Train with Mystery Get Trained in your city

Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
[Workshop] NLP(-practitioner)-opleiding Amsterdam Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Workshop] NLP(-practitioner)-opleiding Amsterdam

NB - update 24 september 2009 Voor geinteresseerden:[B] Ik las in de nieuwsbrief dat dit wellicht voorlopig de laatste keer is dat ze een studenten versie organiseren.[/B]

Ik ga vanaf eind november 2009 een opleiding volgen tot NLP Practitioner. Dat is de eerste graad van de drie(volgen Master Practitioner en Trainer).

Omdat ik student ben, krijg ik veel korting. Ze hanteren volgens mij ook soepele betalingsregels voor andere groepen. Dwz docenten, minima, etc. Ik betaal, als ik voor juli inschrijf, 650 euro. Normaal kost het 2550 euro daar. Marktprijs ligt zo rond de 2500 euro. Reken maar uit 2550-650!
    Het zijn 16 dagen, die steeds in het weekend vallen.

Het lijkt me leuk als iemand uit de PUA community met me meedoet!

[url]www.unlp.nl/student[/url]

hier een korte beschrijving wat je zoal tegenkomt, je zult veel PUA termen tegenkomen:

De Universiteit voor NLP heeft een speciale studentenopleiding voor de NLP Practitioner opleiding. De opleiding op zich staat gelijk aan de reguliere Practitioner opleiding. Bijzonder aan de studentenopleiding is de groepssamenstelling, allen student, en het tarief om je NLP Practitioner Diploma te behalen.

De studentenopleiding is voor iedereen die voltijd ingeschreven is, of deeltijd ingeschreven en jonger dan 30 jaar. Val je buiten deze groep, vraag dan naar de mogelijkheden van het subsidieprogramma.

Inhoud

Wat leer je tijdens de gecertificeerde NLP Practitioner opleiding? De opleiding is conform de eisen en richtlijnen die gesteld worden door het instituut van Dr. Richard Bandler, alsmede de NVNLP en de American Board of Hypnotherapy. Op deze manier bent u ervan verzekerd een gedegen, volledige en deskundige opleiding te krijgen.

De 16-daagse NLP Practitioner opleiding bestaat uit de volgende onderdelen:

Rapport : maken en behouden van snel en diep contact en betrokkenheid
    Synchronisatie van verbale en non-verbale communicatie : match, mismatch, backtrack, sort by self, sort by other
    Representatiesystemen herkennen bij anderen en bewust inzetten: visueel, auditief, kinesthetisch, olfactorisch, gustatief
    Oogbewegingen: herken interne processen bij anderen d.m.v. oogbewegingen
    Predikaten : ontdekken en herkennen van taalpatronen bij jezelf en anderen
    Observeren en kalibreren : ontwikkelen van een zeer scherp observatievermogen
    Gedachten en emoties : herken en speel in op gedachten en emoties bij anderen
    Neutraliseren van ongewenste emoties zoals woede, angst, verdriet, onrust.
    Ankeren : visuele, auditieve, kinestetische ankers plaatsen bij jezelf en anderen
    Metamodel : het zuiveren, preciseren van je taalgebruik zoals: generalisaties, distorties, etc. Het stellen van de juiste vragen op de juiste momenten.
    Milton model : hypnotisch taalgebruik. Gebruik taal om anderen (positief) te beÔnvloeden
    Interne communicatie : ontdekken en veranderen van je interne communicatie
    Submodaliteiten: jouw interne werkelijkheid bepaalt in grote mate je gedrag, gedachten en gevoelens
    Index computation : verdeling van aandacht in 3 delen: interne processen (gedachten), extern gedrag en interne gemoedstoestand (emoties/gevoelens).
    Fysiologie van de vermogende staat
    Associatie-dissocatie
    Zelfankering
    Chunking
    Herkaderen : veranderen van de betekenis van een ervaring
    6 stapsherkadering : Het opheffen van automatismen, slechte gewoonten, steeds weerkerend onnuttig gedrag
    Ruimtelijke herkadering
    Verbale herkadering
    Hulpbronnen : een gewenste emotie zoals zelfvertrouwen, zelfrespect of kracht leren oproepen op elk moment wanneer jij wilt.
    Automatische ongewenste emoties neutraliseren, oude ankers neutraliseren .
    Chaining : een nieuwe automatische ketting van nuttige emoties opbouwen.
    Change personal history : je persoonlijke geschiedenis veranderen.
    Een hulpbron, vermogende stemming van ťťn context overbrengen naar een andere context.
    Werken met deelpersoonlijkheden: tegenstrijdigheden opsporen in jezelf en in harmonie brengen.
    Liefdes strategie
    TOTE model
    Oplossen van interne conflicten : oproepen van tegenstrijdige delen of polariteiten van ťťn deel, onderhandelen in een ruimtelijke herkadering.
    Integreren van de polariteiten .
    Chunken : de organisatie van een geheel in onderdelen, kleinere delen, evenwaardige delen, het groter geheel.
    Waarnemingsposities: ik, de andere, een neutrale getuige, voor het verzamelen van meer info rmatie en het oplossen van conflicten
    Allergie-proces : herprogrammeren van het immuunsysteem bij enkelvoudige allergieŽn: voedsel, dieren, pollen
    FobieŽn techniek :de snelle, korte versie voor specifieke fobieŽn: kleine ruimtes, spinnen, vogels e.d.
    Trauma techniek : oplossen van diepgaande trauma's
    Metaforen : een vergelijking van de probleemsituatie in een andere context, meestal onder de vorm van een verhaal vanuit een fantasiewereld, zodat er een rechtstreekse impact en transformatie is in het onderbewustzijn.
    Opsporen van denkstrategieŽn : decoderen van de innerlijke die we volgen, die ons belet een resultaat te bereiken, of juist toelaten succes te hebben.
    Swish en future pacing : gewenst gedrag creŽren voor moeilijke, angstige of stressvolle situaties
    De 6 logische niveaus : voor het scheppen van persoonlijke congruentie, waarbij hoofd en hart en alle delen van jezelf in dezelfde richting werken.
    Outcome model : duidelijk en zeker je doel bereiken

