View Full Version : [Disc] DHV Noem hier voorbeelden.
Power Metal
11-08-2007, 01:34 PM
Noem hier al je voorbeelden van DHV zinnen , of verhalen.
Dus ook van situatie die je hebt mee gemaakt waar DHV on voor kwam.
Voorbeeld:
IK was even weg van Msn en zei hey ik ben er weer! Er stonden hier van die zeur meiden die vroegen of ik buiten kwam maar daar heb ik totaal geen zin in hun zijn saai:p
Hebben jullie nog DHV verhalen , voorbeelden , Situaties noem het maar op... post ze dan hier.
Mr Blue
11-09-2007, 10:18 AM
Beste DHV is lol maken met een andere vrouw volgens mij.
Of je wasbordje laten zien :p
Fando
11-12-2007, 08:33 AM
Hey Powermetal
Goede thread, laten we hopen dat er veel DHV's komen; het is van mijn sticking points
- C-smile versus U-smile
- 5questions-game
- Shower-joke
- NLP-patterns (in each woman are two types of women, show you're a sexual guy but no pervert)
Anderen schieten me later wellicht nog te binnen.
Groeten,
Fando
CountG
11-12-2007, 09:36 AM
Screw deze post, ik heb een nieuwe post gemaakt. Da's een betere, algemenere richtlijn.
één van de beste DHV's is noemen dat je een vriendin hebt.
Blitzkrieg
11-12-2007, 10:42 AM
één van de beste DHV's is noemen dat je een vriendin hebt.
Mee eens, maar het is een dubbel snijdend mes. Je moet erg goed aanvoelen of de dame waarmee je praat vooral lol wilt maken en met je naar bed wilt. Of dat ze opzoek is naar een relatie. In het laatste geval, is zeggen dat je een vriendin hebt niet erg gunstig.
CountG
11-12-2007, 11:05 AM
Algemene DHV's die ergens in verwerkt moeten worden:
- Je kent veel vrouwen en ze vinden je allemaal super
- Je beschermt de mensen om je heen
- Je bent de leider en neemt de leiding
- Je hebt een ontzettend actief sociaal leven
- Zelfvertrouwen
- Humoristische situatie
Pas op met:
- Overkwalificatie, vrouwen kunnen je ook te hoog inschalen en dat geeft ook een ongewenst effect.
- Opscheppen. Het is DHV, dat is geen opscheppen, maar het subtiel verwerken van o.a. bovenstaande elementen in je korte en bondige (!!) verhalen die grotendeels over emotie gaan en minder over feiten.
Power Metal
11-13-2007, 08:18 AM
Maar kijk als je een vrouw al een tijdje kent en zegt , IK bescherm je als er wat is kan je altijd naar mij toe.
Komt dat niet needy over ofzo? wat het is een soort bescherming is dat goed of niet?
CountG
11-13-2007, 08:24 AM
Als je een vrouw al een tijdje kent wordt het sowieso al lastig om der nog te krijgen.. tenzij ze al een "hele tijd wat voor je voelt", maar dan moet je in elk geval snel de trekker overhalen. Maak je dan niet druk om DHV's.
Bovendien waren die zinnen niet om letterlijk te gebruiken. Zeggen dat je iemand beschermd is inderdaad needy/overdreven/vreemd, tenzij het in de absoluut correcte context is geplaatst als in: beveliging o.i.d.
Waar het om gaat is het in verhalen te verweven, bijvoorbeeld " ik zeg tegen mijn vrienden, kom op jongens, we moeten hier wat aan doen, dit kunnen we haar niet laten overkomen" Dit is natuurlijk een absoluut fake voorbeeld, maar merk de 2 DHV spikes. Leiderschap en beschermer van iedereen die je lief hebt.
Cless
11-13-2007, 08:26 AM
Ik heb vandaag een dhv manier bedacht. Deze is dus nog niet field tested maar ik denk dat er wel potentie in zit.
Kern van het verhaal:
Ik kwam in gesprek met een jongen en kwam er pas laat achter dat hij me probeerde te versieren.
DHV in het verhaal:
Je vertelt hoe het gespek ging met die jongen, dat het zo goed klikte..
je vertelde dat je van reizen hield, vond hij ook vet, je vertelde dat je van koken houdt, vond hij ook vet etc
Je kan hem natuurlijk op verschillende manieren introduceren en brengen, maar ik denk aan het volgende consept, vooral omat het me in grote lijnen echt is overkomen...
PUA: Had afgesproken met wat vriendinnen, ze belde dat ze ergens op een hoek vlakbij Rembrandts zat, iets met een M ofzo...Ik dacht "ow dat is de Music box daar loop ik wel eens langs" (evt: ken je die tent?)
Dus ik kom binnen maar het was onwijs druk en voor ik uberhaupt mn vriendinnen zie ben ik al in gesprek met een gast..hij bood me een drankje aan en ik dacht nog "dat is lekker binnen komen"...
daarna vertel je dus hoe het gesprek verliep en laat je clue's achter dat het een homo was zonder het expliciet te verklappen
(hij zei dat hij kon zien dat ik fitness, ik dacht nog "wat attent")
Clou:
Maar ik wou mn vriendinnen niet te lang laten wachten en scan even door die tent om te kijken waar ze zitten..zie ik dat er wel erg weinig meisjes binnen zijn. sterker nog, er zijn helemaal geen meisjes binnen, en in de hoek staan twee mannen te zoenen...stond ik gewoon in het verkeerde café.
Punchline:
Maar goed, als vrouwen me beginnen te vervelen kan ik dus altijd nog naar de music box
op en aanmerkingen altijd welkom, ik zal later rapporteren hoe hij werkte.
Justus
11-13-2007, 09:25 AM
- Opscheppen. Het is DHV, dat is geen opscheppen, maar het subtiel verwerken van o.a. bovenstaande elementen in je korte en bondige (!!) verhalen die grotendeels over emotie gaan en minder over feiten.
Juist.
Nog beter is anderen jouw DHV's laten geven.
Zo heb ik een vriend die hockeyd voor Jong Engeland.
Als ik hem introduceer zeg ik: "Dit is ##, professioneel hockeyer.."
Zijn repliek kan dan bijvoorbeeld zijn: "Kijk, ik zie dat jullie Justus, onze Deal or No Deal ster ontmoet hebben?". En vervolgens bijvoorbeeld tegen mij: "Zijn dit weer fans van je?".
Als binnenkomer zouden we bijvoorbeeld ook kunnen zeggen.. "Nee hè, alweer mensen die je handtekening willen?"; waarmee je indirect bekendheid/waarde impliceert, waarna je target waarschijnlijk informatie gaat vragen. Zo vorm je een frame en creëer je een indirecte hoepel.
Het gaat erom dat je elkaar waarde geeft, dan kom je onder de radar door en pikken je targets hebt. Als je jezelf die waarde moet geven kom je snel opschepperig of try-hard over.
Prijs elkaar de hoogte in. Dat geeft jou ook waarde. Het is immers jouw gezelschap. En als zulke coole gasten met jou omgaan ben jezelf vast ook tof.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.