PDA

View Full Version : [Vraag] Beoordelen van eigen geschreven materiaal.

JazzThat
09-02-2008, 06:14 AM
ik ben al een tijdje aan het lezen, en heb nu zelf wat geschreven.
willen jullie het lezen en evt. verbeteren?

Opener:
-Hey, heb je even? jullie kunnen de levens van mij en mijn vriend redden! we hebben een discussie en jullie moeten ons even helpen. is dat goed?
-Nou, het zit zo: een andere goede vriend van ons, Kevin, heeft sinds kort verkering met een meisje, en sinds dat hij verkering heeft koopt hij heel veel cadeau's voor haar. ik vind dat nogal soft, je hoeft toch niet cadeau's te kopen om je liefde duidelijk te maken?
-nu vind mijn vriend het heel normaal dat je als jongen cadeautjes koopt voor je vriendin. en ligt het nu aan mij, of zijn jullie vrouwen gewoon "golddiggers"?

(verhaal voor vervolg):
ik was met school op excursie week naar barcalona, mijn favoriete stad, en daar gingen we 's avonds naar een bar. ik was lekker aan het dansen met haar, en ze vraagt mij of ik een cola voor haar wil kopen omdat ze haar portomonee is vergeten. ik betaal verdomme 3 euro voor een cola, en ze tikt hem zo achterover. nu vond ik het niet zo heel erg, want ik vind het niet meer dan normaal dat je vrienden helpt.
maar daarna vraagt ze of ik er nog 1 voor haar wil kopen. toen heb ik geweigerd, ik bedoel, er zijn ook grenzen. maar het punt is: ik heb nooit wat terug gezien, geen geld, geen bedankje zelfs niet dat ze iets uit de kantine heeft gekocht voor mij...

DHV:
ik was in deze club, en daar kwam ik een vriendin tegen. ik ben lekker met haar aan het dansen met haar, je weet wel, gewoon lekker naar je zin hebben met elkaar. komt er een vriend van haar, die haar dus leuk vindt. hij duwt mij opzij om met haar te dansen, maar ze heeft het meer naar haar zin bij mij dan bij hem dus gaan we weer met elkaar dansen. hij raakt geirriteerd, en begint mij uit te dagen. duwen enzo... dus ik loop naar wat van mijn vrienden toe (1tje is heel breed) en die bieden aan om hem even een lesje te leren. nu ben ik heel vredelievend, en ik weiger. ik ga weer naar het meisje toe, om weer te dansen met haar. die gozer komt ook weer, en duwt me. ik was boos, maar het enige wat ik deed was hem strak aankijken, en hij keek ook strak naar mij. het was zo'n situatie waarbij je je heel ongemakkelijk voelt, want hij kan net zo goed gaan slaan. en toen schoot die gedachte door mijn hoofd dat mijn vrienden allemaal achter mij stonden, en daardoor voelde ik mij zo sterk! ik ging anders staan en liet hem zien dat hij dit toch niet ging winnen. voor mijn gevoel duurde het uren, maar toen ik dat gevoel had schrok hij en droop af. ik heb hem niet meer gezien die avond.

DHV:
We hadden gala op school en ik had het naar mijn zin. ik loop een rondje om een vriend te zoeken, en terwijl ik loop zie ik een groepje bezorgd om een meisje heen staan. ik loop er naartoe om te kijken wat er aan de hand is. en ik zie een vriendin van mij op de grond zitten. ze is ontzettend dronken (gaat soms met de "verkeerde" mensen om), en ze moet naar huis. ze zegt dat we niet haar ouders kunnen bellen want ze slapen al. dus die vrienden van haar leggen geld bij elkaar om een taxi te betalen, maar ze hebben niet genoeg geld, want ze moeten nog wel drinken op het feest... zo'n vriend bied aan om haar weg te brengen maar ze weigert. dus bied ik aan om haar weg te brengen, dit vindt ze wel goed, omdat ze mij meer te vertrouwen vind, bleek achteraf.
ik was een rit van een half uur, maar we hebben er 3 uur over gedaan. ze liet zich van de fiets vallen als ze moest kotsen, en dan hield ik haar haar beet zodat ze niet kots in haar haar kreeg etc. verdere details zal ik jullie dames besparen, jullie hebben van die slappe magen;) . en toen we eindelijk bijna bij haar thuis waren, bood ze me aan of ik wilde blijven slapen bij haar enzo.
ik heb natuurlijk geweigerd. ik heb het gedaan omdat ik vond dat ik haar niet in de steek kon laten, en nergens anders voor.
en ik moet zeggen, het voelt goed om iemand een keer te helpen!

