PDA

View Full Version : [Vraag] Sms/text Game

Ricky D
08-18-2008, 02:59 AM
Guys, ik zat net te schijten en toen bedacht ik mij ineens iets over hoe ik mijn smsjes schrijf. (LOL, ja! op het toilet kom ik tot mijn GROOTSTE ontdekkingen)

Als ik bv een vrouw een smsje stuur maak ik er altijd een geintje in, sexueel of niet, vraag hoe het met ze gaat, gaat ze nog wat geks doen vandaag...soms nog eens met een voorbeeld erin van wat voor geks ze zou kunnen doen, etc. etc.

Ikzelf kan er goed om lachen als ik zon gelijk smsje krijg, dan word ik even leuk bezig gehouden, kan ik mij er iets bij voorstellen, soms is het dan zo leuk dat ik er vaker op 1 dag nog een glimlach van kan krijgen.

MAAR...worden mijn "lang" geschreven smsjes niet gezien als "needy" ofzo?
Ik investeer duidelijk tijd in het schrijven van deze smsjes, zou ik dit eigenlijk NIET moeten doen om zo "minder behoevig" te lijken?
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht maar bedenk me dit nu opeens, eigenlijk denk ik dat ik als ik naar "hb's" sms mischien wel "kort af" zou moeten texten omdat dit idd als "behoevig/needy/aandacht vragend" zou kunnen over komen.

Hier een voorbeeld over wat ik net stuurde naar een "vriendin" van me:

Hey ladies, goeie morgen! Nog een leuke/stoute avond beleefd in A'Dam?
Ik weet niet of jullie al plannen gemaakt hebben voor vanavond, (mischien hebben jullie leuke mannen ontmoet die aan mij doen denken en gaan jullie "dansen" alsof het 2008 is)
Mocht dit niet het geval zijn kan ik alsnog mijn agenda wel omgooien en vanavond die kant op komen zodat we samen wat kunnen gaan eten en ons vreselijk kunnen gaan misdragen! Mischien nog even naar het Sex Museum! Laat het ff weten X

*deze sms bevat "spikes" waar we al over gelachen/gesproken hebben etc. en bevat een bepaalde humor die we toevallig delen*

Maar hij geeft goed weer hoe ik mijn smsjes samen stel. Ik had bv ook ziets als "hey, alles goed? gaan we nog wat doen vanavond, hit me back!" kunnen schrijven om zo "heel druk te lijken".

Kom maar op met jullie ideeen hier over!

milk
08-18-2008, 07:07 AM
het is goed om wat c/f te zijn in je smsjes.

persoonlijk vind ik jou smsje iets over de top hiermee, krijg een beetje de indruk dat je te je best doet om hun te laten lachen, indruk op hun te maken.
(oftewel als ik zoiets zou krijgen van een hb zou ik meteen weten hoe de zaken staan, challenge is over, als ze zo uitgebreid en leuk probeert te zijn heb ik al zowat gewonnen).

maar dat ligt ook compleet aan de relatie die je met de betreffende vrouw hebt.
als je haar al langer kent kan je dit gerust doen.

ik zou het over het algemeen kort houden, en niet altijd grappig willen zijn. je moet uit de mindframe komen dat je indruk moet maken.
zie het andersom;
als een hb mij kortaf smst, geef ik haar value, ik heb dan zoiets van ''vind ze me wel iets?'' ''wat bedoelt ze nou?'' ''speelt ze hard to get'' etc.
oftewel het levert interesse op en geeft value aangezien ze absoluut geen moeite doet om indruk te maken, tegenovergestelt zelfs.

nogmaals er is niks definitiefs wat je altijd moet doen ofzo.
over het algemeen zou ik het gewoon kort houden met wellicht een leuke c/f opmerking of grappig iets om het op te spicen. niet andersom.

daarbuiten, bellen is veel beter dan smsen(laat ook beter kwaliteiten zien).

(btw "hey, alles goed? gaan we nog wat doen vanavond, hit me back!" dit laat je niet heel druk lijken. wat het vertelt is dat je vanavond niks te doen hebt, plus je zoekt rapport met hun, dit als je het heel analytisch wil bekijken. maar denk niet dan een smsje nou zoveel boeit.. als het er niet is komt het er ook niet door een smsje, als het er wel is gaat het ook niet weg door een smsje. bel en regel een date.)

Night Fever
08-18-2008, 10:28 AM
Wat ik uit jouw verhaal lees zijn je smsjes:
- selfamusing
- geven ze weer wie jij bent en wat je uitstraalt --> het complementeert je game.

Volgens mij hoef je niet te denken wat vrouwen voor smsje zouden willen ontvangen, immers: waarom zou je je wat aantrekken van wat zij denkt over jouw smsjes. Zij treedt jouw wereld binnen nietwaar?

