View Full Version : [Citaat] Robert Greene over Coquettes.
Justus
02-20-2008, 01:42 PM
Na tal van succesvolle sarges kreeg mijn laatste FB invloed op mijn emotie. Zeldzaam, maar natuurlijk is er meer informatie over het fenomeen.
Robert Greene over de invloed van de coquette:
24 Wetten van verleiding, Robert Greene, 2e druk 2006, pagina 99 alinea 1:
"Een man voelt zich ook uitgedaagd door de onafhankelijkheid van de vrouwelijke Coquette: hij wil degene zijn die haar afhankelijk maakt, die door haar cocon breekt. Waarschijnlijker is er echter dat hij uiteindelijk haar slaaf wordt, haar voortdurend aandacht geeft om haar liefde te winnen, zonder daarin te slagen. De narcistische vrouw is namelijk niet emotioneel afhankelijk, ze is zichzelf genoeg, en dat is verrassend verleidelijk. Zelfachting is van essentieel belang bij verleiding (de ander kan immers uit heel subtiele en onbewuste aanwijzingen afleiden hoe u tegenover uzelf staat). Een lage zelfachting stoot af, zelfvertrouwen en onafhankelijkheid trekken aan. Hoe minder mensen u nodig lijkt te hebben, hoe waarschijnlijker het is dat anderen zich tot u aangetrokken voelen. Als u het belang hiervan voor al uw relaties met andere mensen inziet wordt het gemakkelijker uw afhankelijkheid te onderdrukken. Denk echter niet dat egocentrisme hetzelfde is als verleidelijk narcisme. Het is het tegendeel van verleidelijk als u eindeloos over uzelf praat, omdat u daarmee geen blijk geeft van onafhankelijkheid maar van onzekerheid."
Ik ben het hier in grote delen mee eens, er is echter een belangrijk deel dat volgens mij over het hoofd word gezien: Liefde.
Hoe ik deze tekst opvat, is de reden dat mannen gevoelens krijgen voor hun FB, de onafhankelijkheid van de FB. Maar deze gevoelens zijn volgens mij geen gevoelens van liefde, maar simpelweg attractie.
Ik kan uit persoonlijke ervaring bevestigen dat onafhankelijkheid van een FB zeer aantrekkelijk is. Toen oude FB's van mij opeens genoeg hadden van mijn afstandelijke houding en niet meer met mij wilden afspreken, was ik degene die hun begon te bellen om af te spreken. Willen wat je niet kan krijgen.
Maar wat als ze nou niet hard to get speelt. Wat als ze gewoon oprechte gevoelens voor jou begint te tonen? Wat als zij zichzelf blijft, en jij gevoelens begint te voelen voor haar? Kan dit dan niet gewoon verliefdheid worden genoemd?
Puur uit interesse: Justus, ik begrijp dat je gevoelens kreeg bij je FB. Als je nu voor jezelf nagaat, met in je achterhoofd de hypothese die ik net heb voorgelegd, wat jij voor haar voelde. Was dit dan attractie, of beginnende liefde?
[PS: Ik zit in ongeveer zo een situatie, en ik ben de afgelopen dagen erg over verliefdheid/liefde aan het nadenken. Dus ik ben in een liefdevolle stemming :p]
Justus
02-20-2008, 02:45 PM
Van verliefdheid was mijns inziens geen sprake. Ik wilde echter wel meer aandacht dan zij me gaf. Daardoor steeg de aantrekking logischer wijs.
Overigens vind ik dergelijke gevoelens blokken erg onnatuurlijk, dus ik ben er ook mee naar buiten getreden, zie: Don't lose yourself (http://www.venusianarts.com/forum/showthread.php?t=8839).
