View Full Version : [Disc] Schaamte missie 2!
Magnet
08-20-2008, 10:11 AM
Het werd tijd voor de 2 schaamte misse. Aboe en ik stonden weer op de dam en gingen richting de sexshop om een dildo te kopen. Aboe vond de sexfilms ook erg boeiend... :P.
Daarna gingen we terug naar de dam en gingen we op een bankje onze dildo's monteren op ons hoofd (eigenlijk de cowboyhoed). Daarnaast hadden beide een tekst op ons shirt. Die van Aboe was 'need cock??' en die van mij was 'ik geef en ontvang'.
We hebben bijna een uur rondgelopen en aardig wat mensen gedag gezegd. Zoals 'is er iets?' en 'zie ik daar interesse??'. Echt leuke opmerkingen kregen we niet, vooral de oudere mensen vond het een beetje ongepast volgens mij. We kregen alleen een paar een grote mond van een voorbijganger, zoals 'je dildo zit niet goed, nerd!'. We zijn 2 keer aangesproken door langslopende chicks en Aboe had nog een approach gedaan.
Zo heel eng vonden we het uiteindelijk niet, we gedraagde ons niet anders en op een gegeven moment vergat ik zelf even dat ik dat ding op had...
Hier zijn enkele foto's:
http://www.basic-site.nl/va/foto5.JPG
http://www.basic-site.nl/va/foto4.JPG
Magnet
08-20-2008, 10:11 AM
http://www.basic-site.nl/va/foto6.JPG
CountG
08-20-2008, 11:08 AM
lol...absurd dit, maar toch wel redelijk hilarisch. RickyD & SmoothDoc, tijd om jullie beloftes in te lossen :)
Jonathan
08-20-2008, 11:54 AM
heerlijk
de spanning was een stuk minder aangezien we zondag al zoiets hadden gedaan wel merkte ik dat mensen iets banger waren
op de vraag 'wat is er?' of 'is er wat?' hebben we ook meer dan 10 keer geen antwoord op gekregen
en de 1e die wel reageerde deed dat met de zin 'houdt je bek'
ik ga zeker genieten van me rmc kaartje anders had ik deze dus nooit kunnen betalen (mijn bankrekening is nog kaler dan rickyD's hoofd)
tnx smooth ik zal de email morgen versturen en hem op je forum zetten
SmoothDoc
08-20-2008, 12:23 PM
Nou de moderator heeft gesproken Aboe, dus ja ik kan er echt niet meer onderuit. Bedankt CountG maar.
Met alle liefde geef ik het aan je Aboe, je hebt volgens ons boek ZmV (blz 55 2e editie) jouw beloning verdiend.
Nou dan kan ik er echt niet meer omheen natuurlijk. CountG, ons boek, de druk van het forum. Zie je daar Aboe, ik stel je nog wel even voor aan wie je maar wil daar. Ze zijn allemaal in de pauzes te spreken.
Groetjes SmoothDoc
Wilds
08-20-2008, 02:18 PM
Dit wil ik ook echt eens doen in de toekomst! nu nog iemand vinden die in Friesland woont of omgeving ;)
CountG
08-20-2008, 02:55 PM
Ga dan alleen man :) Grotere uitdaging, je gaat toch niet je angsten uit de weg he? ;)
gabrieldutchie
08-20-2008, 09:28 PM
nou magnet jullie hebben in iig een paar dildo's nu, altijd goed om in je .............. te steken :p.." jullie hebben wel ballen in ieder geval.. respect
Eclips
08-21-2008, 02:36 AM
Haha lachen mannen. En leuke beloning ervoor gekregen. Nu nog een keer iets extremers
Captain Cool
08-21-2008, 02:42 AM
iemand die ik ken heeft het eens gedaan in een jurk met een dildo op z'n kop.
zot zijn doet gelukkig geen zeer.
en die dildo's zijn een leuk kadootje voor je LTR/MTR/FB met Valentijn;)
Ricky D
08-21-2008, 12:31 PM
;) Vuile hufter ... € 50,-
Justus
08-29-2008, 08:49 AM
Chique! ;)
Fando
09-01-2008, 10:05 AM
Dit is idiotie ten top. Een psychiater zou tot directe institutionalisering overgaan.
