View Full Version : [Gambit] Online nummerclose.
Justus
11-07-2007, 03:48 AM
Zoals jullie weten moet je nooit direct om een nummer vragen.
In real-life kun je makkelijk door suggestie haar nummer verkrijgen, online is dit voor sommigen lastig. Het is echter vrij makkelijk.
Tegenwoordig wordt het medium MSN veel gebruikt en voor verleiding is dit medium zeer bruikbaar. In de eerste gesprekjes is het altijd belangrijk dat jij de leiding hebt en dat je niet behoeftig bent. Het is bijvoorbeeld preferabel dat zij jou aanspreekt (lees: het gesprek start) in plaats van andersom. Ook is het belangrijk dat je haar aandacht hebt, als ze druk is met andere dingen wordt je 'een bijzaak', dit moet je vermijden door haar te straffen wanneer ze je zo behandeld. Eis de aandacht op, ze heeft mazzel dat je jouw aandacht mag genieten. Als ze die niet benut en op waarde straft verdwijnt die direct.
Daarnaast geef ik in MSN-gesprekken vaak direct een False-time constraint. Na een kort gesprekje met daarin vanzelfsprekend wat Negs en DHV's verwerkt geef ik aan dat ik weg moet (schaarste tonen, onbehoeftig zijn), maar ik wil dan meestal wel graag haar nummer hebben. Die ga ik natuurlijk niet aan haar vragen, bevestiging heeft ze nog niet verdiend. Vandaar deze Online-#close:
Nummer routine:
Justus: Deze jongen gaat weer even verder.. Misschien sms ik wel een keer op een minder druk tijdstip.. [Schaarste + Nummerprovocatie -> Hoepelcreatie]
HB: Mij smsen?
Justus: Precies.
HB: Dat lijk me lastig zonder mijn nummer of niet? [Shittest / Hoepelcreatie]
Justus: Nu je het zegt, inderdaad ja.. [Bevestiging ontbreken informatie -> Hoepel erkennen en negeren]
HB: Tja, wat doe je eraan? [Hoepel]
Justus: Fijne middag nog mop.. Ik spreek je een andere keer! xx [Verwerping hoepel, onbehoeftigheid, opvoering van druk, hoepel teruggeven]
HB: 06-######## [Hoepel completed, zij bevestigd haar behoeftigheid]
HB: Jij ook een fijne middag.. Doeg Doeg x roosje [Bevestiging compleet]
CountG
11-07-2007, 11:39 AM
Ik kan niets anders zeggen, nice.
Justus
11-11-2007, 04:59 AM
Thanks.
Misschien kunnen we nog wat meer MSN-routines maken en verzamelen.
Themechanic
11-11-2007, 07:13 AM
Hehehe :D Nice, Justus! Willingness to walk demonstreren via MSN..
seaker
11-14-2007, 01:11 AM
goede #close routine.
ff wat vraagjes. je zegt het volgende:
In de eerste gesprekjes is het altijd belangrijk dat jij de leiding hebt en dat je niet behoeftig bent. Het is bijvoorbeeld preferabel dat zij jou aanspreekt (lees: het gesprek start) in plaats van andersom. Ook is het belangrijk dat je haar aandacht hebt, als ze druk is met andere dingen wordt je 'een bijzaak', dit moet je vermijden door haar te straffen wanneer ze je zo behandeld. Eis de aandacht op, ze heeft mazzel dat je jouw aandacht mag genieten. Als ze die niet benut en op waarde straft verdwijnt die direct.
-Hoe zorg je ervoor dat zij het gesprek start?
(Als ik online kom praten heel veel, maar niet de targets die ik nog net op msn heb. als ik ff een routinetje doe om te zorgen dat zij de volgende keer wel praat. zegt ze: ja jij praat ook nooit dus waarom zou ik praten.)
-hoe straf je haar, en eis je daarna de aandacht op zonder irritante buzzers te sturen en aandacht te vragen :P
hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. want dit komt best welis voor.
nou is het niet t ergste wat er is. maar als het voorkomt, is het een sticking point. en daar wil ik van af.
