View Full Version : [FR's] Night Fever: On the road to my fearless self
Night Fever
08-12-2008, 01:22 PM
Vervolg op mijn "Groeiproces", eerder gepost op het nieuwe forum en nu weer teruggekopieerd naar dit forum. Ik vind deze titel simpelweg passender.
Inleiding
Dit is mijn persoonlijk reisverslag op weg naar mijn beste zelf. Mijn beste zelf bereik ik wanneer ik me niet meer laat leiden door de angsten die ik mijzelf opleg. Hoe die angsten er zijn gekomen is niet belangrijk. "The only thing that matters is taking right action"
Opmerkingen, advies etc. naar aanleiding van mijn posts zijn natuurlijk van harte welkom!
Huidige doelen
- Korte termijn: alleen gaan stappen en durven te openen; net zoals ik zou doen wanneer ik samen met iemand ben.
- Lange termijn: Meer zelfvertrouwen krijgen en me niet meer laten leiden door angsten. Tevens wil ik kunnen leven in overvloed.
Night Fever
08-12-2008, 01:25 PM
één jaar terug
Ik sta met een goede vriend in een tent. We zijn aan het dansen en kijken om ons heen naar al het moois. Enkele non-verbale gedachtes: 'zij is leuk zeg! Ik zou haar wel willen aanspreken! Ja maar wat moet ik dan zeggen?' Ondertussen gaat de verbale conversatie ook in vergelijkbare termen: 'Wat vind je van haar dan?! Ja zij is mooi zeg! Ga haar dan aanspreken man, gewoon doen!'
Deze avond eindigde in één enkel hallo en een schaamtevol logisch oppervlakkig gesprek met een leuke meid terwijl mijn maat naar de wc was. Dit was een goede avond!
We schrijven zaterdag 12 juli 2008: amper 1 jaar later
Samen met Caveman en Fando zijn wij gearriveerd in de Drie Gezusters. Het is bomvol en druk! Leuke HB's zijn aanwezig, minder leuke ook. We gaan een drankje doen en maken een goede tijd. Altijd leuk om met deze gestoorde gozers te praten. Caveman's positiviteit en Fando's scherpzinnige observaties, gedachtenkronkels en zeer droge humor werken aanstekelijk. Kortom: Een leuke avond gegarandeerd!
Gedurende de avond hooken een aantal gesprekken. Uiteindelijk denk ik dat ik zo'n 20-30 pogingen tot een gesprek heb geprobeerd. Ik vind het leuk om rond te lopen en wat losse opmerkingen te gooien. Ook heb ik een aantal keren een vrouw beetgepakt en wat salsales gegeven. Erg leuk om die verbaasde trotse blikken te zien na een aantal minuten dansen, terwijl ze zeiden geen salsa te kunnen. :D
Een nieuwe opener verzonnen aangezien ik vaak met een spablauw flesje sta. Naast een vrouw gaan staan: twee keer fluiten op je flesje en ik lag dusdanig in een deuk dat de vrouw in kwestie oprecht aangaf dat ik een ontzettend grappige gozer was. Belangrijker nog: ik had het ontzettend naar mijn zin. Ziehier mijn eerste zelf gemaakte niet verbale opener: 'Whistler' by NF ;)
Er was een moment gedurende de avond dat ik voelde dat ik met meer mensen wilde praten. Even wat gas erop. Wanneer ik dit had gedaan was ik nog meer in state gekomen. Mijn lichaam gaf het aan, ik voelde het. Echter ik deed het niet.
Ik was compleet overwelmd door een barvrouw. Ik ging wat bestellen, kon in eerste instantie letterlijk niet uit mijn woorden komen (kwam simpelweg niet op de bestelling). Caveman zei toen ze later langsliep dat ik wat tegen haar wilde zeggen. Ze kwam: ik kwam weer niet uit mijn woorden. Zei dit en vertelde haar dat haar charme mij overwelmde. Ze vroeg wat ik wilde vragen tot 2 keer toe. Ik zei dat dit het was. Ik had toen ze wegging vlinders in mijn buik (zij dus ook!) en baalde dat ik niet gewoon had gevraagd of ze zin had een keer wat te drinken.
Aan het einde van de avond had ik eigenlijk geen gesprekken gevoerd die me overdonderde, me bijbleven. Ik had het gevoel dat er meer in de avond zat. Was teleurgesteld in mezelf.
Conclusie
Het is zo makkelijk te verzanden in negativiteit: 'bah, het was echt een middelmatige avond zeg! Hmmm...ik heb eigenlijk weinig tot geen attraction opgebouwd' etc. etc.
Op deze ene 'middelmatige' avond heb ik meer gedaan dan in twee tot drie gehele jaren voordat ik aan deze reis begon. Ik heb fucking 20-30 vrouwen geopend! Heb een opener bedacht en heb ontzettend veel lol gehad. Daarnaast heb ik tegen een barvrouw durven vertellen, terwijl ze een paar centimer van mij af stond, dat haar charme ervoor zorgde dat ik tot twee keer toe niet op mijn woorden kom.
Als klap op de vuurpijl begint mijn lichaam me te vertellen wat ik moet doen. Beter gezegd: ik begin te horen wat mijn lijf me verteld!
Life's good!
Night Fever
08-12-2008, 01:28 PM
Inleiding
Caveman vroeg of ik zin had om mee te gaan naar een mooi feest in Panama*, Wild Couger had namelijk mogelijkheid om ons op de gastenlijst te zetten. Natuurlijk wilde ik dat meemaken!
Wild Couger, Loud en Caveman waren aanwezig. Wild Couger was alles wat ik had gedacht van zijn FR's: fijne persoonlijkheid, laat mensen in hun waarde, valuegiving, daarnaast is hij super effectief: hij opent 1-2 sets, die hooken en dan is het klaar.
Verloop
Ik was in eerste instantie niet op mijn gemak in deze club. Was er nog nooit geweest en had nog nooit geopend in zo'n high-end club. Op een gegeven moment ben ik begonnen met openen. Ik had daarbij een aantal sets die hookten, maar ik ejecte bij veel sets of de dames gingen weer naar de dansvloer.
Uiteindelijk voelde ik me meer op mijn gemak, kon ik het wat loslaten en had ik het naar mijn zin.
Van comfortzone naar comfortzone
In deze nieuwe omgeving was ik niet in mijn element. Ik zie nu dat ik bij de voor mij bekende plaatsen ik niet uit mijn comfortzone ga. Ik ben daar meer zeker van mezelf en weet wat ik kan verwachten. In de Panama* was dit niet het geval, ik werd er onzeker van. Was uit mijn comfortzone.
Daarnaast open ik al mijn sets met voornamelijk een "fun en nice guy" vibe. Ik word over het algemeen niet seksueel en blijf ook hier in mijn (nieuw gevonden) comfortzone. Vaak denk ik in een set wel iets in de trant van: 'hmmm... hoe kan ik dit escaleren? het gaat nergens naartoe hoe kan ik dat veranderen?' maar ik doe er dan niks mee.
Conclusie
Ik heb een nieuwe comfortlevel bereikt: Ik kan openen en small talk maken (kan beter natuurlijk).
Ik kan dit zelfs wanneer ik niet in mijn element ben (wanneer ik ergens vreemd ben).
Ik kan een "fun en nice" vibe afgeven.
Ik kan een "sexual intent' vibe afgeven wanneer ik me lekker voel en uit mijn hoofd ben.
Nu is het tijd om mijn comfortzone op te rekken en eruit te stappen:
Ik ga vaker naar verschillende clubs gaan, met andere sferen, om hieraan te wennen.
Ik ga meer sexual intent uiten in mijn gesprekken.
Ik ga alleen sargen om aan mijn zelfvertrouwen en zelfredzaamheid te werken.
Night Fever
08-12-2008, 01:32 PM
26 juli: Ik zat in mijn hoofd, opende met mijn ego (value-seeking) en had sarge-wise een slechte avond.
27 juli, 80/90's party off-corso
Inleiding
Samen met Caveman, Loud, OutInTheStreet en Meinhart de hort op gegaan. Mooie avond geworden die beter liep dan gisteren. Mijn doel was om mijn intenties te volgen en me zo min mogelijk door mijn ego laten leiden.
Ik was meteen fysiek in mijn sets (kino) en met aanspreken. Normaal heb ik hier moeite mee ondanks dat ik wel gewend ben om een vrouw aan te raken vanuit mijn dansachtergrond en bij vrienden. Echter bij vreemden moet ik hierbij een drempel over. Gisteren ging het heel natuurlijk en soepel.
OutInTheStreet is een hele relaxte aardige gozer die lekker zijn eigen gang gaat en blijft openen. Meinhart: jou heb ik nog niet echt kunnen spreken/in actie gezien, maar daar gaat verandering in komen!
Verloop
Drie noemenswaardige sets:
Set 1
Ze was aan het dansen en lachte toen ik voorbij liep. Ik opende haar. Gedurende het eerste deel van het gesprek ging het over onzin. Baywatch was op de schermen dus ik wilde een look van haar ala Pam. De eerste keer deed ze niet haar best, dus ik gaf aan dat ik meer seks wilde. Tweede keer was beter, wat ik haar ook zei: "Vooral die tong langs je lippen deed het hem". Gedurende het gesprek peste ik haar hier mee wanneer ik weer die tong zag.
Tijdens het dansen met haar, merkte ik dat ze aan het begin niet 100% op haar gemak was. Ik wisselde dicht bij elkaar dansen af met haar wegduwen en haar een rondje oid laten dansen. Iets later kwam dirty dancing bij mij op. Ik speelde hier op in met rollplaying waarbij zij en ik onze eigen ruimte hadden. Ik trok haar echter tijdens het dansen subtiel naar mij toe, waarop ik ofwel haar beschuldigde dat ze weer dichtbij kwam, ofwel dat het automatisch ging tussen ons. Op een gegeven moment ging ze zelf voor de gein aan mijn kont zitten.
