PDA

View Full Version : [Workshop] NLP(-practitioner)-opleiding Amsterdam

AFC Ajax
05-12-2009, 08:47 AM
NB - update 24 september 2009 Voor geinteresseerden: Ik las in de nieuwsbrief dat dit wellicht voorlopig de laatste keer is dat ze een studenten versie organiseren.

Ik ga vanaf eind november 2009 een opleiding volgen tot NLP Practitioner. Dat is de eerste graad van de drie(volgen Master Practitioner en Trainer).

Omdat ik student ben, krijg ik veel korting. Ze hanteren volgens mij ook soepele betalingsregels voor andere groepen. Dwz docenten, minima, etc. Ik betaal, als ik voor juli inschrijf, 650 euro. Normaal kost het 2550 euro daar. Marktprijs ligt zo rond de 2500 euro. Reken maar uit 2550-650!
Het zijn 16 dagen, die steeds in het weekend vallen.

Het lijkt me leuk als iemand uit de PUA community met me meedoet!

www.unlp.nl/student

hier een korte beschrijving wat je zoal tegenkomt, je zult veel PUA termen tegenkomen:

De Universiteit voor NLP heeft een speciale studentenopleiding voor de NLP Practitioner opleiding. De opleiding op zich staat gelijk aan de reguliere Practitioner opleiding. Bijzonder aan de studentenopleiding is de groepssamenstelling, allen student, en het tarief om je NLP Practitioner Diploma te behalen.

De studentenopleiding is voor iedereen die voltijd ingeschreven is, of deeltijd ingeschreven en jonger dan 30 jaar. Val je buiten deze groep, vraag dan naar de mogelijkheden van het subsidieprogramma.

Inhoud

Wat leer je tijdens de gecertificeerde NLP Practitioner opleiding? De opleiding is conform de eisen en richtlijnen die gesteld worden door het instituut van Dr. Richard Bandler, alsmede de NVNLP en de American Board of Hypnotherapy. Op deze manier bent u ervan verzekerd een gedegen, volledige en deskundige opleiding te krijgen.

De 16-daagse NLP Practitioner opleiding bestaat uit de volgende onderdelen:

Rapport : maken en behouden van snel en diep contact en betrokkenheid
Synchronisatie van verbale en non-verbale communicatie : match, mismatch, backtrack, sort by self, sort by other
Representatiesystemen herkennen bij anderen en bewust inzetten: visueel, auditief, kinesthetisch, olfactorisch, gustatief
Oogbewegingen: herken interne processen bij anderen d.m.v. oogbewegingen
Predikaten : ontdekken en herkennen van taalpatronen bij jezelf en anderen
Observeren en kalibreren : ontwikkelen van een zeer scherp observatievermogen
Gedachten en emoties : herken en speel in op gedachten en emoties bij anderen
Neutraliseren van ongewenste emoties zoals woede, angst, verdriet, onrust.
Ankeren : visuele, auditieve, kinestetische ankers plaatsen bij jezelf en anderen
Metamodel : het zuiveren, preciseren van je taalgebruik zoals: generalisaties, distorties, etc. Het stellen van de juiste vragen op de juiste momenten.
Milton model : hypnotisch taalgebruik. Gebruik taal om anderen (positief) te beïnvloeden
Interne communicatie : ontdekken en veranderen van je interne communicatie
Submodaliteiten: jouw interne werkelijkheid bepaalt in grote mate je gedrag, gedachten en gevoelens
Index computation : verdeling van aandacht in 3 delen: interne processen (gedachten), extern gedrag en interne gemoedstoestand (emoties/gevoelens).
Fysiologie van de vermogende staat
Associatie-dissocatie
Zelfankering
Chunking
Herkaderen : veranderen van de betekenis van een ervaring
6 stapsherkadering : Het opheffen van automatismen, slechte gewoonten, steeds weerkerend onnuttig gedrag
Ruimtelijke herkadering
Verbale herkadering
Hulpbronnen : een gewenste emotie zoals zelfvertrouwen, zelfrespect of kracht leren oproepen op elk moment wanneer jij wilt.
Automatische ongewenste emoties neutraliseren, oude ankers neutraliseren .
Chaining : een nieuwe automatische ketting van nuttige emoties opbouwen.
Change personal history : je persoonlijke geschiedenis veranderen.
Een hulpbron, vermogende stemming van één context overbrengen naar een andere context.
Werken met deelpersoonlijkheden: tegenstrijdigheden opsporen in jezelf en in harmonie brengen.
Liefdes strategie
TOTE model
Oplossen van interne conflicten : oproepen van tegenstrijdige delen of polariteiten van één deel, onderhandelen in een ruimtelijke herkadering.
Integreren van de polariteiten .
Chunken : de organisatie van een geheel in onderdelen, kleinere delen, evenwaardige delen, het groter geheel.
Waarnemingsposities: ik, de andere, een neutrale getuige, voor het verzamelen van meer info rmatie en het oplossen van conflicten
Allergie-proces : herprogrammeren van het immuunsysteem bij enkelvoudige allergieën: voedsel, dieren, pollen
Fobieën techniek :de snelle, korte versie voor specifieke fobieën: kleine ruimtes, spinnen, vogels e.d.
Trauma techniek : oplossen van diepgaande trauma's
Metaforen : een vergelijking van de probleemsituatie in een andere context, meestal onder de vorm van een verhaal vanuit een fantasiewereld, zodat er een rechtstreekse impact en transformatie is in het onderbewustzijn.
Opsporen van denkstrategieën : decoderen van de innerlijke die we volgen, die ons belet een resultaat te bereiken, of juist toelaten succes te hebben.
Swish en future pacing : gewenst gedrag creëren voor moeilijke, angstige of stressvolle situaties
De 6 logische niveaus : voor het scheppen van persoonlijke congruentie, waarbij hoofd en hart en alle delen van jezelf in dezelfde richting werken.
Outcome model : duidelijk en zeker je doel bereiken

