PDA

View Full Version : [Review] Lifestyle Bootcamp 21/08/'08-23/08/'08 door Royce, TheMechanic en Jackpot

fw.
09-14-2008, 09:45 AM
Review Lifestyle Bootcamp 210808-230808 door fw/Manuel

Gewapend met een verwachting van een PUA workshop try-out vertrok ik woensdag avond richting Amsterdam om daar alvorens het bootcamp daadwerkelijk zou beginnen te overnachten. De komende drie dagen zou ik daar ondervinden hoe ik de mij bekende theorieën en methodes in de praktijk zou kunnen brengen. Het zou hoe dan ook een leuk en leerzaam weekend worden.

How wrong was I.

De 3 dagen waren zeker leuk en absoluut leerzaam. Maar dit is dan ook meteen het enige wat er van mijn verwachtingen juist bleek te zijn. Wat er in deze 3 dagen volgde was iets mijn positie in, en houding ten opzichte van het leven behoorlijk heeft veranderd.

Maar nu ter zake. Uiteraard kwam er een hoop theorie aan bod met betrekking tot het PUA fenomeen, iets wat ook zeker nuttig was. Dit aspect was echter slechts een fractie van een veel groter programma met betrekking tot sociale dynamiek en het deel waar ik zelf erg veel aan heb gehad: inner game. Om het zo kort mogelijk te omschrijven zonder daadwerkelijk een sluier van het bootcamp te lichten: men ging op persoonlijk niveau op zoek naar de 'echte' sticking points, of eigenlijk de eigenlijke reden van hun bestaan. Het ging niet zozeer om zaken als approach anxiety, kino of stacking, maar om de onderliggende oorzaak hiervan. Wat wil ik echt en waarom houd ik mijzelf tegen. Het uiteindelijke resultaat betekende voor mij niet alleen een verbetering van mijn 'praktijkgame', maar een (mijn inziens) geheel positief veranderde blik naar de wereld om mij heen en mijn plaats in deze wereld. Daadwerkelijk een reden om ook na het bootcamp op dezelfde positieve voet verder te gaan.

De opbouw van het bootcamp was goed te noemen. De dagen waren intensief, er was genoeg mogelijkheid om tot rust te komen voordat men infield ging en logistiek was alles zeer goed geregeld. Het enige 'minpunt' was dat uitloop meer regel dan uitzondering was. Ik schrijf 'minpunt', omdat de reden van deze uitloop het diep ingaan was op de persoonlijke 'problemen' in iedere student. Feedback was hard en direct, maar positief, studenten werden echt gepushed om door hun 'angsten' heen te leven en om over hun sticking points heen te stappen. De coaches hebben deze 'try-out' erg professioneel benaderd in zowel opzet als uitvoering.

Om kort in te gaan op het daadwerkelijke sargen zelf: Ik heb meer sets geopened in 3 avonden dan dat ik daarvoor bij elkaar opgeteld heb geopend. Het voor mij leukste hiervan was dat ik mij bij elke set voelde 'groeien'. Elke avond kwam ik dingen tegen die ik beter deed dan de vorige keer.

Twee sets zijn daadwerkelijk bijven steken: In een set, geopend door Royce, heb ik circa 30 minuten gewinged, welke Royce in die tijd heeft gekissclosed. Een geweldige leer ervaring die door infield coaching met de minuut leuker werd.
De tweede set speelde zich af op de tweede avond. Een ontzettend verlegen maleisisch meisje, kwam erg moeilijk uit haar 'shell' en was daardoor ook ontzettend interessant om mee te maken. Ook gezien mijn eigen verlegenheid was het een leuke uitdaging. Tijdens deze set was de coaching weer erg to-the-point. Onder andere hier door heb ik deze set k-closed en 10 minuten later #closed.

Het eigenlijke punt hiervan is dat ook de infield coaching erg fijn/handig/leuk was. Ik herinner mij bijvoorbeeld een letterlijk 'duuwtje in de rug' van TheMechanic ;).

Mijn dank gaat uit naar alle drie de coaches, de overige 4 cursisten en de andere PUA's die ik heb mogen ontmoeten dit weekend. Dit was iets waarvan ik kan zeggen dat ik hier echt iets aan heb gehad.
Dank jullie voor deze ervaring en Jackpot bedankt voor de coole zondagmiddag.

Op- of aanmerkingen zijn zeer welkom. Mocht je vragen hebben, laat het me vooral weten.

I.R. Judas
09-14-2008, 09:55 AM
Een woord: Amen.

gabrieldutchie
09-15-2008, 05:38 AM
ja man.." ik zag jullie nog langskomen in de panama.. jullie zagen er idd wel happy uit toen:) . ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hadden," en royce, mr mechanic en jackpot zijn absoluut erg goeie teachers.. hebben jullie erg geluk mee gehad!!..