Zij vond het leuk, ik had soms mijn hoofd/mond bij haar nek en zat (trok) aan haar haar. Ze smolt.. Ik wilde haar echter niet zoenen daar. Ik had me voorgenomen dat ik eens wilde kijken wat er gebeurd wanneer ik alleen een #close doe. Aangezien al mijn kiss-closes nooit meer iets van zich hebben laten horen.
Ik vroeg of ze wat wilde drinken. Zij ging eerst naar de wc. Ik legde haar uit dat ik principieel tegen iets te drinken kopen voor een meid die ik net leer kennen. Echter zij had me al iets teruggegeven: ik kwalificeerde haar.
Hierna praatten we wat over onze levens. Ik vond dit belangrijk omdat we niks van elkaar wisten en het belangrijk was wat comfort op te bouwen, ik wilde weten wie zij was.
Uiteindelijk zei ik dat ik een keer wat leuks met haar wilde gaan doen. Zij keek me twee tellen aan en stemde in. Ze stelde zelf voor om dan maar nummers uit te wisselen, afijn dat ik haar nummer noteerde omdat ze geen telefoon bij zich had. Na nog wat gesproken te hebben keerde we beiden terug naar onze vrienden elders.
Iets later kwam ik haar weer tegen. Ik probeerde weer wat met haar te praten. Dit was geen succes. Ik ga er niet over in detail maar heb een belangrijke les geleerd: "Na een succesvolle #close met doel later af te spreken NIET meer die set opzoeken, het doet alleen maar afbreuk aan het moment van daarvoor!"
Set 2
Ik liep rond samen met Caveman en mijn aandacht werd getrokken door een mooie meid met een killer blik. Ik liep langs, stond stil en keek haar aan. Zij keek mij aan --> lovestruck! Ik ging met haar praten, haar vriendin met Caveman.
Gedurende het gehele gesprek erg veel kino toegepast. Ik deed wat leuke dingen met haar, zij vroeg met wie ik hier was en wie mijn vriend is (nu vraag ik me af of ze ofwel het gesprek gaande wil houden ofwel dat ze jou gewoon leuker vond Cavy?).
Vanuit hier in rollplaying dat we koppelaars zijn. Ik high-five haar als beloning, ze vindt het leuk. Ergens hierna ejecte Caveman uit de set. De vriendinnen praatte even met elkaar en ik zat me te bedenken hoe ik het initiatief weer naar mij kon trekken.
Ik zag haar vriendelijke blik, maar kon me voorstellen dat wanneer ze wilde ze ook erg gemeen kon zijn. Dit beaamde ze. Ik checkte bij haar vriendin: die beaamde het ook. Weer terug naar mijn target, gaf aan dat ze haar vriendin beter moest instrueren want dit bracht haar geen punten. Alles met een bigsmile natuurlijk.
Ze stond een beetje op mijn tenen: ik gaf dit aan. Ze deed het voor de grap nogmaals. Ik keek haar lang aan (onbewuste reactionseeking?). Iets later gaf ik aan dat ik (als straf) niet meer met haar wilde praten. Ik liep weg. Keek nog een keertje om. Ze was verbauwereerd maar lachte nog wel. Ik deed een take-away (was de planning).
Iets later kwam ik weer in haar buurt. Ik keek haar van een afstand aan met een glimlach (waarschijnlijk needy). Terwijl ik langs haar liep liep ze letterlijk van mij weg, achter haar vriendin. Die wilde duidelijk niet meer met me praten.
Set 3
Ik sta bij een tussengang. Er komt een mooie dame langs. Ik maak een compliment en omarm haar. Zij pakt mijn middel beet en kijkt me glimlachend aan. Ik geniet en laat haar lopen. Ik had haar kunnen closen, had een gesprek met haar kunnen voeren en wie weet wat meer. Goed om te merken wat ik kan bereiken met wie ik nu ben!
Conclusie
Fysiek zijn (kino toepassen) is leuk! Het maakt mijn gesprekken speelser, losser en geeft meer attraction. Je moet het wel calibreren, aanpassen aan de reacties van haar. Geeft ze niks/weinig terug: Push/Pull toepassen en gewoon verder gaan. Belangrijk is om het gesprek gewoon door te laten gaan alsof er niks aan de hand is. Ik pakte tijdens mijn gesprek met set 2 haar hand gewoon vast en hield dat zo voor een seconde of 20. Vanuit het niets. Er gebeurde helemaal niks. Ze bleef doorpraten.
Na die solid #close heb ik het zelf verneukt. Ik heb afbreuk gedaan aan wat wij hadden opgebouwd. Toch ga ik haar deze week bellen, kijken hoever ik het kan pushen. We zullen zien!
Ik heb voor het eerst in mijn leven een set dusdanig gepusht dat een vrouw letterlijk voor mij is weggelopen. Ik heb haar ofwel te hard gestraft (niet gecalibreert) waardoor haar ego is aangetast. Ofwel ik kwam over als een creep. Anyway: ik gedroeg me buiten mijn oude gedragspatronen, ik was geen Mr. Nice Guy meer! Moest er in tweede instantie hard om lachen.
Daarnaast heb ik nog een nummer van een leuke stewardess op een verjaardag geregeld. Gewoon door het te vragen met daarbij de insteek dat we een keer gaan stappen. Nog steeds heb ik een #close van een andere verjaardag liggen die ik nog moet opvolgen.
Ik ben onderweg naar abundance (I've seen a glimpse). Vrouwen zijn er genoeg en als je maar het initiatief neemt (en houdt) dan zijn er opties te over. Zelfs op een suffe verjaardag! :D
Night Fever
08-12-2008, 01:35 PM
Inleiding
Ik merk dat ik minder tijd en energie heb om uitgebreide FR's te schrijven. Daarnaast voel ik voor mezelf minder de noodzaak om ze op dit moment zo uitgebreid te beschrijven: Komt allemaal op hetzelfde neer. Dit kan te maken hebben met het feit dat mijn nieuwe baan mijn aandacht opslokt, of de verbouwing van mijn huis.
Anyway, afgelopen zaterdag richting Utrecht gegaan met Caveman. Echt balen wanneer die gozer richting Ozz vertrekt, maar voor hem wordt het een geweldig avontuur!
Verloop
Ik kwam moeilijk op gang, kwam niet uit mijn hoofd. Op een moment had ik een set waarin ik enige tijd bleef. Had attraction met haar, had plezier en ik deed wat gekke dingen: Samen met haar op glas springen om te kijken of we het konden breken (dan zouden we een verdieping naar beneden vallen). Ze vroeg wat ik deed, ik zei: 'raad maar' en terwijl ze ging raden, danste ik om haar heen een rondje. Ik was redelijk fysiek in deze set, maar het had beter gekund. #close en probeer daar nu een vervolg aan te geven.
In een rustigere tussenruimte kwam een vrouw die het heet had, ik: "last van opvliegers?". Ze reageerde leuk, ik trok haar naar me toe, attraction to the roof. Ik zei op een moment: 'zin om een keer wat leuks te doen?' zij: 'ik doe al zoveel leuke dingen'. Ik bleef in de set. Ze bleef me IOI's geven, echter voelde zich verplicht naar haar vriendin te gaan. Zat meer in deze set, maar was niet goed genoeg.
Andere toco. Was aan het praten met een meid. Mee aan het dansen en ze was praktisch tegen me op aan het rijden. "Laat me ff deze tent zien, ik ben nog niet verder gekomen dan hier. Laten we daarheen gaan!". Zij moest overleggen met haar vriendin. Toen we weggingen en ergens anders tegen elkaar op stonden te rijden. Zij: "Ik ga niet met je zoenen hoor, er zijn hier teveel bekende mensen!". Ik: "natuurlijk niet, jeetje ik ben leuk aan het praten en jij hebt het over zoenen". Afijn #close. Ondertussen zoende ik haar in haar nek, trok aan haar haren. Zij bleef tegen me oprijden, ging met haar hand over mijn kont. Ik deed hetzelfde terug. Ik snap vrouwen niet hoor. Zoenen kan niet, maar de rest wel? ;)
Verder nog een vrouw die niet het noemen waard is, zo gek gemaakt dat IK dacht: "als ze me maar niet gaat zoenen, ik moet hier weg!".
Caveman was de hele avond super fysiek bezig en dit maakte mij mooi bewust wat ik op dat gebied nog te halen heb. Ik ben al een eind verbeterd, maar kan nog meer stappen maken!
6 augustus
Ik heb mijn tweede #close gesproken aan de telefoon ("niet zoenen" dame van hierboven). Leuk gesprek over koetjes en kalfjes. Zij had het over wat mijn intenties waren en dat ze niet zo snel naast mij in bed ligt. Ik reageerde hetzelfde als op het "ik ga niet met je zoenen hoor". Vervolgens gevraagd of ze me aan het testen is. Wat blijkt: ze heeft een vriend. Verder is ze erg nieuwsgierig naar me en heeft ze al gedacht aan seks met mij gezien haar vragen. Ik vind alles cool, ik doe waar ik zin in heb, en doe niet waar ik geen zin in heb. Ik regel nummers van vrouwen die ik beter wil leren kennen/waar ik een klik mee heb. Ik probeer bij de dag te leven. Dit heb ik haar ook verteld, ik weet dat we na haar vakantie gaan afspreken.
Conclusie
- Dit was een slechte avond! Ik wil echt niet weten wat een goede avond wordt voor mij :D
- Op een avond die slecht begint, krijg ik het nog voor elkaar om resultaat te boeken.
- Als een set hookt dan hookt hij ook hard: Dan heb ik per definitie attraction
- Als ik attraction heb dan boeit het niet of ze een vriend heeft of niet.
- Fysiek zijn moet ik nog meer op oefenen, hier kan ik nog meer uit halen.
- Elke avond een kissclose is gemakkelijk te halen wanneer ik dat zou willen.