Ik begin ineens te begrijpen wat een mede-forumlid bedoelde met de uitspraak:
'Op het forum daalt het niveau met de seconde.'
Magnet
09-01-2008, 11:31 AM
Nou nou nou Fando...
Onderhand begin ik het idee te krijgen dat JIJ juist naar de psychiater moet!!
Haast geen enkele post die ik lees van jou is positief, aanmoedigend, inspirerend of motiverend. Je geeft alleen maar negatief commentaar.
Ook wel typisch dat iedereen het wel cool vind of in ieder geval hilarisch en jij niet...
Als je op- of aanmerkingen hebt op fieldreports, missies, artikelen en discussies laat dan even aan ons zien hoe het wel allemaal moet dan...
Give us some value!!!
SmoothDoc
09-01-2008, 03:34 PM
Hi Fando,
Nee dit is niet idiotie. Ik zie de diepere mentale overwinning die hier behaald wordt.
Dit is geen onderbroekenlol van een stel dronken gasten. Iets wat je wel zou kunnen beschouwen als idiotie. Qua buitenkant lijkt wat Magnet en Aboe deden er wel veel op. Daarom begrijp ik je houding Fando.
Ik begrijp ook de irritatie van Magnet wel, die zijn eigen mentale overwinning als "idiotie" ziet afgeschilderd.
Jezelf niet al te serieus nemen is een heel groot goed, en dat missen veel mannen op dit forum.
Zand erover, het tegenoverstelde van liefde is onverschilligheid.
Dat kan van jullie beiden qua gevoelens over dit forum niet gezegd worden.
Het laat jullie allebei niet geheel onverschillig. De community laat jullie niet onverschillig. Fando ziet het niveau dalen, en wil daar met de beste bedoelingen zijn stem daarover laten horen. Magnet wil zijn overwinningen laten zien, en daarmee een inspiratie zijn voor anderen die daarin nog slagen dienen te halen.
Beiden hebben jullie de beste bedoelingen, en willen jullie mensen bijstaan in hun weg naar de verlichting. Beiden betuig ik jullie daarvoor groot respect.
Groetjes SmoothDoc
Fando
09-01-2008, 04:34 PM
Beste Magnet,
Lees wat eerdere layreports van me zou ik zeggen. Omdat ik inmiddels een tijd in een vaste relatie zit, komen er geen nieuwe.
Je zegt dat bijna geen enkele post van mij positief is. Als daar geen reden toe is, is het uiteraard ook niet gepast om dusdanig te posten. Een reden waarom ik naar een medicus zou moeten geef je niet, bovendien is je poging tot sarcasme niet origineel. Afkeuring jouwerzijds kan ik lauter complimenteus opvatten.
Je vraagt mij om value; heb je het hard nodig? Hier is een tip: word een beschaafder mens en loop het L.A.S. V.E.G.A.S. model van Neil Strauss na.
Inhakend op Smoothdocs betoog; zaken als mentale overwinningen heb ik ooit eens horen bespreken door Steve Piccus of Rasputin. Een van de twee.
Ze zochten moeilijke situaties op. In die zin moeilijk, dat er spanning heerste. Hij liet zich bijvoorbeeld niet wegsturen door een agent toen hij met zijn bestelbus midden op een drukke weg bleef stilstaan.
De zelf-verlakkerij waar deze twee heerschappen zich aan hebben overgegeven zou best nog eens door Gorden en Gerard Joling gedaan kunnen worden. Het niveau is vergelijkbaar. Van spanningen is weinig sprake aangezien er in een miljoenenstad als Amsterdam dagelijks al meer dan genoeg freakshows zijn, waar dergelijke verschijningen niet opvallen. Twee ondergemiddelde kereltjes met een maf plan en weldra kan dit forum weer een stuk vervuild worden.
CountG
09-02-2008, 05:14 AM
Laten we elkaar niet met waarde-oordelen bestoken, maar feitelijk bezig blijven.
Fando:
Je hebt je mening en die wordt, in ieder geval door mij, gewaardeerd. Aan de andere kant "2 ondergemiddelde kereltjes" is nergens voor nodig.
Magnet:
Je laatste post komt nogal verdedigend (en dus tegen het randje agressief) over, dat is nergens voor nodig. Ieder heeft zijn mening. Ik las toevallig gisteravond, toen ik een stukje blueprint (DVD 15) aantekeningen zat te kijken, het volgende:
"
Predictor of Succes
Focus on the 1 good in 9 bad or the 1 bad in 9 good?
