View Full Version : [Disc] ICT-routine?
advance
01-20-2009, 02:19 AM
hey allemaal
ik doe de opleiding ict en ik moet voor een schoolopdracht 3 onbekende mensen helpen met pc problemen (hier vrijwilligers?:p )
ik zat te denken of ik dit niet kan gebruiken als een daygame routine
je zou dan gemakkelijk een hele groep kunnen engagen
maar ik weet niet goed hoe ik dat goed moet aanpakken
hebben jullie hier ideeën over
greetz
Advance
en hoe zie je dat gesprek dan verder gaan in een flit toon?
de hele frame van een vraag voor een opdracht voor school is al gezet, niet onoverkomelijk, maar waaom niet gewoon meteen goed beginnen?
bovendien kan ik me voorstellen dat veel mensen daar echt geen zin in hebben,
als iemand mij iets voor een school opdracht wil vragen heeft ie pech, voor dat soort dingen heb ik echt geen tijd/behoefte. hetzelfde idee wat ik heb bij die straatverkopers.
ze moeten allemaal iets van je, daar hebben weinig mensen zomaar zin in, geef iets.
het beste is overdag gewoon direct gaan heb ik gemerkt. het is heel raar en moeilijk om van indirect over te gaan op direct overdag. dit word vaak ook niet door haar begrepen.
mocht het jou wel indirect lukken wil ik graag weten hoe je dat flikt :)
advance
01-20-2009, 03:37 AM
hmmm ok bedankt voor de feedback
ik zal er zoiezo beter over nadenken want ik zal de opdracht toch moeten doen:p
mocht ik via indirect sucses hebben zal ik het je melden:)
bovendien kan ik me voorstellen dat veel mensen daar echt geen zin in hebben,
als iemand mij iets voor een school opdracht wil vragen heeft ie pech, voor dat soort dingen heb ik echt geen tijd/behoefte. hetzelfde idee wat ik heb bij die straatverkopers.
ze moeten allemaal iets van je, daar hebben weinig mensen zomaar zin in, geef iets.
In het geval van advance, verleent hij de mensen die ja zeggen een dienst. Hij geeft dus en het enige dat hij ervoor terugkrijgt is zijn opdracht vervullen voor school. Het is in het geval van advance dus een win situatie voor de gevraagde persoon.
Advance, je zou willekeurige chicks kunnen aanspreken op straat en hen vragen of ze computerproblemen hebben en of je hen daarbij kan helpen. Onthoud alleen wel dat een pc heel veel persoonlijke elementen bevat en mensen vaak erg beschermend erover zijn. Een wildvreemde die zomaar vraagt of hij aan je pc mag zitten... wat zou je zelf zeggen? Ik zou nee zeggen ;) Probeer het dus in je social circle en vraag daar eens rond of er iemand is (om je opdracht te vervullen).
Mocht het je lukken om een chick te vangen waarvan je d'r pc mag fixen, is het natuurlijk niet moeilijk om verder te gaan. Praat met d'r, laat haar zien dat je een leuke jongen bent en pas eventueel wat technieken toe. Easy.
had ik weer es niet goed gelezen, ja dan is het win-win ja.
ik denk alleen dat beginnen over pc problemen, mij althans heel nerderig overkomt..hetzelfde over je ict opleiding.
er is niks mis mee, maar ik zou het er ook weer niet meteen ingooien.
je kan naar mijn inzien, beter gewoon direct gamen en dan als dat goed uitpakt, vervolgens beginnen over je ict opdracht en dat gebruiken om bij haar thuis te komen.
hoe dan ook probeer het en laat hier weten hoe het ging! successs
MrZatox23
01-21-2009, 03:48 AM
In de openingsfase over ICT beginnen is denk ik niet echt succesvol.
Ik denk dat het standaard imago beeld over een ICT'er in je nadeel werkt als het op "pick-up" aankomt.
Ik merk aanmezelf dat ik aan het begin mijn vak een beetje afhoudt, zodat ze eerst goed kan peilen hoe ik ben.
Vooroordelen he.... ;)
Captain Cool
01-21-2009, 04:17 AM
Waarom zou je de vraag afhouden? Schaam je je ervoor? Denk je dat je daarom niet goed genoeg voor haar bent? Je schat haar belangrijker in dan jezelf, waarom zou je dus in godsnaam niet laten weten wat je doet?
Vooroordelen creëer je zelf. Als jij denkt dat het een probleem is, is het een probleem.
Waarom zou je de vraag afhouden? Schaam je je ervoor? Denk je dat je daarom niet goed genoeg voor haar bent? Je schat haar belangrijker in dan jezelf, waarom zou je dus in godsnaam niet laten weten wat je doet?
Vooroordelen creëer je zelf. Als jij denkt dat het een probleem is, is het een probleem.
dat is wel erg kort door de bocht.
het is raar om te zeggen dat als je iets niet meteen vertelt je er dan ook voor schaamt en haar ziet als hoger dan jou.
dan kan je net zo goed al je dlvs meteen vertellen, want ja waarom niet je schaamt je er toch niet voor? je ziet haar toch niet als hoger?
nee, je kan nog steeds gewoon rekening houden met het sociale spelletje, zo werkt het nou eenmaal.
nou is ict niet zo iets ergs, maar er zitten vooroordelen aan.
ik zou het of heel leuk brengen of gewoon later vertellen, het maakt je niet minder man hoor :)
advance
01-22-2009, 12:35 AM
ik ben er zelf ook wel van bewust dat er vooroordelen zitten aan ict
ik duik er wel gewoon in en kijk waar ik uitkom
als het niet lukt dan heb ik iedergeval een beetje minder AA
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.