View Full Version : [Vraag] Hoe hier op in gaan?
Tymar
04-28-2008, 11:19 AM
Hey
Ik weet het, het hoort eigenlijk niet: vragen over een specifiek onderwerp. Maar toch even dit, omdat ik denk dat dit vaker gaat gebeuren in de toekomst, en ik vraag me af hoe je 'overall' het beste kunt reageren.
Verhaal:
In een kroeg een meisje tegengekomen. Gepraat, bla bla bla. Kwam het op het punt verjaardagen. Zij was de 24e jarig, ik de 28e. Verder niet meer gesproken, ook omdat ze in groningen woont.
In ieder geval, om de 1 of andere reden weet ik nog dat ze dan jarig is. Ik sms haar dus, en krijg een reactie terug. Ik sms weer, vervolgens niets. Tot vandaag om 8 uur ofzo feliciteerd zij mij ook. Nu is mijn vraag óf ik terug stuur en zo ja, wát.
Hier ff de smsjes:
Ik:
Hey rare groninger! Gefeliciteerd! Als je je kunt gedragen kom dan nog maar ns naar adam, dan toosten we erop;)
Zij: Dank je!! Beetje stomme vraag miss maar jij bent zeker die jongen uit de gieter toen of niet? :-P ben je naam even kwijt!
Ik: Jazeker dat is. Gelukkig weet ik jou naam ook niet meer, joyce.;) Zeg maar tymar;)
Zij: Haha oké, hoi tymar! Maar hoe heb jij dit onthouden? Er was iets mee, maar weet niet meer wat, was jij ook niet jarig? :-P
Ik: Lol ik heb zon lekker geheugen; ) en eerlijk gezegt ben ik 4 dagen later jarig;) Je krijgt wel een stukje taart; ) x
Zij vandaag om 8 uur, na 4 dagen stilte: Gefeliciteerd gekke amsterdammer! Maar er een leuke dag van en neem een drankje van mij; -)
Dus, dit is t n beetje. Ik weet, stelt natuurlijk niets voor. Maar ik zit een beetje na te denken of en wat ik terug zal sturen.
Ideën anyone?
Edit: Dit is natuurlijk niet alleen voor in dit geval. Maa hier is duidelijk dat ze niet meer wist wie ik was. Of nog een klein beetje dan. Ik denk dat dat soort dingen id toekomst vaker gaan gebeuren aangezien ik nu actiever bezig ben met sargen. Dus meer #-closes met mensen die ik eigenlijk niet meer zo goed ken.. Dus wat voor frame moet je opbouwen in smsjes, welke toon reageren etc etc etc.. Hier heb ik nl echt nul ervaring in... Iig met onbekende vrouwen.
~Tymar
Magnet
04-28-2008, 01:19 PM
Meningen zijn verschillend hierover. Maar je kan haar beter bellen, behalve als je maar heel even met haar hebt gesproken, want dan kan je eerst wat uitdagende sms'jes versturen om een connectie en attractie op te bouwen.
Ikzelf bel een vrouw 1 of 2 dagen nadat ik haar ontmoet heb, want op die manier is de connectie en aantrekkingskracht er nog. Sommige vinden dit te hebberig en bellen pas na 4 á 5 dagen.
Je kunt sowieso beter bellen over het algemeen, het laat meer ballen zien en je hebt veel meer controle in de conversatie.
En in het verhaal zit je duidelijk in het verkeerde kader (of frame). Volgens haar ben je gewoon de aardige jongen uit de kroeg die nog steeds haar verjaardagsdatum heeft onthouden, niks meer en niks minder. Als je geinteresseerd bent in haar werkt het niet om haar te verleiden met een afspraakje omdat je haar feliciteert met haar verjaardag.
In de sms'jes moet je haar uitdagen en de standaard man/vrouw gedragspatronen omdraaien plus cocky & funny. Zoiets als:
'Wow, jij had lef om met mij gister te praten, meeste vrouwen durven dat niet zomaar. Je eerste indruk was leuk, hopelijk blijft dat als we wat gaan drinken en ben je niet een weirdo ofzo'.
