View Full Version : [Disc] Het grootste venue experiment van Nederland
caveman86
01-13-2008, 07:39 AM
Af en toe schiet je een fantastisch idee te binnen, en moet er wat gedaan worden. Dan is het actie ondernemen.
Na het kijken van vele Amerikaanse in-field dvd's, Keys to the VIP, en het even ter spraken komen van dit gisteren met Fando en Stefano..
In Amerika hebben ze van die gruwelijke open-lucht disco's waar je lekker kan praten (kijk maar eens Keys to the VIP, Mind of Mystery, etc), en lekker fris kan ademen.
Nou in Nederland is het koud dus dat zal in de winter niet door gaan...
Maaaar dat betekend dus NIET dat wij het opgeven, en gewoon als zombies de zelfde Venues uit gaan kiezen elke week.
SOMS kom je echt zo'n super venue tegen, en dat hoeft helemaal niet perse zo'n speciale tent te zijn.
We gaan een groot venue experiment houden: Elke venue een klein reportje geven:
Voorbeeld:
-Sfeer (1-10)
-HB-gehalte (1-10)
-Muziek (Geen, Achtergrond, Voorgrond, Hard, ZEER HARD, HAAARD!!)
-Muziek (soort)
-Logistiek (1-10; donkere hoekjes, goeie lock-in, zittend/staand)
-Mannen/Worsten Gehalte (% ratio met vrouwen)
-Herhaling gehalte (nooit meer!, misschien nog 1 keer, af en toe, geregeld, zo vaak maar kan!)
-HOE GOED WAS JE GAME HIER? (1-10)
-AlGEMEEN CIJFER: (1-10)
3 Zussen in Breda:
-Sfeer: 8
-Hb-gehalte: 8.8
-Muziek: Hard
-Muziek soort: trance, harde dance, dronkenliederen, hiphop, R & B
-Logistiek: (8; veel trappen, hoekjes, ballustrades, 90% staan, maar ook goeie zit-plaatsen, veel barren: 12 ofzo!!,
-Mannen/worsten gehalte: (50/50 in het begin, 70/30 na 1en)
-Herhaling gehalte: Af en Toe door de afstand, maar ERG LEUK!
-Algemeen Cijfer: (8.1!)
Einstein Cafe in Leiden (op een woensdag):
-Sfeer: 8
-Hb-gehalte: 6.7
-Muziek: achtergrond
-MuzieK: kroeg muziek (geen trance)
-Logistiek: 5, gewoon simpel, 95 % staan, 1 bar, 1 grote ruimte
-Mannen / Worsten gehalte: 60 / 40 tot 02.00 uur..daarna bergafwaarts
-Herhaling gehalte: Geregeld
-GAME CIJFER: 9!! Ookal heel simpel & doorsnee; goeie praatvolle sfeer
-Algemeen cijfer: 7.7!
Hollywood Music Hall in Rotterdam
-Sfeer: 6.7
-Hb-gehalte: 7.1
-Muziek: Zeer HARD
-Muziek: alle soorten & maten; 8 kamers!
-Logistiek: 8; groot!, 8 thema kamers, snackbar, veel barren, medium lounge, veel leuke onverwachte trappetjes & hoekjes.
-Mannen / Worsten gehalte: 60 / 40: MAAR HEEL VEEL ROTTERDAMSE JAGERS,
-Herhaling gehalte: misschien 1 of 2 keer per jaar.
Game Cijfer: 6
Algemeen Cijfer: 6 (hard, veel moois, maar moeilijk om in-state te blijven)
En natuurlijk komt er van mij veel meer! Wees niet te bang om je "favoriete plekje" in het open te gooien (dat heb ik ook gedaan!, einstein), want dan breng je jezelf in je eigen ogen omlaag..
Sincererly yours,
The caveman
caveman86
01-13-2008, 07:45 AM
Ik wil trouwens om dit ECHT een WAARDEVOL experiment te laten zijn ALLE sarge plekken bespreken:
Probeer elke categorie min. 1 keer per week te bezoeken:
-HOTELS!!
-Barren
-Discos
-Winkels
-Universiteiten!! HBO's!!