JazzThat

Fando
09-02-2008, 09:14 AM
Het advies op de eerste zin:

Hey, heb je even? jullie kunnen de levens van mij en mijn vriend redden! we hebben een discussie en jullie moeten ons even helpen. is dat goed?

Beperk je tot 'We hebben een discussie en jullie moeten ons even helpen.'

Anders schrijf je de aandacht al te veel waarde toe en is dat een DLV voor jezelf.

Je eerste gecomponeerde DHV klinkt te standaard en kan meer spikes gebruiken. Let er ook op dat het bespreken van een gespannen situatie de indruk kan wekken dat je er met regelmaat in verwikkeld raat. Dit kan afstoten.

Pin je niet teveel vast op mooie plannen en verhalen; de dame kan altijd onverwacht reageren zodat je ter plekke je hele script moet herzien.

Jonathan
09-02-2008, 12:08 PM
het eerste waar ik aan dacht was ook dat je het "is dat goed?" gedeelte het beste eraf kan halen

ik werk bij een callcenter waar we verplicht zijn om in het begin de vraag te stellen "bel ik u gelegen?"
op een gegeven moment gebruikte ik het nietmeer aangezien het antwoord veels te vaak nee daarop was
mijn score is ontzettend omhoog gegaan vanaf dat ik dat nietmeer heb gezegt

het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde aangezien je bij pua al intresse kan wekken voor je bij die vraag aankomt en gewoon kan blijven staan maar als iemand niet geintresseerd is en je krijgt 20 seconde langer om wel die intresse op te wekken kan dat veel schelen

Ricky D
09-02-2008, 03:13 PM
Ik vind het knap als je dit precies allemaal uit je hoofd weet te vertellen.

Wat mischien een beter optie is, ipv deze langere routines te schrijven.
Schrijf wat meer kortere, zoals Fando al zegt kan er van alles gebeuren waardoor je ineens je "opvolg routine" niet meer kan gebruiken...en daar sta je dan...met je goede bedoelingen.

Door wat meer routines te hebben kun je meer kanten op. Onthoud gewoon wat kortere dingen en vul die uit je hoofd aan om het iets aan te dikken en het verhaal langer te maken.
Ik heb bv in mn telefoon verschillende routines staan (just in case) , maar dan alleen de 1ste paar woorden...met die woorden kan ik wel een paar uur uit de voeten als het nodig is.

JazzThat
09-03-2008, 09:03 AM
het gaat over de inhoud van deze DHV verhalen etc.

wat ik heb gedaan is kernwoorden opschrijven, maar als ik die aan jullie zou vertellen snappen jullie het niet. dus heb ik het even uitgeschreven.

en ik wil ook even reageren op:
"Pin je niet teveel vast op mooie plannen en verhalen; de dame kan altijd onverwacht reageren zodat je ter plekke je hele script moet herzien.
ik zou je willen vragen om MM even na te lezen, waarin staat dat het heel handig is om "canned Material" te hebben, zodat je altijd iets hebt om op terug te vallen.
ik ben het daarmee eens, ik heb toneel gespeeld, en heb daar ook veel bij geïmproviseerd. het is dan wel handig om iets standaards in je hoofd te hebben zitten om op terug te vallen.

ik vraag jullie of jullie willen reageren op mijn verhalen, niet gaan bekritiseren dat ik verhalen schrijf. ik hoop dat jullie dat snappen.

verder wil ik Aboe bedanken voor zijn reactie, daar heb ik wat aan.