What was good about this approach?
e.g. You write in forum - 20 people complimenting you, 1 flaming you - that one just pisses you off.
ALWAYS FOCUS YOUR MIND ON THE POSITIVE.
"
Feit is dat Fando een enorm sterke, consistente, realiteit heeft. Of die juist is of die flexibel genoeg is en of die altijd het juiste gedrag bij andere mensen ontlokt dat is natuurlijk de vraag.. maar jouw realiteit is klaarblijkelijk (nog) niet sterk genoeg om dit aan te kunnen. Heel duidelijk leven jullie in ieder geval nog teveel door je ego :)
Magnet
09-02-2008, 05:39 AM
@ Fando
Komt er dus op neer dat je de missie nutteloos vind...
Hoe zou jij dan bij iemand zijn\haar schaamte willen verminderen?
En wat zijn dan wel goede dingen die je kan doen om jezelf te ontwikkelen ipv deze missie?
Trouwens Steve P heeft deze missie 3 weken lang gedaan, met zelfs nog een rok aan en een stank als het riool. Is hij ook een 'ondergemiddeld kereltje' en een idioot die naar de psychiater moet?
Van spanningen is weinig sprake aangezien er in een miljoenenstad als Amsterdam dagelijks al meer dan genoeg freakshows zijn, waar dergelijke verschijningen niet opvallen. Twee ondergemiddelde kereltjes met een maf plan en weldra kan dit forum weer een stuk vervuild worden.
Dit is geheel subjectief... Sommige mensen zouden het nog niet voor 1000 euro doen. Maar hoe weet je dan eigenlijk dat dit weinig spanning zou opleveren?
Magnet
09-02-2008, 05:56 AM
Weet je wat...
CountG heeft gelijk... focus on the 9 good.
Dus... bedankt iig voor je feedback Fando.
Als je nog wilt reageren op de vragen hierboven, mag dat, als je dat wilt...
Jonathan
09-02-2008, 07:06 AM
thanks countG zegt wat ik dacht
alhoewel ik probeer wat positief's te vinden in fando's post het lukt het me niet
Dit is idiotie ten top. Een psychiater zou tot directe institutionalisering overgaan.
Ik begin ineens te begrijpen wat een mede-forumlid bedoelde met de uitspraak:
'Op het forum daalt het niveau met de seconde.'
en de bedoeling is van je tekst?
beledigen? ik ben wel benieuwd wat de bedoeling is van je post het klinkt namelijk erg vijandelijk en dan vraag ik mezelf ook af waar dat voor nodig is toen ik je ontmoete op de eerste try out vond ik je wel aardig....
Fando
09-02-2008, 08:47 AM
De bedoeling van de post:
De eerste regel was bedoeld voor het geven van een waarheidsgetrouwe mening, gevolgd door een klinische waarschijnlijkheid.
De twee onderste regels zijn beamen een uitspraak die eerder gedaan is, door een ander (succesvol) forumlid.
Het is niet verwonderlijk dat er geen positieve boodschap in mijn post gevonden werd; die stond er ook niet in.
Om schaamte te overwinnen raad ik ook aan het L.A.S. V.E.G.A.S.-model na te leven; een beschaafd man hoeft zich namelijk nergens voor te schamen. Hij kent de levensregels en kan er een eigen invulling aan geven.
Een dildo hoort in het nachtkastje van een vrouw, niet op een mannenhoofd. In enkele primitieve stammen heeft een fallus-figuur mogelijk een ornamentele waarde en kan het vruchtbaarheid symboliseren. Tegenwoordig kun je voor erectieproblemen bij een arts terecht, en is een dildo nauwelijks terug te vinden in kledingcollecties.
De woorden 'ondergemiddelde kereltjes' kwamen in een vloeiende beweging uit de vingers en klonken toepasselijk aangezien ik de foto's in de post als referentiemateriaal hanteerde. Bij het herzien van de tekst heb ik nagelaten de term te vervangen door een mildere aanduiding.
Ik zie een volgende reactie met interesse tegemoet. Dit forumbezoek verschaft meer amusement dan ik dacht.