Voor wie is deze opleiding geschikt

NLP is geschikt voor iedere student die wil werken aan zijn of haar persoonlijke ontwikkeling, voor relaties met anderen wil gebruiken om anderen te helpen of te coachen. Onderstaand geeft je enigszins een beeld van wat er allemaal mogelijk is met NLP:

* beÔnvloeden van je stemming, wanneer en waar je wilt
    * snel en prettig contact maken met mensen
    * leren observeren en interpreteren van non-verbaal gedrag
    * omzetten van blokkerende overtuigingen in krachtige overtuigingen
    * afkomen van allergieŽn en fobieŽn
    * krachtig en prettig communiceren
    * leert technieken om ongewenst gedrag te veranderen
    * je leert te werken met je onderbewuste
    * dromen voor je te laten werken
    * taal flexibel inzetten om je doelstellingen te bereiken
    * ophalen en gunstig beÔnvloeden van je herinneringen

Trainers
    Drs. Vincent A.M. van der Burg
    Internationaal gecertificeerd NLP Trainer, gedragstrainer en coach. Heeft Economie en Economische psychologie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Klinische Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Is daarnaast opgeleid door onder andere: Dr. Richard Bandler (USA), Roy Martina (NL), Michael Breen (USA), Paul Mc Kenna (UK), John La Valle (USA) en Paul Liekens (BE).

Marcel Meijlink BSW.
    Internationaal gecertificeerd NLP Trainer. Heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en heeft managementfuncties bekleedt bij onder andere Vendex KBB. Heeft vrijetijdskunde gestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam. Heeft ruime en praktische ervaringen in het coachen en begeleiden van met name werknemers. Is mede opgeleid door: Dr. John Grinder (USA), Carmen Bostic St. Clair (USA), Jaap Hollander (NL), Lucas Derks (NL) en Michael Carrol (UK).

Opleidingsdata oktober-opleiding (locatie: AMSTERDAM)
    De NLP Practitioner Opleiding voor studenten duurt 16 dagen en start in november 2009:

- 27 t/m 29 november 2009
    - 15 t/m 17 januari 2010
    - 29 t/m 31 januari 2010
    - 12 t/m 15 februari 2010
    - 26 t/m 28 februari 2010

Werktijd op vrijdag: 17.00 tot 22.00 uur
    Werktijd op zaterdag en zondag: 10.00 tot 17.00 uur

Lokatie
    De opleiding wordt gegeven in het centrum van Amsterdam.

Kosten NLP Practitioner Studentenopleiding april 2009

Bij inschrijving voor 1 juli 2009 bedraagt de deelname-prijs Ä 650,00

Bij inschrijving voor 1 augustus 2009 bedraagt de deelname-prijs Ä 750,00

Bij inschrijving voor 1 september 2009 bedraagt de deelname-prijs Ä 850,00

Bij inschrijving voor 1 oktober 2009 bedraagt de deelname-prijs Ä 950,00

Bij inschrijving voor 1 november 2009 bedraagt de deelname-prijs Ä 1.050,00

Bij inschrijving voor 27 november 2009 bedraagt de deelname-prijs Ä 1.150,00

Onze reguliere NLP Practitioner opleiding kost Ä 2.550,00

Dit bedrag is inclusief studiemateriaal en internationale certificering, excl. lunch e.d.
    (BTW-vrij voor particulieren)

Inschrijven
    Inschrijven voor de NLP Practitioner opleiding voor studenten kan via het inschrijfformulier.

Wil je eerst meer informatie, mail dan naar:

[email]info@unlp.nl[/email]
    Last edited by AFC Ajax; 02-01-2010, 12:34 PM.

