View Full Version : [Disc] Invloed van alcohol consumptie op je Game.
Justus
01-23-2008, 02:29 AM
Vanzelfsprekend is veel drinken niet praktisch voor je game aangezien je naast je remmingen ook de mogelijkheid om je zelf te controleren verliest. Veel zuipen gaat ten koste van assertiviteit.
Maar waar licht de grens? Of kun je beter helemaal niet drinken?
Dit lijkt me een prima plek om die discussie eens uitvoerig te voeren.
CountG, the stage is yours.
Cless
01-23-2008, 02:48 AM
Een paar biertjes kan bij de neiging om zaken te veel te overdenken weg halen. Bovendien zorgt het ervoor dat wat ik bedenk sneller uit mijn mond komt. In een juiste vibe met alcohol ben ik juist scherper, in the moment.
Meer bier benadeelt je leerproces, omdat je niet goed kan kalibreren. Neemt niet weg dat ik soms dronken nog steeds aardige game heb, maar dan echt strikt club game.
Dat echt dronken worden niet goed is voor je game lijkt me duidelijk. Kijk me echter niet hoofdschuddend aan als ik een biertje bestel.
Captain Cool
01-23-2008, 02:51 AM
Ik denk dat je dat beter voor jezelf kan kiezen, maar toch even mijn bedenkingen.
- Veel hangt af van de venue en met wie je er bent. Is het echt nog een "boerenfuifke" of iemand's verjaardag, en al je vrienden zijn er, dan is het voor mij veel gezelliger mee te drinken en mee te vieren. Natuurlijk komt het dan niet meer van sargen (als we in België drinken, drinken we door), maar kom, het leven draait niet om sargen alleen. Let wel op dat dit niet elk weekend plaats vindt, anders wordt het al gauw een excuus om niet te sargen.
- voorts moet je voor jezelf uitmaken hoeveel je kan verzetten eer je te zat wordt. ik weet van mezelf dat ik heel goed tegen alcohol kan, dus ik moet echt al veel verzetten eer ik "pottendarm" ben. Maar zo'n paar pintjes om erin te komen kunnen wel deugd doen.
- Vroeger dacht ik dat ik moest drinken om los te komen enzo, maar sinds ik het spel heb ontdekt bleek niets minder waar, het gaat gewoon om je innergame en state. als je vertrouwen hebt moet je niet drinken om los te komen.
- als ik wat alcohol binnenheb, maak ik wel vlugger fouten, dus als ik echt wil sargen drink ik bijna of geen alcohol
- en als ik héél véél alcohol binnenheb (dus pottoe ben), merk ik dat ik heel wat van mijn kieskeurigheid verlies. nuchter ga ik altijd minstens voor een hb8, met alcohol wil ik wel settelen voor een hb7 (en soms lijken zelfs hb6'en een hb7 of 8 door de alcohol, dus daarom onthoud ik me vaak van te veel te drinken)
- conclusie: het alcohol drinken is enorm verminderd tegenover vroeger, de zotte tienerjaren zijn voorbij, nu beperkt het gebruik zich, en ik gebruik het niet te vaak om te sargen omdat ik nuchter veel betere resultaten behaal.
Als je last hebt van AA, dan is drinken juist gunstig. Het zorgt inderdaad ervoor dat je remmingen zich verleggen. Je kan echter ook te ver gaan.
Voor mij is de maatstaf: Als ik niet meer goed uit mijn woorden kom, heb ik teveel gedronken.
Justus
01-23-2008, 03:12 AM
Als je last hebt van AA, dan is drinken juist gunstig. Het zorgt inderdaad ervoor dat je remmingen zich verleggen. Je kan echter ook te ver gaan.
Voor mij is de maatstaf: Als ik niet meer goed uit mijn woorden kom, heb ik teveel gedronken.
Het is uiteindelijk de bedoeling dat je zelf 'in state' komt zonder hulpmiddelen. AA moet je niet verdoven, maar overkomen. Bier kan je 'in state' helpen, maar zou geen criteria moeten worden. Sarge ook eens zonder bier, afhankelijkheid is in strijd met het Alpha zijn.
Als je niet meer goed uit je woorden komt ben je al veel te ver heen. Van de eerste paar biertjes krijg je een rappere tong, daarna raak je in je woorden verstrikt.
Night Fever
01-23-2008, 03:27 AM
Het is uiteindelijk de bedoeling dat je zelf 'in state' komt zonder hulpmiddelen. AA moet je niet verdoven, maar overkomen. Bier kan je 'in state' helpen, maar zou geen criteria moeten worden. Sarge ook eens zonder bier, afhankelijkheid is in strijd met het Alpha zijn.
Als je niet meer goed uit je woorden komt ben je al veel te ver heen. Van de eerste paar biertjes krijg je een rappere tong, daarna raak je in je woorden verstrikt.