-LAGERE SCHOLEN!! haha geintje :D
-Winkel Centra
-Markten
-Straat Feesten
-nog meer suggesties?
Dat is best een goed idee Caveman!
Dat worden dan wel veel reviews. Om toch een goede impressie te krijgen van een tent, heb je denk ik de mening nodig van meerdere personen. De ene persoon vind een plek een 8 qua sfeer, de ander misschien een 6. Snap je? Hiervan een gemiddelde maken gaat denk ik lastig worden, maar daar moet vast een mouw aan te knopen zijn.
Dit kan zeker wel potentie hebben daarentegen!
"Hoe goed je game hier was" vind ik persoonlijk niet zo een nuttige vraag, aangezien dit nog meer op het individu is aangeschreven dan bijvoorbeeld de sfeer een cijfer geven. Wel lijkt een korte beschrijving (naast de beoordelingspunten) van de venue erg handig!
Als er algemene kaders zijn waarin deze reviews gepost moeten worden, zal ik mijn steentje bijdragen! :cool:
maxxo
01-13-2008, 08:16 AM
Zeker een goed idee. Je zou het wel moeten kunnen splitsen in steden zodat het makkelijker te zoeken is. Ik zal het ook maar eens bij gaan houden. Hoewel ik het heel erg druk heb zal ik vaker bij dezelde kroegen uitkomen, voornamelijk Tilburg en Den Bosch.
caveman86
01-13-2008, 01:45 PM
Algemene Kaders:
Nou gewoon, hier achteraan posten...Denk ff na; wat vind jij nou de plek waar het hb-gehalte, muziek-volume, sfeer, etc het BESTE is om echt goed te werk te kunnen gaan.
Sfeer vind ik eigenlijk behoorlijk makkelijk...Denk eens na...
De badkamer/kelder in de film SAW heeft bijvoorbeeld een sfeer van 1 en de slaapkamer van Hugh Heffner een 10...
Je weet heus wel als je een standaard bar binnen loopt dat de sfeer daar rond een 6-7 komt, terwijl als je echt een mooie plek zoals Nomads Restaurant (aanrader voor day-2's!) binnenloopt je helemaal zweefd van de luxe, relaxedheid, en goede bediening. Het lijkt me sterk dat als ik de SAW kelder binnen loop het een sfeer van een 8 geef, en ik denk dat dat geld voor ALLE mensen hier.
caveman86
01-13-2008, 02:00 PM
Hoe kan het nou dat 58 mensen het al hebben bekeken, en ik de EENIGE ben die er wat venues in heb gegooid..
michaell
01-13-2008, 02:46 PM
hallo allemaal,
ik ben zeg maar nieuw in deze community, studerend in amsterdam, woonachtig net daarbuiten.
ik zal er dan ook maar een ingooien, dus bij deze:
Cooldown Cafe, Rembrandtplein, Amsterdam
Sfeer: 8
HB gehalte: 7.5
Muziek: hard
Soort muziek: de top40, smartlappen, zo'n beetje alles door elkaar
Logistiek: 2 barretjes, een aantal goeie isolatieplekken, en uiteraard meer sta dan zitruimte. grote dansvloer.
Mannen/worsten gehalte: 50/50
Herhaling: zo af en toe, niet te vaak want dan wordt het wel saai
Game Cijfer: 6.5, loopt wel wat moois tussen, maar niet het beste wat ik gezien heb (want dat is stockholm:P)
Algemeen cijfer: 7. Gezellige tent, maar overschat de gaming mogelijkheden niet.
Blitzkrieg
01-14-2008, 04:11 AM
Mooi Initiatief.
Crazy Piano's in Scheveningen
HB gehalte: 8
Muziek: Middel tot Hard
Soort muziek: Live, modern.
Logistiek: Een aantal barretjes, Op een vrijdag/zaterdag erg druk, weinig ruimte.
