View Full Version : [Disc] Carrière
caveman86
01-14-2008, 07:03 AM
How To Keep Off Pickup!
--------------------------------------------------------------------------------
I have this crazy motivation for this shit that I just can't stop (and I don't want to), however my study is sufferening from it. I think, and inform, and exchange ideas constantly. I go to the gym, have friends, go out, enjoy life! But my SCHOOL is going to be FUCKED if I continue like this...
How can I get the balance back? How can I get as motivated for college as this??
Hangwire
01-14-2008, 07:44 AM
niet echt een oplossing, maar ik kan mijn gedachten hierover wel posten, want ik heb een beetje hetzelfde... ik denk dat je ook gewoon goed moet nadenken over wat je echt wilt. bijv. ik wil echt doorgaan met deze studie die ik nu doe, dus ik moet dit jaar iig mijn P halen, maar ik kan het me wel veroorloven om dit jaar niet alle punten te halen en desnoods het 2e jaar over te doen. het zou ideaal zijn om gewoon een paar avonden per week te gamen, misschien achteraf wat reflectie en er dan gewoon niet aan denken zodat je je op andere dingen kunt concentreren. ik merk zelf ook dat als ik me eenmaal er echt in stort en gewoon echt aandacht besteed aan mijn studie dat ik het dan ook veel leuker vind en ook weer gemotiveerder ben om er werk in te steken.
Dashinuke
01-14-2008, 07:49 AM
Niet ? Er zijn geen magische manieren voor, helaas. Ik heb ook met momenten dat ik me ergens helemaal op stort, dan stort ik me weer op een andere hobby, dan wéér iets anders, dan komt een drukke periode voor school, en ben ik weer alleen dáármee bezig.
Voor sommige kan het lastig zijn om een balans te vinden, maar je zult gewoon moeten inzien dat je studie een belangrijk, meestal essentieel iets in je leven is.
Kendyman
01-14-2008, 08:55 AM
hey caveman
ik begrijp je probleem.
Ik denk dat ik het eens ben met dashinuke, dat het gaat om het vinden van een balans (klinkt wel een beetje zen eigelijk).
Ik zal je eens vertellen hoe het bij mij ging, misschien dat je er iets aan hebt.
ik kan me wel vinden in de uitspraken van juggler: dit gaat niet alleen om het verbeteren van je pick up skills, maar om het verbeteren en ontwikkelen van je eigen 'ik' op allerlei terreinen. Dat iedereen hier een eigen interpretatie van heeft zie je ook terug in de verschillende stijlen, zoals RSD en MM etc.
Ik sta (stond) ook voor dit probleem (slechte resultaten op school) , en ik heb het als volgt opgelost:
eerst wilde ik een keuze maken voor mezelf: wat wil ik gaan bereiken hiermee: wil ik alleen maar goed worden in PU en seks (oke, dat wil elke man uiteraard)? of wil ik mezelf in een meer algemeen perspectief ontwikkelen, waarvan een goede omgang met vrouwen en sociale vaardigheden deel uit maakt?
toen heb ik voor mezelf vastgesteld dat ik dat tweede wil.
Ik denk dat je moet beseffen dat je jezelf niet zomaar van de ene op de andere dag kan veranderen. Ergens goed in worden kost tijd en moeite.
Uiteraard zal je andere dingen moeten laten.
Ik kan je dit voorbeeld van mezelf geven:
ik deed veel aan videogames (meer dan 3 uur per dag; min of meer verslaafd dus); vaak ook met vrienden enzo. Toen ik me wilde verdiepen dit hele gebeuren van pick ups en social dynamics, merkte ik dat mijn studie eronder begon te lijden. Toen heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt en gezegd: oke kendy, wil je dat er iets veranderd in je leven of niet?
Ik zal er iets voor moeten laten, en ik heb mijn xbox360 aan een vriend gegeven. Dit zal waarschijnlijk een beetje raar voor jullie klinken, maar voor mij was dit echt een enorme stap (en niet omdat het apparaat zo duur is).
Ik doe verder ook heel veel activiteiten als naar de gym gaan, vechtsport, mountainbiken etc.