VTI
09-03-2008, 01:15 PM
JazzThat, luister. Hetgeen CountG en RickyD doen, is niet zozeer bekritiseren DAT je verhalen schrijft (hoewel ik persoonlijk van mening blijf dat je beter je tijd kunt steken in het leiden van een interessant leven dan het bedenken van verhalen die dit aangeven), maar ze geven je een heel nuttig punt; dat hoe mooie verhalen je ook schrijft, dat er in field vaak weinig van terecht gaat komen (tenminste niet op DIE manier), vanwege de reacties van je publiek. Je zult op zijn minst juiste calibratie toe moeten passen, want anders kun je nog zo'n mooie verhaaltjes hebben, ze komen niet aan.

MM is geen bijbel, het is geen heilig boek en veel dingen die daarin staan zijn soms niet helemaal juist of niet optimaal, waaronder de overkill aan canned material wat mij betreft. Dit hebben veel mensen door infield ervaring meegemaakt en ze proberen dit op jou over te brengen zodat je niet diezelfde fouten hoeft te maken, zeker reacties waar je wat aan hebt lijkt mij.

Blitzkrieg
09-03-2008, 02:07 PM
Eigen materiaal is goed! Omdat dit veel dichter bij jezelf ligt dan canned materiaal.

Field test het, en laat het weten hoe en of het werkt.

Voor mij zouden de eerste opener, het vervolg verhaal en de eerste DHV niet werken. Je tweede DHV vind ik wel goed, er moet nog wat aan geschaaft worden, maar een goed begin.

Meer eigen materiaal mensen ;)

JazzThat
09-03-2008, 11:23 PM
blitzkrieg bedankt.
wat denk jij dat er moet veranderen?
kan je daar misschien mee helpen?

Blitzkrieg
09-04-2008, 07:58 AM
Ok

-Hey, heb je even? jullie kunnen de levens van mij en mijn vriend redden! we hebben een discussie en jullie moeten ons even helpen. is dat goed?
-Nou, het zit zo: een andere goede vriend van ons, Kevin, heeft sinds kort verkering met een meisje, en sinds dat hij verkering heeft koopt hij heel veel cadeau's voor haar. ik vind dat nogal soft, je hoeft toch niet cadeau's te kopen om je liefde duidelijk te maken?
-nu vind mijn vriend het heel normaal dat je als jongen cadeautjes koopt voor je vriendin. en ligt het nu aan mij, of zijn jullie vrouwen gewoon "golddiggers"?

Ik gebruik opinion openers eigenlijk alleen op straat. Het moet voort komen alsof het iets is wat spontaan in je op komt. (Wie liegen meer opener) Of iets waar je jezelf echt druk over lijkt te maken (Spells opener).

Jou openers klinken als een script en het thema vind ik ook niet zo sterk.

Hoe zouden deze openers kunnen werken? Doe of je aan het bellen bent of hou een gesprek met je wingman. Zorg dat jou set het hoort: 'Gast, je moet echt wat minder cadeautjes kopen hoor. Straks raakt ze er aan gewend en wil ze steeds meer.', Je draait je naar je set toe "Dames, wat vinden jullie er van? Wil je een vriendje die heel veel cadeautjes voor je koopt of heb je liever iemand die je af en toe iets speciaals geeft.

(verhaal voor vervolg):
ik was met school op excursie week naar barcalona, mijn favoriete stad, en daar gingen we 's avonds naar een bar. ik was lekker aan het dansen met haar, en ze vraagt mij of ik een cola voor haar wil kopen omdat ze haar portomonee is vergeten. ik betaal verdomme 3 euro voor een cola, en ze tikt hem zo achterover. nu vond ik het niet zo heel erg, want ik vind het niet meer dan normaal dat je vrienden helpt.
maar daarna vraagt ze of ik er nog 1 voor haar wil kopen. toen heb ik geweigerd, ik bedoel, er zijn ook grenzen. maar het punt is: ik heb nooit wat terug gezien, geen geld, geen bedankje zelfs niet dat ze iets uit de kantine heeft gekocht voor mij...