Gekko
02-24-2008, 05:51 AM
als je meer aandacht wil straal je dat ook uit,
en als je dat uitstraalt is het een soort van needyness
zelfs in een relatie kun je u niet permiteren om needy te zijn.
je voelt u nu meer aangetrokken tot haar en zij weet dat.
gevolg is dat zij aantrekking voor jou gaat verliezen ,doordat ze zo belangrijk voor jou word.
je bent niet verliefd zeg je, maar je weel meer aandacht van haar,that's fucking boolshit...;)
nogmaals als zij merkt dat ze ineens zo belangrijk voor je word gaat ze attraction voor jou verliezen.
vergeet robert green en zijn boolshit over coquettes en doe wat je moet doen ...ga sargen;)
wees eerlijk tegen jezelf, en geef toe dat je gevoelens hebt voor deze chick,
blokkeer ze niet, maar hou ze onder controle; laat de gevoelens jou niet domineren.
dit is de prijs die je betaalt voor het leven dat je kiest(al pacino ,godfather III)
en dit is het leven wat mij gekozen hebben
succes ermee,
groetjes
Gekko
ps: what the heck is een fb?
Dashinuke
02-24-2008, 06:22 AM
Fuck buddy
_Pride_
02-24-2008, 06:59 AM
@ Gekko; ""wees eerlijk tegen jezelf". Dat deze woorden nou precies door jou zijn opgeschreven, Gekko.. Dat is bijna de wereld op z'n kop. Juist door ''mr natural'' die al meerdere keren 'n ''hb9" aan de haak heeft geslagen, volgens eigen zeggen..
Ik heb niet de bedoeling om je af te kraken Gekko, maar koop alsjeblieft 'n spiegel en ga er heeeel lang eerst zelf inkijken voordat je met zulke teksten aankomt.
Succes.
Groeten, _Pride_
Justus
02-25-2008, 04:00 AM
als je meer aandacht wil straal je dat ook uit,
en als je dat uitstraalt is het een soort van needyness
zelfs in een relatie kun je u niet permiteren om needy te zijn.
je voelt u nu meer aangetrokken tot haar en zij weet dat.
gevolg is dat zij aantrekking voor jou gaat verliezen ,doordat ze zo belangrijk voor jou word.
je bent niet verliefd zeg je, maar je weel meer aandacht van haar,that's fucking boolshit...;)
nogmaals als zij merkt dat ze ineens zo belangrijk voor je word gaat ze attraction voor jou verliezen.
vergeet robert green en zijn boolshit over coquettes en doe wat je moet doen ...ga sargen;)
wees eerlijk tegen jezelf, en geef toe dat je gevoelens hebt voor deze chick,
blokkeer ze niet, maar hou ze onder controle; laat de gevoelens jou niet domineren.
dit is de prijs die je betaalt voor het leven dat je kiest(al pacino ,godfather III)
en dit is het leven wat mij gekozen hebben
Pardon, maar ga je mij nu vertellen of ik wel of niet verliefd was? Ik ben prima in staat om dat zelf te beoordelen Gekko.
Overigens staat in mijn laatste artikel (Don't lose yourself) het verhaal over behoeftigheid en het negeren van emoties. Daarnaast hecht ik meer waarde aan de literatuur van Robert Greene waarop de hele community zo ongeveer gezeteld is (The Game en zijn methoden zijn er vanaf geleid) dan aan maffiose fictie films.
Gekko
02-25-2008, 06:24 AM
@Justus
ze is jou fb,dus je hebt al minstens paar keer sex met haar gehad,
dus wat the fuck is de deal?
een player (en dat zijn we allemaal, het is fucking boolshit dat artikel over verschil van een player en pua, want een ''game' word gespeeld door players,zo simpel is dat;)
dus een player heeft aandacht nodig tot hij sex heeft gehad met de hb, maar eens dat gebeurd,maakt het allemaal niet zoveel uit hoe of wat met de hb...
bij jou is dat wel het geval, en dat is een raar fenomeen, die ik alleen kan verklaren als verliefdheid,
en al de rest robert geen of mijn mafiosi films zijn bijzaak;)
groeten
Gekko
Night Fever
02-25-2008, 09:01 AM
@Justus
een player (en dat zijn we allemaal, het is fucking boolshit dat artikel over verschil van een player en pua, want een ''game' word gespeeld door players,zo simpel is dat;)
dus een player heeft aandacht nodig tot hij sex heeft gehad met de hb, maar eens dat gebeurd,maakt het allemaal niet zoveel uit hoe of wat met de hb...
bij jou is dat wel het geval, en dat is een raar fenomeen, die ik alleen kan verklaren als verliefdheid,
groeten
Gekko
Een goede vriend van mij probeer ik dus juist het tegenover gestelde duidelijk te maken. Dat er naast de wannabe players ook normale gasten met PU bezig zijn om zichzelf op een breder vlak te ontwikkelen.