De vraag die je jezelf kan stellen is of jouw smsjes de gewenste reactie opleveren?
Is dit zo: lekker zo laten
Is dit niet zo: wellicht dat je dan kan kijken wat je zou kunnen veranderen om hetgeen je wil overbrengen ook aan de overkant te krijgen.

Ik weet dat Loud met smsgame veel ervaring en succes heeft, weet alleen niet of hij in de gelegenheid is hier zijn visie op te geven ivm verplichtingen elders.

CountG
08-20-2008, 08:33 AM
Check dit topic van OhMy over SMS verkeer..staan wel wat zinnige dingen en voorbeelden in:
http://venusianarts.com/forum/showthread.php?t=10864

Wat betreft je opmerking over "lange" smsjes.. Ik heb geleerd dat lange smsjes vaak niet werken.
1. Een lang smsje wordt vaak niet lang beantwoord..dit heeft als nadeel dat je het zou kunnen dat je voor je gevoel: al snel door praatstof heen gaat, dat je genegeerd wordt op bepaalde onderwerpen, dat je niet genoeg krijgt van haar.
2. Een lang smsje kan behoeftig overkomen, juist omdat zo overduidelijk wordt dat je er tijd insteekt.
3. Sms is niet bedoelt als semi-email. SMS verkeer is voor korte berichtjes, niet voor niets is het nog steeds maar 160 tekens en is et nog niet uitgebreid. Dus sms is niet voor echte communicatie, zoals je met email (of face2face) wel zou kunnen doen.

Wees dus subtiel, kort, scherp en opmerkzaam in je smsjes, maar maak er geen verhalen van. De kracht ligt em bij smsjes voornamelijk in de sub-communicatie; de kleine steekjes. De kracht van DHV, zoals je dat hebt in een face2face moment, bestaat niet of amper via sms. SMS-DHV gaat op een hele andere manier: CF! Daarom is mijn statement m.b.t. sms altijd: Mindfuck all the way!

Sumptuous
08-23-2008, 08:41 AM
kan ik alsnog mijn agenda wel omgooien

subcommuniceert --> een leven met jullie is dusdanig veel leuker dan mijn eigen leven dat ik hier mijn agenda voor om wil gooien.

SmoothDoc
08-23-2008, 03:29 PM
You are a cool girl, but I am a cooler guy.

Wat koels drinken dan maar?

Ricky D
08-24-2008, 01:48 AM
een hele hoop interessante punten!
Dit is iets waar ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan heb idd, ik ga mn eigen sms verkeer eens flink aan banden leggen en onder de loep nemen.
Ik ken een heleboel mensen in "het buitenland" waaronder een hoop vrouwen ook, ik sms dus redelijk veel en ook mijn sms game is dus iets wat "ge pua'd" moet worden, omdat ik dus redelijk veel sms verkeer gebruik!

-Mijn smsjes zijn idd "self amuzing" maar dat is ook iets wat ik eigenlijk wel ben, het kan mij daarbij ook niet eens schelen wat een ander daarvan denkt, ik zit redelijk in mijn eigen "realiteit".
Als ik vind dat ik de clown moet gaan uithangen dan doe ik dat, ongeacht wat voor blikken ik naar me geworpen krijg, die deren mij niet.

-Ik moet het idd wat korter houden (ook voor mijn foon rekening). Wat minder behoevig overkomen.

Ik ga hier mee aan de slag, keep it comming!

MamboItaliano
08-24-2008, 02:52 AM
CountG, perfect antwoord man... die ga ik onthouden....!

CountG
08-24-2008, 08:19 AM
Overigens, Fando vertelde me ooit de volgende stelregel:
Voor elk smsje dat jij verstuurt, wil je er 2 terug van de hb aan wie je het smsje verstuurt.

Beetje aan de overdreven kant misschien, maar wel goed om in de gaten te houden.

Incessant
08-29-2008, 03:14 AM
Wat IK heb ervaren is als ik een lang smsje stuur en het meisje is geïnteresseerd in mij, dat ik dan negen van de tien keer een lang smsje terug krijg. Daarna afbouwen en steeds kortere smsjes gaan sturen totdat zij verslaafd is aan met jou smsen. Vervolgens haar een hele dag negeren en zeggen dat je een familie uitje had of zoiets dergelijks. Dan werd ze gek omdat jij niet terug smste maar ze begrijpt het wel. De volgende ochtend ligt er weer een sms voor je klaar :)

Dit heeft echt vaak genoeg gewerkt voor mij.

EDIT: Doel is natuurlijk interesse trekken en het omzetten in verslaving naar jou toe.

Justus
08-29-2008, 08:15 AM
Over SMS-Game heb ik ook veel nagedacht.

De 2:1 regel hanteerde ik vroeger veel en ook wachtte ik soms bewust met terug sturen van smsjes om onbehoeftig te lijken. Met 'doing' kun je veel attraction creëren en succesvol gamen. Het is een methode.