Als ik het meisje zou zijn, is mijn enige gedachte "Waar de fuck maakt hij zich druk om, en waarom valt hij mij er mee lastig." Het verhaaltje moet spannend of humoristisch zijn.

DHV:
ik was in deze club, en daar kwam ik een vriendin tegen. ik ben lekker met haar aan het dansen met haar, je weet wel, gewoon lekker naar je zin hebben met elkaar. komt er een vriend van haar, die haar dus leuk vindt. hij duwt mij opzij om met haar te dansen, maar ze heeft het meer naar haar zin bij mij dan bij hem dus gaan we weer met elkaar dansen. hij raakt geirriteerd, en begint mij uit te dagen. duwen enzo... dus ik loop naar wat van mijn vrienden toe (1tje is heel breed) en die bieden aan om hem even een lesje te leren. nu ben ik heel vredelievend, en ik weiger. ik ga weer naar het meisje toe, om weer te dansen met haar. die gozer komt ook weer, en duwt me. ik was boos, maar het enige wat ik deed was hem strak aankijken, en hij keek ook strak naar mij. het was zo'n situatie waarbij je je heel ongemakkelijk voelt, want hij kan net zo goed gaan slaan. en toen schoot die gedachte door mijn hoofd dat mijn vrienden allemaal achter mij stonden, en daardoor voelde ik mij zo sterk! ik ging anders staan en liet hem zien dat hij dit toch niet ging winnen. voor mijn gevoel duurde het uren, maar toen ik dat gevoel had schrok hij en droop af. ik heb hem niet meer gezien die avond.

Je vrienden nodig hebben een probleem op te lossen is geen DHV. Het begon wel leuk.
Je kunt bijvoorbeeld eindigen met "Hij begon agressief te doen, en te duwen. Dus ik zeg 'Vechten! Kom mee naar buiten dan'. Dus hij loopt stampend naar buiten toe. Hij was alleen vergeten dat het al half twee was geweest, dus er niemand meer binnen komt."

DHV:
We hadden gala op school en ik had het naar mijn zin. ik loop een rondje om een vriend te zoeken, en terwijl ik loop zie ik een groepje bezorgd om een meisje heen staan. ik loop er naartoe om te kijken wat er aan de hand is. en ik zie een vriendin van mij op de grond zitten. ze is ontzettend dronken (gaat soms met de "verkeerde" mensen om), en ze moet naar huis. ze zegt dat we niet haar ouders kunnen bellen want ze slapen al. dus die vrienden van haar leggen geld bij elkaar om een taxi te betalen, maar ze hebben niet genoeg geld, want ze moeten nog wel drinken op het feest... zo'n vriend bied aan om haar weg te brengen maar ze weigert. dus bied ik aan om haar weg te brengen, dit vindt ze wel goed, omdat ze mij meer te vertrouwen vind, bleek achteraf.
ik was een rit van een half uur, maar we hebben er 3 uur over gedaan. ze liet zich van de fiets vallen als ze moest kotsen, en dan hield ik haar haar beet zodat ze niet kots in haar haar kreeg etc. verdere details zal ik jullie dames besparen, jullie hebben van die slappe magen . en toen we eindelijk bijna bij haar thuis waren, bood ze me aan of ik wilde blijven slapen bij haar enzo.
ik heb natuurlijk geweigerd. ik heb het gedaan omdat ik vond dat ik haar niet in de steek kon laten, en nergens anders voor.
en ik moet zeggen, het voelt goed om iemand een keer te helpen!

Deze is eigenlijk wel aardig. DHV, mensen respecteren en vertrouwen je. DHV, je bent ook te vertrouwen. Het verhaal is echter weinig spannend.