CountG
02-25-2008, 09:25 AM
Gekko, je hebt absoluut de beste bedoelingen. Berenedeert vanuit jouw oogpunt heb je gelijk. Beredeneert vanuit een breder perspectief echter niet.
Nu kan je je afvragen wie er gelijk heeft. Het brede perspectief van de massa of jouw eigen perspectief.
Wat eigengereidheid kan geen kwaad, maar jij gaat er wel erg ver in.
Probeer ten alle tijden het brede perspectief in je achterhoofd te houden, jij generaliseert zoveel, jij hebt zo'n enorme tunnelvisie die OOK nog eens onjuist is, dat je bijna iedereen voor het hoofd stoot.
Ik stel voor dat je dat bord voor je kop vervangt voor een spiegel.
Overigens, als je het ergens mee oneens bent: Gebruik argumenten om de ander te overtuigen. Het liefst je eigen argumenten, berenedeert vanuit kennis of ervaring. Ga niet lopen strooien met generalisaties. Ga niet lopen strooien met kennis van een onbetrouwbare bron (film). En doe nooit alsof je de waarheid in pacht hebt; sta open voor andere meningen en voor het feit dat mensen jou ook zouden kunnen overtuigen.
Alleen dan kunnen we zinnige discussies voeren hier. Thanks ;)
----------------
On topic:
Een player is wel iets anders dan een PUA.
Het verschil: Een PUA kan kiezen een player zijn. Een player kan geen PUA zijn.
Het verschil wordt veroorzaakt door het feit dat een PUA zelfbewuster is, weet wat hij doet en waarom. Een PUA gaat rationeel te werk en heeft dingen grotendeels onder controle of in de gaten. Een player gaat puur af op emoties en gevoel.
Natuurlijk is player een vertaling van speler. Wij zijn players of the game. Dit betekent niet dat wij players zijn in de zin van het woord dat we vrouwen gebruiken. Als PUA is volgens mij het uitgangspunt om er allemaal beter van te worden. Jij als persoon, je omgeving, je vrouwen.
Mooie quote van Wayne Elise (Juggler):
"I want to portray myself as a desirable man who is interested in the unique qualities of a woman and not generically in women."
En laten we in godsnaam nu niet over deze quote gaan discussieren, tenzij we een nieuw topic erover starten ;)
Justus
02-25-2008, 01:19 PM
@Justus
groeten
Gekko
1. Dat artikel gaat niet over het verschil tussen player en PUA.
2. Sex is niet voor iedereen de 'ultimate goal', ik zoek toffe relaties die mijn leven verrijken.
3. Dat jij het alleen kan verklaren met verliefdheid geeft wellicht meer blijk van jouw beperkte visie en vermogens, dan van mijn verhouding ten opzichte van haar.
Bottomline:
In jouw optiek draait de hele community om het verkrijgen van sex met vrouwen. Als het even kan op een zo oppervlakkige manier mogelijk, zonder enige tussenkomst van emotie. Het zijn van een 'player' zonder gevoel staat in die denkwereld centraal. Persoonlijk heb ik een afkeer van deze manier van leven en mijn motivatie voor mijn aanwezigheid hier is een verdere sociale ontwikkeling van mijn persoon. Ik wil meer inzicht krijgen en mijn omgang met anderen optimalizeren. Sex is een bijzaak, geen doel op zich.