Dit is bij mij anders. Na een biertje of 4 praat ik al een beetje met dubbele tong en kom ik minder makkelijk uit mijn woorden. Ik ben dan nog lang niet dronken. Wanneer ik ga sargen hou ik het bij ongeveer 3 biertjes achter elkaar. Dit is voldoende om lekker de sfeer mee te pakken en ff iets relaxter te worden. Hierna schakel ik over op cola en spa blauw.
Mijn inziens moet je wanneer je goed wil kunnen sargen iig niet met dubbele tong praten :)
Talon
01-23-2008, 03:33 AM
Ik heb 1 bier max als stelregel voor sargen, dan ben je toch iets losser en iets sneller met je tong, maar denk je nog na. Ik denk veel na over wat ik zeg, en ik merk ook dat als ik neit sarge, en ik heb 8+ bier op, dat ik dan de volgende dag heb: Idioot, waarom zei je dat neit/deed je dat neit/liet je dat toe...
Bovendien ga je van bier uit je beks tinken, dus niet teveel van naar binnen werken...
Blitzkrieg
01-23-2008, 03:41 AM
Als ik teveel gedronken heb, krijg ik een brakke kop. Dan is het overduidelijk te zien.. dus weinig kans meer.
Mijn grens voel ik altijd goed aan. het ligt meestal tussen de 2 en 5 biertjes.
Groeten,
Blitzk
stace
01-23-2008, 06:12 AM
Een paar biertjes kan bij de neiging om zaken te veel te overdenken weg halen. Bovendien zorgt het ervoor dat wat ik bedenk sneller uit mijn mond komt. In een juiste vibe met alcohol ben ik juist scherper, in the moment.
Meer bier benadeelt je leerproces, omdat je niet goed kan kalibreren. Neemt niet weg dat ik soms dronken nog steeds aardige game heb, maar dan echt strikt club game.
Dat echt dronken worden niet goed is voor je game lijkt me duidelijk. Kijk me echter niet hoofdschuddend aan als ik een biertje bestel.
second that :)
iets drinken kan soms gunstig zijn. teveel drinken is nadelig. is het niet met alles zo in het leven? overdaad schaadt.
Uiteindelijk is het de bedoeling natuurlijk dat je het kunt zonder middelen. Ik moet mezelf toch soms betrappen dat ik soms wat minder vlot uit mijn woorden kom als ik niets gedronken heb. Al betert dit meer en meer door met the game bezig te zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in. Natuurlijk is dat het uiteindelijke doel. Echter heeft niet iedereen een knop in zich die van het ene op het andere moment omgezet kan worden, wat ervoor zorgt dat diegene geen AA meer heeft. Om toch van de avond te genieten, pick up wise, kan het dan helpen om een biertje of twee te nuttigen waardoor je niet langer het muurbloempje bent. Uiteraard moet je jezelf kennen om te weten hoe ver je hiermee kan/moet gaan.
Het is dan aan een persoon zelf of hij ervan leert, en aan zichzelf probeert te werken om uiteindelijk inderdaad "in state" te komen zonder hulpmiddelen.
Ik ben vaak de BOB, en nuttig dan ook helemaal niks. Er zijn echter ook avonden vol alcohol als ik niet de BOB ben. Beide avonden heb ik geweldige pick-ups gedaan, dus het ligt er maar net aan. Iedereen die beide heeft ervaren moet het er mee eens zijn dat nuchter sargen all about words/nadenken is en je jezelf 100% in de hand hebt. Met een borreltje op sargen, gaat het al snel over op gevoel, en gewoon gaan. Beide hebben zo hun voor- en nadelen.
Als ik zelf vind dat ik niet meer zo lekker uit mijn woorden kom, als ik graag zou willen dat ik kwam, ben ik te ver gegaan. Ik ben te ver gegaan voor mijn gevoel, omdat mensen nu kunnen merken aan me, dat ik iets genuttigd heb. Dat wil niet zeggen dat ik dan aangeschoten/dronken ben, maar toch merkbaar iets genomen heb. Dan stop ik. Heb jezelf in de hand, that's all I'm saying.
Jonathan
01-23-2008, 07:07 AM
als je gaat om te sargen moet je geen alcohol drinken als je het er meeste uit wilt halen
je leert het meeste als je nuchter sarged
maar afentoe uitgaan en los gaan met een boel alcohol kan ook geen kwaad maar verwacht niet dat je er veel van leert ookal heb je meer succes omdat je geen aa hebt sprayend door de club gaat en meer durft
Tymar
01-23-2008, 07:45 AM
Ik heb 2 weken geleden de keuze gemaakt om gewoon 2 biertjes per avond max te doen. Ik ben iemand die heel erg van drinken houd;) Maar laatst na een borrel van de studievereniging is het bijna fout gegaan. Ik ben van mn fiets gedondert en in de bosjes in slaap gevallen. Als ik niet was gevonden vraag ik m af wat er zou zijn gebeurt:P
Verder kreeg ik te horen dat ik irritant ben als ik dronken ben. Reden genoeg om gewoon maar niet meer te drinken.