- Ik heb nog genoeg angsten die ik kan doorbreken. Zo wil ik mijn kwaliteit van vrouwen omhoog gaan schroeven.
- Ik zit nu in de positie dat ik sms/telefoon/day2's kan gaan oefenen.
- Nog even en ik kan mijn laytechnieken gaan oefenen.
Fuck, als ik me bedenk hoe mijn leven er één jaar geleden uitzag...
Geen vrouwen...
Geen mogelijkheden...
en nu:
MEER DAN GENOEG MOGELIJKHEDEN
MEER DAN GENOEG VROUWEN
Ik moet alleen nog leren het niet te verkloten.
Night Fever Time!!! :D
Eclips
08-12-2008, 02:31 PM
Leuk verhaal man !!
Leest ook lekker weg:D
Leuke goed leesbare reports en duidelijke vooruitgang. Ik vind het knap dat je zelf zo helder ziet wat je moet verbeteren en daar gericht aan werkt, ga zo door!
Iets later kwam ik haar weer tegen. Ik probeerde weer wat met haar te praten. Dit was geen succes. Ik ga er niet over in detail maar heb een belangrijke les geleerd: "Na een succesvolle #close met doel later af te spreken NIET meer die set opzoeken, het doet alleen maar afbreuk aan het moment van daarvoor!"
Ik ken het, heb mezelf daar ook nog even flink op aangesproken afgelopen vakantie, erg mooie close verneukt zo ;)
Night Fever
08-17-2008, 07:57 AM
Leuke goed leesbare reports en duidelijke vooruitgang. Ik vind het knap dat je zelf zo helder ziet wat je moet verbeteren en daar gericht aan werkt, ga zo door!
Ik ken het, heb mezelf daar ook nog even flink op aangesproken afgelopen vakantie, erg mooie close verneukt zo ;)
Thanks voor het compliment!
Night Fever
08-17-2008, 08:10 AM
Dit wordt een heel kort FR.
Utrecht
Samen met Caveman, Fando en zijn vriendin Utrecht onveilig gemaakt. Super leuk gesproken met de gasten en met Fando's vriendin. Tevens nog leuk salsagedanst met haar, erg gelachen! Daarnaast vond ik het erg mooi dat zij het PUA gebeuren kende en er op een super positieve manier mee omging!
Desalniettemin kwam ik er niet helemaal in. Wel via de meest lame-opener (Thanks Caveman :D) "Wat heb je ontzettend mooie ogen!" een leuke meid gehookt. Echter doordat ik er geen vervolg (lees: escalatie) aangaf bluste het dood.
Op de terugweg kwam ik tot dansen met een andere leuke meid die helemaal into mij was. Ik twijfelde (lees: had geen attraction richting haar) en ejecte uiteindelijk.
Breda
Ik zat in mijn hoofd. Had wel een paar leuke sets die goed hookte en weer een meisje die ik absoluut niet wilde zoenen (zij mij wel :s). Het ergste is dat ik het nog heb overwogen, puur uit ego-overwegingen natuurlijk. Gelukkig kon ik me beheersen :D
Caveman probeerde een aantal keren mij/ons uit onze comfortzone te krijgen, stelde grappige dingen voor, maar ik kon het niet volgen en me laten gaan.
Reflectie
Enkele key-points voor het vervolg:
- wanneer ik in-state ben durf ik (bijna) alles te zeggen en gaat alles in een flow.
- wanneer ik out-of-state ben zit ik in mijn hoofd en denk ik overal over na.
- Wanneer ik out-of-state ben is het handig om het punt van "I don't give a fuck what anybody thinks of me" te bereiken en echt gaan voelen. Hoe ik dat ga doen: Dingen oppakken die buiten mijn comfortzone liggen. Serieus het eerste wat ik denk bij zoiets is: "wat zullen deze mensen er wel niet over denken?" behoorlijk irritant én onnodig.
- Mijn inschatting is dat bij het bereiken van het vorige punt, sargen out-of-state een stuk makkelijker gaat worden.
Night Fever
09-03-2008, 11:35 AM
De afgelopen twee weken zijn een gevecht met metzelf geweest. Gevecht omdat ik niet de dingen doe waarvan ik weet dat ik ze moet (lees: wil) doen.
Dit zijn precies die dingen die mijn gedachten me afraden. De dingen waardoor mijn maag zich omdraait. De dingen waarvan ik slechter ga slapen. De dingen waardoor ik verzand in een staat van passiviteit. De dingen die me tegenhouden.
Neej! mijn gedachten houden me tegen en ik laat het patroon voortbestaan dat ik mijn gedachten volg. Ik identificeer mezelf ermee én leef ernaar...
Feitelijk leef ik Eckhart Tolle's leven voordat hij 'wakker' werd... Al een fucking 28 jaar!
De oplossing: Loslaten... Loslaten en mezelf blijven uitdagen, mezelf blijven pushen naar hetgeen ik wil bereiken... en genieten! :D
Jullie horen van mij!
---> On the road to my fearless self
MamboItaliano
09-04-2008, 08:38 AM
Ik lees ook the Power of Now. Goeie shit!
Fando
09-04-2008, 03:44 PM
Utrecht
Samen met Caveman, Fando en zijn vriendin Utrecht onveilig gemaakt. Super leuk gesproken met de gasten en met Fando's vriendin. Tevens nog leuk salsagedanst met haar, erg gelachen!
Ze vindt jou ook een toffe peer, Nightey!
Night Fever
09-07-2008, 03:39 AM
Inleiding
Ik had mezelf al een aantal keren voorgenomen om alleen te gaan stappen. Alleen luisterde ik steeds naar de excuses die ik mezelf maakte en ging ik niet.
Ik had mezelf beloofd om vandaag hoe dan ook te gaan.
Ik wist nog niet waar ik naartoe zou gaan. Irrelevant! Ik had hoofdpijn en was moe. Irrelevant! Er was niet een super leuk feestje te vinden. Irrelevant! Ik wist niet wat ik moest aantrekken. Irrelevant!
Kortom: cut the bullshit, get in the car and go out! (heerlijk dat engels)
Ik ging eerst bij een vriend onze wintersport vakantie bespreken. Rond 11u ging ik de deur uit en rond half 12 zat ik in de auto richting Breda. Breda omdat ik het ken en vandaar uit enigszins wist wat ik kon verwachten.
Ik belde mijn vriend op om ff een praatpaal te hebben. Ik smste CountG om wat te doen te hebben. Ik ging meezingen in de auto. Stopte onderweg nog om te pissen.
De spanning in mijn lijf en hoofd bouwde zich op...
De avond
Ik sprak wat mensen aan op straat. Allemaal matige interacties die nergens naartoe gingen: irrelevant!
In de rij bij de drie gezusters weer met wat mensen gesproken. Binnengekomen haalde ik eerst een biertje (mijn enige) en ging ik rondlopen.
Wat me opviel was dat de spanning die ik voel om mensen aan te spreken hetzelfde was als wanneer ik met vrienden ging stappen. Mijn AA was hetzelfde en het maakte niet uit of ik alleen of met iemand anders was.
Ik kon gewoon blijven staan en rustig rondkijken. Ik had een bepaalde rust in mezelf. Niemand kijkt raar op wanneer je alleen bent.
Ik merkte dat ik wel soms dacht van: owjee zal het opvallen dat ik rondloop in mijn eentje. Vervolgens ging ik dan net doen alsof ik naar iemand op zoek was. Of ik ging smsen of pakte mijn telefoon. Feitelijk zijn dit excuses om niet te hoeven approachen of om niet 'raar' gevonden te worden.
Wel grappig op een gegeven moment stond ik naast twee gasten beneden die ook aan het smsen waren met hun telefoon. Ik moest er gewoon om lachen.
Uiteindelijk nog naar een andere tent gegaan. Over de avond genomen heb ik denk ik een stuk of 10 mensen gesproken. Uiteindelijk even veel (misschien zelfs meer) als de afgelopen paar keer dat ik ben gaan stappen. Het verschil nu is dat ik met heel weinig vrouwen heb gesproken en met wat meer gasten.
Conclusie
Ik ben meer angsten aangegaan gisteravond dan menigeen in zijn sociale leven. Complimentje richting mijzelf is op zijn plaats :D
Als je alleen naar een club gaat is de spanning (AA) uiteindelijk hetzelfde als wanneer je met vrienden gaat stappen. Het verschil zit hem in de tijd wanneer je niet aan het praten bent. Daarnaast bouw je voor de avond zelf spanning op die niet gerechtvaardigd blijkte te zijn.
Ik maakte gisteravond weer andere excuses:
- Ik ben nu alleen aan het stappen. Ik heb genoeg gedaan. Een volgende keer ga ik die leuke dames aanspreken.
Feitelijk zat ik alweer in een comfortzone en nam ik genoegen met middelmatigheid. Ik heb het gisteravond bewust geregistreerd en geaccepteerd.
Ik nam mezelf ook voor een volgende keer dat ik alleen uit ga er geen genoegen mee te nemen.
Doelen
Mijn doelen voor de komende weken:
- 1x per week alleen stappen
- de tweede keer gewoon samen met vrienden/wings etc.
- wanneer ik ga stappen echt de vrouwen aanspreken waar ik 'bang' voor ben. Wellicht zijn die angsten net zo irrelevant als de angsten die ik had voor het alleen gaan stappen.
CountG
09-07-2008, 04:14 AM
Rond 11u ging ik de deur uit en rond half 12 zat ik in de auto richting Breda.
Dan was het vast lang lopen vanaf de voordeur naar je auto :D
Night Fever
09-07-2008, 04:56 AM
Dan was het vast lang lopen vanaf de voordeur naar je auto :D
Tis een rot stuk lopen ;)
caveman86
09-13-2008, 12:22 AM
Hahaha Nice one dude.
Ik zou juist alleen uitgaan in een plek die je totaal niet kent:
Middelburg, Nijmegen, Eindhoven, etc.