Blitzkrieg
11-14-2007, 01:43 AM
Nice.. vooral het feit dat je er niet naar vraagt, weg gaat, en zij dan nog haar nummer opgooit :)
CountG
11-14-2007, 03:15 AM
Wat ik ervaren heb met betrekking tot het laten starten van convo's door vrouwen:
Je moet het gesprek zo goed doen, dat zij de volgende keer willen starten.
Bovendien: vraag er nooit om. Zwakte!
Justus
11-14-2007, 06:50 AM
(1) -Hoe zorg je ervoor dat zij het gesprek start?
(2) -hoe straf je haar, en eis je daarna de aandacht op zonder irritante buzzers te sturen en aandacht te vragen :P
1.
Dat doe je door een goede indruk achter te laten of bijvoorbeeld haar interesse te wekken via hyves. Ik heb ook liever dat ze mij toevoegd i.p.v. andersom. Ik geef haar altijd een dagje de tijd voordat ik zelf actie onderneem.
Wanneer je met haar wilt praten en ze spreekt jou niet aan, wacht dan eventueel een dagje. Dit laat zien dat je niet behoeftig bent. Daarna mag je haar wel aanspreken. Je moet er dan alleen wel voor zorgen dat je het frame snel omdraait. Stel haar bijvoorbeeld een vraag of vraag haar mening, als ze die gegeven heeft neg je haar wat en laat je haar de draad oppakken. Vermaak haar een beetje, terwijl je net alsof doet dat het andersom gebeurt (Statements als: Je verliest m'n aandacht / Vertel eens wat leuks). Zorg altijd dat jij degene bent die het gesprek afsluit, het liefst als zij eigenlijk nog verder wil praten. Dit houdt haar behoeftig en geeft bijna een garantie dat zij de volgende keer terugkomt voor meer. Ik zal vanavond of morgen een voorbeeld posten van een MSN-gesprek waarin alle aspecten verweven zitten.
Note: Zorg dat als jij een gesprek opent dat deze niet doodbloed! Wanneer je haar dan nog eens aanspreekt zal ze denken 'Daar heb je hem ook weer' en lijk je behoeftig en onzeker.
2.
Je straft haar door te spelen met je aandacht. Negeer slechte statements, laat haar wachten op je reactie, zeg dat je even weg moet, what ever. Als mensen druk zijn met andere dingen, zoals gesprekken met anderen zeg ik vaak rechtstreeks dat ze mijn aandacht verliezen en dat ik wat anders ga doen. Buzzers zijn sowieso een No-No. Try hard.
Dashinuke
11-14-2007, 08:18 AM
Precies. Ik heb iemand gehad, daar kwam van haar kant meestal niet meer dan een "hallo, alles goed?" uit, waarna het gesprek doodbloedde. Sinds ik hier mee bezig ben ben, zijn dingen stukken vooruit gegaan, neggen, leuke gespreksonderwerpen (waar jij _altijd_ mee moet komen, want van haar kant komt weinig, en als het dan een saai gesprek is, is het _jouw_ schuld) etc. Ze is de laatste 2 maanden in ieder geval ieder gesprek met mij begonnen (toevallig gister nog nagekeken), en dat was voorheen wel anders.
Ik sta verder ook standaard op afwezig, waardoor ze weten dat de kans er is dat ik er niet ben, dat ik gewoon bij vrienden ben, of de stad in, maar msn ben vergeten uit te zetten.
Ik merk wel eens af en toe dat mensen offline gaan en direct weer online komen. Geen idee of het een vorm van aandacht trekken is ("kijk, ik ben er!"). Een hele tijd geleden vroeg iemand me waarom ik haar niks zei, toen zei ik dat ik die irritante msn pop-ups uit had staan, en dat ik niet om de 10 seconden op m'n lijst aan het kijken ben. Sinds ze dat weet, begint ze ook meer gesprekken met me, opvallend genoeg :)
seaker
11-14-2007, 02:29 PM
1.
Dat doe je door een goede indruk achter te laten of bijvoorbeeld haar interesse te wekken via hyves. Ik heb ook liever dat ze mij toevoegd i.p.v. andersom. Ik geef haar altijd een dagje de tijd voordat ik zelf actie onderneem.