Echter ben ik inmiddels geswitcht naar een meer 'being'-approach van pick-up. Oftewel, lekker doen wat jezelf wilt. Als ik haar wil smsen, dan sms ik haar. I don't care what she thinks. Ik doe niet overdreven m'n best om haar te vermaken of te laten lachen. Als ik een grap maak doe ik dat omdat ik dat zelf leuk en grappig vind. Wel trek ik altijd mijn eigen plan en ben ik in charge van mijn eigen leven. Zinnen als: "Dan kan ik mijn agenda wel omgooien" gebruik ik dan ook nooit. Ook frasen die onzekerheid impliceren zoals "Ik weet niet of..", "Heb je misschien zin..", "Zou je het leuk vinden.." vermijd ik systematisch. Ze passen niet meer in mijn denkkader.

Kernwoorden: Leiden, self-amusing, non-reaction seeking.

Ricky D
08-30-2008, 05:19 PM
Justus:
Ja, ik ben er nu na een week testen ook achter gekomen dat dit voor mij het beste werkt.
Ik doe wat ik wil en hoe ik het wil, de dingen die jij systematisch vermijd, daar had ik eigenlijk nog nooi over nagedacht maar dat vind ik wel goede punten.
Ik ben heel erg self amuzing ongeacht wat een ander denkt.

Ik heb vorige week "veel" ge smst met een leuke chick en daar wat testen op los gelaten, ik bengin dit spelletje ook wat meer door te hebben.

-Als ik een "behoevig" smsje vertuurde kreeg ik of niets terug of een beetje een kortaf response.
-Als ik NIETS terug sturde op haar sms dan bleef ze mij "bombarderen" met smsjes, als in "ik wil aandacht/hallo ben je daar nog"
-Als ik kortaf was en straight to the point mertke ik aan haar reply's dat ze "dacht" dat er iets aan de hand was, of ik haar nog wel lief/leuk vond en ook een beetje aandacht trekkerig etc.

Ik kreeg dus meer aandacht van haar kant als ik wat meer kortaf was of wat meer "straight to the point".
Nu ik terug denk aan mijn sms verleden komt dit wel een beetje met elkaar overeen allemaal.

Ik ga me dus nu wat bewuster bezig houden met wat ik stuur en hoe, af en toe een self amuzing grapje, geen reactie zoekend (zoals Justus zegt) en wat meer straight to the point.

seaker
09-24-2008, 03:29 PM
Overigens, Fando vertelde me ooit de volgende stelregel:
Voor elk smsje dat jij verstuurt, wil je er 2 terug van de hb aan wie je het smsje verstuurt.

Beetje aan de overdreven kant misschien, maar wel goed om in de gaten te houden.

jep altijd is een ebetje overdreven maar als een meisje je echt leuk vind dan smst ze altijd nog "??" als je een tijdje niet antwoord....

maar dt gebeurt lang niet altijd;) vooral de mensen met beltegoed doen dit niet. dus je moet in de gaten houden of je chick btg heeft of abbo.

milk
09-25-2008, 02:58 AM
-Als ik NIETS terug sturde op haar sms dan bleef ze mij "bombarderen" met smsjes, als in "ik wil aandacht/hallo ben je daar nog"
.

mmm ok. is bij mij compleet anders. als zij me smst en ik stuur niks of pas een paar dagen later terug krijg ik (van de leukere chicks) dan ook pas een paar dagen later wat terug en kort af.

dit doen heeft alleen zin als je te needy leek in je eerste interactie, als je behoeftig leek kan je dat corrigeren door met smsen te wachten e.d.

als je gewoon al die uitstraling etc had heeft dat het tegenovergestelde effect. of ze denkt dat je haar played of ze denkt dat zij je gewoon echt niks intreseert.

zo zie ik het althans.
wat wel werkt bij mij is gewoon redelijk snel wat terug smsen en dan iets korts en wat plagerig. dan blijfen ze bij mij wel terug smsen.

het ligt allemaal aan de context waarin het gebeurt, dus eigenlijk is het onzinnig om hier een manier voor te bedenken.
probeer verschillende manieren kijk naar de reacties e.d. dan krijg je wat meer sociale calibratie.

advies als doen wat je wil en geen indruk willen maken is super.
maar ook compleet nutteloos en een beginneling slaat hier echt de verkeerde
kant mee in. ik ben het ermee eens, maar ik vind het geen goed advies aan
een beginneling en ik zie dit advies steeds meer (ben jezelf, denk niet zoveel over na, doe wat je wil etc).

ik denkd at je eerst echt de basis moet begrijpen en uit hebben geprobeert zodat je het ''snapt''. ik denk dan ook dat je via dat process natural word, en er niet meteen kan beginnen.