Uiteindelijk een plek waar je TOTAAL je social conditioning los laat, omdat je er toch niet meer komt.
Dit kan je ook in Breda enzo doen; maar het gaat vanzelf als je in een plek bent die je niet kent of niet meer terug komt.
Ook:
waarom ga je uit?
Niet om te gamen, not to "pickup", maar omdat je een leuke dame wil ontmoeten en wilt neuken.
Als je puur uitgaat om het uitgaan, dan zul je ook niets anders doen dan uitgaan.
Doe eens wat "gekke" dingen zoals gewoon voor de "apocalypse" gaan: dan is er geen "glazen plafont" tussen jou en wat je wilt.
Dan kan je zelf kiezen of je wat meer "under the radar" gaat; en dan is dat ook totaal je eigen keuze, en niet langer omdat je "bang" bent...Ik wwet dat je een "classy lady" zoekt; maar op deze manier ben je dan wat meer Grounded in wat je wilt.
snappie?
Kweenie, dat kwam zo ff boven.
Laters!!
Rock out with your cock out!:cool:
Sibly
09-13-2008, 03:31 AM
Je bent welkom in Eindhoven.. :)
nice reports night fever:)
trouwens respect voor het feit dat je de stap hebt genomen om alleen uit te gaan. ik wil het ook doen, maar zit dan weer allemaal excuses te verzinnen om het niet te doen. het komt er gewoon op neer dat ik chicken ben hehe:o
Night Fever
10-04-2008, 07:14 PM
Ego is een lastig iets. Vandaag heeft mn ego gewonnen...
Alleen gaan stappen in Utrecht. Conclusie aan het einde van de avond:
- ik ben gegaan, alleen een tent binnenstappen is niet het probleem!
- ik heb veel drankjes gedronken.
- ik heb met 5-10 mensen gesproken
- deze waren nagenoeg allemaal geen HB's
- ik lul teveel
- geen sexual intent
- geen echte Wooo
- in mijn hoofd
- niet buiten mn comfortzone getreden. Dit is voor mij: apocalyps/sexual intent/interesse tonen/de mooie vrouwen aanspreken.
Afijn next time...volgende keer dat ik hier post wordt wanneer ik dit sticking point 'uit mijn comfortzone treden' heb aangepakt.
See ya!
caveman86
10-04-2008, 07:37 PM
YEAH BOY!
Van "slechte" avonden leer je NET zo veel; (Ik denk meer zelfs) dat op goeie avonden. Keep going. Keep going out ALONE. Read: "The way of the superior man" by David Deida. Koop bij de selexyz op de bree....All about the right kind of sexual intent.
women just want to be ravished
Women just want to be bent over
Dit zijn geen "feel good" of "affirmations" type ideeen die je moet krijgen vanuit een soort "ideaal" standpunt omdat "tim het zegt" maar dit is ECHT zo.
Dit is ECHT zo!
Follow your core baby.:cool:
You're fucking close!!!
You're the fucking man dude:cool:
Fando
10-05-2008, 08:54 AM
We spreken nog eens wat af. Je moet weer op het niveau van de flessen-opener komen!
Night Fever
10-22-2008, 02:06 AM
In navolging van CountG, stel ik mijzelf een aantal doelen tot het einde van het jaar.
Ben inmiddels sinds 2 weken weer aan het dansen(zei het een andere stijl) en dans nu zo'n 2-3x per week. 16 november is mijn eerste wedstrijd dus dat is mijn stok achter de deur.
Mijn "bootcamp" voor zover ik deze nu heb bedacht focust zich op verschillende delen van mijn leven die ik verder wil ontwikkelen en die ik heb laten versloffen:
- minimaal 2x per week fitnessen en daarbij 2x per week hardlopen, dit los van het dansen.
- cola en andere frisdrank beperk ik tot het weekend. Maximum van 2 glazen per avond. Daarnaast neem ik na het avondeten alleen maar fruit ipv zoet of hartigheid. Het weekend is hierbij weer uitzondering.
- uit mijn comfortzone komen. SMART geformuleerd: Wanneer ik ga stappen maak ik in ieder geval duidelijk aan 5 mooie dames dat ik hen leuk vind, middels hetzij ondubbelzinnige SOI, kwalification of ronduit voor een kiss-close gaan. Bottomline is dat ik voor een directe approach ga en mijn angsten op dit gebied onder ogen kom. Het wordt tijd dat ik de schroom van me af ga werpen! Brugge wordt mijn eerste testcase hiervoor.
- Ik ben in mijn huis getrokken voor het einde van het jaar!
Fando
10-22-2008, 08:57 AM
In Brugge staan er drie mentoren voor je klaar:
- Mambo, de uitgesproken realist
- Leung, die als de Tasmanian Devil door de sets gaat
- Fando, je chauffeur. Je kent me
Ik ga je aan het SOI'en bij die vijf mooie dames houden, en heb al een idee.
Night Fever
10-22-2008, 10:50 AM
Cool! ik ga ze echter niet allemaal SOI'en. Gewoon direct is ook goed ;). Ben benieuwd naar jouw idee!
Tot vrijdag.
Fando
10-27-2008, 10:12 AM
Wat in Brugge te zien was, is een ontspannen Nightfever die het naar zijn zin heeft als hij met meiden praat.
Mensen die je bekijken zullen benieuwd zijn naar wat je tegen de dames zegt! Het ziet er allemaal prima uit dus iedereen zou er wat leerzaams uit willen halen. De meid is geïnteresseerd. Het moet dus wel spannend zijn. Doe dit dus ook. Ga die SOI-kant op, of tenminste die escalatie-kant.
Denk anders aan Mambo's mooie woorden:
'Jij ziet er lekker uit...... Chickie!'
Voor die sonore stem moet iedereen trouwens even oefenen...
Night Fever
10-28-2008, 09:54 AM
Inleiding
Brugge was relaxed, Brugge was cool! Goede vibe in de groep en een aantal mooie ervaringen en leerpunten.
Ik ga mijn FR kort houden: ik zal een aantal highlights eruit halen en een aantal leerpunten tot slot. Fando heeft het verloop al geschetst, ik heb het vooral over mijn noemenswaardigheden.
Vrijdag
Onderweg leuk met Leung gepraat over onze reis en waar we tot nu toe zijn. Leung is een van de meest gedreven mannen die ik ken die met het zichzelf verbeteren bezig zijn. Erg tof!
In de club aangekomen, trok Leung mij mee richting mijn eerste set. Tnx man! Ik wingde hem, maar kwam er al snel achter dat ze een profiteur was. Achteraf bezien had ik dit ook gewoon moeten zeggen.
Later op de avond nog een mooie set waarbij ik Leung wingde. Leung bracht de dame dusdanig in vervoering dat ze ontzettend aan het lachen was en haar vriendin enigszins bezorgd keek naar haar. Ze was duidelijk klaar om (mee)genomen te worden! Afijn, het was de 7-jarige relatie vrouw, voor meer details zie Leung's FR.
In een andere tent, had ik nog een leuke interactie met een meid waarbij er veel push-pull was en ze me letterlijk sloeg, en ik haar quasi-verbaasd aan bleef kijken. Dit leidde uiteindelijk nergens naar maar was wel erg vermakelijk.
Zaterdag
Overdag liet Leung zien hoe gemakkelijk het is om te openen. Ga er naast zitten en maak een praatje. Pas op: je wilt wel de leeftijd weten! (onder de 18 is echt te jong!) :D
Mooie stad Brugge verder gezien, erg mooi en tof!
Twee noemenswaardige sets.
Mooie meid
In een kroeg aangekomen (waar het nog rustig was), zag ik een mooie meid met haar groepje in grafstemming staan.
NF: "en wie is er overleden?"
MM: "huh?"
NF: "ja, jullie staan er zo chagrijnig bij...bladiebla..."
MM (glimlacht): "ja, maar we zijn er net, het is nog niet onze tijd..."
NF: "kijk dat is al veel beter nu je lacht...wanneer is het wel jullie tijd?"
bladiebladiebla
Ik ging andere dingen doen, en verliet de set.
Later op de avond kwam ik haar weer tegen in een andere club, ze was nog niet echt in de stemming.
NF: "Is het al jullie tijd?"
MM: "al iets meer..."
NF: "hmmm weet je, het gaat niet werken tussen ons, als we gaan trouwen ben je het overal mee eens."
MM: lacht.
NF: "ja kijk, dan zitten we naast elkaar op de bank (ik pak ondertussen haar hand) en dan gaat het zo van: schat, zullen we vanavond tv kijken?" ik kijk haar aan.
MM (lacht): "jaah"
NF: "schat zullen we er een wijntje bij nemen?"
MM (lacht nog meer): "ja!"
NF: "zie je dat gaat niet werken!"
bladiebladiebla, ik eject.
Hier had ik direct kunnen aangeven hoe ik het wel zou willen, haar SOIen mijn intenties duidelijk maken.
Geile moeder
Ik wingde Fando in zijn laatste set omdat ik het gevoel had dat die meid anders haar vriendin meetrok. Ze hadden een groot deel van de tijd elkaars arm/hand vast.
Ze kinoode me meteen, duwde me wat weg en riep WTF, kijkend naar haar vriendin en Fando. Hierop keek ik haar niet begrijpend aan.
In the end waren we (natuurlijk) aan het dansen. Zij schuurde met haar kont tegen mijn kruis en ik had daar geen bezwaar tegen. Overigens voor het eerst dat dit gebeurde voor mij!
Ik draaide haar weer terug ging intiemer met haar dansen en beet in haar nek. Ik wilde een kiss-close.
Ze gaf toen aan dat ze een vriend had en dat er allemaal bekenden waren, waarop ik Style's gevleugelde woorden sprak: "respect!" (Overigens is een "ik begrijp het" beter vind ik). Iets later stelde ik voor om een stuk te gaan wandelen buiten. Wat zij niet wilde.
Anyway, uiteindelijk doofde het uit en gingen Fando, Mambo en ik richting huis.