CountG
09-15-2008, 06:04 AM
Van binnen naar buiten.. das de beste aanpak voor elke verandering. Ik had al zoiets van Royce gehoord, maar goed om een dergelijk review te lezen. Nice :)

Jase
09-15-2008, 07:27 AM
Wat is de prijs voor zon Bootcamp die jullie vragen?

fw.
09-15-2008, 09:09 AM
ja man.." ik zag jullie nog langskomen in de panama.. jullie zagen er idd wel happy uit toen:) . ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hadden," en royce, mr mechanic en jackpot zijn absoluut erg goeie teachers.. hebben jullie erg geluk mee gehad!!..

Vandaar dat ik dit inderdaad ook noemde. Om jouw observatie en tip m.b.t. mijn stem als voorbeeld te nemen: nadat ik het actief ben gaan toepassen merkte ik zowel een verbetering in de communicatie, maar ook een verbetering in de manier waarop ik mij zelf in een situatie voelde.

CountG: Absoluut mee eens. Ik heb hier (nu al) zo ontzettend veel aan gehad. Buiten het sargen natuurlijk zijn interacties met vrienden ook zoveel leuker geworden.

Jase: Ik vermoed dat Jackpot, Royce en TheMechanic je hier wel het een en ander over kunnen vertellen. Zij zijn in iedergeval op de hoogte gesteld van de review dus ze nemen vast wel een kijkje ;).

Ik zelf heb in ieder geval de smaak erg te pakken. Sargen en sociale dynamieken ontdekken is iets wat ik echt ontzettend leuk ben gaan vinden. Het uiteindelijke resultaat maakt mij eigenlijk nog niet eens zoveel uit. Ik wil het gewoon doen, ik wil leren.
Iets anders wat ik enigszins niet had verwacht, is dat ik het ook erg leuk vind om mensen iets mee te geven. Al bevindt de ontwikkeling van mijn (inner) game zich nog in een pril stadium, het is super iemand anders iets te laten zien, om iets te delen.

CountG
09-15-2008, 09:15 AM
fw. ik kan me niet herrineren dat je je ooit voorgesteld hebt.. Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk en nodig je daarom van harte uit wat over jezelf te vertellen in het daarvoor bestemde forumgedeelte! :)

fw.
09-15-2008, 09:27 AM
Eens kijken of ik iets passends kan schrijven een dezer dagen, ik vind een wat uitgebreidere intro dan toch wel het leukste.

gabrieldutchie
09-16-2008, 07:03 AM
hei man," leuk dat je er wat aan hebt gehad... dat was idd echt HET ding bij jouw wat je gelijk merkte.. cool dat je het zo oppakte :)

Mercurius
09-18-2008, 06:25 AM
Ik was erbij en ik sluit me aan bij fw: geweldige bootcamp, genoeg theorie geweldige anecdotes, en vervolgens live demonstratie in the field. Ik heb andere deelnemers om me heen zien groeien en ik heb zelf ook genoeg ontwikkeling doorgemaakt.

Ik heb sinds dat weekend waar wat sticking points naarboven kwamen een enorme shift in mijn sociale leven ervaren, het is voor mij nu gewoon makkelijker om naar mijn eigen standaarden nieuwe mensen te leren kennen en dit niet meer af te laten hangen van het lot. Ik was voor een groot gedeelte al onbewust bekwaam, ik ben type "publiek spreker" maar ik begin nu toch andere dingen ook beter te begrijpen... Iedere avond dat ik op stap ga minimaal 2 # close, f closen hoeft van mij niet zo nodig ik ben in de gelukkige positie dat ik wat fools mates heb... Vooralsnog zie ik het als netwerken, maar ook: tegen de tijd dat ik een echte fijne vrouw tegen het lijf loop zal ik voorbereid zijn.

Mijn sticking points waar ik dankzij the bootcamp achter kwam en mee heb afgerekend:

Stacking forward>> ik bleef veel te lang in de attractiefase zitten, uit onzekerheid, hoeveel bevestiging heb je nodig.
Kino>> Ik heb geleerd om dat geleidelijk op te voeren en wat een verschil damn!
AMOGS>> Ik kan me wel eens geïntimideerd voelen door amogs, Royce gaf me zo'n geweldige inspirerende demonstratie op de dansvloer waarbij hij een HB8 losmaakte van 2 pitbulls die zich daartegen verzetten en zichzelf daarmee enorm verlaagden. Uiteindelijk heeft hij haar nog #closed onder toeziend oog van de afdruipende net niet alfa macho's.

Ook erg kewl om M.E. gewoon keihard caveman te zien gaan.

En daarbij neem ik tegenwoordig veel meer signalen waar, ik zie gewoon veel meer. Ik heb nog veel meer geleerd ook van Jackpot en van mr mechanic. Ik ga ervanuit dat onze wegen elkaar wel weer kruisen!

Thnx boys you rock!