Misschien is er simpelweg te veel tijd overheen gegaan. Ik vergeet soms zelfs de volgende ochtend al namen van meisjes, (en nu komt het) als ze geen indruk op me hebben achtergelaten. Laat staan een aantal weken later.
Hoe ik het hier zie, is het een combinatie van beiden. Te lang niks laten horen, en geen verpletterende indruk gemaakt de eerste ontmoeting. Geen wonder dat ze je is vergeten. Niet dat het uitmaakt, dit hoort je niet eens aan te grijpen. Maar zover zijn we nou nog eenmaal niet.
Persoonlijk maakt het mij niet echt veel uit of ik nou bel of sms. Smsje sturen is vaker minder "in her face", plus je weet dat ze het dan heeft ontvangen. Dan is het nog aan haar om er verder op in te gaan of niet.
Mijn advies is contact blijven houden. Dat wil niet zeggen dat je elk meisje moet blijven smsen/bellen die je ontmoet op een avond. Als zij een leuke indruk op jou maakt, en je weet dat je een leuke indruk op haar hebt gemaakt, houd dan gewoon contact met haar.
_Pride_
04-28-2008, 02:45 PM
Uit de smsjes die je hebt geplaatst leid ik af dat je geen attraction hebt gecreerd en er eigenlijk ook geen spoor van attraction te herkennen is tussen jou en haar (zo komen die smsjes op mij over).
Dus je vertrekt vanuit 't punt dat je totaal geen attraction hebt met haar (misschien moet je altijd wel vanuit dit punt beginnen, ook wanneer je al wel attraction hebt, maar dit ter zijde).
Omdat je nog geen attraction met haar hebt lijkt 't me niet handig om haar te bellen. Ze kent je amper, dus bellen heeft naar mijn mening nog niet zoveel zin. Begin pas met bellen op 't moment dat je er zeker van bent dat je op z'n minst 'iets' gecreerd heb. Natuurlijk toon je met bellen wel aan dat je meer ballen hebt dan wanneer, je haar smst (zoals Magnet ook schrijft). Maar ik zeg: in dit stadium is 't nog niet handig om haar te bellen.
Wat voor frame je moet opbouwen, welke toon je moet reageren.
Zij schrijft: "ik ben je naam ff kwijt". Daarop zou je kunnen reageren in de trent van: "dat 'n meisje m'n naam is vergeten is nog bijna nooit gebeurd.. maar dat is voor de verandering ook wel 'ns leuk om mee te maken". Ja, ik had 'n leuke avond gehad in de Gieter, jij ook wel volgens mij?"
En dan evt. nog iets standaards als:"Hoe is 't verder met je Joyce, heb je 'n leuke dag gehad vandaag."
Zij schrijft: "Maar hoe heb jij dit onthouden? Er was iets mee, maar weet niet meer wat, was jij ook niet jarig? :-P"
Jij kan iets terugsturen als: "Nou, nou, je geheugen heeft je wel heel erg in de steek gelaten he? ;) Dat lag toch niet aan de drankjes he :P, want zo 'n meisje lijk je me niet. Ik heb 't onthouden omdat ik wel 'n goed geheugen heb en dat je dicht bij mij in de buurt jarig bent maakt 't nog wat makkelijker.''
Zij schrijft na 4 dagen van stilte: "Gefeliciteerd gekke amsterdammer! Maar er een leuke dag van en neem een drankje van mij; -)".
Jij kan dan bijvoorbeeld smsen: "Ik had niet van je verwacht dat ik alsnog wat van je zou horen, maar bedankt voor je felicitaties. Ik heb 'n hele leuke dag en maak je over dat drankje van jou maar geen zorgen, dat komt wel goed.. ;). Ik heb 'm ook alvast op je rekening gezet :P".