Conclusie
Openen is helemaal niet zo moeilijk. Leung heeft me dat doen beseffen. Tevens moet ik mijn eerste sets gewoon inkomen: in praatmodus gaan staan. Gewoon doen en niet treuzelen!
Ik was directer, maar moet nog duidelijker zijn over mijn intenties, hetzij verbaal hetzij non-verbaal. Ik had het afgelopen weekend bij een aantal vrouwen attraction gecreëerd, echter ik maak het niet af en de set dooft uit. Waarschijnlijk de dames hevig teleurgesteld achterlatend!
Dit was de eerste keer dat ik duidelijk echt wingde en dat het goed ging. Ik kon het gesprek zei het met moeite op gang houden.
Leung vertelde me na de eerste avond dat ik wat losser kon zijn. Ik was nog wat stijfjes. Helemaal gelijk had hij hierin. Wanneer ik niet helemaal lekker in het moment ben, ga ik erg gesprekken voeren op mijn ratio. Het is beter om soms wat onzin te zeggen en niet logische dingen te vertellen. Dit bezorgt mijzelf en de dame in kwestie een leuker gesprek!
Ik vergeet ongetwijfeld dingen maar dit is wat ik op dit moment bewust heb meegekregen.
Het was een top weekend! Thanx Bro's!
CountG
10-28-2008, 11:00 AM
Ik heb een vriend..
Mogelijke reacties, in de trant van:
- oh, maar dat is goed hoor *stack forward*
- of een funny opmerking in de trant van "oh dan kan ie toch mooi voor ons koken/ontbijt maken/de wijn inschenken"
Vervolgens.. lekker doorgaan het leuk te hebben en harder tegen die k-close aanduwen. Je hebt geen Nee gekregen, je hebt een testje gekregen...
-> "Ik doe ZO mijn best om je niet te zoenen"
-> hand bij haar oor, met de bekende c beweging, en dan kijken of je de k-close kan doen of niet.
Dan boek je meer progressie.. volgende keer, gewoon eens proberen. Ik zeg niet dat je vrouwen met vriendjes moet k-closen, maar wel als zij het gewoon willen. Nu gaf ze alleen testje..
Anyway.. vertel de mensen hier eens over je "challenge"..Mr. Nightfever ;)
NB: Goed bezig progressie te boeken!
Fando
10-28-2008, 11:03 AM
Ik ben er niet zeker van dat zij een vriend had; het kan een smoes zijn om jouw avances te pareren.
Night Fever
10-28-2008, 02:08 PM
Thanks gasten, bij nader inzien is het idd logisch dat ze geen vriend had.
Volgende keer zal ik hem eens pareren!
Karwan
10-28-2008, 02:49 PM
Je bent een goede wing-man.
Jammer dat ik 2de nacht niet veel van jullie gezien heb.
Verder je weet precies wat je moet doen, geef jezelf toestemming om je best zelf te worden.
Leung
Night Fever
10-28-2008, 11:23 PM
Je bent een goede wing-man.
Jammer dat ik 2de nacht niet veel van jullie gezien heb.
Verder je weet precies wat je moet doen, geef jezelf toestemming om je best zelf te worden.
Leung
Thanks Leung!
Inderdaad komt het erop neer om jezelf toestemming te geven.
Night Fever
10-31-2008, 12:10 AM
Iets wat klikte in mijn hoofd na Brugge:
Je kan iets in je hoofd vele malen erger maken dan het is: Verwachtingen, terug denken aan het verleden, worst-case-scenario's. Echter op DIT moment is het okey. Je kan blijven hangen in vervelende gebeurtenissen, kan bedenken hoe je leidinggevende zou reageren op je kritiek. Dit levert angst op. Een vorm van flight or fight reactie in je lijf of opeenhoping van emoties gecreërd door de geest.
AA is precies zo: een productie van de geest. Wat kan er nou gebeuren wanneer ik een kroeg/club in stap en met leuke dames een praatje maak. Ik weet dat ik na 1 of 2 leuke gesprekken "on the roll" ben. Toch zit ik in mijn hoofd, bedenk ik wat ik kan doen, wat ik moet doen. Cut the bullshit!
AA is niet meer. Ik zie, weet en voel het nu voor wat het is: gedachten over het verleden, toekomst en worst-case-scenario's. Wanneer ik angst in mijn lijf voel, weet ik dat dit vanuit mijn gedachten komt. Ik ga namelijk niet dood en als ik afgewezen wordt zijn er nog zat andere vrouwen!
Nu nog de bullshit aanpakken van het "on the roll" komen of warm-up sets doen. Eigenlijk zijn dit excuses van de geest om iets niet te hoeven doen. Waarom niet meteen hardcore vanuit mijn intenties binnenkomen? Waarom eerst een "gesprek zonder doel"? Ben benieuwd wanneer dit gaat klikken.
Cut the bullshit: Time to fuck!
Fando
10-31-2008, 02:11 AM
Inderdaad, een ongegronde angst.
F.E.A.R.
False Emotions Appearing Real
Denk verder eens aan de tape van Ross Jeffries die we in de auto luisterden. Beeld in dat je jezelf als 'fourty foot tall Nightfever' alles goed ziet doen van een afstandje. Kijk toe en leer. Doe vervolgens alles precies zo, zelf.
Night Fever
11-01-2008, 01:52 AM
Toffe nacht gehad gisteren. Leuk gedanst in een salsacafé en aansluitend richting Paradiso. Veel gesproken met de guys en in het bijzonder met spacer en oits. Relaxte gozers.
Ik ga het korthouden: ik zit nog teveel in mijn comfortzone.
Ik zie de sociale matrix steeds beter, de relatieve value die mensen van elkaar hebben. Gedragingen van groepen en individuen. Ik voel dat ik eruit kan, doe bij vlagen ook toffe dingen, maar pak niet door wanneer ik iets van weerstand krijg. Realiseer me nu wel waardoor ik die weerstand krijg: ik zit niet in het moment en vrouwen voelen (on)bewust dat ik nog niet congruent genoeg ben.
Tijd om eruit te stappen!
Cut the bullshit: Time to fuck!
Vanavond weer.
CountG
11-01-2008, 02:21 AM
Ik zie de sociale matrix steeds beter, de relatieve value die mensen van elkaar hebben. Gedragingen van groepen en individuen.
De matrix kan en mag je zien als je niet bezig bent met sargen. Als je uitgaat met als doel om vrouwen aan te spreken moet je hier in het geheel NIET mee bezig zijn. Het enige wat je dan moet doen is aanspreken en "trust in your own faculties".
Succes met schoonmaken ;)
Night Fever
11-01-2008, 05:26 AM
Yep klopt, bottomline was dat ik nog niet genoeg actie ondernam en teveel in mn hoofd zat. Daar was ik me volledig van bewust.
CountG
11-01-2008, 10:02 AM
Nadenken over actie ondernemen is een stap te laat.. Trust in your own faculties en just go! Don't think! Zie mijn post in mijn topic daarover.
Night Fever
12-21-2008, 08:03 AM
Inleiding
Eindelijk weer avonden waar ik lol had, mijn intenties (deels) volgde en daardoor het gevoel heb dat ik langzamerhand uit een dip geraak!
Beide avonden was Wild Couger (WC) zo aardig om mij via de zij-ingang binnen te krijgen. Ik blijf verwonderd over de vrijgevigheid van deze gozer, iets wat ik tegenwoordig ook zeg tegen de dames die hij spreekt.
5 december, 90's now
Mooie avond waarbij ik 4x voor een verbalized kiss-close ging. Alle keren is deze afgewend. Achteraf logisch want er was te weinig chemie. Wel heb ik gelachen erom, her en der leuke gesprekken gevoerd en vooral lol gemaakt!
20 december, Hed Kandi
Wow wat een feest was dit! Overal mooie vrouwen. Goede muziek. Gastenlijst plek. Access tot het VIP-dek, kortom: voelde me een celebrity! :D
We stonden op het VIP-dek, ik draaide me even om en meteen had WC een hired gun ge#closed. Je kan je niet eens ff rustig omdraaien bij die gozer! ;)
We waren bezig ons lekker te vermaken en op een gegeven moment had WC een leuk gesprek met een meid die hem overduidelijk leuk vond. Haar vriendin ging op een gegeven moment weg (liet ze alleen). WC ging wat te drinken halen en ik vertelde zijn meid dat WC een vrijgevige positieve onzelfzuchtige persoonlijkheid was, of iets in die strekking. Ze vertelde enthousiast dat ze meer van dat soort mensen in haar leven wilde hebben. Nadat de drankjes er waren liet ik WC en zijn dame alleen.
kiss-close
Bij het toilet knoopte ik een gesprek aan met een leuke meid over het al dan niet coke-gebruik van twee dames die samen uit de wc kwamen. Na mijn toiletbezoek stond ze er nog steeds en liepen we samen de danszaal in. We praatte wat, waarbij ze zei dat ik wat stout overkwam. Ik vertelde dat ze de eerste was die dit zei, omdat ik vaak betrouwbaar en lief overkom, met een bigsmile. Vervolgens vroeg ik hoeveel ze had gedronken om de betrouwbaarheid van haar uitspraken te checken, iets wat ik haar ook vertelde.
Gedurende het gesprek had ik veel kino. Ik merkte dat ze me leuk vond en trok haar met mijn arm om haar middel tegen me aan. Hierbij raakte onze wangen elkaar. Ik keek haar aan en zoende haar.
Hierop ontstond een zoen-vrijpartij waarbij ik haar tegen de muur duwde, mijn handen zich vrij over haar lichaam bewogen en ik haar regelmatig teasde en opgeilde door haar net niet te zoenen, in haar nek te bijten, aan haar haren trekken en zachtjes te blazen in haar nek. Ze werd wild!
