PDA

View Full Version : [Disc] Direct of Indirect

Mr Blue
12-11-2007, 05:00 PM
Ik vraag me af wat jullie voorkeur is, direct of indirect gamen. We zitten natuurlijk op het forum van Mystery dus ik zou denken dat jullie eerder voor indirect gaan, daar lijkt het ook op als ik de berichten op het forum lees.

Ik zelf open meestal indirect maar gebruik niet een standaard opener, banter wat zonder bewuste DHVs, start snel met kino, en ga dan over op open kwalificerende vragen. Mix van direct en indirect dus. Dit voelt voor mij het lekkerst, maar als ik me door wil ontwikkelen zal ik met de andere twee vormen moeten gaan experimenteren, ik kies nu wellicht voor te safe en leun te veel op IAI en AIs. Direct lijkt mij sneller gaan, maar indirect lijkt mij meer fool-proof.

Dus: Benader je direct, of indirect en waarom?

Gekko
12-11-2007, 05:52 PM
...verwijderd...

Jonathan
12-12-2007, 03:03 AM
het is wat gekko zegt bij een directe aanpak heb je sneller resultaten maar word je sneller afgewezen

bij indirect heb je meer kansen om het goed te doen aangezien ze je niet ziet als een mogelijke partner maar gewoon iemand die lol komt maken

als je direct gaat en ze merkt maar 1 ding op dan ben je gelijk nietmeer geschikt en mag je oprotten ;)

wat het beste voor jou werkt ligt idd aan je innergame/outergame lichaamstaal en stijl van gamen

ik wissel het af maar meestal ga ik voor direct

Jackem
12-12-2007, 03:12 AM
Ikga voor direct game.
Ik volg Mehow's model. Je komt direct binnen, en je zegt iets van
'heeey'
en degene die reageert zeg je 'jij bent de meest vriendelijke meid die ik ontmoetheb....... in de laatste dertig seconden'

Het mindere aan indirect game met opinion openers is: de opinion opener staat in de weg om snel attraction te bouwen.
Gemiddeld gezien duurt bij Mehow's model attraction drie minuten ipv Mystery's tien minuten.

DonkeyKong123
12-12-2007, 07:14 AM
ik ken heel mehow's model niet, maar ik heb de indruk dat je met een opener als heey... en dan wacht op wie het eerst reageert, misschien niet het leukste meisje, maar het meisje dat het meest "op zoek" is regelt...

hoewel het misschien wel een makkelijke manier is om te kijken welk meisje het meest responsief is...

Jackem
12-12-2007, 08:42 AM
nope, je plaagt het luidste meisje, maar je ken elke chick van de set scoren.

check op youtube Mehow, dan zie je wat van zijn stijl.

seaker
12-13-2007, 04:46 AM
k ga meestal voor indirect.
heel af en toe direct maar ik merk dat ik dan Te direct ben waardoor ik het verneuk :P dus indirect werkt t beste :P

wat je wel in je achtehoofd moet houden is dat je van indirect naar een goed gesprek escaleert. dus niet dt je indirect opent, haar mening krijgt. en vervolgens oke dankje zegt en niets meer weet te zeggen :P

CountG
12-13-2007, 05:03 AM
dus niet dt je indirect opent, haar mening krijgt. en vervolgens oke dankje zegt en niets meer weet te zeggen :P

Ja precies Seaker.
Dat is nu ook exact hetgene waarmee ik de laatste week in mijn hoofd loop. Openen is prima, echt. Maar wat komt daarna. Laten we DAAR eens een discussie / brainstorm over houden, want dit is echt een huge sticking point voor mij.

Jackem
12-13-2007, 05:08 AM
Dat probleem heb je niet als je direct opent, bij indirect opinion openers komt het verhaaltje in de weg van de attraction bouwen.

Direct
'Jullie zien er gezellig uit, ik moest even langskomen en hoi zeggen'( kino ping)
'wow, mevrouw vriendelijk hier, wij gaan hier staan en jou uitlachen' (omhelzing, en dit zeg je tegen de stille die niks zei)

Checl op youtube Mehow, dan zie je een goed voorbeeld.

Jackem
12-13-2007, 05:09 AM
Het probleem dat je bij indirect blijft haken, kan je sowieso makkelijk oplossen, in venusian arts boek staat al hoe je het moet oplossen, je moet gewoon verder gaan met een routine.

Musquito
12-13-2007, 08:56 AM
Het ligt maar helemaal aan de situatie....
Is een meisje alleen of staat ze in een groep? Is ze het mooiste meisje van de hele club of is ze net een 7 waard?

Uit mijn eigen ervaringen maak ik op dat je een HB 10 met een te directe eigenlijk 9 van de 10 keer al kan afschrijven. Ze zijn zo vaak op deze manier benaderd....
Terwijl je juist wil voorkomen dat ze denkt: "Daar heb je weer zo'n eikel." (alhoewel openen met een keiharde neg soms leuk kan uitpakken:))
Je moet dit soort dames echt laten zien dat je anders bent dan anderen.
Ze zijn daarnaast meestal omringd door vrienden/vriendinnen.
Open je de groep op zo'n wijze dat de hele groep je gelijk omarmd als een held? Dan heb je haar eigenlijk al in de pocket en is het een kwestie van afmaken met een paar routines.....
(ik gebruik meestal een goocheltruc om groepen te openen)

Een directe opener gebruik ik meestal bij een HB lager dan een 8....Ze zijn meestal verrast omdat dit hen niet zo vaak gebeurt als een HB 10!
Wees origineel!Bijvoorbeeld: "Je bent helemaal mijn type niet en het zal nooit wat worden tussen ons maar die rode oorbellen staan je fantastisch!"

Ik wissel direct/indirect zoveel mogelijk met elkaar af omdat je dan nooit van te voren weet wat je te wachten staat en het elke keer weer een uitdaging is om juist te anticiperen op de gehele situatie.....

Fando
12-13-2007, 09:28 AM
Hey allen,

@ Musquito,

welke goocheltruc pas je meestal toe ? Ik heb een aantal dagen in het rond gekeken voor wat trucs maar geen ervan leek me bruikbaar.

Verder: er zijn voor directe en indirecte openers grofweg een aantal situaties waarin ze het beste zijn:

- een HB geeft nog vóór een approach signalen af die onmiskenbaar laten doorschemeren dat ze je ziet zitten
- je hebt een cold approach gedaan en hebt attraction opgebouwd. The doggy dinner-bowl look glanst in haar ogen

In deze gevallen is het onnodig om bijvoorbeeld te vragen of ze buiten die twee meiden heeft zien vechten. Interesse bij haar is immers al gecreëerd.

Is de gemoedstoestand van de HB nog onduidelijk, begin dan indirect om de kans van afwijzing als gevolg van discomfort te beperken. Is de HB namelijk in optisch opzicht niet van je gecharmeerd voordat er überhaupt een woord gevallen is, dan zal een directe approach geen zoden aan de dijk zetten, tenzij je haar in het begin meteen blij maakt met bijvoorbeeld een drankje.
Kom dus vooral 'under the radar' in als de situatie onzeker is en je nog niet voornemens bent geld te spenderen.

Fando