PDA

View Full Version : [Disc] Alpha male verbal fights

Incessant
08-28-2008, 06:47 AM
Shittests van Alpha males, als ze zo genoemd worden.

Situatie 1:

Je bent met een jongen die je goed kent, en een persoon die je niet kent komt aanlopen en vraagt aan degene waar jij net mee staat te praten of hij meegaat chillen ergens. Daarop zegt hij ja, Incessant en ik gaan wel mee chillen.
Aangekomen bij de "chill-plek" zegt één van de males daar: "wie is dat" zegt de alpha male:"Dat is incessant" Zegt een van hun, "nee, hè" zegt de alpha male:"ja ik wilde hem eigenlijk ook niet mee nemen maar moest wel"

Wat zeggen jullie hierop?

Situatie 2:

Er wordt iets grappigs gezegd wat je niet helemaal begrijpt maar lacht wel mee omdat het lachen van de andere genoeg is om mee te lachen. Er wordt gevraagd, waarom lach je?

Situatie 3:

Wat heb je in één keer een grote mond gekregen jonge, niet te stoer doen hè?

VTI
08-28-2008, 11:28 AM

Situatie 1:

Je bent met een jongen die je goed kent, en een persoon die je niet kent komt aanlopen en vraagt aan degene waar jij net mee staat te praten of hij meegaat chillen ergens. Daarop zegt hij ja, Incessant en ik gaan wel mee chillen.
Aangekomen bij de "chill-plek" zegt één van de males daar: "wie is dat" zegt de alpha male:"Dat is incessant" Zegt een van hun, "nee, hè" zegt de alpha male:"ja ik wilde hem eigenlijk ook niet mee nemen maar moest wel"

Situatie 2:

Er wordt iets grappigs gezegd wat je niet helemaal begrijpt maar lacht wel mee omdat het lachen van de andere genoeg is om mee te lachen. Er wordt gevraagd, waarom lach je?

Situatie 3:

Antwoord op alle vragen: andere vrienden zoeken ;)

Sibly
08-28-2008, 12:53 PM
Lees Tylder durden als je wilt amoggen. Verder als dit je vrienden zijn zou ik ze lozen ja. Ze ontlenen hun eigenwaarde aan het feit dat ze jou de kop in kunnen drukken.

Tenslotte; deze situaties komen me to-taal niet bekend voor. Ik denk dat je in de spiegel moet kijken en aan jezelf moet werken. Immers you get what you deserve.

CountG
08-28-2008, 01:42 PM
Als je dit soort situaties mee maakt zit je in de verkeerde omgeving.

OhMy
08-28-2008, 03:45 PM
Situatie 1:

Ik zeg, dat jij had moeten zeggen/denken: "Sterf" en vervolgens die jongen/vriend van je aan moet kijken en gewoon je hoofd moet schudden. Vervolgens deze jongen afschrijven van je vriendenlijst, want dit is geen gezonde wisselwerking.

Situatie 2:

Ik zeg, dat jij had moeten zeggen/denken: "Sterf"
OF
Als je echt oorlog had willen maken en had willen laten zien dat je ballen had, had je als de situatie zich daarvoor leende kunnen zeggen: "We hadden het over je moeder toch? :D"

Situatie 3:

Meer van dezelfde antwoorden zoals hierboven..

.. Punt blijft Incessant, dat mijn voorgangers hier de koe al bij de horens hebben gepakt. Ik quote daarom CountG, want dat is het beste antwoord hier: "Als je dit soort situaties mee maakt zit je in de verkeerde omgeving."

caveman86
08-28-2008, 06:43 PM
Niet alleen de foute omgeving, de foute mensen, maar vooral merk ik een nogal vijandige visie op de wereld.

Dit soort dingen hoor je niet te krijgen. Ooit. Ik heb dit soort dingen maar super weinig meegemaakt/gezegt in mijn hele leven...MAAR

ik kan je wel vertellen dat als je dit soort dingen; of zulke "vijandige vibes" van gasten krijgt dan ben je nogal "value-taking" bezig:

Gasten zijn in het algemeen erg aardig; tenzij je hun vrouw afpakt, ofdat je gewoon "zuigend" bezig bent. Je zuigt waarde uit andere mensen; je creert een soort "glazen plafont" door je gedrag en mentale projectie met de gasten.

Als je hun vrouw aan het afpakken bent/hebt afgepakt dan ben je waarschijnlijk geen zuigend persoon; want vrouwen voelen dit nog sneller aan denk ik.

Het komt er hoe dan ook op neer dat je blij met jezelf bent; en dus ook gewoon net zo blij om alleen te zijn dan met gasten (helemaal met zulke gasten). Natuurlijk zijn vriendschappen hartstikke mooi; maar ze moeten geen "gat" opvullen, want dan gaan ze zowiezo de mist in: want ooit zul je dit gat vullen en dan zijn je vrienden waardeloos geworden in jouw ogen.

