de lijn probeert te houden
              Of ze probeert jou juist weer geïnteresseerd te maken in haar, ik weet niet wat jij in de tussentijd hebt gedaan (zie mijn eerdere vraag), maar dat zou ik ook niet gek vinden. Misschien verzwijgt ze het omdat ze niet weet met wie ze iets wil, misschien omdat ze hem "toyt", misschien omdat ze jou aan het lijntje houdt en misschien omdat de kat van de buren der horensdol maakt mijn zijn krolse gejank. Honderden mogelijke redenen, als je er echt zo mee zit en je wilt mss met haar verder, dan kun je misschien beter direct vragen wat ze voor je voelt omdat je een einde kunt maken aan je innerlijke onzekerheid.

je hebt gelijk dat ik haar moet vragen wat zij van de situatie vindt en hoe ze de toekomst ziet...maar dat ga ik wel heel tactisch en voorzichtig doen en niet als een olifant door de porseleinkast walsen..dus daar ga ik nog even over nadenken
              Ik begrijp dat je niemand voor het hoofd wilt stoten of needy wilt overkomen MAAR de eerste man die heel tactisch zoiets moeilijks en emotioneels aan een vrouw kan vragen moet volgens mij nog geboren worden. Ze zal van mijlenver aanvoelen wat je wilt gaan vragen, maar zien dat je "te zwak/onzeker" bent om het direct te vragen vrees ik. Ik ken je niet en baseer me op algemeenheden, maar zij weet echt wel dat je haar leuk vindt.

verder zou ik er ook grote problemen mee hebben om haar uit m'n hoofd te zetten, aangezien ik regelmatig met haar wordt geconfronteerd en haar moeilijk kan ontwijken...en daarnaast is het een TE lekker wijf

hmm, lastig lastig
              Hoe meer andere vrouwen je tegenkomt, hoe sneller ze uit je hoofd is. Soms heeft het tijd nodig, maar uiteindelijk is ze uit je hoofd. Het is klote en ik hoop dat je wat aan mijn post hebt

Comment

mijn bescheiden tipjes

-spreek, zie etc haar een hele tijd niet. of zo weinig mogelijk.(dan bouw je je linkjes van verlieftheid met haar in je hersenen langsaam af.). zie je haar nog te vaak blijft die link liggen.. word het ingeval moeilijker.

-weet je wat ankers zijn? je hebt wss een anker aan haar uiterlijk/stem liggen. dus elke x als je dat hoort krijg je die verliefde gevoelens weer?
                hoe dit op te lossen?
                leg het anker aan onprettige gebeurtenissen. elke x als je aan haar denkt, denk meteen aan iets heel ranzigs/onaantrekelijks of meteen een slechte kant van haar zelf. op een gegevenmoment komt hier een linkje tussen haar en onprettige dingen, en krijg je die gevoelens als het goed is niet meer.

-most likely though. is het iets uit je verleden waarom je haar zo leuk vind.
                ga een x naar een hypnotherapeut om al je shit met liefde uit het verleden op te klaren(of eft sessie op youtube, over ex-geliefdes). heb ik zelf ook gedaan en je komt toch weer achter patronen van je zelf en lost wat op(ik ben naar therapeut gegaan)

-spreek zoveel mogelijk andere chicks. date zoveel mogelijk. doe wat nieuwe dingen, luister wat nieuwe muziek. etc.

-het boekje ''how to fall out of love'' is mss ook handig, moet ik zelf ook nog lezen. maar schijnt goed te zijn.

-schrijf uit wat je voelt en waarom, leer je vaak wat van. en wie kom je er achter dat je haar om hele andere redenen leuk vind dan je denkt..

ja ik had ook een enorme one-itis heel zwaar. mede reden dat ik aan pua begonnen ben, de afhankelijk was te erg, wil ik nooit meer mee maken.
                lijkt me niet zo erg bij jou? maar het sucks als je het hebt.en het kan natuurlijk ook heel mooi zijn.

sterkte, hoop dat je er wat aan hebt.
                tijd is toch hetgene waar het uiteindelijk op neerkomt..

Comment

Ik heb alleen je eerste post gelezen, maar eigenlijk heb je niet meer nodig dan het eeuwenoude regeltje: [B][U]ga sargen als je one-itis krijgt![/U][/B]

Het is zo krachtig en ongelofelijk waar, als het simpel is... laatst nog ondervonden.