Jonathan
09-02-2008, 11:48 AM
jouw post's vooral je eerste vertellen meer over jezelf
voor het geval van dat je niet bewust bent over hoe je zelf over komt.
echt helemaal niemand heeft er wat aan en het komt alleenmaar over als een hoop gezeik en forum vervuiling
jouw opmerking over 'Op het forum daalt het niveau met de seconde.'
daar zal iedereen het mee eens zijn na pagina 2 en 3 te hebben gelezen van deze forum tread
jij (ik en magnet ook wel wat) doet namelijk niet waarvoor het forum bedoelt is
je mening geven is goed of het nou positief of negatief is
maar geef nou toe op de manier waarop jij jouw mening toond is van erg laag niveau, disrespectvol en had je zeker op een betere manier kunnen doen
minimaal 90 % van het forum zal het hierdan ook met mij eens zijn
ik had dus ook gehoopt dat je eerlijk zou antwoorden met dat je stoer gedrag probeerd vertonen zonder enig respect voor mij en magnet
maar helaas je reageerd weer voorspelbaar
dat je alweer begint over jouw zogenaamde klinische waarschijnlijkheid doet me denken dat je het gehele forum tread niet hebt begrepen
ik raad je dan ook aan het nog een keer na te lezen
je raad over het las vegas model te leren zal ik mischien nog een keer doen
als het goede informatie blijkt te bevatten
hier zal ik niks mee doen maar
ik waardeer je informatie over dildo's en erectieproblemen ook wel(iedereen zijn ding mischien heeft iemand anders er op het forum wat aan)
in deze tread zal ik mijn handen niet meer vuil maken aan jouw zielige gedrag
maar alsjeblieft als niemand er wat aan heeft hou je persoonlijke frustratie's en mening voortaan dan bij jezelf
als ik je verder nog wat moet vertellen of mijn persoonlijke mening over jou moet geven zal ik het via een pm doen
Ricky D
09-02-2008, 02:23 PM
Even mijn persoonlijke mening:
Of je het eens bent met wat een persoon doet of niet, maakt niet uit, maar IK ga er van uit (ik ken ze beiden persoonlijk) dat Magnet en Aboe dit deden om er "wijzer" van te worden en ze doen dit op de manier waarvan ZIJ denken dit te kunnen bereiken!
Nou kun je dit af of goed keuren maar ik neem aan dat we hier zijn om elkaar te steunen, op weg te helpen en met juiste en positieve ideeen elkaar een trap in de goede richting te geven, en niet een trap de grond in.
Het is naar mijn mening heel erg makkelijk om op welke manier dan ook iets af te keuren.
Als ik iets niet goed vind of afkeur, dan probeer ik iig nog op een beetje positieve manier te vertellen hoe of wat en het verhaal te onderbouwen, mocht ik dit nodig vinden, zodat die gene waar het over gaat er mischien nog iets aan heeft en er over na kan denken!
De manier waarop dit verhaal afgekeurd word door Fando...keur ik persoonlijk af.
Dat hij het afkeurt en dat hij vind wat hij vind vind ik prima, tuurlijk, ieder zijn eigen mening, zo heb ik ook mijn eigen mening en daar hoeft ook niet iedereen het mee eens te zijn.
Maar moet het dan op deze manier vraag ik me af?
Je kan je mening geven en die onderbouwen zodat mensen er iets aan hebben...je kan ook NIETS zeggen als je het "maar onzin" vind.
Aan de zij lijn staan en dingen roepen (afkeuren) is de makkelijkste weg, maar vergeet niet dat mensen hier hun ideeen/verhalen/FR's posten omdat ze toch op een bepaalde manier waarde hechten aan wat "iedereen" hier ervan denkt of erover te vertellen heeft.
Mensen willen "geholpen" worden door personen die er mischien ervaring mee hebben en dat hoeft niet op een "droge, chagrijnig ogende, afkeurende manier" te gebeuren...en dat is hier naar MIJN PERSOONLIJKE mening wel gebeurt en dit vind ik niet juist.
Om nog even het gegeven van CountG te gebruiken en verder te draaien "Focus on the good": Dit verhaal had ook op "positieve" manier afgekeurd kunnen worden, daar heeft iedereen hier veel meer aan, want dat zet iig aan tot "nadenken" over de vertelde stof ipv ge-irriteerde reacties en verhitte discussies.
