Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[Review] Mijn ervaring: Masterflirt - Remancipeer-weekend Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Review] Mijn ervaring: Masterflirt - Remancipeer-weekend

Vorig weekend heb ik deelgenomen aan het remancipeer weekend van masterflirt. Ik heb me hiervoor opgegeven omdat er bepaalde dingen op het programma stonden die naar mijn mening verrijkend zouden zijn voor mn levensstijl.

[B]Hier mijn ervaring:[/B]
    Het was een weekend met 25 mensen. De eerste dag was er een heel interessant verhaal van Willem de Ridder. (oprichter van Parasdiso, verhalenvertellen, radiopresentator, spiegoloog en nog veel meer). Hij vertelde een heel interessant verhaal over hoe je instelling, mening over andere mensen bepaald wat je aantrekt. Je mening die je hebt over iemand, iets wordt bepaald door je eigen ervaringen. Als je van iemand vindt dat ie een klootzak is, komt dat omdat jij op basis van meegemaakte dingen dat oordeel vormt. Iemand anders heeft misschien een heel andere mening. Dit alles bepaald ook hoe jij overkomt en wat je in het leven aantrekt. Waarom bijvoorbeeld sommige mensen zonder geld toch een geweldig leven hebben. Dit terwijl anderen die alles hebben depressief op hun 40e zijn.

De tweede dag was een oefening wat hoe je overkomt. Voor mij was dit op sommige punten een eye-opener. Sommige dingen moeten mensen gewoon tegen je zeggen omdat je het zelf niet kunt zien. Verder een oefening over lichaamshouding/ beweging. Ik dacht dat ik dit onder de knie had. Heb altijd veel aandacht aan mn bodylanguage besteed. Nu werd mij verteld dat doordat ik aan fitness doe, mn borstspieren meer verkrampt zijn. Hierdoor trek ik mijn schouders iets naar voren. Heb nu een oefening gekregen waardoor ik deze spieren wat kan oprekken. Verder een filosofisch verhaal over 'in the moment zijn'. Eigenlijk in de lijn van Eckhart Tolle, maar met een andere inslag.

De laatste dag kwam er een pannel vrouwen die al onze vragen met 100% eerlijkheid zou beantwoorden. Dit was interessant. Ik weet dat vrouwen zich door hun emoties laten leiden en soms dingen doen die ze later niet van zichzelf zouden hebben verwacht. Voorbeeld:
    Iemand vroeg aan een vroue wat ze allemaal in haar handtas had. Ze pakte hem vervolgens helemaal uit. Iemand vroeg waarom er geen condooms inzaten. Die vrouw werd boos. Hij zegt dat hij die reactie niet begrijpt, want het was een normale vraag. De vrouw vond het een stomme reactie, dat hij niet snapte dat de man daarvoor moest zorgen. Ze wilde niet gaan stappen met het plan sex te hebben. Zegt iemand anders: 'maar stel je voor dat je in de zomer een strandwandeling maakt, het is heel leuk. Van het een komt het ander en je eindigt met hem in de duinen' 'Dan is het toch lastig dat je geen condoom bij je hebt? Zegt zij: 'ja dat heb ik idd wel eens gehad.Toen heb ik het maar onveilig gedaan'. Tja, eigenlijk zou ik toch soms een condoom mee moeten nemen.' Echt mooi om te zien dat wat een vrouw zegt en denkt compleet verschillend kan zijn.

Als afsluiting een inzicht in de verschillende persoonlijkheden die er bestaan. Wat de kenmerken zijn. Wat voor een persoon je bent. Wat hoe je wil worden.

[B]conclusie[/B]
    Het was een leerzaam weekend. Het is geen game. De organisatoren hebben deze intentie helemaal niet. Zijn geen pua's. Hangen deze stroming niet aan. Ze hebben lol in het leven en hun doel is om ook zo met vrouwen om te gaan. Ze hebben niet de inzichten van pua's. Sommige dingen die ze zeggen kloppen naar mijn mening niet. Maar ik denk wel dat bepaalde dingen die ze vertellen/ bepaalde oefeningen, een aanvulling zijn op een goede levensstijl.

Ik denk dat ik er in deze fase wel veel aan heb gehad. Maar ik ben al gevormd door de pickup community. Heb al een brede theoretische achtergrond. Maar het was voor mij juist een aanvulling. Ik heb er bepaalde dingen uitgepikt. Ik denk dat ik in staat was om de dingen op de juiste waarde te schatten. Maar als je nieuw bent en je hebt geen idee hoe de dating werkt dan haal je er, naar mijn mening, een stuk minder uit.
    Last edited by TheCrown; 04-06-2008, 01:26 AM.

Wat kostte het? en wat vond je dan van de prijs/kwaliteit verhouding?

Comment

De prijs was 450 euro. Dit was voor een heel weekend inclusief 2 overnachtingen, maaltijden en tot 22 uur 's avonds gratis drinken. Eigenlijk niet duur dus. Maar denk dat het een weekend is waar je open voor moet staan, anders haal je er weinig uit. Eigenlijk wat Tyler ook zegt in een interview: als je wil leren moet je bereid zijn om een boek van een paar honderd bladzijden te lezen terwijl je er misschien maar een klein dingetje uithaalt. Maar dat kleine ding kan wel erg belangrijk zijn voor je ontwikkeling.

Comment

Working...
      X