Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[Disc] Het grootste venue experiment van Nederland Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Disc] Het grootste venue experiment van Nederland

Af en toe schiet je een fantastisch idee te binnen, en moet er wat gedaan worden. Dan is het actie ondernemen.

Na het kijken van vele Amerikaanse in-field dvd's, Keys to the VIP, en het even ter spraken komen van dit gisteren met Fando en Stefano..

In Amerika hebben ze van die gruwelijke open-lucht disco's waar je lekker kan praten (kijk maar eens Keys to the VIP, Mind of Mystery, etc), en lekker fris kan ademen.

Nou in Nederland is het koud dus dat zal in de winter niet door gaan...

Maaaar dat betekend dus NIET dat wij het opgeven, en gewoon als zombies de zelfde Venues uit gaan kiezen elke week.

SOMS kom je echt zo'n super venue tegen, en dat hoeft helemaal niet perse zo'n speciale tent te zijn.

We gaan een groot venue experiment houden: Elke venue een klein reportje geven:

Voorbeeld:
    -Sfeer (1-10)
    -HB-gehalte (1-10)
    -Muziek (Geen, Achtergrond, Voorgrond, Hard, ZEER HARD, [B]HAAARD!![/B])
    -Muziek (soort)
    -Logistiek (1-10; donkere hoekjes, goeie lock-in, zittend/staand)
    -Mannen/Worsten Gehalte (% ratio met vrouwen)
    -Herhaling gehalte (nooit meer!, misschien nog 1 keer, af en toe, geregeld, zo vaak maar kan!)
    -HOE GOED WAS JE GAME HIER? (1-10)
    -AlGEMEEN CIJFER: (1-10)

3 Zussen in Breda:
    -Sfeer: 8
    -Hb-gehalte: 8.8
    -Muziek: Hard
    -Muziek soort: trance, harde dance, dronkenliederen, hiphop, R & B
    -Logistiek: (8; veel trappen, hoekjes, ballustrades, 90% staan, maar ook goeie zit-plaatsen, veel barren: 12 ofzo!!,
    -Mannen/worsten gehalte: (50/50 in het begin, 70/30 na 1en)
    -Herhaling gehalte: Af en Toe door de afstand, maar ERG LEUK!
    -Algemeen Cijfer: (8.1!)

Einstein Cafe in Leiden (op een woensdag):
    -Sfeer: 8
    -Hb-gehalte: 6.7
    -Muziek: achtergrond
    -MuzieK: kroeg muziek (geen trance)
    -Logistiek: 5, gewoon simpel, 95 % staan, 1 bar, 1 grote ruimte
    -Mannen / Worsten gehalte: 60 / 40 tot 02.00 uur..daarna bergafwaarts
    -Herhaling gehalte: Geregeld
    -GAME CIJFER: 9!! Ookal heel simpel & doorsnee; goeie praatvolle sfeer
    -Algemeen cijfer: 7.7!

Hollywood Music Hall in Rotterdam
    -Sfeer: 6.7
    -Hb-gehalte: 7.1
    -Muziek: Zeer HARD
    -Muziek: alle soorten & maten; 8 kamers!
    -Logistiek: 8; groot!, 8 thema kamers, snackbar, veel barren, medium lounge, veel leuke onverwachte trappetjes & hoekjes.
    -Mannen / Worsten gehalte: 60 / 40: MAAR HEEL VEEL ROTTERDAMSE JAGERS,
    -Herhaling gehalte: misschien 1 of 2 keer per jaar.
    Game Cijfer: 6
    Algemeen Cijfer: 6 (hard, veel moois, maar moeilijk om in-state te blijven)

En natuurlijk komt er van mij veel meer! Wees niet te bang om je "favoriete plekje" in het open te gooien (dat heb ik ook gedaan!, einstein), want dan breng je jezelf in je eigen ogen omlaag..

