PDA

View Full Version : [Routine] OV opener/routine (ook voor beginners)

Kendyman
01-11-2008, 11:26 AM
bij deze post ik mijn allereerste, door mijzelf gecreërde opener voor tijdens het openbaar vervoer (lees; trein).

Ik ben waarschijnlijk de minst gevorderde van iedereen op dit forum, en ik ben pas sinds heel kort in de community. 5 weken geleden wist ik nog niet eens wat een pua is! Ik besef dat ik nog een nieuwkomer ben, maar omdat ik zoveel kennis aan de community te danken heb (alleen al al die boeken die ik in 2 weken tijd heb gelezen, ik heb nog nooit zoveel gelezen in zo een korte tijd :) ) en omdat ik het echt gaaf vind als mensen goede routines posten, wil ik toch wat terug doen.

Ik weet eigelijk niet of iemand er wat aan zal hebben, maar ik heb dit nu echt al zeker 10x geprobeerd, en elke keer is het nog gelukt.

ik wilde dit eigelijk posten omdat iemand in een andere post zei dat het voor gevorderden was, en ik ben nog een newbie, en dit werkt zelfs voor mij dus vandaar dat ik het post.

ok, dit is hoe mijn ov opener gaat:

voordat ik in de trein stap koop ik bij bijvoorbeeld ah 2 go een soort pizzabrood(je), deze stop ik in mijn tas. ik heb oortelefoontjes in, en luister dus muziek op mijn mp3 speler. (dit is belangrijk, hoort bij de routine). oke, nu stap ik in de (niet al te drukke) trein, en kies een plekje tegenover een hb.

wat bijna iedereen doet als er iemand tegenover je gaat zitten, is kort kijken wie er komt zitten. Dus je hebt een paar seconden zowieso de aandacht. Nu haal ik het pizzabroodje uit mijn tas, kijk de hb aan, en bied haar het broodje aan zonder iets te zeggen (zorg dat je een soort 'i don't give a fuck, ik heb nog 1000 van dit soort broodjes' lichaamstaal hebt, anders komt het over als een DLV, alsof je haar probeert te kopen met een broodje) en probeer tegelijkertijd mijn meest vriendelijke blik op mijn gezicht te hebben. Heel belangrijk is om te glimlachen (niet te overdreven).

Nu zal ze 9/10 keer zeggen: nee, dank je, met een glimlach terug.
Maak een klein gebaar van; 'ok, dan eet ik hem zelf wel op', en begin heel langzaam te eten. omdat ik zojuist iets redelijk (in NL) ongebruikelijks heb gedaan zal ze me nog even in de gaten houden. Nu kijk ik zomaar wat om me heen en dan zogenaamd per ongeluk naar haar, bij oogcontact geef ik haar een glimlach. Omdat ik aardig tegen haar was (ik bood haar immers mijn broodje aan) zal ze nu aardig tegen mij doen, en terug glimlachen. Nu kijk ik weer weg, ergens op een punt naast haar. Dit doe ik, omdat ik nu, via split-vision (jaren van sporten heeft me dit kunstje opgeleverd) haar in de gaten kan houden zonder dat ze weet dat ik naar haar kijk. Nu merk ik dat ze regelmatig naar me kijkt, alsof ze me probeert te peilen. (Een keer was het donker buiten en bekeek ze me sneaky in het raam, maar ik had het evengoed door).
Oke, nu is het zaak om opnieuw haar blik te ontmoeten (maar dat is makkelijk, want ik weet wanneer haar ogen weer mijn richting op komen), en op het moment dat ikw eer oogcontact heb, glimlach ik, doe ik direct mijn oordopjes uit en zeg: 'oke, vertel me dan nu je naam maar'.

en hopla, gesprek is geopend, ze zal blij zijn dat ze met je kan praten en je kan welke routine die je maar wilt starten, of gewoon gezellig een praatje maken totdat je bij je eindpunt komt.