Nou guys, even net zoals op de kleuterschool..."Handje...kusje...klaaarrrrr" -X-
Fando
09-02-2008, 03:35 PM
Aboe,
Verbaal ergens op reageren blijkt geen sterk punt van je; je teksten ontberen elke structuur en taalkundige correctheid, los van je drogredenering en onjuiste oordelen. Ik vraag mij serieus af of het bereik van jouw woordenschat toereikend voor het begrijpen van alle posts hier.
Wil je een andere schaamte-missie? Print jouw tekst uit en presenteer het aan een leerkracht. Vertel erbij dat je ouder bent dan veertien jaar.
De...... schaamtemissie 2! Inderdaad, het zal functioneel zijn om al je waardigheid tijdelijk te verwerpen om er uiteindelijk sterker door in je schoenen te staan. Ontkennen dat het idioot overkomt is echter niet mogelijk.
Magnet
09-02-2008, 04:49 PM
Om schaamte te overwinnen raad ik ook aan het L.A.S. V.E.G.A.S.-model na te leven; een beschaafd man hoeft zich namelijk nergens voor te schamen. Hij kent de levensregels en kan er een eigen invulling aan geven.
L.A.S V.E.G.A.S:
Looks
Adaptability
Strength
Value
Emotional connection
Goals
Authenticity
Self worth
Ik ken genoeg hele beschaafde mannen, maar zij schamen zich al vreselijk wanneer ze moeten toegeven of ze een vrouw leuk vinden...
Een beschaafde man houd zich juist aan de ongeschreven regels van onze maatschappij en maakt zich hierdoor nooit los van de massa, waardoor echte ontplooing en vrijheid achterblijft.
Trouwens, het LAS VEGAS model is alleen maar een theorie, noem is iets concreets wat een persoon bij wijze van spreken vandaag zou kunnen doen om zijn schaamte in te perken...
Verbaal ergens op reageren blijkt geen sterk punt van je; je teksten ontberen elke structuur en taalkundige correctheid, los van je drogredenering en onjuiste oordelen. Ik vraag mij serieus af of het bereik van jouw woordenschat toereikend (het woordje 'is') voor het begrijpen van alle posts hier.
Mooi omzeiling van de inhoud van de tekst van Aboe, waarbij je zelf ook 1 spelfout maakt. Je keurt alles af van zijn post zonder enige argumentie.
Commentaar en kritiek geven mag altijd, maar zonder argumentatie en advies is dat compleet waardeloos.
Justus
09-03-2008, 05:15 AM
De onderliggende zelfbeelden die de verschillende deelnemers aan deze
discussies hebben, liggen in mijn optiek ten grondslag aan deze discussie.
Aboe & Magnet zie ik als jongens die proberen hun schaamte te overwinnen en zichzelf zo klaar te stomen voor een succesvolle training tot volwaardig PUA. Ze zien deze challenges als een bruikbare zijstap om zichzelf niet te serieus te nemen en een buigzaam ego te trainen dat bestand is tegen commentaar van de buitenwereld.
Fando ken ik altijd een tijdje en met hem heb ik een goede verstandhouding. Hij is in mijn ogen in tegenstelling tot Aboe & Magnet een persoon die zich graag gedistantieerd gedraagd. Hij houdt van klasse, stijl en status. Hij rookt graag een goede sigaar, drinkt een fijne cocktail, kleed zich zoals hij vindt dat een man zich moet kleden en gebruikt taal om zijn intellect te benadrukken. In tegenstelling tot Aboe & Magnet neemt hij zichzelf erg serieus en heeft hij een duidelijk beeld van hoe hij zou moeten leven. Ook houdt hij er ideeën op na hoe iedere man zou moeten leven in termen als fatsoen en etiquette.
Challenges zoals die van Aboe & Magnet passen niet binnen de realiteit van Fando. Hij vind het zo self-downgrading en getuigen van een totaal gebrek aan opvoeding dat hij niet anders kan dan er met afschuw over praten. Het is de absolute tegenhanger van het gedrag dat hij nastreeft.