Voor wie is deze opleiding geschikt

NLP is geschikt voor iedere student die wil werken aan zijn of haar persoonlijke ontwikkeling, voor relaties met anderen wil gebruiken om anderen te helpen of te coachen. Onderstaand geeft je enigszins een beeld van wat er allemaal mogelijk is met NLP:

* beïnvloeden van je stemming, wanneer en waar je wilt
* snel en prettig contact maken met mensen
* leren observeren en interpreteren van non-verbaal gedrag
* omzetten van blokkerende overtuigingen in krachtige overtuigingen
* afkomen van allergieën en fobieën
* krachtig en prettig communiceren
* leert technieken om ongewenst gedrag te veranderen
* je leert te werken met je onderbewuste
* dromen voor je te laten werken
* taal flexibel inzetten om je doelstellingen te bereiken
* ophalen en gunstig beïnvloeden van je herinneringen

Trainers
Drs. Vincent A.M. van der Burg
Internationaal gecertificeerd NLP Trainer, gedragstrainer en coach. Heeft Economie en Economische psychologie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Klinische Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Is daarnaast opgeleid door onder andere: Dr. Richard Bandler (USA), Roy Martina (NL), Michael Breen (USA), Paul Mc Kenna (UK), John La Valle (USA) en Paul Liekens (BE).

Marcel Meijlink BSW.
Internationaal gecertificeerd NLP Trainer. Heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en heeft managementfuncties bekleedt bij onder andere Vendex KBB. Heeft vrijetijdskunde gestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam. Heeft ruime en praktische ervaringen in het coachen en begeleiden van met name werknemers. Is mede opgeleid door: Dr. John Grinder (USA), Carmen Bostic St. Clair (USA), Jaap Hollander (NL), Lucas Derks (NL) en Michael Carrol (UK).

Opleidingsdata oktober-opleiding (locatie: AMSTERDAM)
De NLP Practitioner Opleiding voor studenten duurt 16 dagen en start in november 2009:

- 27 t/m 29 november 2009
- 15 t/m 17 januari 2010
- 29 t/m 31 januari 2010
- 12 t/m 15 februari 2010
- 26 t/m 28 februari 2010

Werktijd op vrijdag: 17.00 tot 22.00 uur
Werktijd op zaterdag en zondag: 10.00 tot 17.00 uur

Lokatie
De opleiding wordt gegeven in het centrum van Amsterdam.

