PDA

View Full Version : [Disc] Attract Comfort Seduce = incompleet?

Blitzkrieg
02-07-2008, 06:24 PM
Ik heb vaak het gevoel dat het Attract/Comfort/Seduce systeem incompleet is.

Het laatste jaar is er enorm veel aandacht besteed aan de eerste fase, het openen van sets en het creëren van aantrekkingskracht. Het creëren van comfort is daarbij een beetje in het verschiet geraakt. Al in C3 (waarschijnlijk zelfs eerder) beslist een vrouw of ze met je naar bed gaat of niet. Maar hetgene na de seduce fase komt is enorm afhankelijk van jou aanpak in de comfort fase.

Nadat de dame met je naar bed is geweest kunnen er zich vier situaties voor doen:
- Je wilt haar niet meer zien
- Je wilt haar houden als gewoon vrienden
- Je wilt haar houden als scharrel
- Je wilt een relatie met haar

Over deze fase, word niet of nauwelijks gesproken in Pick-Up. Er is zelfs geen naam voor.

Sommige mensen gaan voor zoveel mogelijk streepjes op hun stok (phun intended). Ik schat dat dit zo een grove 50% is van de PUA Community.

Maar de rest (waaronder ik) zoekt iets meer.
Als ik een meisje heb gevonden die de moeite waar is, wil ik haar houden.
Ik keur de dames meestal op drie onderdelen, (Lief, Knap, Goed in bed). Bezit ze twee van deze eigenschappen, dan mag ze blijven. Bezit ze er drie, dan ben ik bereid om een relatie aan te gaan.

Hoe ga je om met deze laatste fase. Hoe werk je toe naar een scharrel, een vriendin+, een neukertje. En hoe werk je toe naar een relatie? Hoe behoud je die relatie?

Dit is een onderwerp die voor mij ook erg belangrijk is.
In relaties weet ik het altijd zeer snel te verneuken.
Een van de meest standaard reacties is dan 'Je bent super in bed, maar soms heb ik het gevoel alsof het alleen daarom gaat.' Ik heb nog nooit een relatie gehad die langer heeft geduurt dan een jaar. Gek genoeg veranderen mijn ex'en wel weer vaak in scharrels..
Het gaat hen maar op een ding.. Ik ben geen stuk vlees, ik heb ook gevoel!

Reacties?
Groeten,
Blitzkrieg

stace
02-07-2008, 11:49 PM
Sommige mensen gaan voor zoveel mogelijk streepjes op hun stok (phun intended). Ik schat dat dit zo een grove 50% is van de PUA Community.

Zoals David Deangelo ook zegt in zijn seminars hé. Het hele PUA gebeuren en de coaching gaat over 'dating', en niet over relaties (de fase die er inderdaad kan na volgen).

Zelf ben ik toruwens van mening dat in die fase, het veel meer afhankelijk is van persoon tot persoon.

Bij attraction, comfort en seduction kan je bijna steeds terugvallen op ingebakken patronen bij "de vrouw" (social value etc). In de fase erna denk ik dat dit meer en meer overgaat tot een persoonlijk niveau, dat voor iedereen verschillend is. Als je als man en vrouw niet bij elkaar past, zal je ze met de patronen toch kunnen verleiden, maar bvb. een relatie opbouwen zal dan minder lukken.

Wat denken jullie?

SmoothDoc
02-08-2008, 08:33 AM
Hai Blitzkrieg,

Over relaties valt zoveel te vertellen.

1. Heb altijd het idee dat jij meer doet dan de ander voor de relatie. Spreek elkaar daar ook altijd op aan. Niet op aanvallende wijze, echter op elkaar uitdagende wijze.

2. wees altijd verrassend, en nooit voorspelbaar

3. maak zelf dingen (gedichten, liedjes, papieren rozen) i.p.v. zelf dingen kopen

4. stel je onafhankelijk op, en blijf je onafhankelijk opstellen. Weet dat jij sterk genoeg bent om altijd weer er bovenop te komen. Ok, het zal shit zijn, misschien wel 2 jaar keihard liefdesverdriet. Maar na regen komt zonneschijn

5. communiceer, communiceer. Ga er ook echt voor zitten. Praat jij over lief zijn, haar uiterlijk en de seks? Praat jij over wat zij wil van jou, in uiterlijk, karakter, en seks? Doe je dat regelmatig?

6. Heb ook een mannendag, net zoals zij een vrouwendag. Wees niet alleen met elkaar bezig.

7. Stimuleer en ondersteun elkaar. Doe ook eens wat zij wil. Zeg bijv. wel dat je het afkeurt, maar ondersteun haar wel. Want zij wil het. Doe het met passie omdat je het uit liefde voor haar doet.

Kan het nooit fout gaan.

Groetjes SmoothDoc

Sibly
02-08-2008, 10:53 AM
Er is idd niet zoveel hierover geschreven in de "literatuur" maar wel op het forum hier. (Engelstalig deel). En vragen als hoe maak je iemand die je net hebt leren kennen een vriendin+ kun je daar best stellen als je er niets over kunt vinden...
Bij een aantal vragen die ik daar gesteld heb merk ik echt dat daar gasten zitten met heel veel praktijkervaring i.t.t. de meesten hier op het NL-deel (NOFI).

Een tip: zet er bij je vraag bij dat je het liefst reacties hebt van mensen die uit ervaring spreken. Anders krijg je antwoorden die misschien best goed zijn, maar jij nog moet gaan field-testen..

Tenslotte is mijn persoonlijke gedachte dat je inner-game je aantrekkelijk houdt in een relatie. Daarbij kun je nog wel wat techniekjes gebruiken maar tot die op een stabiel niveau is waarbij ik alles en iedereen aankan, game ik dus rustig door en ga geen relatie aan, al is het nog zo'n HB10. Uiteindelijk gaat het mij om persoonlijke ontwikkeling..

Blitzkrieg
02-08-2008, 02:56 PM
Thanks voor de reactie,

Hoe werken jullie toe naar een scharrel relatie of zoals ze in het engels een Fuck buddy noemen?

Sibly
02-10-2008, 05:56 AM
Wat ik ooit gelezen heb en ook een tijdje geleden toegepast heb toen ik een mogelijkheid had. Kwam hierop neer:

Een nieuw meisje kun je veranderen in een FB door in ieder geval al heel snel sex te hebben en daarna haar normaal en leuk te behandelen, altijd een leuke tijd hebben ALS je haar ziet, maar tussendoor niet al teveel contact hebben. Net genoeg om het te laten sudderen. Daarnaast ook echt geen vriendje-vriendinnetje dingen doen (slijm/veel sms' en, uit eten, enz.)
Er werd tevens geadviseerd een FB niet langer dan 3 mnd aan te houden, wordt emotioneel moeilijk voor mogelijk beide partijen. Zeker als het meisje niet al te sterk in haar schoenen staat.
Ervaring met mijn (eerste) FB: in het begin kon k goed attraction houden en een coole state. K merkte dat ze dat interessant vond en me de hele tijd testte. Uiteindelijk begon zij ook "koeltjes" te doen, net als ik. Ik denk om te kijken of ik uiteindelijk toe zou geven en zou komen bedelen. Niet gedaan, maar daardoor wel een beetje het contact verloren. (misschien ook maar beter door d'r, ze was pas net 18 haha :rolleyes: )
Wat ik ook niet gedaan heb en wel had moeten doen denk ik, in het begin duidelijk zeggen dat je geen relatie wil. Ik denk dat, als ze er dan mee doorgaat, ze zich makkelijker de FB rol accepteert.