View Full Version : [Vraag] Wat vinden jullie van dit...
Power Metal
02-14-2008, 06:42 AM
Hey mensen ik heb best moeiten om gewoon een gesprekje te voeren met een wild vreemden soms .
En via de telefoon praten heb ik ook wel moeiten mee. Maar ik heb laatst Teamspeak gedownload en
dan kan je ook met mensen praten met een microfoon op Internet. En ik merk dat bellen makkelijker
word en een gesprekje voeren ook.
Wat vinden jullie van het oefenen met gesprekken in teamspeak?
En kan iemand mij de basis uitleggen van een gesprek?
Ik zou namenlijk willen weten wat de basis precies is in theorie zodat ik de basis van een gesprekken voeren goed bezit.
zwart
02-14-2008, 07:42 AM
Wat vinden jullie van het oefenen met gesprekken in teamspeak?
Alles dat je doet om te leren is goed. In dit geval helpt het waarschijnlijk wel en ik ben persoonlijk vaak ook erg trots op de kleine stapjes die ik maak.
Die kleine stapjes leiden uiteindelijk tot je doel.
En kan iemand mij de basis uitleggen van een gesprek?
Ik denk dat je meer moet luisteren naar je gevoel. Voelt het gesprek gemakkelijk aan? Vind je het een leuk gesprek om te houden? (moeilijk zeg, gevoelens uitleggen) Maar over het algemeen 'Voelt het goed en zijn de resultaten van het gesprek goed?'
Volgens mij had Lance hier een goed verhaal over. Lance was de 1e guestspeaker in de Adv. Series van David D.
de basis van een gesprek
vraag -> antwoord/verhaal -> vraag. dat is in basis een gesprek.
probeer vaker met een statement of mening op een vraag te beantwoorden en er niet meteen een vraag erachter aan stellen.
zo voorkom je interview stijle dus bv;
zij: ik hou van bloemen wat zijn jou mooiste bloemen
jij: ja bloemen vind ik ook erg mooi(mening), ik weet nog wel de eerste
x dat ik blabla(verhaal)
zij:ja ik weet ook nog wel van vroeger blabla.
ipv
jij:ik vind violen wel mooi...*stilte*..ehh.. jij dan..? (fout)
dus antwoorden met statement/mening/verhaaltje is genoeg, hierkan je op doorbouwen.
regels die ik gevonden heb(ook door eigen ervaring)
-probeer het persoonlijk te houden(geen feiten, theorie) denk het belangrijkste.
-stel zoveel mogelijk open vragen (als vuistregel alle vragen die beginnen met; wat,waarom, hoe, waar etc.)
-LUISTER naar de ander. dit zie ik zo vaak foutgaan, ze proberen der eigen verhaal/routine etc erdoorheen te persen ongeacht wat de ander zegt etc. ga mee op de flow, als je routine onderbroken word improviseer.
-hou het positief, als de ander negatief begint, reframe, blicht het positiefe, of snij simpelweg ander onderwerp aan.
-mijn probleem is dat ik over stiltes heen probeer te lullen voordat ze komen, wat een grote fout is. zo word het gesprek beetje gedwongen,
en is de vaccuum die je kan creeeren ook weg.
lees juggler meeste heb ik van hem.
oefen in het egt jongen, met alles. waarom zou je op teamspeak gesprekken oefenen als je er oneindig in field kan oefenen(in echte situaties, waar je egt moet improviseren, uit het niks een gesprek moet opbouwen etc), dan leer je veel sneller. anders haak je wss in het egt nog vast. je hebt vast zonder te sargen al wel genoeg gesprekken om te oefenen(sgool/werk/sport etc).
schrijf op waar het fout ging en waarom en bedenk een oplossing.
Justus
02-14-2008, 10:28 AM
Even off topic:
Goed te zien dat je weer terug bent Power Metal, het is al weer een tijdje geleden. Sinds het Bootcamp was je zo goed als spoorloos!
CountG
02-14-2008, 10:58 AM
Cold approaches komt wel Power Metal.