Maar wie heeft er nu gelijk? Nou, in mijn optiek is er geen goed of fout. Er is alleen een keuze die iedereen persoonlijk voor zichzelf kan afwegen. Wel denk ik dat het belangrijk is dat we de keuze van anderen accepteren en hen daarmee in hun waarde laten. Aan de andere is dit natuurlijk wèl een discussieforum waar er juist gevraagd wordt om feedback. Mijn conclusie: probeer ook als je commentaar kritisch is positief te blijven en niet enkel en alleen te kraken. Iedereen hier kan wel wat kritiek hebben, maar we zijn ook allemaal in staat om kritiek op een constructieve en goed onderbouwde manier te brengen.
Fando
09-03-2008, 07:13 AM
Ik ga na het posten van deze tekst de reacties van de mensen lezen. Eerst moet ik kwijt dat ik gisteravond in bed bedacht dat er een transitie is opgetreden in mijn betogen.
Aanvankelijk waren het de daden van het rondlopen met een dildo die ik afkeurde, maar onbedoeld en ongemerkt is mijn vizier gaandeweg op de personen achter de daad terecht gekomen.
Dat is een geval van 'off-topic' bezig zijn, en dus niet goed.
Een citaat van Ross Jeffries:
' I once had a client who told me he had imaginary anxiety. I told him: 'Stop imagining it!' '
Dit is relevant voor deze situatie.
Aboe en Magnet kampen met schaamte. Stop met het jezelf aanpraten van deze gedachten en onthoud jullie vooral van meer carnavals-acts.
Ik ben benieuwd naar de bron van de uitspraak die over een beschaafd mens wordt gedaan in de post van Magnet. De uitspraak bezigen, is het ontkennen van het feit dat fatsoenlijk gedrag voordeel oplevert en beter gewaardeerd wordt. In het bijzonder door vrouwen, die er gevoeliger voor zijn dan mannen.
'De massa' is doorgaans ongemanierd en dus het eerste waar een degelijk persoon van los is.
Het volgen van het L.A.S. V.E.G.A.S.-model is een concrete suggestie waarmee je meteen mee kunt beginnen.
SmoothDoc
09-04-2008, 12:46 AM
Hai Fando,
Chapeau! It takes a man die het Las Vegas model echt volgt om zijn fouten toe te geven.
Ik denk dat Justus het ook juist gezien heeft. Er ontstaat al veel meer begrip tussen beide personen als je begrijpt dat ze het niet anders (kunnen) (zien).
Ik zet dat allebei tussen haakjes, omdat iedereen zichzelf de vraag kan stellen. Kunnen ze het niet, kunnen ze het niet zien, of zien ze het niet?
Ik had laatst nog een discussie met een heel bekende PUA met een reusachtige Alpha Male attitude (niet hier), en dat ging compleet de bietenbrug op. Ik had hem helemaal door, en dat was echt zo tegen het zere been.
In plaats van een actie als Fando kun je nog een ander ding doen. Gewoon je kont tegen de krib blijven gooien, en iets als empathie verwijzen naar de prullenmand.
Iets wat voor veel mannen een makkelijker keuze is. Daarvoor chapeau.
Daarintegen kan ik wel over Fando zeggen, dat je een bepaalde richting bent opgegaan. Een richting waaraan jij een bepaalde veiligheid ontleent. Je kunt het ook heel goed. Alleen de spelfout die Magnet ontdekt, is dan een saillant detail.
Je moet haast perfect zijn om het hoge paard wat jij beklommen hebt goed te kunnen berijden. Dat ben jij niet. . Daardoor is jouw positie toch niet zo veilig, en kan het al snel leiden tot ridiculisatie van jouw persoon. Het kan ook een heleboel discussie veroorzaken, waarin je bezig bent met negatieve energie. Je bent heel goed in een aantal dingen, enorm intelligent, en van de positieve actie. Iets waar ik ook alleen maar waardering voor kan uitspreken.
Je verwijzing naar het Las Vegas model is een handrijking, alleen mensen wijzen het af door je eigen Hoge Paard model (zoals ik het zou omschrijven).
Daal af naar een niveau aan de straat en deel je mantel (lees het verhaal van Sint Maarten). Help mensen vooruit met positieve energie, en laat je niet van dat pad afwijken door alle negatieve energie die je ook tegenkomt.
Jij verspreidt positieve energie. Jij hebt ook de macht daartoe, doordat je zo goed bent. Positieve energie zal naar je terug komen stromen als een waterval. Eerst langzaam, en steeds sneller. Mensen zullen bijvoorbeel je handrijkingen eerder oppakken, en minder snel afwijzen.