Maar 1 biertje maakt inderdaad je lippen net was losser, en het relaxt me toch een beetje. Dus 1 biertje aan het begin, en dan later op de avond nog eentje.
Valtme trouwens 100% mee. Tis zelfs leuk om nuchter uit te gaan;) Veel beter op de hoogte van de social dynamics in de ruimte.
Hangwire
01-23-2008, 09:52 AM
ik zeg, doe gewoon wat je zelf wilt. voor mezelf merk ik dat als ik gezond eet, goed slaap en geen alcohol neem ik me gewoon veel beter en energieker voel.
digits_j
01-23-2008, 11:11 AM
Beter geen alcohol, ik kan me dan slecht concentreren op wat er gezegd wordt en moet worden. Veel mensen zeggen, ik heb nog last van AA (wat trouwens altijd zo zal zijn) ... alcohol kan dat verdoezelen in je hoofd maar je riskeert dat je eerder 'bold' dan 'confident' overkomt.
Twee jaar geleden las ik mijn eerste theorie over daten. Daar stond als basisregel: "vermijd drugs en alcohol omdat dit stemmingswisseling veroorzaakt en je vermoeid uit je ogen gaat kijken. Houd het leuk. Vermijd bier omdat dit een slechte adem veroorzaakt en duidelijk is dat je gedronken hebt."
Deze regel heb ik vele malen uitgeprobeerd in de praktijk, zowél met alcohol als zonder en uiteindelijk bleek dat ik het meest succesvol ben in mijn game als ik geen alcohol op heb. Met alcohol heb ik mijn emoties niet meer onder controle, ik word moe, soms zenuwachtig en ik kan niet meer scherp nadenken. Zonder alcohol ben ik scherp en alert, goed gestemd en ik heb mijn emoties wél onder controle.
caveman86
01-24-2008, 03:05 PM
Nou ik zal ff een verhaaltje vertellen:
Gister had ik een gesloten feest in een afgehuurde venue met een stuk of 80 personen. Ik had veel social proof, voelde me lekker, etc. En omdat ik met oude vrienden was en er eigenlijk niet gekomen was om puur te sargen, zijn we veel gaan zuipen.
Ik had een hardstikke goeie tijd; veel gelachen, etc.
Toch kon ik het niet weerstaan en toen een HB8tje mij opende met mijn sieraden te complimenteren, mijn game was hartstikke goed.
Tuurlijk hier en daar een foutje, maar toch echt smooth..Wat maakte het smooth? Omdat ik erg bewust was van m'n lichaamstaal, ik keek haar recht in de ogen met mijn geheime "look" (kunnen ze niet weerstaan:rolleyes: ) en nog veel meer...
In ieder geval ging echt lekker; veel ioi's, veel kino, small kiss (valt geen close te noemen), etc.
Waarom niet meer? OMDAT IK HAD GEZOPEN! Kijk je game wordt er slechter op, maar als je niet al te ver naar de tering bent dan valt dat wel mee...
MAAR "the game" is ook een "logistics game" een logistiek spel dus...Je bent zo "in het moment" dat het bijna onmogelijk is om er uit te komen, en je kunt niet vooruit denken. Als het bij closen aankomt dan lukt het mij nooit als ik veel zuip.
DUs:
-Je kan niet vooruitdenken, en DAT is een CRUCIAAL deel van game, als je wat beter wordt.
Als je game echt kut is, en je begint net, met openen enzo dan is Alcohol slecht omdat het je leerprocess gewoon helemaal om zeep helpt..Je weet gewoon niet wat je doet; het AA gaat alleen weg (maar dat gaat het ook zonder..)
Maar als je dat onder de knie hebt dan wordt het tijd om vooruit te denken "waar zal ik isolaten?" "Hoe ging de cube ookal weer?" "Wat was die plotline vraag nou?" "Hoe laat is het?" "Snel set mergen" Zijn allemaal dingen die je sober wel denkt, maar dronken niet..
Ik heb nu 3 keer ofzo echt gedronken tijdens het sargen, en ALLE 3 de keren met lege handen naar huis..en kwaad omdat ik veel DOMME fouten maakte.
Je zult boos worden omdat je "ZO dichtbij" was, maar toch REALIIZEERDE je het niet...
True story.
Karwan
01-24-2008, 04:16 PM
Nu ik met game begonnen ben, drink ik geen alcohol meer. Omdat ik het niet meer nodig heb, En omdat ik weet waarom ik altijd dronk.
ik heb bier nooit lekker gevonden, ik dronk het allen om mij te verbergen voor me zelf, omdat ik me zelf nooit goed vond. Nu heb ik geen alcohol meer nodig om me zelf goed te voelen als ik uit ga.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.