Ik vervolgde door formaliteiten als namen uit te wisselen, dit praat wat makkelijker kan ik je vertellen :P
Ze wilde wat comfort en we hadden het over wat we deden, ik liet haar raden waarna ze vertelde dat ze dacht dat ik iets met mijn handen doe. Hierop bedankte ik haar voor het compliment en vertelde vervolgens wat ik deed.
Na een bounce naar de loungebanken boven namen we afscheid van elkaar met de belofte dat we in het nieuwe jaar een keer champagne gaan drinken.
Slot
Mijn laatste kiss-close dateerde van juni 2008!!! Waarom zo'n lange tijd? Puur omdat ik mezelf niet tot actie laat overgaan. Bang voor het onbekende. Toegevend aan de excuses in mijn hoofd. Daarnaast leefde ik niet naar de belangrijkste regel: "Maak plezier en heb plezier in wat je doet!". Het werd een teveel moeten.
Laat 2009 een jaar worden met veel plezierige momenten!
CountG
12-21-2008, 08:37 AM
Kijk, daar hebben we wat aan! Leuk voor je kerel! Keep it up!
verbalized kiss-close
Wat zeg je? Wat doe je? En wanneer zet je dit in? Wat ervaar je intern op dat moment?
wederom echt leuke en interessante reports NF.
Wildcouger
12-21-2008, 04:01 PM
Inleiding
Eindelijk weer avonden waar ik lol had, mijn intenties (deels) volgde en daardoor het gevoel heb dat ik langzamerhand uit een dip geraak!
Beide avonden was Wild Couger (WC) zo aardig om mij via de zij-ingang binnen te krijgen. Ik blijf verwonderd over de vrijgevigheid van deze gozer, iets wat ik tegenwoordig ook zeg tegen de dames die hij spreekt.
:o With pleasure.
5 december, 90's now
Mooie avond waarbij ik 4x voor een verbalized kiss-close ging. Alle keren is deze afgewend. Achteraf logisch want er was te weinig chemie. Wel heb ik gelachen erom, her en der leuke gesprekken gevoerd en vooral lol gemaakt!
En dat was ook wel weer zo. Heerlijk een avondje lol hebben en het 'sargen; op een 4de plaats zetten. Was echt een top avondje.
20 december, Hed Kandi
Wow wat een feest was dit! Overal mooie vrouwen. Goede muziek. Gastenlijst plek. Access tot het VIP-dek, kortom: voelde me een celebrity! :D
We stonden op het VIP-dek, ik draaide me even om en meteen had WC een hired gun ge#closed. Je kan je niet eens ff rustig omdraaien bij die gozer! ;)
En niet zomaar een of andere hired-gun. ;)
WC ging wat te drinken halen en ik vertelde zijn meid dat WC een vrijgevige positieve onzelfzuchtige persoonlijkheid was, of iets in die strekking. Ze vertelde enthousiast dat ze meer van dat soort mensen in haar leven wilde hebben. Nadat de drankjes er waren liet ik WC en zijn dame alleen.
Kijk, hier heb een goed voorbeeld van een goed wing. Mijn complimenten, Nightfever en natuurlijk bedankt.
Mijn iets uitgebreider FR+ is onderweg, maar het was weer een top avond met top resultaten.........
Congrats met de k-closes....
Night Fever
12-22-2008, 12:03 PM
@CountG:
Thanks bro!
Wat ik zeg is iets in de trant van: 'Hey, ik vind het leuk met je te praten, maar eigenlijk zou ik met je willen zoenen' of 'hey, je hebt een tongpiercing, dat wil ik weleens proberen' of 'ik wil even eerlijk met je zijn, eigenlijk wil ik je zoenen'.
Wanneer zette ik dit in? Toen ik zin had om te zoenen. Ik zei het echter ook om het te zeggen. Ik bedoel ermee dat ik wel zin had om te zoenen, maar ook iets nieuws wilde uitproberen. Nu ik erover nadenk hoef ik op het moment dat het moment daar is, niks te zeggen. Dan gebeurt het gewoon...
@Clein:
Merci, hoop dat je er wat uit kan halen voor jezelf!
@Wildcouger:
Night Fever
12-22-2008, 12:07 PM
:o With pleasure.
You're welcome!
En dat was ook wel weer zo. Heerlijk een avondje lol hebben en het 'sargen; op een 4de plaats zetten. Was echt een top avondje.
Zeker weten! :D
En niet zomaar een of andere hired-gun. ;)
Damn inderdaad! Trouwens...was ook niet zomaar een meid die je k-closde :p
Kijk, hier heb een goed voorbeeld van een goed wing. Mijn complimenten, Nightfever en natuurlijk bedankt.
Bedankt voor het compliment!
Mijn iets uitgebreider FR+ is onderweg, maar het was weer een top avond met top resultaten.........
Ik kan niet wachten!
Congrats met de k-closes....
Merci. Een day 2 staat gepland voor het nieuwe jaar na mijn en haar vakantie.
caveman86
12-23-2008, 02:49 AM
Kijk daar hebben we nogges wat aan:cool:
Goed FR! Nightfever is niet "terug" maar hij is in zijn "slapende stand" gegroeid. Better than ever. You better believe it because it's true.
Het volgende heb ik gemerkt bij mezelf; misschien jij ook???
Het fijne is dat zelfs na een langere tijd "absent" geweest te zijn; ben je niets vergeten. Je bent misschien wat stroever, of wat minder geneigs om actie te ondernemen; maar als je de actie onderneemt dan merk je dat je niets bent vergeten, maar zelfs bijna altijd nog beter geworden. In ieder geval wordt je comfortabeler met de dingen die je al gedaan hebt. Zelfs in je "slaapstand" gaan je hersenen nog door met het verwerken ervan ofzo...
Dan realizeer je dat je niet alleen voor niets bent bang geweest; maar dat je tijden lang minder hebt meegemaakt dan nodig had hoeven zijn! Uiteindelijk gaat het dus om je leven zo rijk mogelijk te maken.
Vind je ook niet?
"Just live ya life...oooeeoeooeeeeeooeeeeee"
Can't wait to kick it agaiN!!!
Wildcouger
12-23-2008, 03:42 AM
Btw....
Foto.....
Spacer
12-27-2008, 11:00 AM
Leuk FR Nightfever!! Mooie afsluiting van het jaar inderdaad, op naar meer in 2009 ;) Veel plezier op wintersport!
Night Fever
04-11-2009, 04:29 AM
We zijn tot op de dag af 4 maanden verder sinds mijn laatste FR. Het eerste gedeelte van dit jaar heb ik sarge-wise nagenoeg geen acties ondernomen. Ik wilde schrijven dat het slecht was, maar dat is gewoon niet zo. De feestjes/avonden zijn niet minder geworden. Het is zelfs zo dat IK niet eens slecht(er) ben geworden. Ik heb simpelweg geen actie ondernomen.
De tijd sinds dat ik met sargen bezig ben (en ook daarvoor) zie ik een patroon bij mezelf, namelijk dat ik verzuip in de interne dialoog die denken heet. Sterker nog, ik laat me erdoor leiden, praat mezelf omlaag en in mijn hoofd. Stifled noemen mensen dat ook wel eens, of beter gezegd: niet present.
Dit maakte ook dat ik soms niet ging stappen (ik was immers moe). Geen dame aansprak (twee weken geleden, geen zin in) afijn het idee is duidelijk.
Sinds twee weken ben ik met enige regelmaat aan het mediteren. aanvankelijk 20 minuten per dag (voordat ik naar werk ga). Gisteren tijdens stapavond voelde ik op een gegeven moment de centeredness die ik regelmatig na meditatie voel. Erg fijn om eens te merken. Overigens heb ik gisteren voor het eerst bewust Kino-escalation gedaan. Normaliter gebeurd dit pas wanneer ik "in-state" (lees: Hyper) ben. Gisteren had ik rust in mn hoofd, deed ik sommige dingen bewust, maar ging het ook wel vanzelf en genoot ik ervan. Centeredness is mijn vermoeden.
Leerpunt na gisteren (Thanks Cavey!): Whenever a girl/women makes you smile: go up to her and say whatever I want --> Listen to my core. Don't wait for her to smile back ergo validationseeking.
Thanks Wild Couger for Logistics! Overigens was je goed bezig met je apprentice en je apprentice ook!
Night Fever
04-13-2009, 02:41 PM
Ik zie een mooie meid in de club. Wow! Ze is misschien niet de mooiste maar ik krijg een glimlach op mijn gezicht wanneer ik naar haar kijk. De interne dialoog start --> ik spreek haar niet aan. Een jaar geleden was ik precies op ditzelfde punt. Ik laat mezelf nog steeds leiden door mijn angsten. Ik verzand in een excuserende dialoog in mijn hoofd (waar ik overigens erg goed in ben). Niet alleen met het aanspreken van vrouwen heb ik dit, ook in andere facetten van mijn leven komt dit voor.
Vermijding. Vermijding van het onbekende. Vermijding van negatieve ervaringen. Waarom? De laatste weken ben ik me meer bewust geworden van dit proces in mijn hoofd.
Ik stel mezelf niet bloot aan negatieve gevoelens. Ik wil erbij horen. Ik durf niet te staan voor wie ik ben en wat ik kan. Ik vermijd ervaringen wanneer er iets van me verwacht wordt (of ik dat denk). Destructief gedrag aangezien het niks oplevert, sterker nog het werkt tegen me. Dit alles zodanig dat het mijn kern, mijn ware ik, overschaduwd.
Ik vermijd verandering. Ik heb angst voor het grote onbekende. Angst om me wezenlijk anders te gedragen dan ik de afgelopen jaren heb gedaan. Misschien ook wel angst om anders te worden, maar zover ben ik nog niet eens. Ik leef letterlijk door mijn angsten. Ik volg mijn angsten, laat me leiden door ze en op een bepaalde manier ben ik mijn angsten geworden. Beter gezegd: Ik laat mijn angsten mijn leven dicteren.