Ga nu eerst eens op een sportclub, bij voorkeur een teamsport.
Ga nu eerst weer eens naar school.
Ga nu eerst eens een sociale hobby, in plaats van computeren, beoefenen.
Oefen daar je sociale vaardigheden en kom over je eerste angsten heen.
Ga dan eens verder op inner game in en ga ontdekken wat je kan doen om je jezelf beter te laten voelen.
En ga dan eens infield cold approachen.
En dan nog wat.. Iedereen heeft angsten. Jij hebt een extra drempel (door je pdd-nos), maar dat wil niet zeggen dat dat een excuus is of een rechtvaardiging. Het maakt het er niet makkelijker op nee, maar als je dat tegen jezelf blijft zeggen wordt het niet beter. JIJ kiest je gedachtes. Dus kus positieve gedachtes.
Succes.
Power Metal
02-15-2008, 09:08 AM
Even off topic:
Goed te zien dat je weer terug bent Power Metal, het is al weer een tijdje geleden. Sinds het Bootcamp was je zo goed als spoorloos!
ja was even gestopt pauzen. Maar ik ga nu weer beetje rustig opbouwen.
Maar count G misschien rare vraag maar hoe kan ik nu aan de slag om inner game in orden te krijgen. Ik moet possietieve gedachten blijven houden. dat snap ik maar hoe moet ik nou rustig beginnen.
Blitzkrieg
02-15-2008, 09:40 AM
Wat CountG zegt.
Real life werkt beter. Je maakt oog contact, ziet gezichtsuitdrukking en lichaamshouding. Deze zijn van belang bij het voeren van een goed gesprek.
-Vraag/Antwoord is de basis. Maar voorkom een interview situatie.
-Gebruik humor om je gesprek luchtig en gemakkelijk te houden, maar voorkom dat het de leiding neemt.
-Stiltes kunnen soms ongemakkelijk aanvoelen. Zorg dat je niet gaat nadenken over de stilte zelf, maar ga in je hoofd de belangrijkste feitjes van het gesprek na. Onthoud ze. Schrijf alles op wat je onthoud en verras haar in een tweede gesprek, met het feit dat je ECHT geluisterd hebt.
- Routines, verhaaltjes, gambits en spelletjes kunnen ongemakkelijke stiltes opvullen. Dat doen andere mensen ook, ze beginnen opeens over een herinnering, of iets dat ze die dag meegemaakt hebben, of als ze echt niets te vertellen hebben gaan ze over op het 'lekker weertje hé' routine. Het enige verschil is dat wij van te voren over zo een situatie nadenken, en hiermee zorgen dat het gesprek voor haar en jou interessant blijft.
zwart
02-15-2008, 01:52 PM
Wat ik tot zo ver heb gemerkt over innergame:
1: Het komt naarmate je boeken leest. Je leert hoe je moet denken en je gaat alles anders zien.
2: Dan is er een probleem. Je oude vrienden. Het probleem was om mijn nieuwe innergame/gedrag bij hun te behouden omdat ze teveel van je oude ik weten. Ze houden je ook tegen bij het veranderen (niet alle vrienden ofc maar wel veel heb ik gemerkt).
3: Nog een probleem. Je innergame behouden wanneer je met hb's praat. Vaak ga je snel terug naar je oude ik. Heel vervelend, maar daar kom je vanzelf wel over.
4: Mijn visie op het leven verandert op dit moment om de zoveel tijd. Ik snap niet waarom dit gebeurt, soms is het goed, soms niet. Veranderen doe ik het door punt 1. Kan t eigenlijk moeilijk uitleggen. Iemand hier een betere verklaring voor ?
Musquito
02-16-2008, 02:45 AM
Een van de belangrijkste vuistregels van het voeren van een gesprek is luisteren! Hoe vaak zie je wel niet dat iemand alleen maar bezig is met het af vuren van routines zonder enige interesse te tonen in wat de ander daadwerkelijk zegt? Merk je dat je tijdens je setjes constant dezelfde gesprekken voert? Dan ben je naar mijn mening al een stap te ver in het afvuren van routines. Dit is funest voor het bouwen van attraction!