"Onderweg valt ze van mijn fiets. Dus ik probeer haar overeind te helpen. Staat er op eens op de donkere weg een auto. Hij rijd op ons af, doet zijn groot licht aan en begint wat met zijn gas te spelen. Ik was best wel bang maar ik kon natuurlijk dat meisje niet alleen laten. Dus ik trek een paaltje uit de grond en loop moedig op die auto af. Zitten er twee jonge knulletjes in die net hun rijbewijs hebben. Dus ik schreeuw als een holbewoner dat ze op moeten flikkeren. 'Het was maar een grapje!!' riepen ze terwijl ze er met hun staart tussen de benen wegreden.
Mijn heldendaad heeft jammer genoeg weinig indruk gemaakt op dat meisje, want die wist de volgende dag niets meer"

JazzThat
09-04-2008, 08:47 AM
wauw!

je hebt het wel heel goed aangepast!

ik ben zeker onder de indruk!:eek:

dankjewel!:D

Justus
09-04-2008, 10:16 AM
Hey Jazz!

Goed om te zien dat je niet afhankelijk wilt zijn van andermans materiaal en probeert eigen dingen te schrijven!

Ik zal je wat feedback geven op je materiaal.
In de eerste plaats kun je je afvragen of 'canned material' een natuurlijke wijze is om een conversatie te voeren. Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om wat toffe anekdotes te hebben. Ik gebruik ze overigens meestal niet om conversaties te starten, dat blijft een beetje onnatuurlijk aanvoelen.

Wanneer je 'canned material' gebruikt is het belangrijk om er over na te denken wat je precies wilt overbrengen op je gesprekspartner. Wat is hetgeen dat je van jezelf wil laten zien en hoe dient dit het hogere doel (aantrekking creëren). Ik zal jouw verhaaltjes tegen deze meetlat leggen zodat we de diepere laag kunnen ontdekken.

Zoals al Aboe al aangaf, je geeft mensen hier een keus. Tweemaal zelfs.
Ik zou zeggen: "Hey! Wij hebben een discussie met de jongens en ik heb even een vrouwenmening nodig! Ben zo weer weg.." -> Start routine.

Door ze geen keuze te geven, neem je de leiding. Door het gebruik van een FTC (False time constraint / Valse tijdsbeperking) neem je eventuele weerstand weg. Het 'levens redden' vind ik een beetje lame, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Het gebruik van een naam is heel goed, dat creëert geloofwaardigheid.

Maar wat wil je precies aan hen communiceren?
- Dat je vindt dat je vrouwen niet (te) goed moet behandelen?
- Dat je gierig bent en niets voor je vriendinnetjes over hebt?
- Dat je Kevin niet zelf kan overtuigen en de kracht van een vrouwenmening nodig hebt?
- Dat je twijfelt aan je eigen ideeën?

De term 'verkering' duidt op pubers, dames van 18+ zullen zich allicht beter kunnen identificeren met het woord 'relatie'.

Wederom, wat je vertelt is eigenlijk:

- Dat drie euro veel geld voor je is.
- Dat je iets kleins als colaatje voor iemand kopen als een gunst ziet.
- Dat je altijd iets terug wilt als je iets voor iemand doet.
- Dat je zo weinig interessants mee maakt dat je het waard vindt om deze cola-koop-anekdote met haar te delen.

Vragen die je jezelf kunt stellen zijn:

- Welke emotie wil je bij haar oproepen met dit verhaal?
- Waarom zou deze anekdote jou aantrekkelijk maken?
- Waarom zou ze überhaupt willen weten voor jij wel of niet colaatjes koopt?

Je communiceert:

- Het moeilijk vindt om situaties zelf op te lossen. [Afhankelijk en behoeftig]
- Dat je vrienden nodig hebt om je veilig te voelen. [Situational Confidence]
- Je graag anderen laat zien hoe tof en populair je bent (vrienden tonen). [Kwalificeren]

Eerst laat je zien dat je het zelf niet afkan en dan schep je op over je vrienden.

Dezelfde vragen blijven staan:

- Welke emotie wil je bij haar oproepen met dit verhaal? Bewondering? Waarvoor? Voor je vrienden? Jouw populariteit? Is het nodig om daarover te vertellen?
- Waarom zou deze anekdote jou aantrekkelijk maken?
- Waarom zou ze überhaupt willen weten met wie je wel of geen ruzie maakt?