Mannen/worsten gehalte: 50/50
Herhaling: 3 a 4 keer per jaar
Game Cijfer: 7
Algemeen cijfer: 7,5. Zeer gezellig, zeker in de zomer. Behalven de drukte, zie ik weinig minpunten
maxxo
01-14-2008, 04:26 AM
Café Philip Tilburg:
-Sfeer: 7
-Hb-gehalte: 7.5
-Muziek soort: Pop, R&B en feest (boven dance)
-Logistiek: Slecht. 3 trappen op voor garderobe. Kelder toilet waar het vaak heel lastig is om te komen, 1e verdieping ook 1 toilet. 1 grote bar, 2 kleintjes.
Boven is een dancegedeelte met loungebanken. Ik loop er altijd een paar keer op een avond doorheen omdat daar vaak hogere HBs staan.
-Mannen/worsten gehalte: 50/50
-Herhaling gehalte: Het is over het algemeen een mooie kroeg. Veel studenten. Het is wel erg druk meestal dus je wordt gepushed te praten met mensen.
-Algemeen Cijfer: (7.5)
caveman86
01-14-2008, 04:43 AM
Lekker Maxxo, zie dat bedoel ik nou...Zodat je gewoon een goed beeld kan scheppen voor een soort tent waar je die avond heen wilt; 1 avond wil je een harde disco, de andere een rustige bar, etc.
Ik dacht:
Hogeschool Rotterdam
-Sfeer: 1
-HB Gehalte: 9 (duizenden)
-Muziek: Geen
-Logistiek: Veel zit & staan plaatsen voor isolation, instant "date" (ff koffie halen, kom je mee?) 1 bar met alcohol na 3en.
-Mannen/Worsten: 50/50
-Herhaling: Ben er zowiezo
-Game Cijfer: 3 (ben slecht in day-game, en je moet echt weten wat je doet).
-Algemeen cijfer: 5
*Je kan er fantastisch gamen als je goed bent in daygame, maar de "sfeer" om te gamen is gewoon pauper natuurlijk.
Hangwire
01-14-2008, 04:50 AM
Rotown Rotterdam
chicks: 7, af en toe zitten er wel echt heel erg mooie tussen.
Muziek: vrij hard maar wel goed overheen te praten
Logistiek: groot zitgedeelte dat later op de avond dicht gaat.
Mannen: 60/40 geloof ik, vooral veel chodes
Gamecijfer: 8 de meisjes daar zijn meestal wel heel erg open en vriendelijk
Algemeen cijfer: 8
Caveman, mijn punt is al bewezen. Iemand heeft het Cooldown cafe een 8 gegeven, terwijl ik het echt niet hoger dan een 5 zou geven. Daarom bedoel ik dat je een gemiddeld cijfer zou moeten hebben, en niet de mening van één persoon.
MamboItaliano
01-14-2008, 11:13 AM
cool down is echt dikke poep man... daar zou ik niet eens komen als ze mij betaalden.
michaell
01-14-2008, 12:31 PM
tja ik kom niet vaak int cooldown cafe maar ik vind de sfeer toch wel goed als ik er kom. wat zeggen jullie van de escape in adam dan?
ben trouwens nieuw op het forum, wel al een tijdje meelezend natuurlijk, maar dit forum is echt goud waard.
Escape heeft zijn beste dagen gehad. Er zijn uiteraard nog goede dagen, maar helaas is de glorie vergaan. Qua interieur (niet langer vernieuwend, maar nog steeds wel mooi te noemen) en het publiek is te veel "kijk mij dan".
Paradiso te Amsterdam:
-Sfeer: 9
Er hangt altijd een heerlijke sfeer in de Paradiso, mensen komen er om te feesten; niet meer en niet minder!
-Hb-gehalte: Varierend van 6-9
-Muziek: Woensdag's Classic Noodlanding (classic hip-hop en rock nummers) Donderdag's Noodlanding (rnb hiphop rock, varierend)
-Logistiek: een grote en een kleine zaal; podium, veel trappen, hoekjes, rustige hal, balkonnetjes (niet altijd toegankelijk)
-Mannen/worsten gehalte: Meestal 50-50
-Herhaling gehalte: Zo vaak mogelijk! Wel luid praten tijdens het sargen, de muziek staat nogal hard namelijk.