Zoals ik het hier beschrijf lijkt het misschien veel werk, maar in werkelijkheid is het heel weinig moeite.

ben benieuwd wat jullie ervan zullen vinden ;)

groetjes

Kendy

Blitzkrieg
01-11-2008, 11:52 AM
Weet je wat die broodjes kosten?
Opzich grappig, maar de overgang naar 'vertel me nu je naam maar' vind ik een beetje ongerafineerd.
Dat kan gladder :)

Kendyman
01-11-2008, 12:14 PM
je moet het wel een beetje speels zeggen, het is de bedoeling dat het lijkt alsof je eigelijk niet van plan was om een conversatie te beginnen, maar omdat ze opnieuw glimlacht en haar best doet, geef je haar haar zin. Daarom zeg ik er ook 'oke' en 'dan' voor.

maar als je een betere optie hebt dan hoor ik die graag hoor :)

SmoothDoc
01-11-2008, 12:38 PM
Kendyman,

Dit werkt gewoon. Goede post. Je werkt veel met voorbereiding, planning. Dan nog flink wat oogcontact en lichaamstaal.

Daarna overgaan op alpha. Hup bevel.

"Ok, vertel me nu je naam maar." Ja, goud gewoon.

Zeker alleen vergeten nog telefoonnummers te vragen of iets dergelijks?

Want dit is een goede routine, maar hier horen gegarandeerd layreports bij. Die zie ik echter niet.

Zo openen, dan heb je 90 % al geregeld. De rest is gewoon het niet verkloten.

Volgens mij heb je die opening er geramd inzitten en je bent al blij dat dat goed gaat.

Nu verder gaan. Wat complimenten geven over haar karakter (wat je opmaakt uit iets onnozels), en daaruit aangeven dat je die karaktertrekken zo leuk vindt, dat je haar telefoonnummer wil.

Telefoonscript.

Maagdroutine (ook al ben je geen maagd meer, werkt hij nog best)

Neuken.

Dit kun je dan nog zeker elke week 1x herhalen. Uit 10 telefoonnummers (ik neem aan 5 x heen, 5 x terug). Is 1 afspraak per week zeker te halen.

Goh, wat ga jij lekker snoepen Kendyman. Of ben je van 1 of andere "gewoon een gezellig praatje maken sekte". Ik neem aan dat je jezelf en vrouwen toch wel een plezier wil doen?

Kendyman
01-11-2008, 12:48 PM
thanks voor je bruikbare reactie smoothdoc, ik heb geen telefoonnummers gevraagd, heb de gesprekken steeds afgekapt, was eigelijk alleen bezig in mijn hoofd met oefenen met openen enzo, ga volgende keer proberen verder te komen, en dan zal ik een report daarover schrijven ;)

Captain Cool
01-11-2008, 01:00 PM
ipv een broodje zou ik pez (snoep) pakken. ik haal m'n coole pez-dispenser van Puss in Boots tevoorschijn, en bied ze dan een snoepje aan.
works every time.

OhMy
01-11-2008, 01:24 PM
Je hebt het blijkbaar geprobeerd, met succes, dus ik ga niet zeggen dat het niet werkt! ;) Maar dit kan toch een stuk simpeler, en sneller?

Je biedt inderdaad zoals jij al begon je broodje aan, maar in plaats van "aardig glimlachen" ga je juist op een dusdanige manier lachen naar haar, dat ze weet dat je het grappig bedoeld dat je je broodje aanbiedt! Als zij dan lacht, niet uit beleefdheid, maar omdat ze je grappig vind, kan je nog iets zeggen over het broodje: " Hij is echt lekker hoor " of je gaat gewoon direct over op " alles goed? " etc.

maxxo
01-13-2008, 04:26 AM
Goede post Kendyman!
Ik vroeg me alleen af, of het niet nog makkelijker kan. Ook al ga ik niet zo vaak meer met de trein en bus.. je zou tegenover een HB kunnen gaan zitten, oordopjes af, vriendelijk glimlachen en zeggen: HEY! of rustiger hallo! Aangezien we nog een lange reis tegemoet gaan en ik hier niet ongemakkelijk wil zitten omdat ik je niet ken... ik ben Maxxo! Je gaat trouwens helemaal de verkeerde kant op want bla bla bla is een van de gezelligste plaatsen van Nederland. En je zit in een gesprek.

Het is raar, heb ook meerdere malen meegemaakt dat er iets raars gebeurde en je kijkt iemand aan en maakt er een opmerking over. Voordat je het weet zit je in een gesprek

Vroeger had ik nog wel eens dat ik in de trein zat en iets verder op een HB zag zitten en ik wilde haar zoooo graag leren kennen, maar had er de ballen niet voor. Vertel eens, hoe zouden jullie het aanpakken?