Hoe komt dit? Ik kan een lange verhandeling houden over mijn leven en wat er allemaal is voorgevallen. Lijkt me onnodig, ik weet waardoor het komt. Wat belangrijker is, is het resultaat wat deze ervaringen me hebben gebracht: een geest die continu alles om zich heen aftast op zoek naar bevestiging en overal is behalve in het hier-en-nu. Zelfvertrouwen dat gebaseerd is op externe validatie (zoals goede reacties van anderen en materiële zaken).
Me bewust zijn hiervan is één ding, het veranderen is iets anders. Dit vergt een proces van vallen en opstaan. In het verleden ben ik ontzettend zwart-wit geweest. Gedreven door mijn externe validatie wilde ik alles wat ik deed ofwel heel goed doen, ofwel helemaal niet. Nu is het moment dat ik moet leren loslaten. Het loslaten van mijn angsten, loslaten van de controle die ik uit alle macht vasthoud. Soms bewust, veel vaker onbewust.
Mezelf toestaan mijn angsten te gaan overwinnen. Ze te trotseren en daadwerkelijk me anders te gaan gedragen. Zoals mijn vriend CountG zei: “Elk gedrag is een keuze”. Met vallen en opstaan. Drie dingen waarop ik me nu ga focussen:
1) Meditatie volhouden. Twintig minuten per dag is de richttijd, lukt het dan is dat prima. Lukt het niet (houd ik het korter vol) dan is dat ook prima. Soms zit er een dag bij dat ik het niet doe, dat is ook goed.
2) Tijdens een avond stappen de vrouwen aanspreken die ik aantrekkelijk vind. Al is het maar een hallo. Ik wil geen spijt meer krijgen van hetgeen ik niet heb gedaan. Wanneer dit een avond niet lukt is dat ook prima.
3) Nadenken en uitwerken van de vraag: “Wat wil ik bereiken en hoe wil ik leven?”
Verandering is een proces gericht op het leven van het leven dat je wilt hebben. Niet toewerken naar het leven dat je denkt te willen hebben in de ogen van anderen.
Ik heb er weer zin in!
Ik zie een mooie meid in de club. Wow! Ze is misschien niet de mooiste maar ik krijg een glimlach op mijn gezicht wanneer ik naar haar kijk. De interne dialoog start --> ik spreek haar niet aan. Een jaar geleden was ik precies op ditzelfde punt. Ik laat mezelf nog steeds leiden door mijn angsten. Ik verzand in een excuserende dialoog in mijn hoofd (waar ik overigens erg goed in ben). Niet alleen met het aanspreken van vrouwen heb ik dit, ook in andere facetten van mijn leven komt dit voor.
Vermijding. Vermijding van het onbekende. Vermijding van negatieve ervaringen. Waarom? De laatste weken ben ik me meer bewust geworden van dit proces in mijn hoofd.
Ik stel mezelf niet bloot aan negatieve gevoelens. Ik wil erbij horen. Ik durf niet te staan voor wie ik ben en wat ik kan. Ik vermijd ervaringen wanneer er iets van me verwacht wordt (of ik dat denk). Destructief gedrag aangezien het niks oplevert, sterker nog het werkt tegen me. Dit alles zodanig dat het mijn kern, mijn ware ik, overschaduwd.
Ik vermijd verandering. Ik heb angst voor het grote onbekende. Angst om me wezenlijk anders te gedragen dan ik de afgelopen jaren heb gedaan. Misschien ook wel angst om anders te worden, maar zover ben ik nog niet eens. Ik leef letterlijk door mijn angsten. Ik volg mijn angsten, laat me leiden door ze en op een bepaalde manier ben ik mijn angsten geworden. Beter gezegd: Ik laat mijn angsten mijn leven dicteren.
Hoe komt dit? Ik kan een lange verhandeling houden over mijn leven en wat er allemaal is voorgevallen. Lijkt me onnodig, ik weet waardoor het komt. Wat belangrijker is, is het resultaat wat deze ervaringen me hebben gebracht: een geest die continu alles om zich heen aftast op zoek naar bevestiging en overal is behalve in het hier-en-nu. Zelfvertrouwen dat gebaseerd is op externe validatie (zoals goede reacties van anderen en materiële zaken).
Me bewust zijn hiervan is één ding, het veranderen is iets anders. Dit vergt een proces van vallen en opstaan. In het verleden ben ik ontzettend zwart-wit geweest. Gedreven door mijn externe validatie wilde ik alles wat ik deed ofwel heel goed doen, ofwel helemaal niet. Nu is het moment dat ik moet leren loslaten. Het loslaten van mijn angsten, loslaten van de controle die ik uit alle macht vasthoud. Soms bewust, veel vaker onbewust.
Mezelf toestaan mijn angsten te gaan overwinnen. Ze te trotseren en daadwerkelijk me anders te gaan gedragen. Zoals mijn vriend CountG zei: “Elk gedrag is een keuze”. Met vallen en opstaan. Drie dingen waarop ik me nu ga focussen:
1) Meditatie volhouden. Twintig minuten per dag is de richttijd, lukt het dan is dat prima. Lukt het niet (houd ik het korter vol) dan is dat ook prima. Soms zit er een dag bij dat ik het niet doe, dat is ook goed.
2) Tijdens een avond stappen de vrouwen aanspreken die ik aantrekkelijk vind. Al is het maar een hallo. Ik wil geen spijt meer krijgen van hetgeen ik niet heb gedaan. Wanneer dit een avond niet lukt is dat ook prima.
3) Nadenken en uitwerken van de vraag: “Wat wil ik bereiken en hoe wil ik leven?”
Verandering is een proces gericht op het leven van het leven dat je wilt hebben. Niet toewerken naar het leven dat je denkt te willen hebben in de ogen van anderen.
Ik heb er weer zin in!
kolere!! mooi geschreven kerel en ik kan mij er helemaal in vinden;). vooral dat punt dat je weet waar je mee bezig bent, maar het veranderen heel iets anders is. als ik reflecteer op mijzelf zie ik eigenlijk dat mijn eigen ik alleen maar gebaseerd is op 2 dingen: materialisme en erkenning van anderen, dus wat wilt dat eigenlijk over mijn eigen "Ik" zeggen...
het lijkt net of ik ook steeds word geleefd door mijn eigen angsten. angst voor het onbekende, angst voor die confrontatie, om die sprong in het diepe te wagen en op dat moment met het bekende excuus komen: "ach het komt wel een volgende keer" en dan achteraf spijt hebben. pfff hoe vaak dat wel niet is voorgekomen... bijvoorbeeld ik zie een leuk meisje en de interesse is wederzijds. een simpele hallo zou al genoeg moeten zijn om het gesprek aan te gaan, maar dan komt die interne dialoog weer op zetten en de 3 seconden regel wordt een minuut, duurt steeds langer en uiteindelijk is het moment voorbij. conclusie: uitstel is afstel.
Net zoals jou wil ik los zijn van mijn angsten en die interne vrijheid hebben. af en toe lukt het wel, maar het moet een gewoonte worden, het alle momenten van de dag hebben, het 1 zijn met je bewustzijn op dat moment en daardoor je eigen vrijheid creëren. maar ja, ik heb zelf ook nog een lange weg te gaan...
Night Fever
04-15-2009, 08:31 AM
kolere!! mooi geschreven kerel en ik kan mij er helemaal in vinden;). vooral dat punt dat je weet waar je mee bezig bent, maar het veranderen heel iets anders is. als ik reflecteer op mijzelf zie ik eigenlijk dat mijn eigen ik alleen maar gebaseerd is op 2 dingen: materialisme en erkenning van anderen, dus wat wilt dat eigenlijk over mijn eigen "Ik" zeggen...
het lijkt net of ik ook steeds word geleefd door mijn eigen angsten. angst voor het onbekende, angst voor die confrontatie, om die sprong in het diepe te wagen en op dat moment met het bekende excuus komen: "ach het komt wel een volgende keer" en dan achteraf spijt hebben. pfff hoe vaak dat wel niet is voorgekomen... bijvoorbeeld ik zie een leuk meisje en de interesse is wederzijds. een simpele hallo zou al genoeg moeten zijn om het gesprek aan te gaan, maar dan komt die interne dialoog weer op zetten en de 3 seconden regel wordt een minuut, duurt steeds langer en uiteindelijk is het moment voorbij. conclusie: uitstel is afstel.
Net zoals jou wil ik los zijn van mijn angsten en die interne vrijheid hebben. af en toe lukt het wel, maar het moet een gewoonte worden, het alle momenten van de dag hebben, het 1 zijn met je bewustzijn op dat moment en daardoor je eigen vrijheid creëren. maar ja, ik heb zelf ook nog een lange weg te gaan...
Thanks! Inderdaad het gaat met vallen en opstaan. Belangrijk om dus van het proces te genieten en je te blijven realiseren dat het leuk moet zijn wat je doet! keep on going!
Night Fever
05-11-2009, 01:22 PM
Afgelopen zaterdag gaf Caveman mij dè eyeopener van hetgeen ik miste: in contact staan met je mannelijke kern.
Ik heb een periode gehad waarin ik mezelf afvroeg: "waar is mijn mannelijke (ik wil neuken) core?" Ik heb dit gevoel namelijk maar zelden en ging aan mezelf twijfelen of ik het wel bezat, immers: iedereen hier op het forum en om me heen heeft het (erover). Een paar weken geleden heb ik een leuke meid ontmoet waarvan een LR nog volgt. De seks is in ieder geval erg relax, leuk, vrij en speels. Precies zoals het (voor mij) moet zijn in mijn ogen. Voor het eerst sinds tijden voelde ik me lekker en heb ik zin in een avondje (of avonden) lol met haar. Verder kijken doe ik niet.
De afgelopen twee stapavonden zat ik (zoals vaker) in mijn hoofd. Ik was aan het bedenken wat ik wel of niet zou moeten doen. Ik keek naar Caveman, was regelmatig reaction seeking, luisterde naar de muziek, probeerde doormiddel van me focussen op mijn ademhaling in "het moment" te komen. Soms lukte dit, maar veel vaker niet. Tegelijkertijd bekroop mij dan het gevoel van: fuck ik vind er eigenlijk niet zoveel aan. Kortom ik was value seeking ipv value giving.