-Algemeen Cijfer: Paradiso krijgt een nette 9 van mij voor de Noodlanding feestjes
Sjaak
01-14-2008, 03:17 PM
Uitgaan in Almere is af te raden vergeleken met andere steden, vanwege het hoge wangster/wigger/sfeerverpesters gehalte. Maar als je toch een keer iets wilt proberen in Almere:
NOX Almere
- Sfeer: gemiddeld een 6.4 (hangt van de avond af)
- HB gehalte: 7.6 (gemiddelde leeftijd is 17, vond dat wel belangrijk om te melden)
- Muziekvolume: Hard tot ZEER HARD (hangt van de plek af waar je staat)
- Muzieksoort: Hoofdzaal: veel Reggeaton en R&B, maar er zijn tijden met trance/dance. 2de zaal: veel nederlandse feestmuziek en trance/dance
-Logistiek: 9 (ruime hoeveelheid zitplek, 3 bars, een VIP gedeelte, 2 zalen om te bouncen, donkere hoekjes aanwezig; vaak bezet :eek: )
-Mannen/Worsten Gehalte: 70%/30%
-Herhaling gehalte: Ik kwam hier vorig jaar bijna elke zaterdag, maar omdat het gehalte aan sfeerverpesters toenam, en het gehalte kwaliteit meiden zakte, kom ik er nog maar 1 keer per maand. Ik ben immers over 2 weken 18 en dan bounce ik naar de 18+ clubs.
- Game cijfer: Op sommige avonden 8, met een aantal nummer closes op 1 avond. Meeste avonden toch een 5, waarbij ik niks doe, wat aan mezelf ligt. Gemiddeld zou ik zeggen dat er veel potentie is voor deze club, maar het publiek wat er komt is gewoon niet mijn doelgroep.
-AlGEMEEN CIJFER: 6.5
Mambo Almere
(hier ben ik niet vaak geweest, het is wel een populaire club. Ik beoordeel op wat ik heb meegemaakt)
- Sfeer: 7.5 (vaak zit de sfeer en de sexual tension er wel in, op sommige avonden daarintegen wordt de sfeer verpest door met glazen gooiende debielen, bijvoorbeeld)
- HB gehalte: 8 tot 8.5 (gemiddelde leeftijd is +/- 19, het is een 18+ club)
- Muziekvolume: Hard tot ZEER HARD (hangt van de plek af waar je staat)
- Muzieksoort: veel Reggeaton Hiphop en R&B, in allebei de zalen.
-Logistiek: 8 (redelijke hoeveelheid zitplek, 2 bars, een VIP gedeelte, 2 zalen om te bouncen, donkere hoekjes aanwezig, een heerlijk lounge gedeelte)
-Mannen/Worsten Gehalte: 65%/35%
-Herhaling gehalte: Ik houd niet van de muziek, maar de mensen die daar wel van houden, komen hier wekelijks. Een club waar veel bekende artiesten optreden, met een sexy sfeer. Ook worden Ali B en Valerio hier soms gespot (bepaal zelf maar of dat positief of negatief is).
- Game cijfer: 7.5
-AlGEMEEN CIJFER: 7.7
Anno Almere
- Sfeer: 8.5 (gezellige mensen)
- HB gehalte: 7.5 (gemiddelde leeftijd is +/- 23, het is een 21+ club)
- Muziekvolume: Hard
- Muzieksoort: Van alles, hangt van de avond af. Soms 80's of 90's, redelijk vaak R&B of Dance/Trance.
-Logistiek: 9 (grote hoeveelheid zitplek; soms bezet vanwege drukte, 1 of 2 bars, een VIP gedeelte??, 2 etages om te bouncen; dezelfde zaal, donkere hoekjes aanwezig)
-Mannen/Worsten Gehalte: 65%/35%
-Herhaling gehalte: Maar 1 keer hier geweest, wel een geweldige avond gehad, leuke sfeer, en redelijk makkelijk op te picken chicks. Dit is een 21+ club dus ik kom niet makkelijk binnen. Het is wel de plek voor de 21+ society in Almere.