Onze denk- en belevingswerelden liggen klaarblijkelijk mijlen ver uit elkaar, evenals onze normen en waarden. Ik denk niet dat wij elkaar gaan vinden Gekko, dus wellicht kun je je voortaan beter de moeite besparen om op mijn berichten of artikelen te reageren..
Gekko
02-25-2008, 04:32 PM
@
mensen , ik weet eigelijk niet waarvoor deze comunity hier eigelijk staat,
is het iets voor filosofen, of voor mensen die zonder typenfouten kunnen schrijven, of voor mensen die reclame maken voor hun eigen seminars, of voor mensen die later heillig verklaart willen worden....?
nu word mij gevraagd om niet meer te reageren op mr de moderator zijn berichten , omdat ik gezegd heb dat hij in mijn opinie verliefd is?
waar the fuck zijn we toch mee bezig mensen,
:D dit is te gek voor woorden...maar so be it,
ik zal mijn eigen weg wel vinden met of zonder de venusian arts forum
Justus
02-26-2008, 01:11 AM
nu word mij gevraagd om niet meer te reageren op mr de moderator zijn berichten , omdat ik gezegd heb dat hij in mijn opinie verliefd is?
Mr. Moderator vraagt helemaal niets, mijn functie staat hier buiten. Justus constateert enkel dat jouw resolute uitspraken nergens op gebaseerd zijn en dat het dus geen zin heeft om er discussies over aan te gaan. Dit heeft niets te maken met een exclusief filosofenclubje, maar met het feit dat jouw berichten in mijn optiek keer op keer kant noch wal raken. Voor mij is het moment aangebroken waar op ik geen zin meer heb om op jouw statements in te gaan. Onze ideeën liggen klaarblijkelijk te ver uit elkaar.
Dat is natuurlijk helemaal niet erg; iedereen mag immers zijn eigen invulling geven aan het gebruik van het VA-forum (mits binnen de regels) en je mag vanzelfsprekend reageren waar je wilt. Ik bemerk alleen persoonlijk dat jouw uitspraken zonder degelijke argumentatie en onderbouwing mij enigzins beginnen te vermoeien, dus het kan zijn dat ik niet meer overal op reageer. Ik neem aan dat jouw gebruik van het VA-forum niet afhangt van de interactie met mij, dus ik snap geloof ik niet zo goed waarom je nu overweegt te stoppen met het algehele gebruik van dit forum. Do as you please though..
royce
02-26-2008, 08:10 AM
kunnen jullie deze intermezzo via pm voorzetten?
thnx.
Justus
02-26-2008, 09:19 AM
Dat lijkt me een zeer wezelijke opmerking.
Ik wilde alleen even duidelijk stellen dat niemand verboden wordt om te posten. Het gebruik van de term 'moderator' zou voor verwarring kunnen zorgen.
Hoe dan ook, zijn er meerdere leden die inmiddels Greene gelezen hebben?
Blitzkrieg
02-26-2008, 10:05 AM
Hier mijn 2 cents.
Verliefdheid is moeilijk te defineren. Maar ik snap heel goed wat Justus bedoelt.
Meer aandacht willen van een vrouw kan door veel verschillende factoren opgewekt worden.
- Verandering in haar gedrags patroon. De vrouw geeft je minder aandacht dan je gewend bent. Ze heeft het druk met andere dingen zoals studie of een nieuwe relatie.
- Een emotionele band zoals verliefdheid of goede vriendschap.
- Verandering in jou leven. Wanneer je op een moment minder vriendinnen/sociale contacten hebt, hecht je veel meer waarde aan degene die je wel hebt.
Zoals greene al verteld heeft afhankelijkheid een belangrijke rol. Onafhankelijk zijn betekend echter niet dat je iemand totaal geen aandacht schenkt. Je kunt iemands gezeldschap waarderen zonder dat je afhankelijk van iemand word.
Hoe meer tijd je in iemand investeerd hoe belangrijker die persoon voor je word, maar voorkom dat je afhankelijk word. Weet dat wanneer zij uit jou leven mocht verdwijnen, je verder kunt gaan.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.