Comment

zeker, dankjewel voor je reactie

ik heb haar overigens niet daadwerkelijk zien zoenen, dat heeft ze verteld, nu ongeveer 1,5 maand geleden..waarna ik niet zo heel blij was en sindsdien is ze (volkomen terecht) wat voorzichtiger met informatie geven

heb ze afgelopen week wel met elkaar zien praten en toen zag ik dus wel een hoop KINO

Ik begrijp dat je niemand voor het hoofd wilt stoten of needy wilt overkomen MAAR de eerste man die heel tactisch zoiets moeilijks en emotioneels aan een vrouw kan vragen moet volgens mij nog geboren worden. Ze zal van mijlenver aanvoelen wat je wilt gaan vragen, maar zien dat je "te zwak/onzeker" bent om het direct te vragen vrees ik. Ik ken je niet en baseer me op algemeenheden, maar zij weet echt wel dat je haar leuk vindt.
                    met 'tactisch' bedoel ik dat ik eerst genoeg informatie probeer los te peuteren over haar en die andere dude en pas dan relevante vragen ga stellen en actie onderneem

trouwens, voor die informatie/bevestiging zit ik echt als een maniak telkens op zijn en haar Hyves te kijken

dat is dat 'pijnlichaam' waar Tolle het over heeft die op zoek is naar voeding
                    ________
                    [URL="http://livesexwebshows.com/"]Web shows[/URL]

Comment

Originally posted by Sibly View Post
                      Ik heb alleen je eerste post gelezen, maar eigenlijk heb je niet meer nodig dan het eeuwenoude regeltje: [B][U]ga sargen als je one-itis krijgt![/U][/B]
                      haha dat is weer een aparte thread waard...
                      m'n stapvrienden (of beter gezegd zuip-vrienden) zijn zulke lompe AFC's dat het niet gezond meer is

maar dat komt wel goed
                      ________
                      [URL="http://johan-luis.tumblr.com/"]Vaporizerinfo.com[/URL]

Comment

Nou ik vond die tip om gewoon de confrontatie aan te gaan het allerbeste.

Gewoon hupsakee, zeggen wat je op je lever hebt, en dan ook alles.

Waar je over na hebben zitten denken, je emoties daarbij, dat je niet verliefd bent, maar dat ze wel invloed op je heeft, gewoon heel de rataplan.

Waarom doe je dat niet? Aangezien je bang bent voor de uitkomst.

De uitkomst is altijd beter, als al dat gezoek in het pikkedonker. Gewoon licht aan, en duidelijkheid.

Als zij niet met duidelijkheid komt (vaagheid is hier de shittest), gelijk omdraaien, en alleen gaan sargen inderdaad. Verlaat haar met de woorden "Als je wel duidelijk kan zijn, dan hoor ik het wel. Ik vraag
                        simpelweg meer tijd van jou, kan jij dat niet geven, dan heb ik liever minder tijd met jou, capiche? Zien we vanzelf waar het naar toe gaat. Telkens als ik je zie, heb ik zo'n stijve in mijn broek niet normaal meer gewoon, en denk ik aan hoe je het het lekkerste zou vinden om gebeft te worden
                        "(seksuele escalatie, kino inzetten).

Dus een beetje serieus (duidelijk maken wat je wil), met daarna gevoel.

Rationeel ga je een vrouw toch nooit overtuigen, het alleen overtuigen op gevoel, heeft als nadeel dat ze nog niet precies begrijpt wat jij wil, en waar je op aanstuurt. Dus doe allebei gewoon.

Alleen sargen, zeer simpel.

bijv dit.

Je zegt tegen een meisje "Zie jij die jongen, (wijs op de meest coole dude in die bar met vele mooie vrouwen er omheen) die vind jou leuk"

Standaard reactie vrouw "Waarom durft hij zelf niet naar me toe te komen"(je hebt nu die jongen flink gedlv't, en jezelf gedhv't)

Verzin maar wat. Ondertussen ga jij gewoon met haar praten. Ze zal je als compleet ongevaarlijk ervaren. De rest is standaard pick-up.

Als ze hem echt wil ontmoeten (gebeurt bijna nooit). Stap je op die jongen af, en zeg "Joh, zie je dat leuke meisje daar? Zou jij daar wel eens een beschuitje mee willen eten? (hoezo en verder, verzin maar wat) maar 1 voorwaarde, ik stel je voor, stel mij dan even op de positiefste manier die jij kan bedenken voor, aan de meisjes waar jij mee staat te praten."

Kan niet fout gaan.

Groetjes SmoothDoc

Comment

thnx voor je reply Smoothdoc!

ik ben trouwens een flinke jongen geweest gisteren
                          ik zag ze gisteren weer tesamen en er waren voor mij genoeg redenen om later op de dag aan te sturen op een confrontatie met haar..maar in plaats van d?t te doen wist ik m'n [B]ego[/B] de baas te zijn en heb ik haar 's avonds gewoon uitgenodigd om bij me thuis langs te komen..

we hebben een topavond gehad en de exotische drank vloeide rijkelijk......over haar borsten that is!

in plaats van een stap terug te doen door stennis te schoppen zijn we juist een stap verder gegaan

bedankt mensen, en bedankt Eckhart Tolle!
                          ________
                          [URL="http://livesexwebshows.com/"]Web shows[/URL]
                          Last edited by Screwdriver; 09-02-2011, 07:02 AM.

Comment

Working...
                          X