- Game cijfer: 7
-AlGEMEEN CIJFER: 8
Grandcafé Le Baron Almere
- Sfeer: 8.5 (laidback sfeertje - ondanks de extreem trage service - op bepaalde drukke momenten)
- HB gehalte: 8 - hangt extreem van het tijdstip af - hier lopen geregeld 9,5'n (allerlei leeftijden)
- Muziekvolume: normaal tot HARD (hangt van de plek af waar je zit en het tijdstip)
- Muzieksoort: Hangt er maar net vanaf wie er achter de bar staat - vroeger veel dance/trance, maar tegenwoordig R&B of oude toppers etc - naar mijn mening wat minder dan vroeger.
-Logistiek: 7 (Het zit vaak vol!, 2 bars, een VIP gedeelte, begane grond; teras; 2de verdieping, redelijk stoelen; wel lekkere banken, zitplekken staan dicht bij elkaar dus je kan makkelijk de set naast je openen)
-Mannen/Worsten Gehalte: 55%/45%
-Herhaling gehalte: Vaak! makkelijk openen! goede plek om je game te oefenen
- Game cijfer: 8.2 (goede plek om naar te bouncen om comfort te starten)
-AlGEMEEN CIJFER: 8.2
Als je van plan bent naar Almere te komen, let me know! The APG staat open voor jullie!
Cless
01-14-2008, 04:37 PM
Paradiso te Amsterdam:
-Sfeer: 9
Er hangt altijd een heerlijke sfeer in de Paradiso, mensen komen er om te feesten; niet meer en niet minder!
-Hb-gehalte: Varierend van 6-9
-Muziek: Woensdag's Classic Noodlanding (classic hip-hop en rock nummers) Donderdag's Noodlanding (rnb hiphop rock, varierend)
-Logistiek: een grote en een kleine zaal; podium, veel trappen, hoekjes, rustige hal, balkonnetjes (niet altijd toegankelijk)
-Mannen/worsten gehalte: Meestal 50-50
-Herhaling gehalte: Zo vaak mogelijk! Wel luid praten tijdens het sargen, de muziek staat nogal hard namelijk.
-Algemeen Cijfer: Paradiso krijgt een nette 9 van mij voor de Noodlanding feestjes
Ik mag mezelf denk ik wel een expert noemen als het gaat om noodlanding in paradiso.. ben het grotendeels met je rating eens, alleen hb-9ens heb ik er nog nooit gespot...nouja de vriendin van mijn maat dan, misschien dat je daar op doelt :)
Jonathan
01-14-2008, 04:38 PM
Rotown Rotterdam
chicks: 7, af en toe zitten er wel echt heel erg mooie tussen.
Muziek: vrij hard maar wel goed overheen te praten
Logistiek: groot zitgedeelte dat later op de avond dicht gaat.
Mannen: 60/40 geloof ik, vooral veel chodes
Gamecijfer: 8 de meisjes daar zijn meestal wel heel erg open en vriendelijk
Algemeen cijfer: 8
he benk ook een keer in Rotown geweest en ga ik zaterdag weer ff heen
ik vond alleen de muziek best zacht(juist goed) helemaal vergeleken de andere clubs in rotterdam en er waren weinig mensen maar t was ook nog tussen 10 en half 12 volgens mij
update
ik ging deze keer wat later en het klopte wel
Appzolut
01-17-2008, 05:39 PM
Powerzone Amsterdam
Sfeer:7(Little bit arrogance maar met game kan ik dat nu beter redden)
HB Gehalte: 9 (Echt very stylish club)
Muziek: House / Eclectic(NAIS)
Logistiek : 9 (Goede dancespots , goede chillbanken/bedden en donkere hoekjes, balkon,quariums :P
Mannen/Worsten : 50/50
Herhaling:Zoals voor mij elke vette tent 2 tot 3 keer per jaar.
Game Cijfer : voor mij tot nu toe een 1 , voor me mattie een 8
Algemeen cijfer : 7,5
Echt aan te raden.
Cless
01-18-2008, 12:51 AM
In de amsterdamse volksmond wordt de powerzone ook wel de pauperzone genoemt. Afhankelijk van welk feestje er is natuurlijk, maar in de regel wil er nogal wat tuig op afkomen. Niet aan te raden voor beginners of mensen met AA.