Luister goed naar wat de ander zegt en anticipeer hier op de juiste manier op.
Gooi af en toe een routine in de strijd als het gesprek dood dreigt te bloeden maar laat het niet de leidraad van je game zijn!
CountG
02-19-2008, 01:04 AM
Maar count G misschien rare vraag maar hoe kan ik nu aan de slag om inner game in orden te krijgen. Ik moet possietieve gedachten blijven houden. dat snap ik maar hoe moet ik nou rustig beginnen.
Ja god. Waar begin je, das een lastige, gecompliceerde, veelomvattende vraag. Laten we beginnen met de vraag:
Hoe verbeter ik mijn innergame?
1. Boeken lezen
Boeken lezen is voor jou lastig. Zeker als ze engels zijn. Toch stel ik voor dat je het boek dat onderaan dit bericht staat koopt en 2x (of meer) leest. De eerste keer lees je zorgvuldig en maak je aantekeningen. De tweede keer lees je ook zorgvuldig en onderstreep je belangrijke passages en verbeter je je aantekeningen. Zo onthoud je het beter en krijg je een beter inzicht.
Het boek; Kunst van het geluk, Bol.com URL: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=666878491
2. Er is dit forum voor vragen.
Als je een vraag hebt met betrekking tot een gevoel, vraag dit dan! Maak de vraag specifiek en beschrijf daarbij de "oorzaak- gevolg relatie", zodat de mensen op het forum er wat mee kunnen.
Bijvoorbeeld:
"Ik was op de voetbalvereniging (situatie) en wilde een praatje maken (actie die je wilde doen) met een teamgenoot maar deed het niet vanwege een slecht gevoel van zelfvertrouwen (gevoel dat je had) en ik wist niet wat te zeggen. Hoe los ik dit op? (je vraag)"
Kortom: Als je goede uitgebreide vragen stelt, krijg je goede uitgebreide antwoorden.
3. Er is professionele hulp.
Zoek een professionele begeleider en praat over wat je wilt doen, hoe je het wilt doen en wat hij er van vindt. Praat over je doelen etc! Wij kunnen je wel proberen te helpen, maar zijn maar amateurs. We kunnen je een beetje op weg helpen, maar nooit zo goed als een goede professionele kracht.
4. Er is de ervaringsleer.
Voor een verbeterde innergame moet je:
- Leuke dingen gaan ervaren en je voelt jezelf beter.
- Je angsten confronteren en niet weglopen.
- Makkelijk beginnen en je beperkingen accepteren en inzien dat het na verloop van tijd beter zal gaan. Leg jezelf niet te veel druk op. Ga op een sport- of hobbyclub, ga weer studeren, doe wat met je leven. Computeren word je echt niks beter van! Dat zal je uiteindelijk inzien, maar misschien is het dan te laat! Ga er nu voor! Je bent jong! De wereld kan aan je voeten liggen, maar je moet er wel 100% voor gaan!! GOGOGOGO! :)
Ga met alle 4 aan de slag.. Onderneem actie.. blijf niet zitten. Niet over 5 minuten, niet morgen, niet volgende week... Nee, nu! Zelfverbetering begint nu, met jouw beslissing om er wat mee te doen. Je kan alleen persoonlijke groei doormaken als je beslissingen neemt.
Je leeft in het nu. Nu heb je beslissingskracht; de kracht om wat te veranderen!
Je leeft niet in het verleden, waar je angsten, slechte ervaringen en allerlei negativiteiten rondwaren.
Je leeft niet in de toekomst, waar je plannen, negatieve scenarios en mogelijke nieuwe angsten zich ophouden.
NU! NU! NU! NU!
Ga ervoor!