Kosten NLP Practitioner Studentenopleiding april 2009

Bij inschrijving voor 1 juli 2009 bedraagt de deelname-prijs € 650,00

Bij inschrijving voor 1 augustus 2009 bedraagt de deelname-prijs € 750,00

Bij inschrijving voor 1 september 2009 bedraagt de deelname-prijs € 850,00

Bij inschrijving voor 1 oktober 2009 bedraagt de deelname-prijs € 950,00

Bij inschrijving voor 1 november 2009 bedraagt de deelname-prijs € 1.050,00

Bij inschrijving voor 27 november 2009 bedraagt de deelname-prijs € 1.150,00

Onze reguliere NLP Practitioner opleiding kost € 2.550,00

Dit bedrag is inclusief studiemateriaal en internationale certificering, excl. lunch e.d.
(BTW-vrij voor particulieren)

Inschrijven
Inschrijven voor de NLP Practitioner opleiding voor studenten kan via het inschrijfformulier.

Wil je eerst meer informatie, mail dan naar:

info@unlp.nl

Satisfaction
05-12-2009, 09:52 AM
Good stuff! Ik heb jaaren geleden, voor mijn community tijd, een NLP crash cursus van mijn tante gekregen, zij is een NLP trainer in duitsland, en ik heb er bijna daagelijks iets aan. Als je NLP als iets ziet dat complimentary is, heb je daar ontzettend veel aan maar als je het te centraal in je leven zet, word je net zo raar als Ross Jeffries...;)

Wens je een top ervaaring!

Satisfaction

juggernought
05-12-2009, 11:44 AM
Ik doe misschien mee aan die opleiding, maar ik heb pas veel later uitsluitsel daarvoor, daar mijn opleiding hier niet aan wil meewerken (valt op vrijdagen en maandagen)
Dus misschien ben ik van de partij! :)

Zairatur
05-12-2009, 01:58 PM
ill think about it maat

AFC Ajax
06-17-2009, 05:30 AM
Voor geinteresseerden: voor 1 juli inschrijven betekent 650 euro betalen. Daarna gaat het per maand 100 euro omhoog.

Kosten NLP Practitioner Studentenopleiding april 2009

Bij inschrijving voor 1 juli 2009 bedraagt de deelname-prijs € 650,00

Bij inschrijving voor 1 augustus 2009 bedraagt de deelname-prijs € 750,00

Bij inschrijving voor 1 september 2009 bedraagt de deelname-prijs € 850,00

Bij inschrijving voor 1 oktober 2009 bedraagt de deelname-prijs € 950,00

Bij inschrijving voor 1 november 2009 bedraagt de deelname-prijs € 1.050,00

Bij inschrijving voor 27 november 2009 bedraagt de deelname-prijs € 1.150,00

Onze reguliere NLP Practitioner opleiding kost € 2.550,00

Dit bedrag is inclusief studiemateriaal en internationale certificering, excl. lunch e.d.
(BTW-vrij voor particulieren)

BlueCell
06-17-2009, 11:43 AM
Mij lijkt deze cursus heel leuk, alleen 650 euro is voor mij (lees: student) toch iets te veel. Is het aan te raden om NLP te leren door DVDs te bekijken of is het toch echt iets wat je in de praktijk moet leren?

AFC Ajax
06-17-2009, 12:35 PM
BlueCell,

dat kan natuurlijk ook. Ik denk wel dat dit beter is - voor mij althans - omdat je er een poos vrij intensief mee bezig bent. Voor mij werkt af en toe DVD's kijken en boeken lezen minder goed.

Ook positief is, is dat als je de opleiding af hebt gemaakt, je gecertificeerd NLP Practitioner bent. Dat onderscheid vind ik op zich wel belangrijk, omdat je dat makkelijker op je cv zet. Anders zou ik onder hobby's NLP moeten vermelden oid - dit is toch wat officieler.

BlueCell
06-17-2009, 12:37 PM
Mag ik vragen hoe je dit kunt betalen? Of werk je al full-time?

AFC Ajax
06-17-2009, 12:42 PM
Nee, werk parttime naast mijn studie.

Ik zie het als een goede tastbare investering. Als het even kan ga ik ook voor de Master Practitioner graad. Ik heb het als student ook niet breed, maar had nog wel wat geld hiervoor over. Ik ga niet op vakantie dit jaar, lol.

BlueCell
06-17-2009, 12:44 PM
Petje af dat je je hierin investeert! Ik heb helaas geen geld hiervoor: meeste geld gaat naar huur/feestjes/kleding. Wat voor studie doe je btw?

AFC Ajax
06-17-2009, 12:51 PM
Ja, studenten hebben vaak niet al te veel geld voor grote uitgaven.