Ik denk dat je uit wat hierboven staat wel 't frame en de toon kan halen die je naar mijn idee 't best kan gebruiken. Plaag haar en 'straf' haar lichtelijk omdat ze je verjaardag en naam is vergeten. Laat niet blijken dat je 't erg/irritant vind dat ze dit is vergeten of dat ze je pas na 4 dagen terug smst. Zo voorkom je dat je needy bij haar overkomt. Daag haar 'n beetje uit en kijk hoe ze hier op reageert. En ten slotte, maak 'n paar cocky funny statements en laat subtiel zien dat jij haar als 't ware 'screent'.
Nog 1 dingetje voor wat betreft sms (of msn) berichten. Gebruik relatief veel smileys om de toon positief te houden en duidelijk aan te geven hoe je iets bedoelt (via sms en msn is 't risico groter dat datgene wat je wilt overbrengen anders overkomt dan je zou willen, dan wanneer je 'n gesprek face to face hebt met iemand).
Succes! Hoop dat je wat met m'n feedback kan.
CountG
04-29-2008, 12:00 AM
"dat 'n meisje m'n naam is vergeten is nog bijna nooit gebeurd.. maar dat is voor de verandering ook wel 'ns leuk om mee te maken".
= Try hard. Nu ga je een beetje tryhard lopen spelen terwijl je al je kaarten al hebt laten zien. DLV!
En dan evt. nog iets standaards als:"Hoe is 't verder met je Joyce, heb je 'n leuke dag gehad vandaag."
= 3000 van hetzelfde. Waarom zou je naar haar dag vragen? Het is geen chat... bovendien vraagt iedereen dit al, van de buurman tot haar vader en van haar vriendinnetje tot haar ljbf jongetje.
Ik heb 't onthouden omdat ik wel 'n goed geheugen heb en dat je dicht bij mij in de buurt jarig bent maakt 't nog wat makkelijker.''
= Try hard en ratio. Bovendien niet grappig of enigszins leuk. Waarom zou je jezelf in godsnaam uitleggen?
Ik had niet van je verwacht dat ik alsnog wat van je zou horen, maar
= Overbodige tekst. Smsjes horen kort en scherp. Bovendien is die tekst natuurlijk een zware DLV. Als je verwacht dat je niks meer hoort van vrouwen, wat zegt dat dan over jou? Ik zou meer iets doen in de trant van "Goh, mevrouw heeft zich bereid gevonden attent te zijn? Wat een nieuwigheid allemaal.. leuk hoor! :P Wat krijg ik voor mijn verjaardag?"
------------
Mijn advies:
In algemene zin: Plagen! Meteen je naam geven is echt te makkelijk. Zoals bijvoorbeeld:
Zij: Dank je!! Beetje stomme vraag miss maar jij bent zeker die jongen uit de gieter toen of niet? :-P ben je naam even kwijt!
Jij: Mijn naam even kwijt? Dat betekent straf, jongedame.
1.
In het geval van #-closes moet je je game zo proberen te spelen dat zij JOU smsen en dat jij hun naam vergeet. Abundance! :)
2.
Als je dan toch smst, refereer dan aan iets van die avond. Zorg dat ze sowieso je nummer hebben opgeslagen en desnoods met een gekke naam (voer zelf het nr in anders!). Zie hieronder voor meer sms tips.
3.
Vrouwen uit Groningen (of ergens anders ver weg) nog een keer smsen is in principe nutteloos natuurlijk. Tenzij je een echt goede vibe en/of kissclose had natuurlijk en je vindt haar echt leuk. Of als je wilt oefenen met mindfucks.
4.
Doe wat je "gut feeling" je ingeeft. Ga niet rationaliseren en analyseren over wel of niet. Dat fuckt je houding t.o.v. haar en je authenticiteit. Doe gewoon wat jij wil. Opereer vanuit jouw sterke realiteit. Als mensen dan negatief reageren valt dat "gewoon" erbuiten en snap je het niet... DAT is een sterke realiteit.
5.