Sincererly yours,

The caveman
    Last edited by caveman86; 01-13-2008, 02:01 PM.

Ik wil trouwens om dit ECHT een WAARDEVOL experiment te laten zijn ALLE sarge plekken bespreken:

Probeer elke categorie min. 1 keer per week te bezoeken:

-HOTELS!!
    -Barren
    -Discos
    -Winkels
    -Universiteiten!! HBO's!!
    -LAGERE SCHOLEN!! haha geintje
    -Winkel Centra
    -Markten
    -Straat Feesten
    -nog meer suggesties?

Comment

Dat is best een goed idee Caveman!
      Dat worden dan wel veel reviews. Om toch een goede impressie te krijgen van een tent, heb je denk ik de mening nodig van meerdere personen. De ene persoon vind een plek een 8 qua sfeer, de ander misschien een 6. Snap je? Hiervan een gemiddelde maken gaat denk ik lastig worden, maar daar moet vast een mouw aan te knopen zijn.

Dit kan zeker wel potentie hebben daarentegen!
      "Hoe goed je game hier was" vind ik persoonlijk niet zo een nuttige vraag, aangezien dit nog meer op het individu is aangeschreven dan bijvoorbeeld de sfeer een cijfer geven. Wel lijkt een korte beschrijving (naast de beoordelingspunten) van de venue erg handig!

Als er algemene kaders zijn waarin deze reviews gepost moeten worden, zal ik mijn steentje bijdragen!

Comment

Zeker een goed idee. Je zou het wel moeten kunnen splitsen in steden zodat het makkelijker te zoeken is. Ik zal het ook maar eens bij gaan houden. Hoewel ik het heel erg druk heb zal ik vaker bij dezelde kroegen uitkomen, voornamelijk Tilburg en Den Bosch.

Comment

Algemene Kaders:

Nou gewoon, hier achteraan posten...Denk ff na; wat vind jij nou de plek waar het hb-gehalte, muziek-volume, sfeer, etc het BESTE is om echt goed te werk te kunnen gaan.

Sfeer vind ik eigenlijk behoorlijk makkelijk...Denk eens na...

De badkamer/kelder in de film SAW heeft bijvoorbeeld een sfeer van 1 en de slaapkamer van Hugh Heffner een 10...
          Je weet heus wel als je een standaard bar binnen loopt dat de sfeer daar rond een 6-7 komt, terwijl als je echt een mooie plek zoals Nomads Restaurant (aanrader voor day-2's!) binnenloopt je helemaal zweefd van de luxe, relaxedheid, en goede bediening. Het lijkt me sterk dat als ik de SAW kelder binnen loop het een sfeer van een 8 geef, en ik denk dat dat geld voor ALLE mensen hier.

Comment

Hoe kan het nou dat 58 mensen het al hebben bekeken, en ik de EENIGE ben die er wat venues in heb gegooid..

Comment

hallo allemaal,

ik ben zeg maar nieuw in deze community, studerend in amsterdam, woonachtig net daarbuiten.

ik zal er dan ook maar een ingooien, dus bij deze:

Cooldown Cafe, Rembrandtplein, Amsterdam

Sfeer: 8
              HB gehalte: 7.5
              Muziek: hard
              Soort muziek: de top40, smartlappen, zo'n beetje alles door elkaar
              Logistiek: 2 barretjes, een aantal goeie isolatieplekken, en uiteraard meer sta dan zitruimte. grote dansvloer.
              Mannen/worsten gehalte: 50/50
              Herhaling: zo af en toe, niet te vaak want dan wordt het wel saai
              Game Cijfer: 6.5, loopt wel wat moois tussen, maar niet het beste wat ik gezien heb (want dat is stockholm:P)
              Algemeen cijfer: 7. Gezellige tent, maar overschat de gaming mogelijkheden niet.

Comment

Mooi Initiatief.