Je zegt:

- Mensen die dronken zijn gaan met verkeerde mensen om. (Wat als de dames waarmee je praat ook wel eens dronken zijn?)
- Haar vrienden gierig zijn en alleen aan zichzelf denken.
- Jij ook geen cent te makken hebt voor een taxi.

Vragen die je jezelf kunt stellen:

- Waarom zeg je dat ze jou meer te vertrouwen vindt. Is dit een DHV?
- Wat wil je tonen? Hulpvaardigheid? Verantwoordelijkheids gevoel?
- Waarom zouden je target geïnteresseerd zijn in jouw schoolgala en dronken vriendinnetje?

ik was een rit van een half uur, maar we hebben er 3 uur over gedaan. ze liet zich van de fiets vallen als ze moest kotsen, en dan hield ik haar haar beet zodat ze niet kots in haar haar kreeg etc. verdere details zal ik jullie dames besparen, jullie hebben van die slappe magen;) . en toen we eindelijk bijna bij haar thuis waren, bood ze me aan of ik wilde blijven slapen bij haar enzo. ik heb natuurlijk geweigerd. ik heb het gedaan omdat ik vond dat ik haar niet in de steek kon laten, en nergens anders voor. en ik moet zeggen, het voelt goed om iemand een keer te helpen!

Communicatie:

- Het is heel bijzonder als iemand vraagt of ik blijf slapen.
- Ik moet mezelf verdedigen voordat je denkt dat ik op wat anders uit was.
- Ik help eigenlijk nooit mensen, dit was een uitzondering.

Conclusie:

Het gaat niet zozeer om een leuk verhaal te vertellen, hoewel 'leuk zijn' wel een voorwaarde kan zijn voor mensen om te blijven luisteren. Het gaat erom wat je subcommuniceerd. Dus onder de oppervlakte. Het is niet de clou van je verhaal, niet "Ik ben behulpzaam", "Ik heb vrienden" of "Ik laat niet over me heenlopen".

De "waarom zou ze geïnteresseerd zijn" opmerking is misschien wat makkelijk. Dat kun je immers op alles zeggen. Waar het omgaat is dat je mensen mee neemt op een emotionele rollercoaster, zeg wat je zag, hoorde, rook, proefde en voelde zodat ze zich in kan leven in de situatie. Heus, je kan een verhaal over boodschappen doen nog interessant maken als je het levendig verteld.

Een simpel voorbeeld van een DHV verhaal (waargebeurd):

Wat me laatst gebeurde! Ik was met Giovani op vakantie in Turkije, we hadden flink gezopen en aan de Turkse Rivièra bleek het gebruikelijk om 's nachts naakt te zwemmen. Dus Giovani en ik gingen met een groep vrouwen de zee in. Toen we eruit wilden zat er een of andere Turkse geilneef langs de kant, dus ik zeg: "Kom dames, we doen nog een rondje". Ik kon natuurlijk moeilijk die vrouwen het water uit met die gozert daar. Kwamen we een kwartiertje later terug, wat denk je! Zijn onze fucking kleren gejat! Alleen het ondergoed en onze schoenen lagen er nog. En nog erger, mijn Guess horloge dat ik van een vriendin had gekregen was weg. Dus wij over straat naar hotel zonder kleren.. etc. etc. etc.

You'll get the point.

Je vertelt een tof verhaal met allerlei emoties (boosheid, opwinding, verbazing, schaamte, etc.) waarmee, mits goed vertelt, iedereen zich kan identificeren. Je subcommunicatie (en niet je clou!) is:

- Vrouwen willen met ons naakt zwemmen.
- Ik ben een leider en heb autoriteit (we doen nog een rondje).
- Vrouwen vinden het waard om mij dure cadeaus te geven.

-> Kabaam! Attraction baby!

Tot slot: Goed verhalen en anekdotes kunnen vertellen is lastig en het kost tijd om het te leren. Don't take it too hard on yourself. Echt, het spul waar ik in het begin mee aankwam.. Gewoon blijven oefenen!