Als je blij met jezelf, en OP jezelf bent, dan zul je ten eerste dit soort reacties nooit krijgen; maar zelfs al krijg je deze wel (dit zegt trouwens meer over de soort gasten dan over jou...tenzij het geregelt gebeurt); dan WEET je van jezelf dat JIJ weet wie JIJ BENT en klaar.

juggernought
08-29-2008, 02:26 AM
Ten eerste het enorm met VTI eens. Ik zou helemaal naar worden als ik altijd zo behandelt zou worden door mensen. Daarbij is het belachgelijk onbeschoft.

Situatie 3 zou ik gelijk met geweld oplossen. En 1 en 2 eigenlijk ook.:D

Los daarvan moet je wel kijken waarom er zo tegen je gedaan word. Zijn het gewoon schijtlui waar je mee omgaat. Prima zoek andere vrienden. Maar doen ze tegen niemand anders zo, dan moet je toch miss ook gaan kijken wat er aan de hand kan zijn. Want amoging en out-alpha-ing is misschien een snelle oplossing, maar niet een goede oplossing voor de lange termijn.

CountG
08-29-2008, 06:17 AM
DAT is nog eens een goede tip, het met geweld oplossen.. NIET DUS. wtf? Ik zou het met geweld oplossen?! Dit is een forum voor de kunst van de sociale dynamieken, de venusian arts. Dat betekent dus dat je geweld per definitie niet nodig hebt, maar ook dat je (praktisch) nooit in die situaties terecht komt.

Jonathan
08-29-2008, 07:13 AM
een paar jaar geleden maakte ik dit soort dingen ook mee toen had ik nog geen zelfvertrouwen geen sociale vaardigheden en was verlegen
deze zwakte straal je dan ook uit
deze jongens doen dit omdat ze er zelf wat uit halen als jij ze laat begrijpen dat er niks te halen valt dan zullen ze er ook mee stoppen

je kan dit gedrag van hun stoppen door
- je uitstraling te veranderen (makkelijk gezegt i know)
- unaffected te zijn
- elke keer waneer ze je willen "dissen" dat je hun nog harder terug "disd"

deze vaardigheden ontwikkel je helaas niet binnen 1 dag en omdat die gasten zulke eikels zijn raad ik je aan hun gewoon te dumpen ookal zou je dan geen vrienden meer over houden je bent toch beter af zonder ze

Justus
08-29-2008, 08:01 AM
@ Juggernought: Dergelijk commentaar is onwenselijk. We bespreken hier Venusian Arts, geen Martial Arts. Geweld is geen oplossing.

Andere vrienden zoeken en dergelijke opmerkingen, prima. Maar als je in die situatie staat heb je er niet zo gek veel aan. Vandaar een reeks opties die allemaal, mits op de juiste manier gebracht, uitkomst kunnen bieden. Kies de opties die het beste bij jou passen.

Situatie 1:

Als je deze situatie analyseert kom je tot de conclusie dat zij zichzelf klaarblijkelijk beter vinden dan jij. Dit is sowieso een zwaktebod, maar los daarvan je zult moeten reageren.

Optie 1: Maak er een grap van door jezelf op komische wijze in de slachtofferrol te plaatsen.

BV:

Zet je handen in je zei en roep (op een komische wijze waarop je claimt beledigt te zijn): 'Zèggg!'. Situatie voorbij.

Optie 2: Constateer het en move on.

BV: "Oh joy wat een warm onthaal! (tegen je vriend) Wil je wat drinken?"

of: "Ja, ik ben ook heel blij jullie te zien. Hoe dan ook, waar de fuck zijn de vrouwen?" -evt. combineren met een additionele frametwist: "Ahh, heb je ze nou weer allemaal weggejaagd? [tegen je vriend] Gozer, als we met hun blijven rondhangen wordt het niets meer met dat neuken vanavond. [voor de lefgozers tegen de alpha] Of wil jij me soms zo een potje pijpen?" Daarna lekker gaan zitten (zonder zijn reactie af te wachten - not reaction seeking) en doen alsof er niets aan de hand is. Eens kijken of hij nog zo tof is.

Optie 3: Laatste optie: if you can't beat them, join them. Geef ze gelijk, maar maak het grappig.

BV:

"Zeg ho eens even, jullie mogen echt zó niet klagen. Ik loop verdomme al een 21 jaar met mezelf rond. Nou jij weer!"

of: "Ja, ja, ik weet het. Laten we er maar het beste van maken. *zucht*"

Situatie 2:

In de eerste plaats zou ik gewoon niet lachen, ik lach nooit om te pleasen. Ik lach alleen als ik iets grappig vind. Hooguit een glimlach uit vriendelijkheid als een meisje een (matige) anekdote verteltd.