Onthoud wel dat de reguliere prijs rond de 2500 euro ligt, dus het scheelt echt een hoop(meer dan een jaar collegegeld!). Er zijn niet veel NLP opleiders die zo'n korting aanbieden. Ook heb je als student meestal redelijk wat vrijheid en tijd om extra activiteiten te ondernemen.

Ik studeer Nederlands recht in Amsterdam, jij?

BlueCell
06-17-2009, 12:57 PM
Ik doe zelf Technische Informatica in Delft. Als het nou 200 euro ofzo was, dan had ik het nog wel kunnen behappen. Ik ga dit voor volgend jaar inplannen :) Dan ga ik mij meer focussen op de *soft* skills.

Ik zou het btw erg leuk vinden als je je progressie in NLP hier op het forum meedeeld!

AFC Ajax
06-18-2009, 04:59 AM
Ok! Volgend jaar - april 2010 begint de volgende reeks weer dacht ik. Houd www.unlp.nl en www.unlp.nl/student in de gaten. Ik zal even kijken wat ik kan doen, misschien een soort mini-blog, hangt er een beetje van af van hoe die lesweekenden eruit zien.

juggernought
06-18-2009, 02:58 PM
Kan je niet kleine aanvulling van paps en mams vragen?
Mijn ma betaalt mijn NLP opleiding als ik hem wil doen.

Ze is zelf 2e graads NLP practioner (je hebt 4 graden ofzo)
En heeft daar zelf zoveel aan gehad dat ze hem mij ook gunt.

Ga er gelijk morgen achteraan of ik em kan doen. Zou wel grappig zijn, 2 sjanterpanters in de NLP groep :p

BlueCell
06-18-2009, 03:00 PM
Dat is inderdaad wat ik wil gaan vragen!

royce
06-19-2009, 01:00 PM
Goede keuze! Ik heb ook de practitioner bij unlp gedaan en het was super!

Nu ben ik bezig met hun Master's course.

AFC Ajax
06-20-2009, 10:56 AM
@Juggernought: goed man. Toch wel? Er valt 1 dag op een maandag.

@Royce: wat leuk! Kan je er iets over vertellen?

juggernought
06-28-2009, 11:31 AM
Nou ik heb me opgegeven!

Ik zag indd 1 dag op de maandag (12) feb. maar volgensmij is dat een typfout, want alleen op vrijdag en zaterdag en zondag word duidelijk aangegeven.

Maargoed, no way back, word lache! :D

AFC Ajax
06-29-2009, 06:32 AM
Leuk man! We zullen zien, 1 dag door de week kan ik nog wel bolwerken, maar misschien was het inderdaad een typo.

Last chance guys: voor 1 juli betaal je 650, daarna gaat de prijs omhoog.

Karamba
06-29-2009, 10:02 AM
interessant zeg.. vandaag afgestudeerd.. daar ging m'n kans. Had ik dit maar eerder geweten. Nouja whatever :) komt ooit nog wel als ik veel geld heb verdiend. Hoor wel graag hoe deze cursus jullie bevalt en of je er veel van leert.

AFC Ajax
06-29-2009, 11:36 AM
Karamba: volgens mij zijn ze daar redelijk makkelijk in. Mocht je toch geinteresseerd zijn, mail ze even, goed mogelijk dat je voor studententarief(en voor 1 juli tarief) mee kan doen. Zou leuk zijn.

Zairatur
06-30-2009, 03:02 AM
Kvind het heel jammer, had er ook genoeg geld voor, maar ik ga dat niet redden op vrijdagen vanaf 1700 uur.

Ik heb al verkorte opleiding.. Ik hoop het misschien in het laatste jaar te kunnen of daarna. Echt balen.

Heel veel plezier en ik hoor wel hoe het gaat

Fando
06-30-2009, 02:55 PM
Een mooi bericht!

Welke groepen mensen komen voor de tarieven in aanmerking die je genoemd hebt? Ik ben geen student meer en werk gewoon, maar een bedrag van rond de €2500,- is wat te gortig....

BlueCell
07-01-2009, 03:21 PM
Ik ga ook! Nu morgen nog even regelen dat ik toch maar 650 euro ipv 750 euro moet betalen. :)

AFC Ajax
07-02-2009, 03:32 PM
BlueCell: hee gezellig!

Zairatur: jammer bro. Komt goed, zal wel proberen over te dragen wat ik leer

Fando: naar mijn weten mensen met laag inkomen, studenten, leraren, docenten, managers, mensen die veel met andere mensen te maken krijgen etc etc.
Ik zou ze als ik jou was absoluut een mailtje toesturen, wie weet of het kan!