Good stuff! Ik heb jaaren geleden, voor mijn community tijd, een NLP crash cursus van mijn tante gekregen, zij is een NLP trainer in duitsland, en ik heb er bijna daagelijks iets aan. Als je NLP als iets ziet dat complimentary is, heb je daar ontzettend veel aan maar als je het te centraal in je leven zet, word je net zo raar als Ross Jeffries...

Wens je een top ervaaring!

Satisfaction

Comment

Ik doe misschien mee aan die opleiding, maar ik heb pas veel later uitsluitsel daarvoor, daar mijn opleiding hier niet aan wil meewerken (valt op vrijdagen en maandagen)
      Dus misschien ben ik van de partij!

Comment

ill think about it maat

Comment

Voor geinteresseerden: voor 1 juli inschrijven betekent 650 euro betalen. Daarna gaat het per maand 100 euro omhoog.

Kosten NLP Practitioner Studentenopleiding april 2009

Bij inschrijving voor 1 juli 2009 bedraagt de deelname-prijs € 650,00

Bij inschrijving voor 1 augustus 2009 bedraagt de deelname-prijs € 750,00

Bij inschrijving voor 1 september 2009 bedraagt de deelname-prijs € 850,00

Bij inschrijving voor 1 oktober 2009 bedraagt de deelname-prijs € 950,00

Bij inschrijving voor 1 november 2009 bedraagt de deelname-prijs € 1.050,00

Bij inschrijving voor 27 november 2009 bedraagt de deelname-prijs € 1.150,00

Onze reguliere NLP Practitioner opleiding kost € 2.550,00

Dit bedrag is inclusief studiemateriaal en internationale certificering, excl. lunch e.d.
          (BTW-vrij voor particulieren)
          Last edited by AFC Ajax; 06-17-2009, 06:15 AM.

Comment

Mij lijkt deze cursus heel leuk, alleen 650 euro is voor mij (lees: student) toch iets te veel. Is het aan te raden om NLP te leren door DVDs te bekijken of is het toch echt iets wat je in de praktijk moet leren?

Comment

BlueCell,

dat kan natuurlijk ook. Ik denk wel dat dit beter is - voor mij althans - omdat je er een poos vrij intensief mee bezig bent. Voor mij werkt af en toe DVD's kijken en boeken lezen minder goed.

Ook positief is, is dat als je de opleiding af hebt gemaakt, je gecertificeerd NLP Practitioner bent. Dat onderscheid vind ik op zich wel belangrijk, omdat je dat makkelijker op je cv zet. Anders zou ik onder hobby's NLP moeten vermelden oid - dit is toch wat officieler.

Comment

Mag ik vragen hoe je dit kunt betalen? Of werk je al full-time?

Comment

Nee, werk parttime naast mijn studie.

Ik zie het als een goede tastbare investering. Als het even kan ga ik ook voor de Master Practitioner graad. Ik heb het als student ook niet breed, maar had nog wel wat geld hiervoor over. Ik ga niet op vakantie dit jaar, lol.

Comment

Petje af dat je je hierin investeert! Ik heb helaas geen geld hiervoor: meeste geld gaat naar huur/feestjes/kleding. Wat voor studie doe je btw?

Comment

Ja, studenten hebben vaak niet al te veel geld voor grote uitgaven.

Onthoud wel dat de reguliere prijs rond de 2500 euro ligt, dus het scheelt echt een hoop(meer dan een jaar collegegeld!). Er zijn niet veel NLP opleiders die zo'n korting aanbieden. Ook heb je als student meestal redelijk wat vrijheid en tijd om extra activiteiten te ondernemen.

Ik studeer Nederlands recht in Amsterdam, jij?

Comment

Ik doe zelf Technische Informatica in Delft. Als het nou 200 euro ofzo was, dan had ik het nog wel kunnen behappen. Ik ga dit voor volgend jaar inplannen Dan ga ik mij meer focussen op de *soft* skills.

Ik zou het btw erg leuk vinden als je je progressie in NLP hier op het forum meedeeld!

Comment

Ok! Volgend jaar - april 2010 begint de volgende reeks weer dacht ik. Houd [url]www.unlp.nl[/url] en [url]www.unlp.nl/student[/url] in de gaten. Ik zal even kijken wat ik kan doen, misschien een soort mini-blog, hangt er een beetje van af van hoe die lesweekenden eruit zien.

Comment

Kan je niet kleine aanvulling van paps en mams vragen?
                            Mijn ma betaalt mijn NLP opleiding als ik hem wil doen.

Ze is zelf 2e graads NLP practioner (je hebt 4 graden ofzo)
                            En heeft daar zelf zoveel aan gehad dat ze hem mij ook gunt.

Ga er gelijk morgen achteraan of ik em kan doen. Zou wel grappig zijn, 2 sjanterpanters in de NLP groep

Comment

Dat is inderdaad wat ik wil gaan vragen!

Comment

Working...
                              X