Crazy Piano's in Scheveningen
                HB gehalte: 8
                Muziek: Middel tot Hard
                Soort muziek: Live, modern.
                Logistiek: Een aantal barretjes, Op een vrijdag/zaterdag erg druk, weinig ruimte.
                Mannen/worsten gehalte: 50/50
                Herhaling: 3 a 4 keer per jaar
                Game Cijfer: 7
                Algemeen cijfer: 7,5. Zeer gezellig, zeker in de zomer. Behalven de drukte, zie ik weinig minpunten

Comment

[B]Café Philip Tilburg: [/B]
                  -Sfeer: 7
                  -Hb-gehalte: 7.5
                  -Muziek: Hard
                  -Muziek soort: Pop, R&B en feest (boven dance)
                  -Logistiek: Slecht. 3 trappen op voor garderobe. Kelder toilet waar het vaak heel lastig is om te komen, 1e verdieping ook 1 toilet. 1 grote bar, 2 kleintjes.
                  Boven is een dancegedeelte met loungebanken. Ik loop er altijd een paar keer op een avond doorheen omdat daar vaak hogere HBs staan.
                  -Mannen/worsten gehalte: 50/50
                  -Herhaling gehalte: Het is over het algemeen een mooie kroeg. Veel studenten. Het is wel erg druk meestal dus je wordt gepushed te praten met mensen.
                  -Algemeen Cijfer: (7.5)

Comment

Lekker Maxxo, zie dat bedoel ik nou...Zodat je gewoon een goed beeld kan scheppen voor een soort tent waar je die avond heen wilt; 1 avond wil je een harde disco, de andere een rustige bar, etc.

Ik dacht:

Hogeschool Rotterdam
                    -Sfeer: 1
                    -HB Gehalte: 9 (duizenden)
                    -Muziek: Geen
                    -Logistiek: Veel zit & staan plaatsen voor isolation, instant "date" (ff koffie halen, kom je mee?) 1 bar met alcohol na 3en.
                    -Mannen/Worsten: 50/50
                    -Herhaling: Ben er zowiezo
                    -Game Cijfer: 3 (ben slecht in day-game, en je moet echt weten wat je doet).
                    -Algemeen cijfer: 5
                    *Je kan er fantastisch gamen als je goed bent in daygame, maar de "sfeer" om te gamen is gewoon pauper natuurlijk.

Comment

Rotown Rotterdam

chicks: 7, af en toe zitten er wel echt heel erg mooie tussen.
                      Muziek: vrij hard maar wel goed overheen te praten
                      Logistiek: groot zitgedeelte dat later op de avond dicht gaat.
                      Mannen: 60/40 geloof ik, vooral veel chodes
                      Gamecijfer: 8 de meisjes daar zijn meestal wel heel erg open en vriendelijk
                      Algemeen cijfer: 8
                      Last edited by Hangwire; 01-14-2008, 04:56 AM.

Comment

Caveman, mijn punt is al bewezen. Iemand heeft het Cooldown cafe een 8 gegeven, terwijl ik het echt niet hoger dan een 5 zou geven. Daarom bedoel ik dat je een gemiddeld cijfer zou moeten hebben, en niet de mening van één persoon.
                        Last edited by OhMy; 01-14-2008, 11:28 AM.

Comment

cool down is echt dikke poep man... daar zou ik niet eens komen als ze mij betaalden.

Comment

tja ik kom niet vaak int cooldown cafe maar ik vind de sfeer toch wel goed als ik er kom. wat zeggen jullie van de escape in adam dan?

ben trouwens nieuw op het forum, wel al een tijdje meelezend natuurlijk, maar dit forum is echt goud waard.

Comment

Escape heeft zijn beste dagen gehad. Er zijn uiteraard nog goede dagen, maar helaas is de glorie vergaan. Qua interieur (niet langer vernieuwend, maar nog steeds wel mooi te noemen) en het publiek is te veel "kijk mij dan".

Comment

Working...
                              X