PDA

View Full Version : [Boek] De Verleider

Dick Pound
04-12-2009, 06:27 AM
Al in 1969 gaf Theo Kars het boekje “De verleider uit”. Een boekje met een verzameling van FR’s en theoriebespreking. Deze Nederlandse schrijver/vertaler (hij vertaalde onder andere het werk van Casanova) was naar mijn weten een van de eerste Pua’s in Nederland. Ik zal het boekje hier kort bespreken uit nostalgie. Mijn eerste 10 a 15 lays waren vormgegeven volgens de aanwijzingen van dit boek. Daarnaast vind ik het leuk om aan te tonen dat deze shit van alle jaren is.

De manier die Kars gebruikt om vrouwen te ontmoeten is vrij simpel. Hij spreekt ze simpelweg aan op straat: ““schrikt u niet…en neemt u mij niet kwalijk dat ik u zo onverhoeds aanspreek…” Daarop wachtte hij enkele seconden om het meisje van haar verrassing te laten bekomen en zijn woorden tot haar door te laten dringen. Dan vervolgde hij: “ik zag u zo even voorbij lopen toen ik in een coffee-shop in de Kalverstraat zat, en vond u leuk.” Hij zweeg opnieuw enkele sekonden, alsof hij de moed verzameld, glimlachte verlegen, en ging op aarzenlende toon door “Ik ben u toen achterna gelopen, maar durfde u niet aan te spreken in de drukke Kalverstraat. Daarom heb ik to hier gewacht…” […] “Zou u mij het plezier willen doen iets met mij te drinken?” Nogal AFC naar de maatstaven van onze tijd, maar desondanks scoorde hier naar eigen zeggen in 75% van de gevallen mee.

Dates hebben bij Kars plaats in een rustig cafe/wijnkelder. Hij heeft een vast aantal gespreksonderwerpen die hij op elke date afdraait. Die gespreksonderwerpen zijn specifiek bedoeld om zijn innerlijk bloot te geven: “ik vindt dat je best egoistisch mag zijn, als je het maar niet te bot doet”. Een zin die ik vroeger veel gebruikt was voor de overgang van de kroeg naar je huis: “Heb je zin om bij mij koffie te drinken? Ik zal je uitleggen waarom ik je dat vraag. Ik heb zo’n zin je te zoenen en ik zou daarvoor graag de gelegenheid scheppen. Ik kan het moeilijk hier doen…Maar dat betekent natuurlijk niet dat je verplicht bent met mij te vrijen.” Sommige van die zinnen lijken verdacht veel op negs, bijvoorbeeld: “Ik vind dat je mooie schoenen hebt, maar zonder die strikjes waren ze nog beter geweest.”

Voor het vrijen geeft hij een gedetailleerd plan. Wanneer je gezoend hebt, ga je een sigaret roken. Daarna ga je verder. Als ze iets niet toelaat ga je een stapje terug om het vervolgens weer te proberen. Two steps forward, one step back dus. Over het vrijen zelf zegt hij niets, dat heeft niets met versieren te maken. Dat ben ik met hem eens, dus daarom ook geen expliciete verhalen in mijn LR’s.

Ik heb ontzettend veel gelezen, maar toch is dit een van de boeken die me het meest beïnvloed hebben. Voor iedereen die het wil lezen, in de slechte hebben ze het meestal wel staan bij de sectie Nederlandse literatuur.

TheCrown
04-12-2009, 06:44 AM
Nogal AFC naar de maatstaven van onze tijd, maar desondanks scoorde hier naar eigen zeggen in 75% van de gevallen mee.

Waarom is dit afc? Niet gelezen dat een aantal master day game pua's iets dergelijks ook gebruikt?

Karwan
04-12-2009, 07:44 AM
Dick pound, Dank je wel, en TheCrown je heb idd gelijk.

Dick Pound
04-12-2009, 12:05 PM
@ crown: Het kwam AFC op me over omdat hij a) zich verontschuldigd b) een vraag stelt. Ik geloof vast dat de huidige day game gasten dezelfde methode gebruiken, maar dan wellicht iets anders geformuleerd.

TheCrown
04-12-2009, 12:34 PM
Nee zoek maar eens na

Talon
04-12-2009, 12:43 PM
@ crown: Het kwam AFC op me over omdat hij a) zich verontschuldigd b) een vraag stelt. Ik geloof vast dat de huidige day game gasten dezelfde methode gebruiken, maar dan wellicht iets anders geformuleerd.

Dat is omdat je op straat minder tijd hebt om comfort te builden. In een club heb je veel meer tijd voor technieken voor dhv en comfortbuilding; je kan echter niet tien minuten op straat met iemand babbelen en dr eerst afkraken. Daar staat tegenover dat de bitchshield helemaal naar beneden is. De target vind het ook allemaal spannend en weet zich ook niet zoveel raad met de situatie. Het klinkt namelijk allemaal oprecht en vrouwen zijn eigenlijk best lief; zeker dat ze dan in gesprek gaan.

(Credits to Smoothdoc want hij vertelde het donderdag ;))

Kinma
04-13-2009, 03:29 AM
Ik vind het ook neigen naar AFC. Ik zou persoonlijk nooit zeggen "..., maar durfde u niet aan te spreken...".
Echter, als dat voor hem werkt dan is dat prima.

Verder; goede post, Dick Pound! Als ik het boek tegenkom ga ik het zeker lezen. Sterker nog; ik heb hem meteen maar besteld bij bol.com.

Magnet
04-13-2009, 04:38 AM
Ik vind het een prima manier van benaderen.

Vertellen dat je het eng vind om haar aan te spreken, creert gelijk veel vertrouwen omdat je zo eerlijk bent. Je vertelt ook gelijk wat je voelt en zij voelt zich erg speciaal dat je voor haar toch even uit je comfortzone bent gestapt, wat er op duid dat je toch nog flink wat zelfvertrouwen hebt.

Daarnaast zullen vrouwen het denk ik meer respecteren als je toegeeft dat je angst voelt ipv dat je angst laat zien en er niks over zegt.

gabrieldutchie
04-13-2009, 06:17 AM
yeah m'n vader heeft dit boekje me gegeven vorig jaar.. " ik weet het.. had ie wel wat eerder mogen doen.. vooral omdat ie zei dat ie het boekje al 20 jaar had.. hahahahha

en ja ik gebruik een aantal van dezelfde technieken voor daygame," alleen anders geformuleerd. wat hij deed is heel erg 1950's. lol

AFC Ajax
04-13-2009, 06:29 AM
Leeft die kerel nog? Vette shit Dick pound!

TheCrown
04-13-2009, 10:30 AM
Lees dit net op zijn site. Een echte pua dus:)

'Hij verbleef in deze jaren veelvuldig op Ibiza, waar hij zich in 1985 officieel vestigde. Kars woonde in die tijd een aantal jaren samen met twee vrouwen, een buitenissige verhouding die hem veel extra publiciteit opleverde.'

SmoothDoc
04-13-2009, 03:26 PM
De heer Kars leeft nog. Hij is bijvoorbeeld ook degene die de memoires van Casanova in het Nederlands heeft vertaald.