BlueCell
07-03-2009, 12:44 AM
Moeten we maar even deze topic up to date houden zodat we met elkaar kunnen meeten daar!

juggernought
07-03-2009, 03:01 AM
Ja laten we een NLP pre-party organiseren :p

AFC Ajax
07-10-2009, 01:46 PM
Misschien wil Ross Jeffries ook komen!

BlueCell
07-10-2009, 01:55 PM
Nodig hem uit zou ik zeggen.

AFC Ajax
09-24-2009, 03:04 PM
Voor geinteresseerden: Ik las in de nieuwsbrief dat dit wellicht voorlopig de laatste keer is dat ze een studenten versie organiseren.

Ratti
11-24-2009, 12:20 PM
Heel erg superlaat, maar ik kreeg vandaag nog net op het nippertje een e-mail dat er nog 2 plaatsen waren.
Nog eens op 9292ov gaan kijken of het (wat ik altijd heb gedacht) inderdaad niet haalbaar was, maar het valt allemaal wel mee.

Heb me via de site aangemeld, ben benieuwd of ik er dan nog bij zit. Het zou natuurlijk kunnen dat een plaats nog net voor mijn neus is weggekaapt...

AFC Ajax
11-25-2009, 04:54 AM
Gezellig man!

Ratti
11-25-2009, 05:26 AM
Jups. Zojuist bevestiging gehad, I'm in :D

juggernought
11-25-2009, 03:13 PM
Zullen we allemaal een witte roos in een knoopsgat doen, aankomende vrijdag? Dan weten we wie van het forum zijn ><

BlueCell
11-25-2009, 03:33 PM
Zullen we allen meeten om ervoor een hapje te gaan eten? Weet iemand een makkelijke tent (Mac of BK mag ook wat mij betreft) dichtbij de locatie?

Ratti
11-25-2009, 03:36 PM
http://www.venusianarts.com/forum/showthread.php?t=20331&highlight=friskey

That's me een hele tijd geleden. Ik zie er nog ongeveer zo uit, alleen heb ik tegenwoordig een iets grotere peacock om, namelijk een verzilverde pannendeksel ;)

Ratti
11-25-2009, 03:59 PM
Zullen we allen meeten om ervoor een hapje te gaan eten? Weet iemand een makkelijke tent (Mac of BK mag ook wat mij betreft) dichtbij de locatie?

Goed plan. Laten we anders op A'dam Centraal meeten, dat is makkelijk en ligt in de buurt van het hotel waar de cursus gegeven wordt.

16:00h op A'dam Centraal, is dat een plan? We moeten volgens mij tussen 16:40 en 17:00u inschrijven, zoiets las ik in een email.

docmiles
11-26-2009, 12:06 PM
geen geld, geen tijd, te laat. erg jammer. ben heel erg geinteresseerd, en nog benieuwder naar jullie ervaringen/resultaten.

juggernought
11-26-2009, 06:36 PM
Vanaf een uurtje of 4 chill ik em in de Mac daar iets naast Victoria hotel met een maatje van mij. Ik zal er zoals altijd onmenselijk stijlvol uitzien, en die maat van mij heeft blonde krullen.

Mocht dat nou missen, bel dan eff als je het leuk vind om erbij te komen zitten:

nulzes vijfvijfvijftweetweenegennegennegen (geen grap)

Spreek jullie miss dan, en anders tot bij de inschrijving!!
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=victoria+hotel+amsterdam&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.487009,9.876709&ie=UTF8&hq=victoria+hotel&hnear=Amsterdam&ll=52.377014,4.897974&spn=0.000409,0.001206&t=h&z=20&iwloc=lyrftr:h,4031554958706506131,52.376875,4.897 759

BlueCell
11-27-2009, 05:23 AM
Ik loop rond 16h ook naar de mac bij dat hotel. Hopelijk kunnen we elkaar spotten!

AFC Ajax
11-27-2009, 02:11 PM
Dag 1.

Awesome! Veel over doelen en waarden gehad. Op basis van wat ik net heb meegemaakt, kan ik het al iedereen aanraden. Het is van weten naar doen gaan.

juggernought
11-29-2009, 01:49 PM
Net het eerste weekend afgerond en het was echt super interresant.