De opties om te pareren zijn echter simpel:

1: Ik ben nogal een (vr)olijk figuur.
2: Uit beleefdheid.
3: Ik ben nogal sociaal onzeker, daarom lach ik altijd maar een beetje. (confident -> analyseer jezelf en bespot jezelf)
4: Oh sorry? Was het niet grappig? Ik dacht ik doe gezellig mee. (verwart)
5: [op komische, nichterige wijze] Omdat je zo'n lieve jongen bent. Kleine deugniet!(really, it does not need to make sense - at all) [Ik zal 'm een keer demonstreren ;)]

Situatie 3:

1: Oh sorry, ik viel even uit m'n rol. [additioneel ->] Even denken, jij was de baas, jij z'n compagnon en ik het hulpje toch?
2: [Variant] Oh pardon, dat is inderdaad jouw rol. -> Move on.
3: [Schouderklopje] Ach jongen, ik beledig je toch niet? -> Move on.
4: [Pak hem bij zijn arm en fluister op boze toon] Gedraag je verdomme, iedereen kijkt!

Vanzelfsprekend heb je niet altijd direct de juiste, slimme antwoorden voor handen. Niet iedereen is even assertief en zelfs de meest assertieven onder ons denken vaak achteraf "Oh, had ik dat maar gezegd".

De sleutel van alles is echter dat jezelf niet te serieus moet nemen en niet steeds in de verdediging moet springen. You don't care what they think. Je bent jezelf aan het vermaken. Reageer gepast of ongepast en move on. Blijf niet hangen bij het onderwerp en pak de ruimte. Als je dat niet doet, geef je hun de kans om door te gaan met schofferingen of andere aanvallen. Stuur het gesprek in de richting die jij wil en hop van onderwerp. De basis blijft altijd: You really don't give a damn what they think anyway.

Je zult merken dat dergelijke situaties op den duur geen uitdaging meer zijn. Je geeft er weinig aandacht aan en hebt standaard zinnetjes om pijnlijke momenten simpel mee af te doen. You will get there.

Succes!

Ricky D
08-30-2008, 05:37 PM
Zo zijn er heel veel manieren om hier mee om te gaan.

Ik zou het balletje eerder terug kaatsen dan mijzelf in een slachtoffer rol te plaatsen, dat is niet wie ik ben namelijk en zal mij zelf daar niet comfortabel in voelen.
Het lijkt mij persoonlijk ook dat je, ook als je het grappig zegt, dat je ze "gelijk geeft" in wat ze over je denken en zeggen, en hoe kun je daar nou mee akkoord gaan?!
Je bent een man waar ze rekening mee moeten houden, waar ze beter normaal en met respect tegen kunnen praten anders steel je hun vrouwen!

Ik heb "vroeger" ook redelijk veel van deze situaties meegemaakt, ik heb mij van deze personen afgewend en nu is het wel grappig dat die personen nu tegen mij op kijken.

Ik vind deze zelf wel bruikbaar: "Ja, ik ben ook heel blij jullie te zien. Hoe dan ook, waar de fuck zijn de vrouwen?"

Je kan zoiets nog mooi aanvullen met een "neg" naar die kerels

"jij had gezegd dat je leuke vrouwen had hiero! en dan kom je met deze dudes aan...en ze zijn niet eens aantrekkelijk!

zoiets had ik er op dat moment van gemaakt denk ik.
OP een gegeven moment ontwikkel je een bepaalde natuurlijke "scherpte" en heb je steeds sneller en steeds betere antwoorden klaar om terug te slaan als zoiets je overkomt.
Ik vind WEL dat het er belangrijk dat je je antwoorden ook op een goede manier brengt, dus dat je laat zien dat jij niet van je voetstuk te slaan bent, kalm en niet "blozen" etc. (wat vaak gebeurt als zoiets je raakt) probeer het te laten lijken of je "ongedeerd" bent.

SmoothDoc
08-31-2008, 07:43 AM
Net advies van Justus.

Enne als je ooit hulp nodig hebt ze eens echt goed voor gek te zetten, dan raad ik mezelf van harte aan.

Gna, gna.

SmoothDoc

milk
08-31-2008, 08:59 AM
zulke vrienden had ik vroeger ook.

ik was het gewoon zat op een dag, en heb hun compleet verlaten en nieuwe vrienden gemaakt, beste wat ik ooit heb gedaan.
btw ik hoor mensen zeggen dat het een reflectie van jezelf is e.d. Ik ben het hier niet helemaal mee eens, het zijn gewoon mensen die alpha proberen te zijn
door andere te dissen, thats it.
ik bedoel als ik alleen met die gasten was, was het hartstikke gezelig, in groepsverband ging het alleen altijd mis.

terugpakken werkt meestal alleen maar tegen je. dat is hun spel, daar zijn hun
dus blijkbaar stuk beter in als jou, ga dat niet mee spelen.
als zoiets gebeurt, kijk je ze gewoon in de ogen aan ''als dat de manier is waarop het gaat, ben ik weg'' en peer hem gewoon.

zorg gewoon dat je zelf normaal blijft tegen hun, en laat wel weten dat je dit gedrag niet pikt.

en zoek andere vrienden gast. dit is niet gezond.