PDA

View Full Version : [Disc] Sub-Forums!

Justus
01-11-2008, 04:23 PM
Jaja, ze komen er aan! We krijgen Nederlandse sub-forums!
Nu kan ik natuurlijk zelf een set-up maken, maar democratisch als ik ben mag iedereen hier even zijn ideeën spuiten.

Desalniettemin geef ik natuurlijk wel even een voorzetje:

In eerst instantie lijkt het me verstandig naar zo'n 5 subforums te gaan die allemaal voldoende omvattend zijn om genoeg activiteit te genereren.

Persoonlijk had ik zoiets in gedachten:

- Nieuws & Introducties
- Theoriebespreking (Incl. Literatuurbespreking, routines, gambits, lifestyle, e.d. discussies)
- Praktijkbespreking (FR's, LR's, LTR's)
- Advies (Help!)
- Meetings & Sargen

Zoals gezegd, andere suggesties zijn welkom. Probeer je verhaal wel te onderbouwen.

Excellence
01-12-2008, 02:59 AM
je vergeet niks in mijn ogen dus jou opbouw vind ik wel goed

Fando
01-12-2008, 03:31 AM
The sooner, the better.
Op het Amerikaanse forum vind ik de aparte rubricering van daygame nuttig, maar die kan hier gewoon bij de FR's natuurlijk. Verder lijkt het me handig als we literatuur- en beeld- en audiomateriaalbesprekingen los indelen van routines, gambits en lifestyle etc. De laatste subgroep heeft namelijk meer met persoonlijk advies te maken en kan in onderling overleg op maat gemaakt worden voor toepassing in set of in een spelende situatie, terwijl beeldmateriaal niet dynamisch is.
Natuurlijk is het afhankelijk van de ruimte die ons geboden wordt, maar goede verdeling is wenselijk. Veel plezier met het indelen van zes pagina's threads by the way haha !

zwart
01-12-2008, 03:33 AM
Justus, doe er ff een Best Of gedeelte bij.

Dashinuke
01-12-2008, 03:49 AM
Justus, doe er ff een Best Of gedeelte bij.

Hoezo ?

Ik zou inderdaad een verschillend subforum starten voor literatuur/dvd's, en eigen routines, openers etc.

Craft
01-12-2008, 04:07 AM
Een best of gedeelte lijkt me ook handig, om de echt goede artikelen naar toe te verplaatsen, want nu raak je ze kwijt. Verder een subforum over lifestyle en dingen die niet direct met de pickup maar met persoonlijke ontwikkeling te maken hebben.

caveman86
01-12-2008, 05:41 AM
Ja een Best-of is zeker een must...

Ook vind ik dat "advies" erg vaag gaat worden omdat het overal bij past, en ook anders om...Bijvoorbeeld ik wil "pickup lifestyle" of "style's EV" bespreken, maar dan kan dat ook in het advies forum. Ik vind het wel een goed idee, want dan raakt jou vraag om advies niet verloren tussen de andere dingen, terwijl je snel een antwoord wil...Dus ff goed kijken hoe je dat wil of kan doen..

ThekingXxL
01-12-2008, 07:31 AM
Wat vinden jullie van de forum van seaker ?? http://attraction.phpbb.instant-forum.com/ :D

Ik vind dat als hij het ook wil, dat al zijn indelingen ook hierop komen. soort fusion van dit forum en zijn forum ???? (Ik weet niet wat hij er zelf van vind en wat hij wil ..) :cool:

Verder moet je een New post pagina maken, zodat je kunt zien wat het recente is gepost ...;)

Gr,

Hellbouncer :)

Zippo
01-12-2008, 07:46 AM
cool dat het nederlandstalige forum nu van de grond komt.:)

Nog een suggestie voor je Justus:
In plaats van twee forums te maken waarin je theorie en praktijk bespreekt zou ik de forums indelen naar pick-up omgeving, bijvoorbeeld: clubgame(theorie en praktijk), schoolgame(theorie en praktijk), etc.

keep on the good work!

Justus
01-15-2008, 01:54 PM
Laatste mogelijkheid voor suggesties jongens..
Morgen maak ik een beslissing..

Captain Cool
01-15-2008, 02:20 PM
voor LTR zou ik een aparte categorie maken.
dus een aparte categorie voor relaties (FB,LTR,MTR)

SmoothDoc
01-15-2008, 02:25 PM
Daygame

Clubgame

Internetgame

Negs

Routines

DHV-verhaaltjes

reviews

literatuur

TSC

Groetjes SmoothDoc

caveman86
01-15-2008, 03:09 PM
een "Newbie" gedeelte met "negs, openers, dhv, etc" er uitgelegd, is ook handig, dan worden er minder de zelfde vragen gesteld, en dan kan iedereen aan z'n eigen "niveau" werken...kan ook handig zijn.

Justus
01-17-2008, 02:04 AM
Na jullie adviezen gelezen te hebben (en deels ter harte te hebben genomen kom ik tot de volgende indeling:

- Nieuws & Introducties
- Literatuur & Media (Literatuurbespreking, Artikelen, Audioguides, Filmpjes & Reviews)
- Theoriebespreking (Incl. Routines, gambits, lifestyle, strategiën & tactieken, e.d. discussies)
- Praktijkbespreking (FR's, LR's, LTR's)
- Meetings & Sargen (Afspraken & recensies)

Wat betreft de "Best of" suggestie, deze threads kunnen we eventueel op aanvraag 'sticky' maken, zodat ze wel goed gerangschikt zijn. Overigens is er ook een 'rate-functie' hiermee kunnen topics door de gebruikers beoordeeld worden en ook op die manier gerangschikt. Misschien is het een idee om daar wat meer gebruik van de gaan maken.

M.b.t. tot een individuele indeling van Daygame, Clubgame, Internetgame en Schoolgame, daar kies ik vooralsnog bewust niet voor. Ik heb namelijk het idee heb dat de meesten vooral actief zijn met Club Game en ik wil onactieve boards graag voorkomen. Door een overkill aan boards kan de snelle groei juist weer stagneren. Wellicht kunnen we deze toepassing alsnog toepassen in de toekomst, wanneer we weer uit ons 'jasje' groeien.

Bedankt voor de input allemaal!