PDA

View Full Version : [Disc] Voor alle reaguurders...

Daddy Cool
12-03-2009, 08:40 AM
Een reaguurder, wat een is een reaguurder. Geenstijl heeft deze term geïntroduceerd een aantal jaar terug. Maar wat betekend dit nou? Een reaguurder is iemand die alle berichtjes, nieuwsitems, forumtopics leest maar nooit ergens op reageert.

Het kan dus goed zijn dat je dit leest, en denkt: "Hey dat is op mijn van toepassing". Dan is dit bericht voor jou.

Het gebeurt vaker, mensen die op een forum komen zodat ze hier kunnen leren, meestal denken ze ervan af te komen met alleen lezen. Door topics te lezen kun je je eigen problemen ook wel oplossen. Plus het is lekker veilig, je hoeft niet je eigen mening te geven en kan gewoon alles afkijken.

En dat is best wel jammer, want echte groei komt door je ergens vol in te investeren. Let maar op, als je alleen een boek leest dan leer je het wel een beetje, maar met hulp erbij gaat het toch veel en veel sneller. Zeker als je ook nog in de praktijk kan oefenen met verschillende mensen.

DUS! Als je je aangesproken voelt kan je een aantal dingen doen.

1: Je leest het en onderneemt geen actie (Hoeveel mensen doen dat wel niet ;) Onderscheid je van de rest en ga je angsten aan!)

2: Je registreert je als je dat nog niet hebt gedaan en je reageert op dit topic (is al een mooi begin) en doet daarna verder weer niks

3: Je gaat ook daadwerkelijk je eigen sticking points posten om echt te leren, je kan mensen om hulp vragen en gaat groeien

4: Je gaat posten maar ook regelmatig mee op stap of wellicht een workshop. Dat maakt niet uit, maar je gaat echt in de praktijk oefenen en ECHT groeien.

Nu is dus aan jou de keus.... Wat ga je doen!? Blijf jij veilig achter je scherm zitten lezen, of ga je ook echt meedoen en echt groeien. Ik hoop dat je naar aanleiding van dit berichtje beseft dat met actie je echt verder komt, en ik zou het dan ook graag horen in dit topic wat je gaat doen met deze info.

Ciao,
Danny