Power Metal
02-21-2008, 09:01 AM
Ja ik ben proffesioneel in behandeling geweest in verschillenden instellingen. Het heeft me eigenlijk nooit geholpen enigsten wat hielp was dat je er met 8 andere mensen woonden waardoor mijn sociale vaardigheden onzettend vooruit gingen.
Vroeger kon ik bijvoorbeeld nooit echt een gesprekje voeren:
Nu lukt het om gewoon een normaal gesprek te voeren. Maar dan vooral met jongens en als ik meisjes lang ken en ik me er bij om me gemak voel dan kan ik ook gewoon goed praten en lol maken ermee.
Wat wil ik berijken en wat zijn mijn doelen
1. Ik wil me op me gemak voelen bij vreemden mensen vooral bij vrouwen. Niet dat ik ze eerst een week moet kennen voor ik me op me gemak voel maar dat ik me lekker snel op me gemak voel en denk van ja nu kan ik lekker mezelf zijn en zeggen wat ik normaal zeg tegen iedereen die ik ken.
Hoe is het nu als ik iemand aanspreek?
Als ik nu een vreemd iemand aanspreek dan voel ik me vaak niet op me gemak meestal bij vrouwen. Ik voel me dan terughoudend en onzeker worden ik voel een soort van angst van binnen alsof er iets heel ergs gaat gebeuren. Ik durf gewoon niet mezelf te zijn en lekker te zeggen en doen wat ik altijd doe. Ik twijfel bij alles wat ik zeg dan.
Oplossing waar ik over aan het denken ben
Ik heb voorgesteld gekregen om in hypnose te gaan. Ze gaan je dan in een bepaalden stand brengen waardoor je zeg maar een bepaalden weg moet volgen. Hun geven de de weg en jij volgt hem. Ik kan het zien als extra hulp middel om mijn doelen te berijken. Ik ben vanplan het aanbod te accpeteren.
Zeggen jullie maar wat je er van denkt.
Flame
02-22-2008, 05:25 AM
Ik had vroeger hetzelfde probleem. Ik pakte niet graag de telefoon op en sprak mensen al helemaal niet gaaf aan. Wat mij tegenhield is dat ik pratend soms niet goed uit mijn woorden kom. De oorzaak daarvan is dat ik letterlijk te snel denk, mijn mond houdt dat tempo niet bij. Extra frustrerend daaraan is dat ik juist erg sterk was in geschreven tekst, waarbij praten dus schril afstak.
Mijn 'redding' is dat ik journalist ben geworden. Op de opleiding moest ik al geregeld bellen naar wildvreemden, o.a. een minister aan de telefoon gekregen. Later als journalist internationale evenementen bezocht, waar ik zeer veel mensen moest interviewen en nu moet ik ook dagelijks mensen bellen, afspraken maken etc. Ik werk met een houding van 'doe ff een belletje', oftewel: als ik denk dat ik ergens iets uit kan halen, pak ik de telefoon.
Zo is dat ook gegroeid met het omgaan met meisjes. Zie het als een mogelijk onderwerp voor een verhaal. Voordat je een verhaal kunt schrijven, moet je weten wat er speelt en zo werkt het met meisjes ook; voordat je weet of ze echt leuk is moet je toch met haar praten. :).. uiteraard is dit een ridicule vergelijking, maar het is eenzelfde soort AA.
CountG
02-22-2008, 05:28 AM
Merk op hoe jij er in gestapt bent: Op een natuurlijke manier.
Gewoon door werk, sport, vrienden etc.. Maak het jezelf dus niet moeilijker dan nodig is.
caveman86
02-22-2008, 07:38 AM
Het eenige dat helpt:
Gewoon niet flippen als je iemand spreekt. Accepteer jezelf.
DIngen zoals "oefenen" en dat soort shit om het "makkelijker" te maken, maakt het alleen maar moeilijker; want je blaast het op in je hoofd alsof het iets "groots" is om met iemand (WIE DAN OOK) te praten.
Het is natuurlijk, dus gewoon DOEN en niet zeiken.
p.s. Goed dat je weer terug bent!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.