Dingen gehad als:
Rapport
spiegelen
representatie systemen
zintuigelijke scherpzinnigheid

Erg gezellige groep en toffe trainers en coaches.

Ratti
11-30-2009, 03:27 AM
Heel erg cool man. Die cash is het zo hard waard he. Anthony Robbins, je ongekende vermogens, en dan moet je je voorstellen dat je dat rete, maar dan ook echt rete goed gaat beheersen. 100% is wat erg overdreven, maar zeg tussen de 95% en 100% in. Ik kan em iedereen aanraden.

Je kunt het erg goed gebruiken in pick up, maar ook in je werk, bij vrienden en bij het creeren van nieuwe contacten. Mensen uit de shit halen, je eigen gevoelens op orde krijgen, het kan echt allemaal. Vooral dat aansluiten bij de ander wat betreft visueel/auditief/kinestetisch primair representatiesysteem is echt erg grappig.

"Nou kijk, dit probleem heb ik dus, zie je. Als je het je zo voorstelt en er op die manier naar kijkt, dan..."
die ga je dus bv niet beantwoorden met, "Nou, moet je horen..." en weet ik wat voor termen nog meer voor auditief.

Tot nu toe een aantal coole zaken gehad:
- Spiegelen, van oa. ademhaling, oogknippergedrag, mate van rondkijken, houding, positie benen, manier van lachen, toonhoogte, stemvolume, stemritme, fronsen vd wenkbrauwen, noem het maar op...
- Herkennen en supergoed observeren van type mensen. Oa oefening gehad waaraan je aan de huidskleur verandering kan zien of iemand aan iets positiefs of negatiefs denkt, in ons geval aan een leuk en niet-leuk persoon.
- Over het woordje 'niet', dat mensen hier niks mee kunnen. "Kerel, je moet later niet gaan roken". Het zenuwstelsel kan deze ontkenning niet opslaan, het woordje roken blijf je onthouden. Denk aan: "jongens, denk nu eens niet aan een roze olifant.". Je kent het vast, het is hetzelfde principe.
Voorbeeldje uit de tandartsenpraktijk: "Kerel, maar je maar niet druk, ik ga geen enge dingen met u doen, we gaan niet boren, geen zenuwkanaalbehandeling doen en u zult vandaag ook geen pijn voelen."
Zo moet het dus niet :D

Verder gaat het over het respecteren van elkaars wereldbeeld. Iedereen filtert informatie. Zien 10 mensen 1 verkeersongeluk, en je bevraagt die mensen, krijg je 10 verschillende verhalen. Je moet elkaars wereldbeeld respecteren, compleet, volledig, ook dat van bv Adolf Hitler. Zijn gedrag, moet je echter volledig afkeuren, dat is een resultaat van zijn stemming en de manier waarop die de wereld ziet. Maar respecteer je iemands wereldbeeld niet, krijg je met hem nooit rapport opgebouwd.

Verder hadden we oefeningen over de beweging vd ogen als iemand iets visueels construueert, iets visueels herinnert, auditiefs herinnert, auditief construeert, aan n kinestetisch gevoel denkt of aan iets onspecifieks.

Dit zijn slechts enkele dingen.
We hebben 3 dagen erop zitten, totaal 19 uur excl. pauzes. Ik weet niet of iemand van jullie The Blueprint in 3 dagen of sneller heeft afgekeken, maar met zo'n vergelijkbare shitload aan informatie zijn wij die nachten in bed gedoken... :)

AFC Ajax
12-01-2009, 11:27 AM
Het is ook handig qua mensenkennis. Een coldread wordt veel geloofwaardiger als je doorhebt hoe de kijkrichtingen etc werken.

AFC Ajax
02-01-2010, 12:27 PM
Afgelopen weekend, weekend nummer 3 gehad. Nog 2 te gaan. Zoals het naar uitziet krijgen we in totaal circa 300 pagina's te bestuderen. Geen kattenpis.

Enorm veel geleerd in de laatste 2 weekenden, enorm veel geoefend met de stof.

Een selectie:

ankeren, herkaderen, chunking. Submodaliteiten, taalpatronen.

Zoveel (aspirant) PUA's in de groep trouwens, echt leuk!

juggernought
02-04-2010, 03:17 PM
Ja man tis super vet. Ook het idee dat er veel meer Pua's inzitten dan mensen laten blijken. (Bleken ineens 3 gasten ook termen te kennen, die niet hier op venusian zitten)