Je moet beseffen dat je niet alles in één dag hoeft te leren, ik probeer mijn dagen gewoon zo in te richten dat ik meer bewust ben van momenten waarop ik kan oefenen om mezelf in positieve zin te verbeteren. op die manier bespaar ik veel tijd, welke ik dan aan mijn studie kan besteden.
Dus onderweg, oefen in de trein/bus/metro op school kan je je daygame oefenen. Zie je, het hoeft niet verschrikkelijk veel extra tijd te kosten. Ga 1 of twee avonden per week uit ipv 6x per week. Ik durf te wedden dat je vrienden het wel bergrijpen als je af en toe zegt dat je aan school moet. En doe dat dan ook. als het met school lekker gaat, geniet je er in de tijd dat je andere dingen doet, zoals leuke dingen met vrienden veel meer van. tenminste dat is wat ik heb gemerkt.
Als je dan wat school betreft weer een beetje lekker loopt, dan kan je gewoon weer wat vaker chillen en proberen je game te verbeteren
groetjes
kendy
Waarom post je dit in het Engels? :p
Hi, ik ben OhMy. 21 jaar oud. Dit is mijn schoolcarriere zo ver. 7 ipv 6 jaar VWO gedaan, laat ik beginnen met zeggen dat ik dit serieus erg jammer vond. Reden hiervoor was dat ik simpelweg te lui was. Ik ging inderdaad liever chillen buiten met vrienden en leuke dingen doen, dan leren en serieus bezig zijn voor school. Toen nog een studie gevolgd, anderhalf jaar gedaan en toen gestopt. Waarom? Simpelweg te lui.
Toen ben ik een half jaar gaan werken. Geen school, maar werk en fun. Ik kan je een ding vertellen caveman..dit is geen pretje. Ik vond het serieus gewoon fijn om weer naar school te gaan. Denk er eens op de volgende manier over: Waar zal je komen zonder goede opleiding, op redelijk jonge leeftijd?
Er zijn altijd opties, maar vaak zal dit geen vetpot zijn. Ik heb eigenlijk pas sinds een week flink de wind onder mijn vleugels gekregen. Ik heb nu een doel voor ogen, ik weet wat ik wil in het leven, en ik weet wat ik daarvoor moet doen om dit doel te bereiken.
Ik zou je adviseren om daarom eens te kijken naar wat je echt wilt. Wat wil je later bereiken? Wat wil je later hebben? Vraag je dit soort dingen af.
Voorbeeld:
"Wat wil ik later hebben? Geld. Hoe kom ik aan geld? Een goede baan. Wat voor baan vind ik leuk om te doen, en wat nog goed betaald ook? *VUL ZELF IN*. Welke studie moet ik volgen om deze baan te kunnen krijgen? *VUL ZELF IN*"
Nu heb je een soort gameplan voor jezelf, en weet je waar je naartoe moet werken.
Ik hoop serieus dat je er snel achter komt, want ik heb zelf in deze situatie gezeten en ik vond het zeker niet prettig.
Ik heb wel makkelijk praten, omdat ik al klaar was op mijn 21ste met mijn HTS maar het punt is:
School is HET aller belangrijkste wat er is. Het biedt een vangnet voor alles voor de rest van je leven en dat is met niks anders te vergelijken. Laten we zeggen dat je geweldig ben in Pick-Up of harstikke goed ben in voetbal, omdat het je hobby/passie is. Dan komt er altijd een tijd dat je je passie niet meer kan/wil/zal doen, wegens wat dan ook. En dan?? Dan val je terug op weinig. Als je een achtergrond heb door middel van een diploma dan is het voor de rest van je leven ten minste een basis. Plus: Het leven begint pas voor iedereen hier (we zitten gemiddeld rond een kwartje ofzo), altijd nog tijd om je echte passie te vinden (PUA worden bijvoorbeeld :D). Schiet dus op met school, maak het af en geniet daarna.
Klinkt klote, maar het is de waarheid!
Kendyman
01-14-2008, 01:02 PM
Daar moet ik nog aan toevoegen dat ik het persoonlijk leuk vind om naar school te gaan: dwz zorg er wel voor dat je een studie doet die je leuk vind he!!!
het leren: ja, daar moet je gewoon de nodige discipline voor ontwikkelen :)
Sjaak
01-14-2008, 01:17 PM
Hehe, ik heb ook het probleem van "motivatie ligt in andere gedeeltes van m'n leven".