SMS is multi-interpretabel. Het is dus altijd fucking goed oppassen wat je zegt. Dubbelzinnige opmerkingen werken niet. Lange zinnen ook niet. SMSen is echt een kunst... in dit geval kan je misschien een beetje oefenen met wat mindfucks. Ik kreeg laatst een smsje van een chick: "Wanneer kom je weer?" en toen heb ik teruggesmst "Da's privé.." Kort bondig en een zware mindfuck. Dat is echter wel iets wat bij mij past en wat ik continue doe bij haar en alle vrouwen waarmee ik sms. Haar reactie was precies wat ik wilde: "hahaha etter", ik smste niks terug (daar kan je weinig op zeggen) en kreeg er 2 minuten later weer een nieuw smsje overheen.
In algemene zin moet je: nooit verhalen typen, dingen uitleggen, rationele zinnen typen (=reageren op haar opmerking. Reageren op een vraag kan heel eventueel wel) en weinig vragen stellen. Dat kan allemaal niet per SMS! Mindfucks all the way! Lachen man, een beetje met elkaar spelen.
Voorstel:
Jij stuurt haar een smsje met de volgende zin "Ik zag je tweelingzus net lopen..."
Kijken wat er gebeurd! LACHEN! :D Weet je meteen of ze humor heeft.
Bramus
04-29-2008, 07:08 AM
Die heb ik ook wel eens gebruikt, maar dan net iets anders. 'ik heb net je tweelingzus ontmoet, wat een bitch is dat!'
Daar werd toen wel leuk op gereageerd, maar dat meisje kende ik wel net iets beter (was wel een HB waar ik mee bezig was en niet zomaar een vriendin)
Edit: en net ook bij de russische uit mijn laatste FR: 'I just met another Russian *name*, her english was sooo bad!' Vind dat die der ook wel op lijkt.
Misschien is er simpelweg te veel tijd overheen gegaan. Ik vergeet soms zelfs de volgende ochtend al namen van meisjes, (en nu komt het) als ze geen indruk op me hebben achtergelaten. Laat staan een aantal weken later.
Met alle respect, maar sommige mensen zijn ook gewoon reteslecht in het onthouden van namen. Ik kan zelf de hele avond met iemand staan te praten, maar gewoon de naam vergeten (of vergeten deze te vragen). Verder goede post evenals die van CountG waar ik zelf ook het e.e.a. uit kan opsteken.
Tymar
04-29-2008, 10:50 AM
Hey
ja zover als Pride was ikzelf ook al wel. Vrijwel alles had ik al een beetje door;)
Verder over de kwestie namen etc onthouden: ik had het eerst zelf ook. Tot ik het boek Tricks of the Mind van volgens mij Darren brown had gelezen. Daar geeft ie echt vet veel trukjes om dingen te onthouden. Vandaar dat ik tegenwoordig vrij weinig vergeet. Is wel relax, ook omdat je dus idd de namen van de mensen allemaal onthoud.
Iig ik heb niets van haar gehoort, en dat kan me eerlijk gezegt ook niets schelen. Ik vond haar helemaal niet zo leuk, wel leuk mee gepraat maar verder niet echt. Dus geen zorgen gasten, ik zit niet in een dip ofzo omdat ze m'n naam niet wist;) Lol
Maar ditsoort dingen zullen wel vaker voorkomen. Als je iemand #-closed en je er teveel tijd overheen laat gaan, hoe kan je dan het best, wanneer je je verveeld ofzo, een smsje ofiets sturen? Welke toon, etc etc etc. Gianni antwoordde daar al wel op. Dat was eigenlijk waar ik ook op uit was:) Niet zozeer dit specifieke geval.
Ik ga der weer tegenaan! Tentamens allemaal achter de rug, geen colleges meer dit jaar, ik ga los!!
Met alle respect, maar sommige mensen zijn ook gewoon reteslecht in het onthouden van namen. Ik kan zelf de hele avond met iemand staan te praten, maar gewoon de naam vergeten (of vergeten deze te vragen). Verder goede post evenals die van CountG waar ik zelf ook het e.e.a. uit kan opsteken.
Natuurlijk. Maar als iemand echt indruk op je hebt gemaakt op een avond, 1000% kans dat je de naam in ieder geval de volgende ochtend nog herinnert.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.