Wanneer je met haar wilt praten en ze spreekt jou niet aan, wacht dan eventueel een dagje. Dit laat zien dat je niet behoeftig bent. Daarna mag je haar wel aanspreken. Je moet er dan alleen wel voor zorgen dat je het frame snel omdraait. Stel haar bijvoorbeeld een vraag of vraag haar mening, als ze die gegeven heeft neg je haar wat en laat je haar de draad oppakken. Vermaak haar een beetje, terwijl je net alsof doet dat het andersom gebeurt (Statements als: Je verliest m'n aandacht / Vertel eens wat leuks). Zorg altijd dat jij degene bent die het gesprek afsluit, het liefst als zij eigenlijk nog verder wil praten. Dit houdt haar behoeftig en geeft bijna een garantie dat zij de volgende keer terugkomt voor meer. Ik zal vanavond of morgen een voorbeeld posten van een MSN-gesprek waarin alle aspecten verweven zitten.
Note: Zorg dat als jij een gesprek opent dat deze niet doodbloed! Wanneer je haar dan nog eens aanspreekt zal ze denken 'Daar heb je hem ook weer' en lijk je behoeftig en onzeker.
2.
Je straft haar door te spelen met je aandacht. Negeer slechte statements, laat haar wachten op je reactie, zeg dat je even weg moet, what ever. Als mensen druk zijn met andere dingen, zoals gesprekken met anderen zeg ik vaak rechtstreeks dat ze mijn aandacht verliezen en dat ik wat anders ga doen. Buzzers zijn sowieso een No-No. Try hard.
hmm thnx man.
ik zal dr aan werken.
zoals ik t eerst deed was een gesprek beginnen en praten over: lang niet gesproken..., ..we moeten de vriendschap er wel in houden..., ..als je nooit praat kan ik je netzogoed verwijderen :P was toch met de grote schoonmaak bezig..., .. ja k heb meer dingen te doen, als jij eens gezellig praat zal ik mn best doen om terug te praten..,
als kdit deed ongeveer dan.
dan pratten ze de eerst volgende keer dt k online kom, soms nog 3 keer daarna, ma dan werd het weer zwakker:P
trouwens oogt het als needyness als ik de hele dag online ben ? :P
k ben 25 uur per dag op msn namelijk :P letterlijk 25 :D
Dashinuke
11-14-2007, 02:50 PM
Hence mijn "ik sta altijd op afwezig" tik. Ik heb dit altijd gehad, de ene keer komen opeens vrienden langs en ga je direct mee, andere keer zit je op school met je projectgoep, en komt opeens je begeleider binnen, en zit je in een bespreking. Ik heb ook jaren geleden online unreal tournament gespeeld, dan zit je weer 20 min in een spel, dan alt tab je weer even, daarna join je weer een nieuw spel. Daarom dat ik eigenlijk standaard op afwezig stond.
Als ik nu opeens gewoon op online zou staan, zou dat overkomen van "ik ben er écht, praat tegen me" :o
Maar als je echt veel online bent, zou ik eens wat meer gebruik gaan maken van de offline weergeven functie :D
seaker
11-14-2007, 03:44 PM
Hence mijn "ik sta altijd op afwezig" tik. Ik heb dit altijd gehad, de ene keer komen opeens vrienden langs en ga je direct mee, andere keer zit je op school met je projectgoep, en komt opeens je begeleider binnen, en zit je in een bespreking. Ik heb ook jaren geleden online unreal tournament gespeeld, dan zit je weer 20 min in een spel, dan alt tab je weer even, daarna join je weer een nieuw spel. Daarom dat ik eigenlijk standaard op afwezig stond.
Als ik nu opeens gewoon op online zou staan, zou dat overkomen van "ik ben er écht, praat tegen me" :o
Maar als je echt veel online bent, zou ik eens wat meer gebruik gaan maken van de offline weergeven functie :D
ik ben wel online maar zit er nooit achter.
ik heb m dan ook altijd op bezet staan.
maar als ik erachter zit weer ga ik wel ff ofline/online, zodat ze wete dt ik er ben :P dna weer op bezet. puur omdat ik die popupjes irritant vind :P
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.