Wanneer krijg ik weer een kleine motivatie injectie? Als het weer is misgaat. Eerst vallen, en dan opstaan (na een tijdje lopen val ik weer om :rolleyes: )
caveman86
01-14-2008, 03:45 PM
Echt goeie antwoorden jongens, dank jullie hartelijk!!
Ohmy: Ik post in het engels omdat ik ten eerste beter met mn woorden overweg kan, en ook kan ik het zo op verschillende delen van het forum en andere forums posten! :D
Jullie hebben verre weg de beste antwoorden! THNKS!
Karwan
01-14-2008, 04:14 PM
Motivatie wat ik voor sargin heb, als ik dat had voor school zou ik echt een advocaat kunnen worden.
Sol1d
01-14-2008, 04:20 PM
Jullie hebben verre weg de beste antwoorden! THNKS!
mss de ene die je begrijpt :D
grapje hoor ;)
Dashinuke
01-15-2008, 07:09 AM
Ik merk zelf ook soms dat ik het beter in het engels kan verwoorden (Engelse studie he :D )
Over het onderwerp; Volgens mij hebben wij ook verreweg de zwaarste studies, vandaar dat wij er meer ervaring hebben in het balans zoeken, en dus met de betere oplossingen komen :P
Kendyman
01-15-2008, 09:12 AM
Ik merk zelf ook soms dat ik het beter in het engels kan verwoorden (Engelse studie he :D )
En volgens mij hebben wij ook verreweg de zwaarste studies, vandaar dat wij er meer ervaring in hebben :)
wat bedoel je precies? meer ervaring waarin? met engels schrijven?
Dashinuke
01-15-2008, 09:48 AM
Nah, comment doelde ik weer op het onderwerp van het topic :) Maar ik heb het verkeerd verwoord, en even gewijzigd, excuses, ik moet wat slaap inhalen vanavond
caveman86
01-15-2008, 03:05 PM
Inderdaad Leung: had ik maar net zo veel motivatie voor mn school als voor pickup!! DAT IS PRECIES wat ik bedoel. Mijn vraag is dus HOE denken jullie dat men het beste deze motivatie kan overplaatsen naar andere delen; dus school of carriere?
Ik bedoel is het mogelijk om dat zelfde "vanzelfsprekende" en leuke motivatie gevoel die je hebt om hier mee bezig te zijn, te kunnen gebruiken voor andere dingen zoals school?
Ik heb net hetzelfde probleem. Ik kan me zonder enige moeite urenlang op forums en boeken storten over PU, maar als het op school aankomt kan ik met moeite een half uur geconcentreerd blijven.
Moest ik examens krijgen over PU zou ik met onderscheiding afstuderen denk ik.
DonkeyKong123
01-15-2008, 11:14 PM
ik merk altijd dat ik me meer ga interesseren voor iets naarmate ik me ergens meer in verdiep... bij pick-up is dat makkelijk omdat je sneller resultaat ziet, en iedereen graag met vrouwen praat... wat school betreft, dat is gewoon meer een diepte investering die je moet maken, waar je later weer vruchten van kan plukken...
en anders kan je het altijd nog op de volgende manier bekijken... wil je later geen putjesschepper worden, dan moet je gewoon zorgen dat je je school afmaakt... ten eerste ken ik weinig putjesscheppers die veel mooie vrouwen tegenkomen in het dagelijks leven... ten tweede is het prettig om later een fatsoenlijke baan te hebben, sowieso een DHV, en je hebt gewoon meer vrijheid vanwege je financiele onafhankelijkheid.
Dashinuke
01-16-2008, 01:15 PM
Het is de bedoeling dat je opleiding iets is wat bij jou past, en waar je je in wílt verdiepen. Natuurlijk worden de uren opgevuld met paupervakken, maar als je over het algemeen je opleiding (of de mogelijke carriere die je ermee kan krijgen) je niet kan motiveren, dan zou ik me eens achter m'n oren krabben en gaan nadenken wat ik dan wel zou willen...
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.