Het voorbeeld van Magnet en Aboe in gedachten.
Stel je had gezegd: Magnet en Aboe als 2 actieve leden van de community lopen jullie met een dildo op je hoofd (feit, zonder enige waardeoordeel).
Ik krijg daarvan een akelig gevoel (spreek gevoel uit).
Ik heb zelf de behoefte om via het Las Vegas model mijn knelpunten te overwinnen, en de community wat mij betreft op die manier op een beschaafd niveau te houden (spreek jouw behoefte uit).
Mijn verzoek aan jullie is, of jullie het Las Vegas model eens zouden willen bestuderen, en je tijd niet verder meer te besteden aan dit soort schaamtemissies (doe een verzoek)
Als je dit model volgt in je communicatie naar anderen toe, hoe emotioneel je ook bent, dan zul je niet in dit soort discussies verzanden. Discussies waarin je vaak zelf achteraf zult schamen, of fouten die je gemaakt zult moeten toegeven. Dit door de negatieve spiraal waarin jezelf wordt meegezogen. Iets wat jij ook toegeeft, en waarom ik ook de moeite neem hier eens wat extra aandacht aan te besteden. Eerst het besef, en dan sta je pas open voor de oplossing.
Je zult zien dat er met dit model er een positieve discussie ontstaat, waardoor je vaak veel sneller zult bereiken wat je eigenlijk wilt. Je kunt ook veel sneller jouw kant van de zaak duidelijk maken aan de ander.
Het is maar een tip aan jou Fando. Het doet mij verdriet dat je soms onwillekeurig negatieve energie verspreidt, terwijl je het eigenlijk goed bedoelt. Ik heb de behoefte dat er veel positieve energie in de wereld is. Mijn verzoek aan jou is of je het model der geweldloze communicatie (en verbaal geweld is ook geweld) eens zou willen bestuderen, en misschien zelfs toe zou willen passen.
Groetjes SmoothDoc
Fando
09-04-2008, 02:16 PM
Kijk,
Een rake post. Een kwaliteitsinjectie die dit forum goed doet. Verder: het is alsof je me zojuist de cube hebt laten ervaren of mijn psyche telepathisch kunt doorgronden!
Ik ben mij bewust van de interpretatie die velen aan mijn posts zullen ontlenen en ook van het feit dat dit forum niet voor een pennenstrijd is bedoeld.
Echter, het componeren van een goede polemiek is een kunst. Dergelijke geschriften kunnen, mits goed opgesteld, een weldadige douche zijn voor de geest. Belangrijk is dat er niet gescholden wordt. Om die reden en om die reden alleen is dit een zo lange uitwisseling van berichten geweest. Zalig. 'An exception to the ever-positive forum-rule.' Soms heeft dit forum een te hoog 'Merci-gehalte' (de chocolaatjes). Verder doen de driftig uitgewisselde 'thanks bro's!!!!' soms vermoeden dat we allemaal liefhebbers zijn van 50 Cent.
Je opbouw van kritiek heeft conflict-vermijdende karakteristieken en is een veilige manier. Dus zonder verder gesputter mijnerzijds:
Magnet en Aboe als 2 actieve leden van de community lopen jullie met een dildo op je hoofd (feit, zonder enige waardeoordeel).
Ik krijg daarvan een akelig gevoel (spreek gevoel uit).
Ik heb zelf de behoefte om via het Las Vegas model mijn knelpunten te overwinnen, en de community wat mij betreft op die manier op een beschaafd niveau te houden (spreek mijn behoefte uit).
Mijn verzoek aan jullie is, of jullie het Las Vegas model eens zouden willen bestuderen, en je tijd niet verder meer te besteden aan dit soort schaamtemissies (doe een verzoek)
De zinssnede die je erna bezigt: 'hoe emotioneel je ook bent', was raak in dit geval. Het is er door mijn toedoen gelukt om bij zowel Magnet als aboe (zonder hoofdletter), de mede door RSD welbekende emotional spikes te prikkelen.
Justus
09-04-2008, 04:16 PM
Het componeren van een goede polemiek is een kunst.
Gozer, je kan ook te ver gaan.. :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.