PDA

View Full Version : [Disc] Inner Game

Blitzkrieg
12-03-2007, 06:32 AM
Hoi,

Ik heb in het volgende topic een fieldreport geschreven:
http://www.venusianarts.com/forum/showthread.php?t=6232&page=3

Mijn Inner Game is nog steeds, niet waar ik het wil hebben. Zoals jullie in het Field Report kunnen lezen. Er gebeuren bij mij een aantal dingen waar ik door belemmerd word.

1. Een praterige sociale staat. Soms lukt het me niet om een praterige staat te komen voor ik uit ga. En de binnenkomst is een key moment van een avond.

2. Het wennen aan een nieuwe locatie. Het kost mij altijd wat tijd om aan een nieuwe locatie en situatie te wennen. Het duurt even voor ik me op mijn gemak voel. Met een groep sargen verhelpt dit wel, maar wanneer ik met z'n tweeën ben, of alleen, word dit een vervelende factor.

3. Een negatieve oppervlakkige gemoedstoestand. Wanneer ik te lang stil gestaan heb, of een aantal keer niet bereikt heb wat ik wil in een set. Ga ik negatief en oppervlakkig denken. Gedachten als 'Het zijn allemaal kut wijven, waarom zou ik het proberen' of 'Ik heb niet de looks, waarom zou ik het proberen'.

----------

Hoe gaan jullie om met deze drie innergame problemen. Ik denk dat mijn 3e probleem opgelost zou zijn wanneer ik beter met 1 en 2 om zou kunnen gaan.
Wanneer ik voel dat het 3e probleem op begint te spelen, ga ik meestal gewoon naar huis. Geen reden om andere mensen met mijn negatieviteit op te zadelen.

Wanneer ik eenmaal in een set ben, gaat het redelijk vloeiend. De theorie werkt, de materialen werken. Maar mijn probleem is echt mijn innergame. Ik ben niet bang voor afwijzing, en heb zeker het lef om te approachen, behalve wanneer ik in een gemoedstoestand kom zoals beschreven bij probleem 3. Dan voel ik me echt weer een AFC.

Advies?

Mr Blue
12-03-2007, 11:49 AM
3e probleem is herkenbaar. Ik heb zelf ooit een boekje gekocht: "RET Jezelf" van Jan Verhulst. RET staat voor, Rationeel-Emotieve Therapie en is een soort van Psychotherapie. Ja dat klinkt heel zwaar, maar uitstekend te gebruiken voor jouw sticking-point. In feite is het een soort stress-management tool wat je zoekt.

RET is eigenlijk constant dat stemmetje in je hoofd re-framen. Na wat oefening heb ik er nog steeds absoluut profijt van. Het gaat er om je bij elke aanname die je doet, je bewust checkt of afvraagt of die aanname juist is, en of er niet een effectievere overtuiging is. Hier nog een link naar een site over RET (boekje is stukken beter, en nee ik ben niet de schrijver of familie van de schrijver):
http://www.leren.nl/cursus/persoonlijke-effectiviteit/ret/

Maar goed, niet al te hoge eisen stellen aan jezelf kan ook helpen, en is ook een vaardigheid die je met RET onder de knie kan krijgen.

Daarnaast zijn er vast leukere sets, en jij kiest je set, niet andersom: Too bad if they miss out on you! ;)

CountG
12-04-2007, 01:46 AM
@ 1
Wat doe je precies om in die state te komen? Wat ik zelf altijd doe is mezelf oppeppen. Door middel van:
- eye battlen. Kijk vrouwen aan net zolang tot ze wegkijken. Dit geeft een kick en een boost en is behalve dat gevoel in je onderbuik (knijpend!) risicoloos. Dit werkt voor mij echt geniaal.
- In mezelf praten: Ik ben de prater. Ik maak het feest. Het word super vanavond! Komt omdat ik erbij ben. Geweldig! Heerlijk! Zeg positieve dingen en je gaat positiviteit ervaren. (Tip: Lees The Secret. Geweldig voor het herkennen van negativiteiten en dat ombuigen naar positiviteit)
- Duik er meteen bovenop. Ga hired guns aanspreken. Koop een flesje drinken en maak een kort 30 seconden praatje met diegene die je helpt. “Zo, druk gehad vandaag” “Hey hoeist?”
- Spreek alles aan in je hoofd. Tegen een boom “hey boompje, sta je daar lekker te staan tussen de struiken” “Hey elektriciteitsgebouw, jij mag wel eens schoongemaakt worden”. Hilarisch stom natuurlijk, maar het boost wel enigszins.
- Neem vooraf je routines en boeken nog ff door. Lezen motiveert enorm bij mij.
- Let op je bodylanguage, ga goed staan, dat ankert positieve gevoelens.
- Close vaker. Dat geeft enorm zelfvertrouwen, ook al weet je dat het makkelijk was of dat je der niet superaantrekkelijk vind. Closen geeft een kick, altijd.

@ 2
Sommige lokaties zijn ook kut. Ga er in ieder geval niet al van te voren vanuit. Beperk je limiting beliefs hierin, want die klinken wel erg door. Gebruik boosters van 1.

@ 3
Zie 2. Stop met limiting beliefs en negatieve gedachtegangen. Accepteer falen. Focus je op lange termijn groei, die zit er echt wel in. Probeer positieve gedachtes in je kop te proppen, successen etc. Gebruik boosters van 1.

Enneh, misschien ff cocky comedy en deep inner game van David D doornemen. Veel nuttige concepten en Sean (die rolstoel gast) laat echt zien dat je hondslelijk kan zijn EN in een rolstoel kan zitten, maar dat je echt super kan zijn. UITERLIJK SPEELT GEEN ROL.

seaker
12-04-2007, 03:15 AM
1. Een praterige sociale staat. Soms lukt het me niet om een praterige staat te komen voor ik uit ga. En de binnenkomst is een key moment van een avond.

onderweg spreek je elke halve gare malloot aan die je tegenkomt, doe alsof je dronken bent. helpt altijd :P

2. Het wennen aan een nieuwe locatie. Het kost mij altijd wat tijd om aan een nieuwe locatie en situatie te wennen. Het duurt even voor ik me op mijn gemak voel. Met een groep sargen verhelpt dit wel, maar wanneer ik met z'n tweeën ben, of alleen, word dit een vervelende factor.

ga een tent binnen met een glimlach, als de dames je aankijken kijk arrogant voor je uit. ga zitten en chill. wacht het af. ga lachen. en let niet op de mensen om je heen, zodra je in een melige bui bent, en hebt gedaan alsof je dronken bent zoals bij 1 dan kan je beginnen met openen :P

3. Een negatieve oppervlakkige gemoedstoestand. Wanneer ik te lang stil gestaan heb, of een aantal keer niet bereikt heb wat ik wil in een set. Ga ik negatief en oppervlakkig denken. Gedachten als 'Het zijn allemaal kut wijven, waarom zou ik het proberen' of 'Ik heb niet de looks, waarom zou ik het proberen'.

het ligt niet aan je looks, en de vrouwen zijn geen kut wijfen.
werk aan je mind state: jij bent de prijs de vrouw wilt jou, als t niet lukt heeft zij pech. verkloot je iets in een set zeg altijd: leuk je gesproken te hebben dag :) doe gewoon vriendelijk, als zij ziet dat jeje goed hoog en sterk hield zelfs na hun btichshield zal zij achteraf gaan nadenken wat ze misloopt ;) en de eerst volgende keer dat je haar tegenkomt pak je t beter aan ;)