Mijn advies: Denk goed na over wat je wil communiceren, hoe je dat doet en hoe het je doel dient. Succes!

Fando
09-04-2008, 01:56 PM
en ik wil ook even reageren op:
"Pin je niet teveel vast op mooie plannen en verhalen; de dame kan altijd onverwacht reageren zodat je ter plekke je hele script moet herzien.
ik zou je willen vragen om MM even na te lezen, waarin staat dat het heel handig is om "canned Material" te hebben, zodat je altijd iets hebt om op terug te vallen.

De MM, wat is dat ? Hoeveel posts er hier van me staan is me niet bekend, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Wiens forum is dit trouwens ook al weer?

Ik gebruik met regelmaat routines. Het is mij dus bekend dat het nuttig is om 'canned material' te hebben. Ze zijn echter lang niet altijd nuttig. Ze kunnen zelfs een attraction-killer zijn als bijvoorbeeld de HB iets sexueels insinueert, en jij ineens je eigen blow-out gaat initieren door over een vriendin met foto's van haar ex in haar nachtkastje te gaan praten.

In welk boek stond die routine ook alweer?

Dus nogmaals: ga niet als routine-predikant de nachtclub in. Heb er een paar achter de hand en gebruik ze als interessante opvulling. Laat ze echter varen zodra er meer zal gaan gebeuren dan alleen praten.

Een verder advies komt voort uit de post van Justus; hij noemde drie euro die door jou als veel voor een cola beschouwd waren. Het advies: zorg ervoor dat je NOOIT als vrek bekend staat, tenzij je in het partijbestuur van de SP zit. Gierigheid gaat regelmatig hand in hand met preutsheid en is absoluut niet aantrekkelijk. Er wordt in pickup-literatuur afgeraden om dames drinken aan te bieden. Terecht. Er wordt niet geadviseerd om te klagen over drankprijzen want zoals Justus terecht opmerkt, zorgt dat voor een aantasting van de aantrekkingskracht.
Ook al merk je het maar even snel tussen neus en lippen door op: een vrouw pikt het op een trekt er mogelijk terecht conclusies uit die verder succes bij haar elimineren.

Blitzkrieg
09-04-2008, 02:54 PM
In principe is alles wat je ooit gehoord hebt, en je verder verteld canned materiaal. Of wanneer je iets mee hebt gemaakt en het al eerder verteld hebt.

Je weet zelf wel wanneer een bepaald verhaal aan slaat.
Ik ben vooral voor eigen materiaal, je eigen openers, omdat je die.. eigen hebt gemaakt. Zoals TD Zegt 'je persoonlijkheid straalt er altijd doorheen'.

Justus
09-04-2008, 04:20 PM
In principe is alles wat je ooit gehoord hebt, en je verter verteld canned materiaal. Of wanneer je iets mee hebt gemaakt en het al eerder verteld hebt.

Correct, maar iets vertellen omdat het je te binnen schiet of omdat je het leuk vindt is wel wat anders dan een van te voren vastgesteld verhaal op lepelen omdat je vermoed dat het aantrekking zal creëren.

Blitzkrieg
09-04-2008, 11:27 PM
Correct, maar iets vertellen omdat het je te binnen schiet of omdat je het leuk vindt is wel wat anders dan een van te voren vastgesteld verhaal op lepelen omdat je vermoed dat het aantrekking zal creëren.

Spontaniteit is zeker belangrijk.
Als je een natuur talent bent, is het makkelijk om dingen te vertellen wat op het moment in je opkomt. Zelfs dit zijn verhalen die van te voren zijn vastgesteld, en ook deze vertel je omdat je denkt dat het meisje het leuk vind.
Deze verhalen zitten zo diep in je onderbewuste verankerd, en je leert er mee spelen/combineren.

Ik begrijp heel goed waar je vandaan komt. Canned materiaal blijft uit een blik getrokken. Maar het is heel fijn om er mee te leren werken. Na verloop van tijd word je er handig in, je begrijpt waarom bepaalde dingen werken, je leert er mee spelen en combineren, je krijgt weer spontaniteit. Hier werk je naar toe.