Owja over de paradiso en noodlanding: Pas op voor de 16 jarige meisjes, die lopen er nog al eens talrijk. Tijdens middelbare school vakantie's absoluut vermijden.
CountG
01-19-2008, 01:12 PM
Ik zal eens nadenken hierover. Het is een goed initiatief, maar grote plekken als Paradiso, Melkweg e.d. zijn erg afhankelijk van het type feest dat er gegeven wordt.
Ik HAAT Paradiso op de meeste avonden. Wat een arrogante snuifcultuur hangt daar vaak. Bah. Misschien heb ik het een paar keer slecht getroffen. Maar goed, zoals ik al zei: Ik ga er eens over nadenken en zal regelmatig reviews posten, maar het is nog steeds erg afhankelijk van diverse feesten en het publiek dat er toevallig is.
michaell
02-25-2008, 11:16 AM
Ik ga zaterdag waarschijnlijk naar Brothers in Bunnik. Gaat iemand hier op het forum daar wel is naar toe, en zo ja, hoe zou je het dan raten?
Alvast bedankt.
Justus
02-25-2008, 01:25 PM
Hey Michaell,
Met regelmaat ben ik in Brothers geweest.
Grote discotheek met geruime sargemogelijkheden (veel rustige stukken). De leeftijd is 16+ dus er zijn wel veel jonge meisjes, hoewel in de grote zaal de gemiddelde leeftijd iets beter is.
Als discotheek is Brothers meerdere malen geselecteerd als beste van Nederland. Zover wil ik niet gaan, maar voor sargen is het zeker een 8, althans, wanneer je het niet erg vind dat de gemiddelde leeftijd niet zo hoog ligt.
Charm en ik waren er voor het laatst met oudjaar. Vanzelfsprekend beiden een kiss-close.. ;)
Café Philip Tilburg:
-Sfeer: 7
-Hb-gehalte: 7.5
-Muziek soort: Pop, R&B en feest (boven dance)
-Logistiek: Slecht. 3 trappen op voor garderobe. Kelder toilet waar het vaak heel lastig is om te komen, 1e verdieping ook 1 toilet. 1 grote bar, 2 kleintjes.
Boven is een dancegedeelte met loungebanken. Ik loop er altijd een paar keer op een avond doorheen omdat daar vaak hogere HBs staan.
-Mannen/worsten gehalte: 50/50
-Herhaling gehalte: Het is over het algemeen een mooie kroeg. Veel studenten. Het is wel erg druk meestal dus je wordt gepushed te praten met mensen.
-Algemeen Cijfer: (7.5)
Ik was het hier ten tijde van je post mee eens, maar op dit moment is het erg slecht in Philip als je mij vraagt. Sfeer is echt nog maar 4, maximaal 5 en m/v-ratio is laatste paar keren 70/30 of erger. De donderdag is wel een echte studentenavond, maar toch lijkt mij deze club weer over zijn hoogtepunt heen. Ik ben benieuwd naar bevindingen in club uit bijvoorbeeld.
Sibly
04-03-2008, 07:30 AM
Hey folks, even een vraagje:
Is er ooit iemand in Den Bosch uitgeweest, ik ga daar zaterdag heen met wat vrienden maar heb geen idee wat the places to be zijn?
Daarnaast om iets toe te voegen, een venue die ik gisteren ontdekt heb die qua HB's echt ge-wel-dig was op dat moment, alleen qua openen een beetje lastig :) --> De zonnebankstudio!
Allemachtig ik ging er voor t eerst in tijden weer eens heen. Tot 18u geldt studentenkorting, dus ik ging om 17u. Zat te wachten, naast HB en ondertussen kwamen er nog een paar langs die klaar waren. Ook toen ik wegliep haha zat er een scala aan studentes te wachten.
Zal eens proberen wat te openen volgende keren. (Kom je hier vaker? :'))
Kom je hier vaker? Als ze echt hoog zijn kun je mss beter met een neg openen.
In Den Bosch ken ik een meisje (8.5) wat bij de Silva werkt, maar die vertelde me ook dat Den Bosch dodelijk saai is qua uitgaan. Zij ging naar ehv, tilburg of breda.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.