Aan het einde van vannacht kwam Caveman met het idee om me te focussen op een leuke vrouw en mezelf voor te stellen dat ik haar bef of neukte of whatever works for me. Maakt niet uit of ik het geloofde: doen totdat ik het voel... En waarempel: ik voelde het. Ik voelde een love-bubbel in mijzelf. Ik voelde dat energie letterlijk ging stromen en ik meer present werd. Ik voelde liefde voor vrouwen en de wereld om mij heen. Voor mij is dit dè manier om present te geraken én in contact te komen met mijn mannelijke core!
De komende tijd zal dit mijn focus worden: het gevoel oproepen en er vervolgens naar handelen, spannend!
Wildcouger
05-12-2009, 06:41 AM
Wat had je aan???
CountG
05-12-2009, 07:43 AM
En daaronder?
caveman86
05-12-2009, 11:50 AM
Fuck yeah:cool: Unleash the beast.
Night Fever
05-30-2009, 02:29 AM
Gisteren met Caveman richting Sappig in Off Corso. Damn I like this party!
Iets wat Cavey mee heeft genomen uit Oz is dat het belangrijk is om je state niet af te laten hangen van externe impulsen. Om echt centered te zijn is het van belang dat je state van binnenuit komt, onafhankelijk van wie er bij je is of welke muziek ze draaien of in mijn geval hoe hard ik mijn best doe in state te komen door als een gek te gaan dansen ;)
Gisteren lukte het mij voor het eerst om te vertrouwen op mijzelf. Ik genoot van de lekkere muziek, van alle mooie vrouwen om me heen. Ik voelde mijn lijf en was me bewust wanneer ik in mijn hoofd ging en future/past projections kreeg. Hierop ademde ik diep in, blies uit en ontspande weer.
Cavey en ik hadden het ontzettend naar ons zin. Wanneer hij een rondje ging lopen bleef ik gewoon lekker door dansen in mijn eentje. Ik ging niet in mijn hoofd zitten, zoals ik voorheen wel zou doen. Ik genoot nog steeds van alles om me heen, was me wel bewust van het feit dat ik alleen was maar concentreerde me vooral op het moment. Awesome! Ik voelde mijn 'ik-voel-me-goed-alleen-ego' groeien ;)
Ik heb gisteravond geen moment gehad dat ik iets wel of niet moest doen. Of beter gezegd: ik rekende mezelf er niet op af of ik wel of niet opende. Ik genoot van alles en concentreerde me op mijn eigen gevoel. Dat betekent niet dat ik daar niet samen met Cavey was, we hadden wel degelijk plezier samen. Echter als we alleen waren hadden we nog steeds datzelfde plezier. Belangrijk punt hierbij is dat je je niet verantwoordelijk voelt voor het plezier van de ander. Immers iedereen is daar zelf verantwoordelijk voor nietwaar?
Ik heb 1 set geopend van een sexy dame die voor me stond te dansen met vriendin en een vriend.
NF: (tap tap van achteren op de schouder)
Opende (vanuit een gevoel van 'damn!') met "hey mag ik je ff wat vragen?"
sexylady: "ja hoor"
NF: "ik ben benieuwd of hij je vriendje is" (ondertussen EC).
sexylady: (schudt nee) 'nee hoor' (en geeft een mooie glimlach).
Ik blijf gewoon staan, zij draait zich half weg, denkt even na en zegt "ik ben getrouwd" (en laat me een trouwring zien om dr vinger).
NF: (pakt haar hand en houdt die een aantal seconden vast + EC)
"dan zal je man, als dat waar is, vast ontzettend gelukkig zijn met je"
sexylady: knikt ja, lacht en zegt 'ja dat klopt'.
Hierna is het gesprek beindigd. Natuurlijk had ik van alles en nog wat anders kunnen doen. In het vervolg heb ik mijn antwoord al klaar op een 'ik ben getrouwd' of 'ik heb een vriendje' bijvoorbeeld. Voor de nieuwsgierigen: Ik zou (als ik dat voel) iets zeggen in de trant van: "weet je, ik vind je eigenlijk ontzettend lekker!" En zou het van daaruit oppakken.
Daar gaat het echter niet om. Waar het om gaat is dat ik mijn intent heb gevolgd. Ik opende omdat ik dat wilde en geinspireerd was. Ik had gedurende het gesprek EC en intent. Deze intent kon ze voelen. Ik was direct en dominant omdat ik dit was en zo voelde, niet omdat ik het wilde oefenen of moest doen van mezelf.
Gisteravond is voor mij een reference-point geweest voor vervolgavonden.
DIT is waar het om gaat!
Night Fever
05-31-2009, 01:45 AM
Gisteravond met wat vrienden buiten VA wezen stappen. Wat vrienden waarbij ik ofwel erg reactive ben (en zij naturals), ofwel vrienden die zelf niks durven te ondernemen op het gebied van vrouwen en wel ontzettende toffe gasten zijn, maar waarmee ik niet meer hetzelfde idee heb van een gezellig avondje uit.
Ik vond het een goede testcase voor mezelf om te kijken of ik hetzelfde gevoel wat ik gisteravond had, nu weer kon opzoeken ondanks dat ik met vrienden was waarbij ik veel vastgezette gedragspatronen heb.
Aan het begin van de avond zat ik er niet helemaal in. Was moe. Echter ik bleef me vooral concentreren op al het moois (damn!) en de muziek en mijn lijf. Draaide me regelmatig bewust even om, om de omgeving in mij op te nemen, en ging niet dwangmatig het gesprek in met mijn vrienden. Ik was (bij mijn weten) ook geen hork, maar stond wel op mezelf.
Ik was na een tijdje helemaal in mijn element, onafhankelijk van externe impulsen. Ik kon naar mooie vrouwen kijken, kreeg intense EC in combinatie met mooie glimlachen van (ik geef normaal nooit cijfers, maar voor ego's sake nu ff wel :D) HB9's. Ik voelde dit resoneren met mijn manly core en kreeg soms fijne butterflies. Dit had ik nog nooit gehad, fuck this stuff is powerful!
Ik heb een aantal vrouwen gesproken, voelde me niet outcome dependant. Soms kwam mijn ego wel op de proppen, maar ook dat was oké.
Wanneer ik in deze state zit, waarvan ik geen reden zie dat ik die niet elke avond/dag kan hebben, ben ik relaxed, centered, having fun to the max, maar vooral mijn beste zelf. Wat ik nog niet weet is waardoor het nou komt dat dit de afgelopen twee nachten heeft geklikt. Mogelijk is het een samenloop van omstandigheden in mijn leven waarbij ik enerzijds er 'klaar' voor ben, anderzijds mijn 'sexual issues' heb overwonnen (en dus intent durf te laten zien, aangezien ik het aankan) én mijn woonsituatie drastisch aan het verbeteren ben... Hoe dan ook het voelt goed!
Wat ik merkte is dat het niet uitmaakt met wie ik ga stappen. Alpha vrienden of andere vrienden die zelf niet actief zijn. Het enige dat uitmaakt is dat IK verantwoordelijkheid neem voor mijn avond. Niemand anders kan dat doen. Het grappige is, is dat ik niet eens actie hoef te ondernemen op een avond om die verantwoordelijkheid te nemen. Ik kan letterlijk een aantal uur op een stoel zitten wanneer ik het naar mijn zin heb en van al het moois (muziek, vrouwen, vrienden, gezelligheid) geniet. Presence is key!
On to glory times! :rolleyes:
Night Fever
07-04-2009, 04:26 AM
Verandering is onderhevig aan inzet, doorzettingsvermogen en doelgerichtheid (of was het nou andersom?)
Anyway. De afgelopen tijd heeft mijn onderhevigheid, verandering ondergaan. Knopen doorhakken en daarbij blijven kan lastig zijn, zeker wanneer deze voor de buitenwereld niet altijd even logisch zijn. De tendens is dan vaak dat je weerstand ontvangt vanuit je omgeving. Jouw gedrag verandert namelijk ten opzichte van je omgeving. Hierdoor kan je omgeving denken dat er iets niet klopt of proberen ze je te behoeden voor misstanden. Overigens gebeurt dit nagenoeg altijd volkomen onbewust voor alle partijen. Wat overblijft is twijfel, schuldgevoel en andere fratsen van de geest. Vooruitbeweging gevolgd door soms twee stappen achteruit is niet ongewoon voor ons sociale wezens.
Hoe moeten we dan omgaan met verandering van onze omgeving of van onszelf? Vriend Cavey zegt altijd dat we 'allemaal alleen op de wereld' zijn. Hierin ligt de kern en oplossing van bovenstaand vraagstuk. Er volgt namelijk uit dat iedereen 'verantwoordelijk is voor zijn eigen leven'. Dit betekent niet dat je als een klootzak door het leven hoeft te gaan. Het betekent wel dat jij de enige bent die aan het roer staat van het schip dat 'jouw leven' heet. Niemand anders is kapitein.
Als ik mijn fantasie de vrije loop laat, zie ik in de verte van de zee een ander schip voorbij schieten. Dit schip ligt op ramkoers met mijn schip en zorgt ervoor dat ik moet afwijken van mijn koers om maar niet te botsen. Wanneer het andere schip verdwenen is en ik enkele zeemijlen verder ben, merk ik op dat ik niet meer in de richting ga die ik oorspronkelijk was ingeslagen. Ik heb, wanneer ik dat opmerk, een keuze: Doorgaan of terug naar mijn eigen koers.
Na bijna 29 jaar ervaring met sturen en ramkoersen, kies ik ervoor om zoveel mogelijk mijn eigen koers te varen.
Alvast een eerste kadootje aan een bijna jarige :D
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.