Sibly
01-13-2008, 05:55 AM
Het is waar dat je best veel sneller kunt openen dan Kendyman hier doet, maar wat heb je dan, een gewoon gesprek... Maar kendyman is door z'n lichaamstaal en manier van doen al een soort attraction aan het opbouwen. Dat maakt dat het opvolgende gesprek al een stuk spannender is omdat ze al redelijk diep geinteresseerd is, en dat je makkelijker kunt #-closen denk ik.
Met andere woorden, bij de snelle approach moet je de #-close verdienen met het gesprek. Bij Kendymans manier gebruik je het gesprek om de #-close die je net verdiend hebt te verzilveren. Zo zie ik het.

Tymar
01-13-2008, 06:33 AM
jammer dat ik hem nu pas lees. Kom net terug vanaf Schagen. Zat een uur in de trein. Zonde.

Ik zal hem iig onthouden!

caveman86
01-13-2008, 06:57 AM
Haha voor het eerst ben ik het echt 100% met Smoothdoc eens; luister naar wattie zegt; zijn daygame is vele malen verder dan wie dan ook op dit forum...

Ik vind 'em perfect: Je "Ok vertel me nu je naam maar" is gewoon fantastisch!

Dashinuke
01-13-2008, 07:34 AM
Typisch geval van een manier die "vreemd en ongewoon" over komt, maar door de uitstekende houding en lichaamstaal is het een uitstekende manier.

Ik moest wel direct denken aan:

pua: *bied broodje aan*
hb: "oh lekker, dank je"
pua: *damn, en ik heb honger, gek*

:D

Kendyman
01-13-2008, 08:58 AM
er zijn natuurlijk meerdere manieren om in de trein te openen, maar bij deze manier heb ik al een paar keer gehad dat een vrouw begon te blozen zodra ik haar naar haar naam vroeg ;)
dat maakt je dan in het gesprek ook zekerder. Wat ik verder fijn vind aan deze manier is dat zij niet raar opkijkt als je het gesprek begint, maar er al op hoopt.

Sol1d
01-13-2008, 05:48 PM
je kan misschien ook proberen met een stukje kauwgom :p
zo weet je al zeker dat ze een frisse adem heeft als je ermee praat, misschien kiss-close ;)

Ratti
04-20-2009, 07:40 AM
Hmm, ik vind het eigenlijk helemaal niks.
Komt mij op mij over als iemand die weinig durft te zeggen en uiteindelijk toch maar iets zegt. Het zal wel werken, maar je hebt dan hoe ik het zo lees, een zelfbeeld neergezet van iemand die wat steeds wegkijkt enzo, en uiteindelijk 'maar iets' zegt.

MarZell
11-24-2009, 01:04 PM
Een treinopener die ik ook nog moet testen is eigelijk te simpel voor woorden:

Als je naast/tegenover een HB zit die muziek luisterd:

"Ik ben mijn muziek beu, wat voor muziek luister jij?"

Té simpel, maar je laat gelijk zien hoe spontaan je bent. HB's zullen het waarschijnlijk ook leuk vinden om over hun passies (lees: muziek) te praten. Leuke discussies kunnen hieruit vloeien.

Daddy Cool
11-25-2009, 08:03 AM
Jongens? Am I missing something here!? Word hier helemaal een routine voor verzonnen? Waarom zeg je niet gewoon hoi... Dat is toch vele malen makkelijker. Hoi is het spontaanse wat je kan zeggen, en je hebt in een halve seconde een gesprek geopend :O

Het is misschien wel heel erg eng, omdat ze anders geen hoi terugzegt. Maar what the hell als ze geen hoi terugzegt, dat boeit toch niks. Wellicht is ze gewoon verlegen of wat dan ook. Boeit niet!

Het kan aan mij liggen hoor, maar als hier al een routine voor verzonnen moet worden kan je beter aan je inner game gaan werken. Anders heb je in je leven wel miljoenen routines nodig. Hoe ga je die allemaal onthouden? Dat kan toch niet...

killahcube
11-28-2009, 10:20 AM
Goede post, het is idd vooral als je het spannend houdt. Ik weet precies wat jij bedoelt, dat jullie in principe allebei willen spreken en elkaar zo nu en dan aankijken. En jij maakt de release: OKeeey! Zeg nou hoe je heet maar!! –super speels… krijg je zeker positieve respons!

Zonder eerst spanning op te bouwen heb ik 2 zinnetjes die altijd voor mij werken:
(glimlachen)))

- Welke richting rijdt deze trein?
- (Als zij een boek aan het lezen is) – Hoeveel pagina’s moet je nog?